Harmaiden hiuksien salailu tai muu iän peittely, miksi? Miksi ei voi vain olla
oman ikäisensä tai ylipäänsä itsensä näköinen? Tää on aika iso kysymys.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Harmaus ei nyt vaan sovi minulle, katotaan sitten 30 vuoden päästä. N 38-v.
Miksi et hyväksy itseäsi sellaisena kun olet? Mene terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itseni näköinen harmaissa hiuksissa. Tämä tumma ruskea on enemmän minua.
N42
Ai pitää mennä terapiaan, jos ei tykkää tietystä väristä? Mitä ihmettä?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska harmaat on rumat. Oma väri tumma, joten ne näkyy tosi hyvin. Haudassa voi olla sit harmaa.
N46
Vierailija kirjoitti:
Minä värjään siksi, että haluan näyttää hyvältä ja nuoremmalta kuin harmaapäisenä näyttäisin. Se on täysin normaalia. Ap on pikemminkin se erikoinen tässä.
Kysynpä vastakysymyksen ap:lta: onko sinulla vielä seksuaalisia haluja ja haluaisitko hyvännäköisen miehen pitävän sinua vetävänä? Jotenkin arvaan, että ap:n vastaus olisi ei... Minun vastaukseni on kyllä. Nautin vielä elämästä naisena.
Kyllä ne miehet ihan samalla tavalla kiihottuvat naisesta, jolla on hiukset harmaantunut. Näin voi myös nauttia elämästä 😊
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa tehdä miten haluaa, mutta pari sukulaista on jo yli kuusikymppisiä, mutta haluavat kuitenkin pitää kiinni tummista hiuksista. Hiuksia on värjätty tummaksi jo 20 vuotta ja hiukset ovat ihan pikimustat ja musta väri näyttää suorastaan pinttyneen hiusten latvoihin, jotka ovat suorastaan sinisenmustat. Eikö tuossa iässä voisi jo vähän luovuttaa, kun ikä alkaa näkyä jo olemuksestakin.
Karsinta on se, että juurikasvu alkaa näkyä todella pian ja valkoinen juuri mustassa hiuksessa on tosi epäsiistin näköinen.
Täähän se, että värjääminen vaatii paljon työtä. Itse ajattelin kokeilla sellaista lempeämpää linjaa eli harmaantua vähitellen, mutta en sano väreille tai raidoille kokonaan ei. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä värjään siksi, että haluan näyttää hyvältä ja nuoremmalta kuin harmaapäisenä näyttäisin. Se on täysin normaalia. Ap on pikemminkin se erikoinen tässä.
Kysynpä vastakysymyksen ap:lta: onko sinulla vielä seksuaalisia haluja ja haluaisitko hyvännäköisen miehen pitävän sinua vetävänä? Jotenkin arvaan, että ap:n vastaus olisi ei... Minun vastaukseni on kyllä. Nautin vielä elämästä naisena.
Kyllä ne miehet ihan samalla tavalla kiihottuvat naisesta, jolla on hiukset harmaantunut. Näin voi myös nauttia elämästä 😊
Ihanasti sanottu, samaa olen huomannut ; ) ap (avauksen ap)
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja vaikka on harmaat näkyvissä, ei haittaa :D Häntä eikä mua. Nautin elämästä naisena näin enemmän. Kertaakaan en ole sanonut, että mun tapa on ainoa oikea tai muuta sellaista. Voihan olla, että itsekin joskus kokeilen jotain raitaa tai muuta. ap
Totanoin... Ajattelepa, että sulla ei olisi jo valmiiksi haluamaasi miestä, joka vieläpä katselee sinua himoiten harmaapäisenäkin... Vilkaise nyt ensi kerralla ihan realistisesti ympärillesi kaupungilla, että miltä muut naiset +-5 v ikäluokassasi näyttävät. Ja mieti siitä näkökulmasta, että olisit keskimääräistä komeampi mies, joka voi saada naisen heti niin halutessaan, ja mieti, miltä sinä näytät ulkonäöltäsi sen miehen silmin verrattuna muihin naisiin, jotka huolehtivat ulkonäöstään. Ihan vaan realistisesti mietit, että kenet teistä sellainen mies valitaisi.
Toki jos itsellesi kelpaa möhömahainen harmaantunut mies, niin sitten sinunkaan ei tarvitse panostaa ulkonäköösi. Pariskunnat ovat yleensä samaa tasoa ulkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua. Muutenkin mulla on ollut viimeksi luonnollisen väriset hiukset 12-vuotiaana. En pidä siitä maantienharmaasta väristä, halun ilmentää räiskyvää persoonaani räiskyvillä hiusväreillä. Tuskin lopetan hetkeen. Äitini 77 v. vielä myös värjää hiuksiaan koska tykkää väreistä. Ei hän luule nuoremmalta näyttävänsä värjätyssä tukassa, eikä edes ihannoi nuoren näköisyyttä. Tykkää muuten vaan olla porkkanapää.
Aivan, mullakin on ollut useita värejä nuorena. Kai se oli vaihtelunhalua, ja jotain meikkaamiseen verrattavaa. Tuota harmaata vain on tullut pohdittua, ja ylipäätään miksei me kelvata sellaisina, kuin olemme :/ Mistä se paine tulee. Väitän, että ei pelkästään omasta päästä, vaan myös ympäristöstä. Täällä alkoi negailu, ehkä on aika poistua kivempiin hommiin :) ap
Miksi esität kivaa ihmistä ja yrität piilotella todellista luonnettasi? Etkö kelpaa sellaisena kuin olet?
Vierailija kirjoitti:
Sanon nyt ihan suoraan: ikääntyminen on rumaa ja vanhat ihmiset etovia. Rypyt ja harmaus on jotain ihan hirveää. Aion mennä jopa kauneusleikkaukseen, kun naama rypistyy liikaa. Harmaat pitää saada piiloon heti.
Sori nyt vaan jos tämä jotakuta loukkaa, mutta tämä on minun mielipiteeni. N41
Näin juuri! Kaikenlainen kaunistautuminen on sallittua, myös kauneusleikkaukset.
Mutta miksi on yleisesti hyväksyttyä värjätä hiuksia ja meikata, mutta kun joku sanoo menevänsä suoristamaan hampaansa, täyteainehoitoihin, tai hui kauhistus, vaikka nenänkorjausleikkaukseen, niin niskaan sataa passkamyrsky ja käsketään hakeutumaan terapiaan. Se tässä ulkonäkökeskustelussa on kaikkein sairainta.
Eikö jokainen saa kaunistautua juuri niillä keinoilla kun tykkää, jotta tuntee olonsa hyväksi omissa nahoissaan ja peilikuvaa viitsii katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi naiviutta.
Olet varmasti sitä mieltä sitten, että jos harvinaisuudella eli komealla miehellä on vaikkapa laivan yökerhossa valinnanvaraa esimerkiksi viidestä naisesta, niin hän jostakin syystä valitsee heistä vanhimman näköisen harmaahapsen, eikä ketään niistä nuoremman näköisistä? 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milf/mature on nykyään haetuimmat termit joka tapauksessa pronosivuilla. Vetäkää siitä johtopäätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä miksi-aloituksia kirjoittaa aina ihminen, joka ei pysty mitenkään käsittämään, että kaikki eivät ajattele samoin kuin hän itse.
No olen sitten poikkeus, kun käsitän tuon. Kysynkin siksi, että miksi. Haluan tietää miksi. ap
Et ole poikkeus. Kommenteistasi huokuu, että sinulle luomu on ainoa oikea tapa ja muut ovat tuomittavia tapoja. Eikä sinun tarvitsisi täällä kysellä, jos oikeasti ymmärtäisit.
Höpöhöpo. Tapoja on monia. Toiset jaksaa ja toiset ei. Minusta täällä on tullut hyviä vastauksia puolesta ja vastaan. Mielipiteitä on monia, kaikki salllittakoon, se siitä huokumisesta :D ap
Mitä enemmän vakuuttelet "suvaitsevaisuuttasi", sitä vähemmän uskottavalta kuulostat.
Ikävää jos olen pahoittanut mielesi :( Mukavaa perjantaita kuitenkin! ap
En pahoittanut mieltäni. Lähinnä herättää säälin sekaista huvittuneisuutta, kun joku kokee olevansa niin paljon muiden yläpuolella, että pitää oikein taivastella muiden valintoja. Samalla kuitenkin on sen verran yksinkertainen, ettei käsitä syyn olevan yksinkertaisesti se, että ihmiset ovat erilaisia.
En mä usko, että sä olet oikeasti noin harmistunut. Sua nyt vaan painaa jokin. Mun kivaa perjantaita et onnistu pilaamaan, vaikka herätänkin sinussa tunteita. ap
Sinulle kiva perjantai=muiden arvostelu av:lla? No, hullulla halvat huvit jne.
Missä olen arvostellut? Se on, joka toista syyttää, sanottiin joskus. ap
Tässä ketjussa olet arvostellut. Kannattaa laittaa korkki kiinni, jos muisti on jo tässä vaiheessa mennyt.
Niin palstaa :D En ole kenenkään valintaa arvostellut yhtään missään, vaikka sä ehkä niin koet. Korkkikin on kiinni ja pysyy, ei nyt maistu. Mitäs vielä? ap
No lueppa nyt alkuun uudestaan tuo ketjun otsikko ja avausviestisi. Kyllä aika syyllistävään sävyyn kirjoitat.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytetään meikkiä. Miksi värjätään hiuksia. Miksi tehdään mitäkin ulkonäön eteen. Eikö kaikki voisi kulkea luonnollisen näköisenä vain pwrusvoidetta kasvoihin laittaen
Ei nyt mitään voiteita sentään. Ihon pitää antaa kuivua ja rypistyä ihan ilman mitään sörkkimistä. Muuten et ole oma itsesi, et hyväksy itseäsi ja olet terapian tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta 30v ikäisensä näköinen, jos hänellä on harmaita hiuksia?
t. varhain harmaantuva
Mene ihan itse vain. Ei ole tervettä tuollainen toisten ulkonäöllä päänsä vaivaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itseni näköinen harmaissa hiuksissa. Tämä tumma ruskea on enemmän minua.
N42
Oletko tyhmä vai tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja vaikka on harmaat näkyvissä, ei haittaa :D Häntä eikä mua. Nautin elämästä naisena näin enemmän. Kertaakaan en ole sanonut, että mun tapa on ainoa oikea tai muuta sellaista. Voihan olla, että itsekin joskus kokeilen jotain raitaa tai muuta. ap
Totanoin... Ajattelepa, että sulla ei olisi jo valmiiksi haluamaasi miestä, joka vieläpä katselee sinua himoiten harmaapäisenäkin... Vilkaise nyt ensi kerralla ihan realistisesti ympärillesi kaupungilla, että miltä muut naiset +-5 v ikäluokassasi näyttävät. Ja mieti siitä näkökulmasta, että olisit keskimääräistä komeampi mies, joka voi saada naisen heti niin halutessaan, ja mieti, miltä sinä näytät ulkonäöltäsi sen miehen silmin verrattuna muihin naisiin, jotka huolehtivat ulkonäöstään. Ihan vaan realistisesti mietit, että kenet teistä sellainen mies valitaisi.
Toki jos itsellesi kelpaa möhömahainen harmaantunut mies, niin sitten sinunkaan ei tarvitse panostaa ulkonäköösi. Pariskunnat ovat yleensä samaa tasoa ulkoisesti.
Sopii, katselen sillä silmällä. En pidä möhömahoista:) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milf/mature on nykyään haetuimmat termit joka tapauksessa pronosivuilla. Vetäkää siitä johtopäätökset.
Milfillä ei ole harmaita hiuksia. Katso vaikka mitä sillä hakusanalla löytyy. Ei tule mitään harmaita hiirulaismummoja. Isoäidit sitten ihan eri hakusana.
Miksi sen pitää olla 'peittelyä', 'salaamista' tai muuta vastaavaa? Minä värjään hiuksiani, vaikka se näin vanhemmiten on erittäin rasittavaa jo. Mutta olin muutaman vuoden värjäämättä ja harmaat hiukset näkyivät ja se oli ok - niin kauan kuin minulla oli lyhyet hiukset. Lyhyessä tukassa harmaa näytti helkatin hyvältä ja välillä pesaisin hopeashampoolla, joka toi sinisävyä esiin enemmänkin.
Mutta sitten halusin polkkatukan ja siihen ei mun mielestä oikein sopinut harmaanläikikäs tyyli ja kun se harmaa pitkässä hiuksessani näytti sellaiselta likaisenkeltaiselta, niin en tykännyt yhtään. Mikään ei tehonnut siihen keltaisuuden poistoon. Tuntui kun vaatteetkaan ei mitkään mätsänneet epämääräisen hiuskuontalon kanssa. Joten värjään vielä muutaman vuoden ja toivon että hiukseni harmaantuvat kunnolla, eikä vain läikikkäästi. Sellainen hopeanharmaa on todella kaunis ja tyylikäs.
Ja tässä iässä viimeistään miesten mietteet ja kiinnostus ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos ovat koskaan muutenkaan kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milfillä ei ole harmaita hiuksia. Katso vaikka mitä sillä hakusanalla löytyy. Ei tule mitään harmaita hiirulaismummoja. Isoäidit sitten ihan eri hakusana.
Löytyykö granny-pokea? Old men kategoriahan on missä papparaiset jyystää teinejä.
Ei ole mitään painetta, mutta tykkään tietyistä väreistä ja harmaa ei niihin kuulu.
Eri