Miksi vanhemmat naiset ja miehet väheksyvät Sanna Marinia?
Ihan järkkyä lukea noita keskustelupalstoja.. Se on vaan niin räikeää. Välillä tulee sellainen tunne, että häntä väheksytään vain siksi kun on nuori NAINEN. Etenkin vanhempien naisten kirjoitukset ihmetyttävät todella.
Kommentit (308)
Annika Saarikko on pari vuotta vanhempi. Eipä koskaan ole hänen kohdallaan käyty tällaista keskustelua, vaikka pitkä poliittinen ura hänelläkin on takana.
Jokainen voi miettiä miksi. Jokainen voi verrata Saarikon ja Marinin OMAA KÄYTÖSTÄ ja VASTUUTA.
Jos julistautuu "naisasianaiseksi" ja harjoittaa näkyvästi itse politiikkaa, jossa syrjitään eri sukupuolia ja sukupolvia, niin onpa todellinen ihme, että siihen reagoidaan kuin reagoidaan.
Minä olen onnellinen, että ihmiset alkaa huomaamaan millainen persoona on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole unohtanut sitä boomer-juttua. Se oli loukkaavaa. Vaikka en edes ole sitä ikäryhmää, loukkaannuin silti. Ei tule täältä enää ääntä demareille.
Minä olen sitä ikäryhmää ja varmasti myös ainakin osa-aikaisen boomeriuden joudun myöntämään.
Minua kyllä nauratti!
Sannaa äänestän ja kannatan ja ihailen! Rohkeissa nuorissa on tulevaisuutemme.
Ihailisitko jos joku keski-ikäinen äijänkänttyrä syrjis pieniä tyttölapsia? Niinpä. Vastenmielistä!
Sannaa kyllä arvostellaan, mutta Sipilää, Stubbia, Rinnettähän kaikki vain ylisti. Täytyy johtua siitä, että on nainen.
Mutta oikeasti, nyt kun katsoo Sanna Marinia vierailemassa milloin missäkin maassa, niin onhan hän erittäin edustavan näköinen, ja tuo varmasti good williä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole unohtanut sitä boomer-juttua. Se oli loukkaavaa. Vaikka en edes ole sitä ikäryhmää, loukkaannuin silti. Ei tule täältä enää ääntä demareille.
Kyllä minää ny mieeleni pahootin ku sillälaella sano!
Aika moni vasemmistolainen on loukkaantunut vastaavista haukkumasanoista, jotka päättyvät "eri".
Silläkö oikeutat sen että itse pahoitat mieles joka asiasta? Eiköhän jokainen ole pääasiassa vastuussa ihan siitä omasta käytöksestään. Jos et pidä mielensäpahoittajista älä ole yksi heistä.
Vierailija kirjoitti:
Sannaa kyllä arvostellaan, mutta Sipilää, Stubbia, Rinnettähän kaikki vain ylisti. Täytyy johtua siitä, että on nainen.
Mutta oikeasti, nyt kun katsoo Sanna Marinia vierailemassa milloin missäkin maassa, niin onhan hän erittäin edustavan näköinen, ja tuo varmasti good williä Suomeen.
Tää nyt on ihan hirveetä paskaa että edelliset pääministerit olis saanu vaan ylistystä :D Missä helvetin rinnakkaistodellisuudessa sinä oikeen elät. Vai enkö nyt tajua jotain sarkasmia tästä.
Vierailija kirjoitti:
Annika Saarikko on pari vuotta vanhempi. Eipä koskaan ole hänen kohdallaan käyty tällaista keskustelua, vaikka pitkä poliittinen ura hänelläkin on takana.
Jokainen voi miettiä miksi. Jokainen voi verrata Saarikon ja Marinin OMAA KÄYTÖSTÄ ja VASTUUTA.
Jos julistautuu "naisasianaiseksi" ja harjoittaa näkyvästi itse politiikkaa, jossa syrjitään eri sukupuolia ja sukupolvia, niin onpa todellinen ihme, että siihen reagoidaan kuin reagoidaan.
Minä olen onnellinen, että ihmiset alkaa huomaamaan millainen persoona on kyseessä.
Hahaha, ei sitten ole mitään tekemistä sillä että toinen on pääministeri ja toinen ei? Saatana että te ootte tyhmiä.
He ovat ahtaasti ajattelevia boxityyppejä. Boxit ovat: talous, uskonto ja rotu/kieli/ihonväri/kansallisuus.
Vierailija kirjoitti:
No kuuntelepa Sannaa ajatuksen kanssa joskus tai mieti mitä hän on saanut aikaan ihan oikeesti.
Vastaukset ja puheet on aina tyhjää poliittista jargonia eikä vastaa mihinkään. Tärkein on veljeillä Eu-kekkuleiden kanssa ja olla lehtien kuvissa. Tämä hallitus on tehnyt surutta velkaa ja sitouttanut meidät vielä maksaa eu-maiden velat. Möi Suomen vain siksi että sai poseerata kansikuvissa.
Säkään et pysty puhumaan Marinin työstä ilman tuota "poseerata kansikuvissa"-argumenttia. Noloa sulle. Britti vogue on hieno juttu ja hyvää mainosta Suomelle. Ai niin, mutta lukijakunta on pääosin naisia, niin pilipaliahan se on. Näin juuri ajattelee misogynisti. Toivottomimmat tapaukset ei edes huomaa sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minää ny mieeleni pahootin ku sillälaella sano!
Aika moni vasemmistolainen on loukkaantunut vastaavista haukkumasanoista, jotka päättyvät "eri".
Silläkö oikeutat sen että itse pahoitat mieles joka asiasta? Eiköhän jokainen ole pääasiassa vastuussa ihan siitä omasta käytöksestään. Jos et pidä mielensäpahoittajista älä ole yksi heistä.
Minä en haukuista lannistu. Paljastan vain kaksoisstandardinne. Mielensä saa kyllä pahoittaa siitä, mitä vallanpitäjät Suomelle tekevät ja mihin verovaramme haaskaavat. Vaikka sinulle sopisikin hyvin vaientaa opposition ääni, niin minä elän mieluummin vapaassa maassa.
Sanna on Klaus Swabin kasvatti, Osa uutta normaalia. Jokainen poptähtikin muuttuu otettuaan palveluksia vapari yhteisöltä siis: Nahkatakki,, käsimerkit yms säätytalon portilla..
En oikein usko tuon olevan yleinen mielipide, vaan ne ovat setämiehiä, jotka toimivat Venäjän trolleina. Somessa nimi ei vielä kerro mitään, kun on valeprofiileja.
Jos olisi toisin, pääministeri Marinin kannatus mielipidemittauksissa ei olisi niin suurta.
Siksi kun vanhemmat ihmiset arvostavat kokemusta, jota nuoret ihmiset taas eivät arvosta, koska sitä heillä itsellään ei ole. He eivät tajua sen arvoa.
Lisäksi Marin on itse osoittanut väheksyvänsä vanhempaa väestönosaa boomeri-vitsillään. Se ikään kuin oikeutti vanhojen ihmisten halveksinnan, jota nyt näkyykin entistä enemmän palstoilla ja työpaikoilla.
Marin ei osaa kunnioittaa.
En minä ainakaan väheksy, olen 50v nainen. Ihailen ja ihmettelen miten pienen lapsen äiti on ottanut maan vaativamman viran ja miten jaksaa. Riutunut olemus kertoo kyllä niistä paineista mitä on ja nuorehkona naisena on vielä pakko onnistua kaikessa patemmin kuin yksikään mies, koska saa niin paljon jo sukupuolen takia lisätaakkaa ja kyttäystä osakseen.
Aluksi fanitin, nyt olen ajatellut että liian nuori, esim tämä että lähtee tukemaan jotain hörhöjä muoti-ilmiöitä (gender-uskonto) on merkki siitä, että vielä löytyy nuoruuden piikkiin menevää epäkypsyyttä ja tarvetta mielistellä. Vaikka löytyy Marinista onneksi myös sisua ja jäinen puoli, mutta en nyt ole enää oikein seurannut pitkään aikaan mitä on puhunut. En jaksa enää seurata uutisia enkä ajankohtaisohjelmia tän ukrainavouhkauksen takia, niin jää sitten muukin näkemättä.
Kasareita voi päästää jos on oikeasti etevä, kakkosketjuun korkeintaan mut ei vielä ykköseen, politiikan teossa ikä tuo aina tietynlaista maalaisjärkeä touhuun enempi, ja on huomioitava myöskin diplomaattisissa suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi suoraan Sannan suusta tullut kommentti, joka kiteyttää ongelman (jostain ylen ohjelmasta, kertoo biisivalinnasta):
- Se kuvastaa elämänasennetta. Kertoo hetkestä tässä ja nyt. Se on se tapa, jolla elän mun elämääni. En halua ajatella liian pitkälle eteenpäin. Asiat kuitenkin tapahtuvat, välillä ne on mukavia asioita, välillä ei niin mukavia. Mä en myöskään katso menneisyyteen tai murehdi sitä mitä oli tai tapahtui.Etenkin pääministerillä pitäisi olla kristallinkirkas visio, mihin suuntaan maata viedään, ei pitäisi elää vain hetkessä, pitäisi ajatella tulevaisuutta, mutta pitäisi osata katsoa myös menneisyyteen oppi mielessä. Eli suunnilleen käänteinen ajatusmaailma Sannan kanssa. Siinä vastaus ap:n kysymykseen.
Puhut nyt firman markkinointipäälliköstä noiden visioiden kanssa, et pääministeristä. Pääministerin homma nyt on kuitenkin enemmän sitä päivittäistä asioiden sovittelua ja järjestelemistä, ei minkään suurien visioiden toteuttamista.
Niin, sitä se tuntuu nyt olevan. Lyhytnäköistä hetkessä elämistä. Mietipä miten paljon paremmin asiat olisivat, jos katsottaisiin tulevaisuuteen ihan tavallisen suomalaisen näkökulmasta, eikä elettäisi ideologian sokaisemina tehden typeriä päätöksiä lähinnä oma ura tai tulevien vaalien tappion minimointi kiikarissa.
Suomessa politikot kuuluvat Eun juoksupoikiin ja tyttöihin, heillä ei ole kiinnostusta, eikä todellista päämäärää hoitaa oman maamme ongelmia, vaan ovat koulutettu Eun kautta palvelemaan ainoastaan Eun linjaa tulevaisuudessa. Marin kuuluu siihen Eun palkkaamaan "erikoisosastoon". Pomot ovat muualla, käskyt tulevat myös sieltä. .ilmastopolitiikka..Nato...ym...velankaantuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuuntelepa Sannaa ajatuksen kanssa joskus tai mieti mitä hän on saanut aikaan ihan oikeesti.
Vastaukset ja puheet on aina tyhjää poliittista jargonia eikä vastaa mihinkään. Tärkein on veljeillä Eu-kekkuleiden kanssa ja olla lehtien kuvissa. Tämä hallitus on tehnyt surutta velkaa ja sitouttanut meidät vielä maksaa eu-maiden velat. Möi Suomen vain siksi että sai poseerata kansikuvissa.
Säkään et pysty puhumaan Marinin työstä ilman tuota "poseerata kansikuvissa"-argumenttia. Noloa sulle. Britti vogue on hieno juttu ja hyvää mainosta Suomelle. Ai niin, mutta lukijakunta on pääosin naisia, niin pilipaliahan se on. Näin juuri ajattelee misogynisti. Toivottomimmat tapaukset ei edes huomaa sitä itse.
Vogue-lehden poserauksesta voisi sanoa sen, että Marin olisi tehnyt suuren palveluksen älykkäille mutta aroille teinitytöille, jos ei olisi mennyt siihen kuvaukseen ilman paitaa. Nyt nämä älykkäät, eteen päin pyrkivät mutta kenties vähän vaatimattomammalla ulkonäöllä varustetut tytöt luulevat, että Suomen toiseksi arvokkaimmassa ammatissakin pitää päteä ulkonäöllä ja insta-poseerauksilla. Että mihinkään ei nuori nainen pääse pakoon tuota ulkonäkökorttia. Sanna itse löi sen pöytään. Masentavaa näin yläkoulun opettajan näkökulmasta, kun on joutunut seuraamaan tyttöjen kipuilua omien ulkonäköpaineittensa kanssa, somen nostattamien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin on parasta mitä Suomelle on hetkeen tapahtunut. Herättää ihailua minne tahansa menee 🤩
Ihan varmasti saa huippuviran EU:n kabineteissa, kun hallitus meillä vaihtuu. Osaa ranskalaisen poskisuudelman.
Siksi en häntä voi ottaa todesta. Kaikki mitä tekee, tekee vain EU.n huippuviran kiilto silmissä. Viis suomalaisista.
Sinne lähti aikoinaan Katainen, Stubb ja Urpilainen jättäessään uppoavan laivan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun vanhemmat ihmiset arvostavat kokemusta, jota nuoret ihmiset taas eivät arvosta, koska sitä heillä itsellään ei ole. He eivät tajua sen arvoa.
Lisäksi Marin on itse osoittanut väheksyvänsä vanhempaa väestönosaa boomeri-vitsillään. Se ikään kuin oikeutti vanhojen ihmisten halveksinnan, jota nyt näkyykin entistä enemmän palstoilla ja työpaikoilla.
Marin ei osaa kunnioittaa.
Tuossa olet oikeassa: Marin ei tosiaan osoita muita kohtaan kunnioitusta. Hän ilmeisesti luulee, että pokkuroiva diivailu jotenkin edesauttaa luomaan kuvaa rohkeasta johtajasta, vaikka asiahan on juuri päinvastoin. Epävarma ihminen toimii tuolla tavalla.
Sanna on todella osaamaton ja vie Suomen tuhoon. Tuo nainen on se joka missään nimessä ei saisi olla pm! Lähes kuka tahansa olisi parempi. Marin on nar sisti.
N25
Minä olen sitä ikäryhmää ja varmasti myös ainakin osa-aikaisen boomeriuden joudun myöntämään.
Minua kyllä nauratti!
Sannaa äänestän ja kannatan ja ihailen! Rohkeissa nuorissa on tulevaisuutemme.