Miksi teille tuli avioero?
Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)
Kommentit (1765)
Jossain vaiheessa havaitsin että olen vain rahantuotantovälinen miehelle yrityksesämme. Hän alkoi piilottaa yhteisiä tulojamme ulkomaille ja lisäsi aina työtä minulle, lopuksi tein osan vuodesta 12 tuntia--- 16 joka pv ja muuloinkin yli 8 tuntia. Siis työtä ilman vapaata,tai lomia. Eristi sukulaisista, moitti ja haukkui koko sukuni ja minua. Vaikka todellisuudessa sukuni on mm. oppineempi kuin hänen
Tajusin että voimani loppuvat, jos en lähde, olihan työ raskasta fyysisesti ja minulla oli iso vastuualue.Niinpä läksin lähes 30 v jälkeen. Kostona teki kaikkensa eristääkseen lapset minusta ja vei lähes 10 v ennen kuin sain osuuteni varoista, En toki kaikkia minulle kuuluvaa
Itse asiassa en oo varma ja mies lähti, mihin sitä omasta kodista lähtee . Todennäköisesti olisin lähtenyt jos asuimme vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä 20 vuotta, 25-vuotiaasta 45-vuotiaaksi. Naimisissa siitä 17 vuotta.
Miehen rakkaus vain loppui. Ei ihmeempiä riitoja, ei edes alkoholin käyttöä ikinä (molemmat absolutisteja).
Tämä kuulostaa hyvin tutulta. Meillä tähän vielä liittyi se, ettei meillä ikinä opittu puhumaan asioista. Varsinkaan mies ei osannut puhua, joten meillä jäi varmaati paljon asioita väliin kaihertamaan, mikä ajan mittaan ajoi meitä toisistamme erilleen. Sovussa erottiin, mutta mulle jäi pieni katkeruus.
Ap:lle vinkki, että uskaltakaa puhua ja kuunnella, olkaa kiinnostuneita toisistamme oikeasti. Kysykää toisiltanne kuulumisia ja kuunnelkaa piolisonne vastaus.
Miten säilyttää puheyhteys, kun toinen aina vaiennetaan? Jos sanoo oman mielipiteensä, esim. "Nyt on kuuma", niin toinen vastaa "Eihän enää ole niin kuuma, kuin eilen" ja jatkaa oman suunnitelmansa toteuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.
Vain tyhmät miehet ajattelevat näin.
Se on ihan tilastollinen fakta. Enkä ole mies.
Kaikille ei paikkaansa pitävä, oli fakta tai ei.
Voin sanoa tosta väkivallasta.. moni nainen tekee tahallaan ja ärsyttää aviomiestä ja myös usein lapsen kautta. Todella paljon tapausta. Ja heistä suurin osaa syytä miestä. Ei ole reilua. Mutta kuitenkin jos on perhe jossa pikkulapsi, niin sulla on suu , ratkokaa asiaa, ei ärsyttämällä/huutomall vaa puhumalla. Lapsi on teidän onni, eikä avioero. Avioero on 3 hengen epäonni.((( perhe 3 hengen yhteisymmärrys ja tie tulevaisuuteen