Harmaiden hiuksien salailu tai muu iän peittely, miksi? Miksi ei voi vain olla
oman ikäisensä tai ylipäänsä itsensä näköinen? Tää on aika iso kysymys.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä värjään siksi, että haluan näyttää hyvältä ja nuoremmalta kuin harmaapäisenä näyttäisin. Se on täysin normaalia. Ap on pikemminkin se erikoinen tässä.
Kysynpä vastakysymyksen ap:lta: onko sinulla vielä seksuaalisia haluja ja haluaisitko hyvännäköisen miehen pitävän sinua vetävänä? Jotenkin arvaan, että ap:n vastaus olisi ei... Minun vastaukseni on kyllä. Nautin vielä elämästä naisena.
Kyllä ne miehet ihan samalla tavalla kiihottuvat naisesta, jolla on hiukset harmaantunut. Näin voi myös nauttia elämästä 😊
Milf/mature on nykyään haetuimmat termit joka tapauksessa pronosivuilla. Vetäkää siitä johtopäätökset.
Milfillä ei ole harmaita hiuksia. Katso vaikka mitä sillä hakusanalla löytyy. Ei tule mitään harmaita hiirulaismummoja. Isoäidit sitten ihan eri hakusana.
Löytyykö granny-pokea? Old men kategoriahan on missä papparaiset jyystää teinejä.
Tietysti löytyy. Sellaista aihetta ei liene olemassakaan, josta ei löydy. Löytyy myös sellaista missä papparaiset jyystää mummoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itseni näköinen harmaissa hiuksissa. Tämä tumma ruskea on enemmän minua.
N42
Miksi et hyväksy itseäsi sellaisena kun olet? Mene terapiaan.
Ai pitää mennä terapiaan, jos ei tykkää tietystä väristä? Mitä ihmettä?
Eri
Älä välitä näistä :( ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itseni näköinen harmaissa hiuksissa. Tämä tumma ruskea on enemmän minua.
N42
Miksi et hyväksy itseäsi sellaisena kun olet? Mene terapiaan.
Ai pitää mennä terapiaan, jos ei tykkää tietystä väristä? Mitä ihmettä?
Eri
Älä välitä näistä :( ap
Miksi käytät itsestäsi pronominia "nämä"´?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska harmaat on rumat. Oma väri tumma, joten ne näkyy tosi hyvin. Haudassa voi olla sit harmaa.
N46
Ei välttämättä ole. Mun oma väri on myös hyvin tumma. Harmaatakin on ja lisää saa tulla. En ole enää nuori. ap
No, se on jokaisen oma valinta. Mä en harmaasta tykkää, joten värjään. Vanhentaa ja tekee väsyneen näköiseksi.
N46
Vierailija kirjoitti:
Ikäsyrjintä on ihan todellinen asia. Sitä saa hillittyä edes hieman näyttämällä nuoremmalta kuin onkaan.
Tuo nyt taas riippuu ihan kuka katsoo.
Itse ehkä päädyn nyt siihen että täyttäessäni 50 annan karvojen haalistua omaa aikataulunsa mukaisesti. Ennen joulua laitoin jonkun hennapohjaisen huuhtelun ja ihan kiva sekin oli. Joku tuttu mies kehui harmaitani taannoin ja se ilahdutti.
Makuasioita joista jokainen päättäköön. Joidenkin työssä ei voi niin huoletta ehkä harmaantua. Muukin hiustyyli (leikkaus) ratkaisee. Polkkatukassa harmaat usein näyttävät hyvältä. Ei luulisi vähentävän uskottavuutta jos sitä miettii. Rilleilläkin voi pelata paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon nyt ihan suoraan: ikääntyminen on rumaa ja vanhat ihmiset etovia. Rypyt ja harmaus on jotain ihan hirveää. Aion mennä jopa kauneusleikkaukseen, kun naama rypistyy liikaa. Harmaat pitää saada piiloon heti.
Sori nyt vaan jos tämä jotakuta loukkaa, mutta tämä on minun mielipiteeni. N41Näin juuri! Kaikenlainen kaunistautuminen on sallittua, myös kauneusleikkaukset.
Mutta miksi on yleisesti hyväksyttyä värjätä hiuksia ja meikata, mutta kun joku sanoo menevänsä suoristamaan hampaansa, täyteainehoitoihin, tai hui kauhistus, vaikka nenänkorjausleikkaukseen, niin niskaan sataa passkamyrsky ja käsketään hakeutumaan terapiaan. Se tässä ulkonäkökeskustelussa on kaikkein sairainta.
Eikö jokainen saa kaunistautua juuri niillä keinoilla kun tykkää, jotta tuntee olonsa hyväksi omissa nahoissaan ja peilikuvaa viitsii katsella.
Vastaan nyt ihan omasta puolestani, kun toteat tuohon vanhuuden rumuuteen, että Näin juuri.
On ihan kulttuurista ja opittua ajatella, että nuoruus on kaunista ja vanhuus rumaa. Lisäksi se on ihan järjetön ajatus, kun me kaikki vanhenemme. Minusta oman kauneuskäsitteen laajentaminen on vain niin paljon terveempää kuin väkisin yrittäminen - ja olen ihan vilpittömästi sitä mieltä, että leikatut, pistoshoidetut jne. jne. ihmiset näyttävät surullisilta yliyrittäjiltä eikä kauneus ole mitään yhteenlaskua, jossa lasketaan täydellisiä osia yhteen ja saadaan tulokseksi kaunis ihminen. Nuori on kaunis ja vanha on kaunis.
Hirvittävän surullinen näky on leikelty ja keinotekoisesti silliteltu iäkäs ihminen. Ikä ei ole sairaus eikä sitä tarvitse korjata - eikä sellaistakaan sairautta ole kuin rumuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsyrjintä on ihan todellinen asia. Sitä saa hillittyä edes hieman näyttämällä nuoremmalta kuin onkaan.
Tuo nyt taas riippuu ihan kuka katsoo.
Itse ehkä päädyn nyt siihen että täyttäessäni 50 annan karvojen haalistua omaa aikataulunsa mukaisesti. Ennen joulua laitoin jonkun hennapohjaisen huuhtelun ja ihan kiva sekin oli. Joku tuttu mies kehui harmaitani taannoin ja se ilahdutti.
Makuasioita joista jokainen päättäköön. Joidenkin työssä ei voi niin huoletta ehkä harmaantua. Muukin hiustyyli (leikkaus) ratkaisee. Polkkatukassa harmaat usein näyttävät hyvältä. Ei luulisi vähentävän uskottavuutta jos sitä miettii. Rilleilläkin voi pelata paljon.
Koeta hakea töitä harmaatukkaisena vs. värjätyllä tukalla. Huomaat kyllä, mitä tuossa lainaamassasi viestissä tarkoitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitää olla 'peittelyä', 'salaamista' tai muuta vastaavaa? Minä värjään hiuksiani, vaikka se näin vanhemmiten on erittäin rasittavaa jo. Mutta olin muutaman vuoden värjäämättä ja harmaat hiukset näkyivät ja se oli ok - niin kauan kuin minulla oli lyhyet hiukset. Lyhyessä tukassa harmaa näytti helkatin hyvältä ja välillä pesaisin hopeashampoolla, joka toi sinisävyä esiin enemmänkin.
Mutta sitten halusin polkkatukan ja siihen ei mun mielestä oikein sopinut harmaanläikikäs tyyli ja kun se harmaa pitkässä hiuksessani näytti sellaiselta likaisenkeltaiselta, niin en tykännyt yhtään. Mikään ei tehonnut siihen keltaisuuden poistoon. Tuntui kun vaatteetkaan ei mitkään mätsänneet epämääräisen hiuskuontalon kanssa. Joten värjään vielä muutaman vuoden ja toivon että hiukseni harmaantuvat kunnolla, eikä vain läikikkäästi. Sellainen hopeanharmaa on todella kaunis ja tyylikäs.
Ja tässä iässä viimeistään miesten mietteet ja kiinnostus ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos ovat koskaan muutenkaan kiinnostaneet.
Missä iässä olet, kun miesten kiinnostus ei voisi vähempää kiinnostaa? Voisiko silläkin olla vaikutusta, ettei se ole kommenttisi mukaan oikein koskaan kiinnostanut sinua?
Minä olen 53 v ja minua kiinnostaa komeiden miesten kiinnostus kovastikin. Ymmärrettävästi myös värjään tukkaani. Olen ollut nuorena tosi kaunis, vaikken sitä ihan silloin ymmärtänyt, ja tottunut siihen, että sain aina sen miehen, jonka halusinkin. Olisi mukava jatkaa samalla linjalla edelleenkin, nyt toki ne miehetkin ovat samaa ikäluokkaa kanssani. Kyllä mulla on vahva intressi pysytellä mahdollisimman nuoren eli kulttuurimme mukaan kauniin näköisenä edelleen.
Harmaat hiukset voi olla jos olet vakiinnuttanut asemasi työelämässä etkä tähtää enää korkeammalle tai uuteen työpaikkaan. Maailma muuttuu hitaammin kuin suhtautuminen hiusten väriin.
Omat hiukset ovat virttynee, luultavasti siinä virttyneen värittömät olleet aina, olen värjäyttänyt. niitä koko aikuisikäni, luultavasti siinä aiheessa kun suurin osa hiuksista on harmaita alan korostaa sitä harmautta kirkkaammaksi.
En tyydy ikääni, en kuvittele olevani nuorempi, olen 60v isoäiti, ihan hyvä ikä, hiukseni ovat siistimmät laitettuna kuin luonnon tilassa.
Harmaat hiukset vie kaiken värin kasvoilta.
Olen jo aika harmaa, mutta ajattelin eläkeikään asti (noin 10 v) vielä värjätä. Minulla on myös vielä ikääni nähden suht nuori lapsi (tyttö), joka ei varmasti antaisi minun antaa harmaantua.
Äitini eli 89-vuotiaaksi. Vielä kahden aivoinfarktin jälkeen, lähes puhekyvyttövämänä, hän osoitteli hiuksiaan ja oli huolissaan, kun ei pääsekään sairaalasta kampaajalle.
Saattaapi olla, että minun käy samoin.
Ikävä kyllä tummat hiukset esim. on kyllä nuoruuden merkki. Ja mitäköhän tämä yhteiskunta edellyttää - no nuoruutta, kaikkivoipaisuutta, kuolemattomuutta jne.
Jos en piittaisi ulkonäöstäni (kuljen mageissa vaatteissa ja satsaan niihin todella paljon), minulla ei olisi iltatähteä, niin saattaisin antaa harmaiden tulla. Tässä ulkonäkökeskeisessä, nuoruutta ihannoivassa yhteiskunnassa, ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Minä värjään siksi, että haluan näyttää hyvältä ja nuoremmalta kuin harmaapäisenä näyttäisin. Se on täysin normaalia. Ap on pikemminkin se erikoinen tässä.
Kysynpä vastakysymyksen ap:lta: onko sinulla vielä seksuaalisia haluja ja haluaisitko hyvännäköisen miehen pitävän sinua vetävänä? Jotenkin arvaan, että ap:n vastaus olisi ei... Minun vastaukseni on kyllä. Nautin vielä elämästä naisena.
Ei ap vastaa. On haluja ja hiljattain ilmestyivät ensimmäiset harmaat. Mietin, pitäisikö raidoittaa tummaa hiusta, kun tosiaan on vasta muutamia harmaita raitoja. Mieheni, joka on erittäin vetävä ihan muidenkin naisten mielestä, sanoi että Vau! Nyt huomasin, että sulla on harmaata ja sulle tulee upeat harmaat hiukset! Sinällään en ole tätä kommenttia vailla enkä kyllä ikinä voisi kiinnostua miehestä, jonka takia pitäisi harmaita bärjätä piiloon. Miehen pitää olla vetävän ja älykkään lisäksi viisas ja sydämen on oltava paikoillaan. Sellaiset miehet kyllä järjestäen minun kokemukseni mukaan eivät kovinkaan paljoa ole kiinnostuneet hiusten väristä.
Halun avaimet ovat korvien välissä, mutta sisäpuolella.
Yksinkertaisesti en tykkää harmaasta sisustuksessa enkä hiuksissani, joten siksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jotenkin alistuu siihen painostuksen alla. ap
En toki. Ihan vapaaehtoisesti käyn kampaajalla. Minulle on tärkeää olla töissä enkä halua kotiin loisimaan. Siksi panostan ulkonäkööni.
Onneksi niitä töitä tehdään edelleenkin ammattitaidolla, eikä hiusvärillä. Harmaannuin alle kolmekymppisenä, mutta headhunterit soittelevat silti perään, ja ura on ollut pelkästään nousujohteista. Lisäksi pidän tätä harmaan sävyä kauniina ja väreihini sopivana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitää olla 'peittelyä', 'salaamista' tai muuta vastaavaa? Minä värjään hiuksiani, vaikka se näin vanhemmiten on erittäin rasittavaa jo. Mutta olin muutaman vuoden värjäämättä ja harmaat hiukset näkyivät ja se oli ok - niin kauan kuin minulla oli lyhyet hiukset. Lyhyessä tukassa harmaa näytti helkatin hyvältä ja välillä pesaisin hopeashampoolla, joka toi sinisävyä esiin enemmänkin.
Mutta sitten halusin polkkatukan ja siihen ei mun mielestä oikein sopinut harmaanläikikäs tyyli ja kun se harmaa pitkässä hiuksessani näytti sellaiselta likaisenkeltaiselta, niin en tykännyt yhtään. Mikään ei tehonnut siihen keltaisuuden poistoon. Tuntui kun vaatteetkaan ei mitkään mätsänneet epämääräisen hiuskuontalon kanssa. Joten värjään vielä muutaman vuoden ja toivon että hiukseni harmaantuvat kunnolla, eikä vain läikikkäästi. Sellainen hopeanharmaa on todella kaunis ja tyylikäs.
Ja tässä iässä viimeistään miesten mietteet ja kiinnostus ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos ovat koskaan muutenkaan kiinnostaneet.
Missä iässä olet, kun miesten kiinnostus ei voisi vähempää kiinnostaa? Voisiko silläkin olla vaikutusta, ettei se ole kommenttisi mukaan oikein koskaan kiinnostanut sinua?
Minä olen 53 v ja minua kiinnostaa komeiden miesten kiinnostus kovastikin. Ymmärrettävästi myös värjään tukkaani. Olen ollut nuorena tosi kaunis, vaikken sitä ihan silloin ymmärtänyt, ja tottunut siihen, että sain aina sen miehen, jonka halusinkin. Olisi mukava jatkaa samalla linjalla edelleenkin, nyt toki ne miehetkin ovat samaa ikäluokkaa kanssani. Kyllä mulla on vahva intressi pysytellä mahdollisimman nuoren eli kulttuurimme mukaan kauniin näköisenä edelleen.
Aikansa kutakin, sain paljon kehuja nuorena tyttönä ja nautin siita toki. Kyllä minä huomaan komeat miehet vieläkin, varsinkin kohteliaat miehet edelleen, tykkään että minulle vataan ovi. En tee töitä ollakseni nuoremman näköinen, on ihanaa kun lapsenlapseni käpertyy syliini, uskon että riitän.
Käytän harmaille hiuksille tarkoitettua shampoota, joka kirkastaa kauniin harmaan värin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon nyt ihan suoraan: ikääntyminen on rumaa ja vanhat ihmiset etovia. Rypyt ja harmaus on jotain ihan hirveää. Aion mennä jopa kauneusleikkaukseen, kun naama rypistyy liikaa. Harmaat pitää saada piiloon heti.
Sori nyt vaan jos tämä jotakuta loukkaa, mutta tämä on minun mielipiteeni. N41Näin juuri! Kaikenlainen kaunistautuminen on sallittua, myös kauneusleikkaukset.
Mutta miksi on yleisesti hyväksyttyä värjätä hiuksia ja meikata, mutta kun joku sanoo menevänsä suoristamaan hampaansa, täyteainehoitoihin, tai hui kauhistus, vaikka nenänkorjausleikkaukseen, niin niskaan sataa passkamyrsky ja käsketään hakeutumaan terapiaan. Se tässä ulkonäkökeskustelussa on kaikkein sairainta.
Eikö jokainen saa kaunistautua juuri niillä keinoilla kun tykkää, jotta tuntee olonsa hyväksi omissa nahoissaan ja peilikuvaa viitsii katsella.Vastaan nyt ihan omasta puolestani, kun toteat tuohon vanhuuden rumuuteen, että Näin juuri.
On ihan kulttuurista ja opittua ajatella, että nuoruus on kaunista ja vanhuus rumaa. Lisäksi se on ihan järjetön ajatus, kun me kaikki vanhenemme. Minusta oman kauneuskäsitteen laajentaminen on vain niin paljon terveempää kuin väkisin yrittäminen - ja olen ihan vilpittömästi sitä mieltä, että leikatut, pistoshoidetut jne. jne. ihmiset näyttävät surullisilta yliyrittäjiltä eikä kauneus ole mitään yhteenlaskua, jossa lasketaan täydellisiä osia yhteen ja saadaan tulokseksi kaunis ihminen. Nuori on kaunis ja vanha on kaunis.
Hirvittävän surullinen näky on leikelty ja keinotekoisesti silliteltu iäkäs ihminen. Ikä ei ole sairaus eikä sitä tarvitse korjata - eikä sellaistakaan sairautta ole kuin rumuus.
Eikä tarvi katsoa kuin noita kolmekymppäisiä mimmejä, joilla on poskipäät täynnä fillereita, väkälangoilla naama sileenä ja botuliinia otsassa. Saati sitten nämä Sandra Bullockit ja Jennifer Saundersit (näin hänet sarjassa, jossa hän näytti Halloween-leffan karmivalta mielipuolelta - naisen naama oli niin pinkeä, että sai hädin tuskin puhuttua) etc, jotka näyttävät vahakabinettityypeiltä.
Meni vähän ot harmaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä miksi-aloituksia kirjoittaa aina ihminen, joka ei pysty mitenkään käsittämään, että kaikki eivät ajattele samoin kuin hän itse.
No olen sitten poikkeus, kun käsitän tuon. Kysynkin siksi, että miksi. Haluan tietää miksi. ap
Et ole poikkeus. Kommenteistasi huokuu, että sinulle luomu on ainoa oikea tapa ja muut ovat tuomittavia tapoja. Eikä sinun tarvitsisi täällä kysellä, jos oikeasti ymmärtäisit.
Höpöhöpo. Tapoja on monia. Toiset jaksaa ja toiset ei. Minusta täällä on tullut hyviä vastauksia puolesta ja vastaan. Mielipiteitä on monia, kaikki salllittakoon, se siitä huokumisesta :D ap
Mitä enemmän vakuuttelet "suvaitsevaisuuttasi", sitä vähemmän uskottavalta kuulostat.
Ikävää jos olen pahoittanut mielesi :( Mukavaa perjantaita kuitenkin! ap
En pahoittanut mieltäni. Lähinnä herättää säälin sekaista huvittuneisuutta, kun joku kokee olevansa niin paljon muiden yläpuolella, että pitää oikein taivastella muiden valintoja. Samalla kuitenkin on sen verran yksinkertainen, ettei käsitä syyn olevan yksinkertaisesti se, että ihmiset ovat erilaisia.
En mä usko, että sä olet oikeasti noin harmistunut. Sua nyt vaan painaa jokin. Mun kivaa perjantaita et onnistu pilaamaan, vaikka herätänkin sinussa tunteita. ap
Sinulle kiva perjantai=muiden arvostelu av:lla? No, hullulla halvat huvit jne.
Missä olen arvostellut? Se on, joka toista syyttää, sanottiin joskus. ap
Tässä ketjussa olet arvostellut. Kannattaa laittaa korkki kiinni, jos muisti on jo tässä vaiheessa mennyt.
Niin palstaa :D En ole kenenkään valintaa arvostellut yhtään missään, vaikka sä ehkä niin koet. Korkkikin on kiinni ja pysyy, ei nyt maistu. Mitäs vielä? ap
No lueppa nyt alkuun uudestaan tuo ketjun otsikko ja avausviestisi. Kyllä aika syyllistävään sävyyn kirjoitat.
No luinpa, en syyllistä, kysyn. ap
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jotenkin alistuu siihen painostuksen alla. ap
En toki. Ihan vapaaehtoisesti käyn kampaajalla. Minulle on tärkeää olla töissä enkä halua kotiin loisimaan. Siksi panostan ulkonäkööni.
Onneksi niitä töitä tehdään edelleenkin ammattitaidolla, eikä hiusvärillä. Harmaannuin alle kolmekymppisenä, mutta headhunterit soittelevat silti perään, ja ura on ollut pelkästään nousujohteista. Lisäksi pidän tätä harmaan sävyä kauniina ja väreihini sopivana.
Juujuu. Aina löytyy poikkeavia superyksilöitä, joista tapellaan kynsin hampain, vaikka kulkisivat paskaisissa verkkareissa ja pesemättömin hiuksin. Meitä tavallisia ihmisiä ei kysellä, joten ulkonäköönkin pitää panostaa, jos kypsemmällä iällä haluaa vielä alaa vaihtaa tai edetä uralla.
Vierailija kirjoitti:
Harmaat hiukset vie kaiken värin kasvoilta.
Olen jo aika harmaa, mutta ajattelin eläkeikään asti (noin 10 v) vielä värjätä. Minulla on myös vielä ikääni nähden suht nuori lapsi (tyttö), joka ei varmasti antaisi minun antaa harmaantua.
Äitini eli 89-vuotiaaksi. Vielä kahden aivoinfarktin jälkeen, lähes puhekyvyttövämänä, hän osoitteli hiuksiaan ja oli huolissaan, kun ei pääsekään sairaalasta kampaajalle.
Saattaapi olla, että minun käy samoin.Ikävä kyllä tummat hiukset esim. on kyllä nuoruuden merkki. Ja mitäköhän tämä yhteiskunta edellyttää - no nuoruutta, kaikkivoipaisuutta, kuolemattomuutta jne.
Jos en piittaisi ulkonäöstäni (kuljen mageissa vaatteissa ja satsaan niihin todella paljon), minulla ei olisi iltatähteä, niin saattaisin antaa harmaiden tulla. Tässä ulkonäkökeskeisessä, nuoruutta ihannoivassa yhteiskunnassa, ei voi.
No huh! Sinun tyttösi ei antaisi sinun harmaantua?? Minun lukioikäinen tyttöni taas pitää harmaita hiuksia upeimpana mitä on. Minä taas haluan antaa tytölle mallin naisesta, joka pitää itsestään ihan sellaisena kuin olen.
Tottakai on kaikenlaisia vaateita ja odotuksia. Silti me ihmiset ne lopultakin luomme ja voimme niitä myös haastaa.
En nyt edes aloita mageista vaatteista, koska on niin ummehtunut ajatus yhdistää luonnolliset hiukset siihen, että ei esimerkiksi nauttisi pukeutumisesta.
En esitä mitään. Kelpaan sellaisena, kuin olen. Olen vieläpä onnellinenkin. ap