Harmaiden hiuksien salailu tai muu iän peittely, miksi? Miksi ei voi vain olla
oman ikäisensä tai ylipäänsä itsensä näköinen? Tää on aika iso kysymys.
Kommentit (172)
Onko täällä sama porukka kun meuhkaa painonhallinnasta? Miksei saisi muokata ulkonäköään? Burqatko pitäisi ottaa käyttöön ettei jonnet hermostu
Mun mielestä harmaat hiukset näyttää ihanilta. En kuitenkaan välitä, jos muut niitä värjää. Veljelle ilmestyi jo nuorena, varmaan stressistä (?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä miksi-aloituksia kirjoittaa aina ihminen, joka ei pysty mitenkään käsittämään, että kaikki eivät ajattele samoin kuin hän itse.
No olen sitten poikkeus, kun käsitän tuon. Kysynkin siksi, että miksi. Haluan tietää miksi. ap
Et ole poikkeus. Kommenteistasi huokuu, että sinulle luomu on ainoa oikea tapa ja muut ovat tuomittavia tapoja. Eikä sinun tarvitsisi täällä kysellä, jos oikeasti ymmärtäisit.
Höpöhöpo. Tapoja on monia. Toiset jaksaa ja toiset ei. Minusta täällä on tullut hyviä vastauksia puolesta ja vastaan. Mielipiteitä on monia, kaikki salllittakoon, se siitä huokumisesta :D ap
Mitä enemmän vakuuttelet "suvaitsevaisuuttasi", sitä vähemmän uskottavalta kuulostat.
Ikävää jos olen pahoittanut mielesi :( Mukavaa perjantaita kuitenkin! ap
En pahoittanut mieltäni. Lähinnä herättää säälin sekaista huvittuneisuutta, kun joku kokee olevansa niin paljon muiden yläpuolella, että pitää oikein taivastella muiden valintoja. Samalla kuitenkin on sen verran yksinkertainen, ettei käsitä syyn olevan yksinkertaisesti se, että ihmiset ovat erilaisia.
En mä usko, että sä olet oikeasti noin harmistunut. Sua nyt vaan painaa jokin. Mun kivaa perjantaita et onnistu pilaamaan, vaikka herätänkin sinussa tunteita. ap
Sinulle kiva perjantai=muiden arvostelu av:lla? No, hullulla halvat huvit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska harmaat on rumat. Oma väri tumma, joten ne näkyy tosi hyvin. Haudassa voi olla sit harmaa.
N46
Jos maailmassa ei olisi peilejä eikä hiusvärejä, olisit kuitenkin oma kaunis itsesi kaikkine harmainesi. ap
Toisten ulkonäkö tuntuu kuitenkin ketjun perusteella kiinnostavan ainakin sinua eli eiköhän ilman peiliäkin joku olisi toitottomassa harmaista tai muista ulkonäköasioista. - eri
Ainahan ihminen kiinnostaa. ap
Minä värjään siksi, että haluan näyttää hyvältä ja nuoremmalta kuin harmaapäisenä näyttäisin. Se on täysin normaalia. Ap on pikemminkin se erikoinen tässä.
Kysynpä vastakysymyksen ap:lta: onko sinulla vielä seksuaalisia haluja ja haluaisitko hyvännäköisen miehen pitävän sinua vetävänä? Jotenkin arvaan, että ap:n vastaus olisi ei... Minun vastaukseni on kyllä. Nautin vielä elämästä naisena.
Vierailija kirjoitti:
Minkä helvetin takia minun pitäisi yhtäkkiä alkaa tykätä harmaista hiuksista kun hiukseni ovat aina olleet tummat? Sitäpaitsi jotkut selviävät vanhuusikään ilman harmaita, joten miksi ei olisi luonnollista olla ilman harmaita ennen eläkepäiviä?
Sama homma. On niin tottunut tummiin hiuksiin, että vaikea uskoa, että tykkäisin harmaista hiuksista sitten. Tosin en usko, että harmaita tulee paljon, kun äidilläkään ei niitä ollut.
Toistaiseksi ei yhtään harmaata hiusta.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä miksi-aloituksia kirjoittaa aina ihminen, joka ei pysty mitenkään käsittämään, että kaikki eivät ajattele samoin kuin hän itse.
No olen sitten poikkeus, kun käsitän tuon. Kysynkin siksi, että miksi. Haluan tietää miksi. ap
Et ole poikkeus. Kommenteistasi huokuu, että sinulle luomu on ainoa oikea tapa ja muut ovat tuomittavia tapoja. Eikä sinun tarvitsisi täällä kysellä, jos oikeasti ymmärtäisit.
Höpöhöpo. Tapoja on monia. Toiset jaksaa ja toiset ei. Minusta täällä on tullut hyviä vastauksia puolesta ja vastaan. Mielipiteitä on monia, kaikki salllittakoon, se siitä huokumisesta :D ap
Mitä enemmän vakuuttelet "suvaitsevaisuuttasi", sitä vähemmän uskottavalta kuulostat.
En pahoittanut mieltäni. Lähinnä herättää säälin sekaista huvittuneisuutta, kun joku kokee olevansa niin paljon muiden yläpuolella, että pitää oikein taivastella muiden valintoja. Samalla kuitenkin on sen verran yksinkertainen, ettei käsitä syyn olevan yksinkertaisesti se, että ihmiset ovat erilaisia.
En mä usko, että sä olet oikeasti noin harmistunut. Sua nyt vaan painaa jokin. Mun kivaa perjantaita et onnistu pilaamaan, vaikka herätänkin sinussa tunteita. ap
Missä olen arvostellut? Se on, joka toista syyttää, sanottiin joskus. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa olet arvostellut. Kannattaa laittaa korkki kiinni, jos muisti on jo tässä vaiheessa mennyt.
Koska en halua. Muutenkin mulla on ollut viimeksi luonnollisen väriset hiukset 12-vuotiaana. En pidä siitä maantienharmaasta väristä, halun ilmentää räiskyvää persoonaani räiskyvillä hiusväreillä. Tuskin lopetan hetkeen. Äitini 77 v. vielä myös värjää hiuksiaan koska tykkää väreistä. Ei hän luule nuoremmalta näyttävänsä värjätyssä tukassa, eikä edes ihannoi nuoren näköisyyttä. Tykkää muuten vaan olla porkkanapää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaus viittaa ikään joka puolestaan viittaa lisääntymiskyvyn ja nuorekkuuden menetykseen. Naiselle tämä on ongelma jos ei ole lapsia ja/tai lapsenlapsia. Minä en tätä ole keksinyt vaan asia on vain niin.
Kyllä keksit. Oot säihkyvä älykkö, jonka naisviha ei juuri lainkaan näy.
Höpsis, ei minua harmaat haittaa vaan naisia itseään.
Onneksi te miehet ette koskaan värjää hiuksia tai tee muutakaan nuorekkaan ulkonäön säilyttämisen eteen :D
Totta. Ajelin nuppini kaljuksi 28-vuotiaana kun aloin kaljuuntua joten en ole värjäillyt koskaan. Olutta juon kyllä, ehkä se auttaa nuorekkuuteen. Ei minusta siinä nuorekkuuden haikailussa ole mitään vikaa kyllä naisten osalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä värjään siksi, että haluan näyttää hyvältä ja nuoremmalta kuin harmaapäisenä näyttäisin. Se on täysin normaalia. Ap on pikemminkin se erikoinen tässä.
Kysynpä vastakysymyksen ap:lta: onko sinulla vielä seksuaalisia haluja ja haluaisitko hyvännäköisen miehen pitävän sinua vetävänä? Jotenkin arvaan, että ap:n vastaus olisi ei... Minun vastaukseni on kyllä. Nautin vielä elämästä naisena.
On, ja vaikka on harmaat näkyvissä, ei haittaa :D Häntä eikä mua. Nautin elämästä naisena näin enemmän. Kertaakaan en ole sanonut, että mun tapa on ainoa oikea tai muuta sellaista. Voihan olla, että itsekin joskus kokeilen jotain raitaa tai muuta. ap
Jokainen saa tehdä miten haluaa, mutta pari sukulaista on jo yli kuusikymppisiä, mutta haluavat kuitenkin pitää kiinni tummista hiuksista. Hiuksia on värjätty tummaksi jo 20 vuotta ja hiukset ovat ihan pikimustat ja musta väri näyttää suorastaan pinttyneen hiusten latvoihin, jotka ovat suorastaan sinisenmustat. Eikö tuossa iässä voisi jo vähän luovuttaa, kun ikä alkaa näkyä jo olemuksestakin.
Karsinta on se, että juurikasvu alkaa näkyä todella pian ja valkoinen juuri mustassa hiuksessa on tosi epäsiistin näköinen.
Miksi käytetään meikkiä. Miksi värjätään hiuksia. Miksi tehdään mitäkin ulkonäön eteen. Eikö kaikki voisi kulkea luonnollisen näköisenä vain pwrusvoidetta kasvoihin laittaen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon nyt ihan suoraan: ikääntyminen on rumaa ja vanhat ihmiset etovia. Rypyt ja harmaus on jotain ihan hirveää. Aion mennä jopa kauneusleikkaukseen, kun naama rypistyy liikaa. Harmaat pitää saada piiloon heti.
Sori nyt vaan jos tämä jotakuta loukkaa, mutta tämä on minun mielipiteeni. N41Sanon nyt ihan suoraan: Ikääntyminen on kaunista ja luonnollista. Sen rumana pitämien johtuu siitä, että ihminen pelkää kuolevaisuutta ja on altis manipuloinnille - ihan kaikenlaiselle. Helppo huijattava.
Kauneusleikatut taas näyttävät säälittäviltä yliyrittäjiltä. Eivät hämää ketään ja poikkuksetta olisivat kauniimpia ja ylväämpiä luonnollisina, mutta kun itsetunto on juuri se, mitä eivät saa ostettua.
Ei loukkaa ainakaan minua millään tapaa. Mielipiteesi tulee olemaan kärsimystä sinulle itsellesi. Youll see.
Mä ehkä kallistun tähän eniten. Kyllä meitä jotenkin manipuloidaan olemaan jotain muuta, kuin olemme. ap
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten kaljujen peittely se vasta huvittavaa onkin. Kammataan niitä kaikkia kolmea hiusta otsakaljua peittämään. Poikkeuksetta niin törkeän näköisiä virityksiä, ettei voi kuin ihmetellä.
M37
Minusta se peittely on vanhemman ikäluokan juttuja. En tunne tällä hetkellä ainuttakaan alle 5-kymppistä kaljua miestä, jolla olisi tuo peittelyviritys. Pöhlön näköistä se toki on, kun yritetään ohimolta kammata tukkaa kaljua peittämään. Siistit lyhyet hiukset tai kokonaan kaljuksi ajeltu on paras tyyli, jos tukka ei enää kasva päälaelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa olet arvostellut. Kannattaa laittaa korkki kiinni, jos muisti on jo tässä vaiheessa mennyt.
Niin palstaa :D En ole kenenkään valintaa arvostellut yhtään missään, vaikka sä ehkä niin koet. Korkkikin on kiinni ja pysyy, ei nyt maistu. Mitäs vielä? ap
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa tehdä miten haluaa, mutta pari sukulaista on jo yli kuusikymppisiä, mutta haluavat kuitenkin pitää kiinni tummista hiuksista. Hiuksia on värjätty tummaksi jo 20 vuotta ja hiukset ovat ihan pikimustat ja musta väri näyttää suorastaan pinttyneen hiusten latvoihin, jotka ovat suorastaan sinisenmustat. Eikö tuossa iässä voisi jo vähän luovuttaa, kun ikä alkaa näkyä jo olemuksestakin.
Karsinta on se, että juurikasvu alkaa näkyä todella pian ja valkoinen juuri mustassa hiuksessa on tosi epäsiistin näköinen.
Jos itse tykkää, niin mitä väliä? Ei kai värjäystä kannata muuttaa toisten takia? Jos muut ei tykkää, niin sitten ei tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua. Muutenkin mulla on ollut viimeksi luonnollisen väriset hiukset 12-vuotiaana. En pidä siitä maantienharmaasta väristä, halun ilmentää räiskyvää persoonaani räiskyvillä hiusväreillä. Tuskin lopetan hetkeen. Äitini 77 v. vielä myös värjää hiuksiaan koska tykkää väreistä. Ei hän luule nuoremmalta näyttävänsä värjätyssä tukassa, eikä edes ihannoi nuoren näköisyyttä. Tykkää muuten vaan olla porkkanapää.
Aivan, mullakin on ollut useita värejä nuorena. Kai se oli vaihtelunhalua, ja jotain meikkaamiseen verrattavaa. Tuota harmaata vain on tullut pohdittua, ja ylipäätään miksei me kelvata sellaisina, kuin olemme :/ Mistä se paine tulee. Väitän, että ei pelkästään omasta päästä, vaan myös ympäristöstä. Täällä alkoi negailu, ehkä on aika poistua kivempiin hommiin :) ap
Vierailija kirjoitti:
En ole itseni näköinen harmaissa hiuksissa. Tämä tumma ruskea on enemmän minua.
N42
Miksi et hyväksy itseäsi sellaisena kun olet? Mene terapiaan.
Tuota... ei minkään helvetin takia :) Ei nyt hermostuta. ap