Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille tuli avioero?

Vierailija
06.05.2022 |

Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)

Kommentit (1815)

Vierailija
1781/1815 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ Mies harrasti nettiseksiä teinityttöjen kanssa. Eipä paljon muita syitä tarvittu. 

Vierailija
1782/1815 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo vaan ilmoitti 26v avioliiton jälkeen että ei rakasta enää.

Naisten mielestä pitää erota jos ei mene suhteessa hyvin, ja kaikissa suhteissa on aikoja että ei mene hyvin, joten joka ainoan parin pitää naisen mielestä erota.

Älkää miehet olko koskaan niin hulluja että menette naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/1815 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä liitosta tuli ero, koska mies halusi niin. Ikävä juttu, mutta onneksi ehdittiin olle yhdessä vain 4 vuotta eikä ollut yhteisiä lapsia. Miehellä oli ihastus ja oletan että myös salasuhde. Vaistosin sen, olin epätoivoinen, yritin muuttua joksikin mitä en ollut. Siis ihan ulkonäköön ja kaikkeen tein muutoksia. En oikein vieläkään ole ymmärtänyt, mikä asia se oli, mikä sai hänet toisen naisen perään. Voi olla myös puolisoni omaa kypsymättömyyttä silloin nuorena. Meillä oli oikeasti asiat hyvin. Jotkut väittävät, että on täytynyt olla huonosti, jos toinen haluaa erota. Ei ollut. Minun mielestäni asiat oli hyvin ja mies sanoi myös, että ei hän tiedä, olisiko mitään korjattavaa, mutta hän vaan ei enää rakasta minua ja on tunteita toista ihmistä kohtaan.

Vierailija
1784/1815 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä pitää olla vähintään kahdesti viikossa, välipäivinä halailua ja suukottelua. Naimisissa yli 50 vuotta, ei olla erottu, koska helllyyttä on aina ollut. Mummo70v.

Meillä ei Kyllå nykyisessä liitossa ole juurikaan seksiä, kun mies ei ole kiinnostunut. Testosteroni laskenut. Se on hyvin harvinaista. En silti ole ajatellut jättää häntä seksin puutteen vuoksi. Eikä me kyllä suukotellakaan, ei ole ikinä suukoteltu tai pussailtu. Pitkään ollaan oltu yhdessä, vanhin lapsi aikuinen ja kaksi muuta teinejä. Minä sanoisin näin, että jos seksille suhteen perustaa, mini voi pettyä kun tulee vaihdevuodet ja miehelläkin halut vähenee huomattavasti, ei kaikilla mutta monilla.

Vierailija
1785/1815 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro nyt omasta vaan äidin ja isän liitosta. He menivät kihloihin v. 1973. Olivat tunteneet muutaman kuukauden, sitten kun äitini tuli raskaaksi v. 1976, menivät naimisiin ruokatunnilla. Se oli sitä aikaa, tuota tekivät monet nuoret parit. Ei hienoja kirkkohäitä. Minä synnyin. Isä oli aina paljon poissa kotoa. Äitini tiesi isän muista suhteista, muttei halunnut tietää tai kuulla. Taisin olla 5 v., kun katsoin vierestä, miten kerrostalon parvekkeelta äiti heitti isän kauluspaidat ja housut alas. Isä keräili niitä siellä pihalla. Seuraavalla viikolla meille tuli lukkoseppä, joka sarjoitti lukon uudestaan. Muistan sen edelleen, katsoin vierestä ja ihmettelin, miten isä nyt pääsee sisälle kotiin, jos pitää olla uusi avain. Ei hän päässytkään. Seurasi pitkä vihanpito, jolloin isä juopotteli ja äiti piti mykkäkoulua suunnilleen koko maailmaa vastaan. 

En ole ihan varma missä vaiheessa isä muutti takaisin, olisinko ollut 7-8v. Hän kuitenkin lähti uuden naisen luo melko pian. Ja olin 9 v., kun minulle syntyi pikkuveli. En ole nyt ihan varma, muuttiko isä juuri sen takia, että veljeni oli ilmoittanut tulostaan maailmaan. Tai sitten muutti jo hiukan aiemmin. 

Äiti ja isä pysyivät naimisissa. Siinä oli taustalla riita asunnosta, josta oli vielä hiukan lainaa maksamatta. Kun ei kumpikaan halunnut luopua asunnosta. Ihan lapsellista touhua, mutta kaksi itsepäistä ihmistä. Isän uusi nainen oli alkoholiin menevä, ja minä lakkasin siellä käymästä, kun niillä oli aina viikonloppuisin viinapullot pöydällä, valvoivat yötä myöten ja makasivat pitkälle päivään asti. Sillä uudella naisella oli edellisestä suhteesta 3 lasta, jotka taas olivat usein oman isänsä luona viikonloppuja. Sanoin äidille 15-vuotiaana, että miten sä voit luottaa tuollaiseen mieheen. Entäs jos se kiinnittää koko asunnon, velkaantuu tms. Äiti sanoi, että hän eroaa. Lopulta tajusi erota. Minähän en isäni kanssa oikeastaan vuosiin ollut sen jälkeen tekemisissä muita kuin joulukortin kautta tai lyhyt puhelu kerran vuodessa. En vaan voinut käsittää häntä.

Vierailija
1786/1815 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tajunnut että olin ahdistunut, usein hänen juomisen takia. Taustalla lasinen lapsuus. Lopulta ero tuli yllättäen. 

Vierailija
1787/1815 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta vanhempana olen "herännyt" siihen miten itsekäs mieheni on. Itse sain vanhemmiltani parisuhdemallin, jossa on yhteiset tulevaisuuden unelmat ja pidetään toisistaan huolta. Koko nykyisen parisuhteen ajan olen työntänyt omat tarpeeni syrjään. Jotenkin naiivisti oletin, että kaikissa parisuhteissa toimitaan näin. Nyt haen avioeroa, koska elämä on liian lyhyt siihen, että elää vain toisen elämää. Lapsetkin ovat tarpeeksi vanhoja, että tuskin tulee mitään akuuttia kriisiä heille.

Vierailija
1788/1815 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tartutti kirvelevän taudin ensin  sekä synnytti lapsen tumman n. 9 kk Afrikan matkan jälkeen.

Vierailija
1789/1815 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ulkonäkö nyt ainoa asia voi olla minkä perusteella mies rakastaisi naista. Eihän naisten kannattaisi sitten alkaa suhteisiin alunperinkään jos pitkästä suhteesta haaveilee. Ulkonäkö katoaa kaikilta jossain vaiheessa.

Raatorehellisesti kyllä.

Taidat puhua vain omasta puolestasi. Maailmassa on paljon miehiä, jotka rakastavat vaimoaan muiden ominaisuuksien kuin timmien tissien ja rypyttömän ihon takia. Et vain tunne tosirakkautta.

Vierailija
1790/1815 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa  havaitsin että olen vain rahantuotantovälinen miehelle yrityksesämme. Hän alkoi piilottaa yhteisiä tulojamme  ulkomaille  ja lisäsi aina työtä minulle, lopuksi tein  osan vuodesta 12  tuntia--- 16  joka pv ja muuloinkin  yli  8 tuntia. Siis työtä  ilman vapaata,tai lomia.  Eristi sukulaisista, moitti ja haukkui koko sukuni ja minua. Vaikka todellisuudessa  sukuni on mm. oppineempi kuin hänen

Tajusin että voimani loppuvat, jos en lähde, olihan työ raskasta fyysisesti ja minulla oli iso vastuualue.Niinpä läksin  lähes 30 v jälkeen. Kostona teki kaikkensa eristääkseen lapset minusta ja vei lähes  10 v ennen kuin sain  osuuteni varoista, En toki kaikkia minulle kuuluvaa

Eristi sukulaisista, moitti ja haukkui koko sukuni ja minua. Vaikka todellisuudessa  sukuni on mm. oppineempi kuin hänen

Sori mutta tämä vähän särähti korvaan. Ovatko tosiaan "oppineemmat" ihmiset jotenkin parempia kuin muut?

Vierailija
1791/1815 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko pitää miehen nimen? Mä olen ajatellut pitää. Ihan kiusallani

Vierailija
1792/1815 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sekosi salaliittoteorioihin koronan aikana ja muuttui ihan eri ihmiseksi. 

Yhdessä sitä ennen 15 vuotta, joista naimisissa 12. 

Vierailija
1793/1815 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla on narsistisia piirteitä, on todella mukava ja pidetty kun muita on paikalla. On myös mulle mukava jos haluaa jotain. Kaiken muun ajan on huonolla ja tuulella ja huutaa ja riitelee. Seksiä ollut viimeksi vuosi sitten. Hän suuttuu etenkin jos mulla on jotain menoa tai harrastuksia. Saattaa esim piilottaa auton avaimet kun olen sanonut että menen kalareissulle. Jotenkin olin tottunut tuohon niin että se oli normaalia. No koko 25v yhdessäolo on ollut tätä, jos teen kuten käsketään hän saattaa olla ihana. Jos en tee kuten käsketään hän suuttuu.

Tuossa toissapäivänä se raivosi kun hain teinin junalta kun vaimo sanoi että voisi kävellä. Teini sanoi että olet sä iskä ihan idiootti kun kestät tällaista. Havahduin, pakkasin tavarat, sanoin vaimolle että mitta on nyt täynnä minä lähden ja ajoin mökille evakkoon. Koko ajan hän yrittää soittaa ja laittaa viestejä kuinka rakastaa. En usko että hän nyt yhtäkkiä muuttuisi tuosta luonteeltaan, laitoin avioerohakemuksen.

Vierailija
1794/1815 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla on narsistisia piirteitä, on todella mukava ja pidetty kun muita on paikalla. On myös mulle mukava jos haluaa jotain. Kaiken muun ajan on huonolla ja tuulella ja huutaa ja riitelee. Seksiä ollut viimeksi vuosi sitten. Hän suuttuu etenkin jos mulla on jotain menoa tai harrastuksia. Saattaa esim piilottaa auton avaimet kun olen sanonut että menen kalareissulle. Jotenkin olin tottunut tuohon niin että se oli normaalia. No koko 25v yhdessäolo on ollut tätä, jos teen kuten käsketään hän saattaa olla ihana. Jos en tee kuten käsketään hän suuttuu.

Tuossa toissapäivänä se raivosi kun hain teinin junalta kun vaimo sanoi että voisi kävellä. Teini sanoi että olet sä iskä ihan idiootti kun kestät tällaista. Havahduin, pakkasin tavarat, sanoin vaimolle että mitta on nyt täynnä minä lähden ja ajoin mökille evakkoon. Koko ajan hän yrittää soittaa ja laittaa viestejä kuinka rakastaa. En usko että hän nyt yhtäkkiä muuttuisi tuosta luonteeltaan, laitoin avioerohakemuksen.

Eli käytännössä haluat vaimon toimivan sinun tavallasi? Kumpikohan teistä on narsistinen?

Vierailija
1795/1815 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä haluat vaimon toimivan sinun tavallasi? Kumpikohan teistä on narsistinen?

No esimerkiksi minä olen sopinut meneväni kalareissuun kavereiden kanssa. Ilmoitan vaimolle 2 viikkoa etukäteen ja vaimon reaktio on suuttua. No sitten kalareissun aamuna totean että auton avaimet ja vara-avaimet ovat kadonneet ja vaimo vain toteaa että olet vaan huolimaton. No sitten muutaman tunnin päästä kun olen liian myöhässä niin vaimo ottaa avaimet esiin ja ivallisesti nauraa. Ja älkää nyt sanoko että se ei vaan halunnut että lähden kun tarvii lastenhoitoapua - meillä on vain yksi 17 vuotias lapsi täällä.

Vierailija
1796/1815 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tartutti kirvelevän taudin ensin  sekä synnytti lapsen tumman n. 9 kk Afrikan matkan jälkeen.

Hyvä että pääsit moisesta jakorasiasta eroon. Ei voinut alkaa väittämään kakaraa sinun omaksi, kun mustan murjaanin porsi.

Vierailija
1797/1815 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 vuotta yhdessä. Miehen alkoholinkäyttö lisääntyi. En halunnut humalaseksiä. Toinen nainen myös astui kuvioihin. Kotona mies ei enää keskustellut mistään. Molemmilla omat kuviot, hänellä mökkeily, minulla omien vanhempien hoito. Kasvettiinko erilleen, vai oliko sitten tietoista erilleen hakeutumista, ilmeisesti.

Vierailija
1798/1815 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 20 vuotta, 25-vuotiaasta 45-vuotiaaksi. Naimisissa siitä 17 vuotta.

Miehen rakkaus vain loppui. Ei ihmeempiä riitoja, ei edes alkoholin käyttöä ikinä (molemmat absolutisteja).

Tuohan oli kamalaa. Miten se ilmeni? Miten huomasit asian ja yritittekö korjata sitä?

Rakkaus pitäisi olla tahtotila.

Jumalan siunaama avioliitto ja molemmat tällä mielellä. 

Suomessa ei paljonkaan ihmiset ole elävässä uskossa.

No ei kyllä, ehkä 10-15% väestöstä. 

Tuo kuulostaa sadan vuoden takaiselta asialta.

Vierailija
1799/1815 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Yleensä siis naiset 40-vuotiaana lakkaavat passaamasta muita, tulee mitta täyteen. Eivät siis enää halua kompromisseja, kun lapset ovat isompia. Sohvalla möllöttää henkilö joka jättää kotityöt partnerin harteille. Sitä ei enää jakseta ja siksi erotaan.

Kun seksuaalisesti aktiivinen aika on parisuhteessa lopullisesti takanapäin, menettää mies todella usein kiinnostuksensa puolisoonsa, samoin yhteisen kotitalouden pyörittämiseen ja ylipäätään yhteiseen elämään.

Vaimon viimeinen kotityö on eropapereiden laittaminen, vaikka tosiasiallisesti usein mies on se, joka sanoutuu suhteesta irti - ei vaan viitsi sanoa sitä ääneen.

Tässä on pähkinänkuoressa 35-60 -vuotiaille tapahtuneiden avioerojen yleisin kaava - mitä olen todistanut oikeassa elämässä ja internetin ihmeellisessä maailmassa.

Jos yli 60-vuotiaana erotaan, niin silloin ero tulee joko raha-asioista, lapsiin liittyvistä asioista tai ylipäätään jostakin jo eletyn elämän aikana tapahtuneesta asiasta.

Vierailija
1800/1815 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi minä olen sopinut meneväni kalareissuun kavereiden kanssa. Ilmoitan vaimolle 2 viikkoa etukäteen ja vaimon reaktio on suuttua. No sitten kalareissun aamuna totean että auton avaimet ja vara-avaimet ovat kadonneet ja vaimo vain toteaa että olet vaan huolimaton. No sitten muutaman tunnin päästä kun olen liian myöhässä niin vaimo ottaa avaimet esiin ja ivallisesti nauraa. Ja älkää nyt sanoko että se ei vaan halunnut että lähden kun tarvii lastenhoitoapua - meillä on vain yksi 17 vuotias lapsi täällä.

Voi ei. Ihan hirveetä kiusaamista. Ei ole normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän