Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat naiset ja miehet väheksyvät Sanna Marinia?

Vierailija
06.05.2022 |

Ihan järkkyä lukea noita keskustelupalstoja.. Se on vaan niin räikeää. Välillä tulee sellainen tunne, että häntä väheksytään vain siksi kun on nuori NAINEN. Etenkin vanhempien naisten kirjoitukset ihmetyttävät todella.

Kommentit (308)

Vierailija
121/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuuntelepa Sannaa ajatuksen kanssa joskus tai mieti mitä hän on saanut aikaan ihan oikeesti.

Vastaukset ja puheet on aina tyhjää poliittista jargonia eikä vastaa mihinkään. Tärkein on veljeillä Eu-kekkuleiden kanssa ja olla lehtien kuvissa. Tämä hallitus on tehnyt surutta velkaa ja sitouttanut meidät vielä maksaa eu-maiden velat. Möi Suomen vain siksi että sai poseerata kansikuvissa. 

Säkään et pysty puhumaan Marinin työstä ilman tuota "poseerata kansikuvissa"-argumenttia. Noloa sulle. Britti vogue on hieno juttu ja hyvää mainosta Suomelle. Ai niin, mutta lukijakunta on pääosin naisia, niin pilipaliahan se on. Näin juuri ajattelee misogynisti. Toivottomimmat tapaukset ei edes huomaa sitä itse.

Vogue-lehden poserauksesta  voisi sanoa sen, että Marin olisi tehnyt suuren palveluksen älykkäille mutta aroille teinitytöille, jos ei olisi mennyt siihen kuvaukseen ilman paitaa. Nyt nämä älykkäät, eteen päin pyrkivät mutta kenties vähän vaatimattomammalla ulkonäöllä varustetut tytöt luulevat, että Suomen toiseksi arvokkaimmassa ammatissakin pitää päteä ulkonäöllä ja insta-poseerauksilla. Että mihinkään ei nuori nainen pääse pakoon tuota ulkonäkökorttia. Sanna itse löi sen pöytään. Masentavaa näin yläkoulun opettajan näkökulmasta, kun on joutunut seuraamaan tyttöjen kipuilua omien ulkonäköpaineittensa kanssa, somen nostattamien.

Mutta Sanna onkin intersektionaali-feministi, jolle tissien vilauttelu on kannanotto.

Vierailija
122/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole unohtanut sitä boomer-juttua. Se oli loukkaavaa. Vaikka en edes ole sitä ikäryhmää, loukkaannuin silti. Ei tule täältä enää ääntä demareille.

Kyllä minää ny mieeleni pahootin ku sillälaella sano!

Aika moni vasemmistolainen on loukkaantunut vastaavista haukkumasanoista, jotka päättyvät "eri".

Silläkö oikeutat sen että itse pahoitat mieles joka asiasta? Eiköhän jokainen ole pääasiassa vastuussa ihan siitä omasta käytöksestään. Jos et pidä mielensäpahoittajista älä ole yksi heistä.

Minä en haukuista lannistu. Paljastan vain kaksoisstandardinne. Mielensä saa kyllä pahoittaa siitä, mitä vallanpitäjät Suomelle tekevät ja mihin verovaramme haaskaavat. Vaikka sinulle sopisikin hyvin vaientaa opposition ääni, niin minä elän mieluummin vapaassa maassa.

Ei minulla ole mitään perkeleen kaksoistandardeja. Mikä helvettiä sua oikeen vaivaa kun kuvittelet jokaisen olevan vaan ainoastaan jonkun ryhmänsä edustaja? En minä pidä vasemmistolaisistakaan mielensäpahoittajista. Ihmeen intersektionalistinen ajatusmaailma sulla.

Pelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuuntelepa Sannaa ajatuksen kanssa joskus tai mieti mitä hän on saanut aikaan ihan oikeesti.

Vastaukset ja puheet on aina tyhjää poliittista jargonia eikä vastaa mihinkään. Tärkein on veljeillä Eu-kekkuleiden kanssa ja olla lehtien kuvissa. Tämä hallitus on tehnyt surutta velkaa ja sitouttanut meidät vielä maksaa eu-maiden velat. Möi Suomen vain siksi että sai poseerata kansikuvissa. 

Säkään et pysty puhumaan Marinin työstä ilman tuota "poseerata kansikuvissa"-argumenttia. Noloa sulle. Britti vogue on hieno juttu ja hyvää mainosta Suomelle. Ai niin, mutta lukijakunta on pääosin naisia, niin pilipaliahan se on. Näin juuri ajattelee misogynisti. Toivottomimmat tapaukset ei edes huomaa sitä itse.

Vogue-lehden poserauksesta  voisi sanoa sen, että Marin olisi tehnyt suuren palveluksen älykkäille mutta aroille teinitytöille, jos ei olisi mennyt siihen kuvaukseen ilman paitaa. Nyt nämä älykkäät, eteen päin pyrkivät mutta kenties vähän vaatimattomammalla ulkonäöllä varustetut tytöt luulevat, että Suomen toiseksi arvokkaimmassa ammatissakin pitää päteä ulkonäöllä ja insta-poseerauksilla. Että mihinkään ei nuori nainen pääse pakoon tuota ulkonäkökorttia. Sanna itse löi sen pöytään. Masentavaa näin yläkoulun opettajan näkökulmasta, kun on joutunut seuraamaan tyttöjen kipuilua omien ulkonäköpaineittensa kanssa, somen nostattamien.

No jos ne on noin saatanan tyhmiä että tuollasta kuvittelevat niin hankala heitä on auttaa.

Vierailija
124/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61 v mies enkä väheksy häntä. Joku Antti Rinne ei olisi selvinnyt korona- ja Ukrainan kriiseistä. Enkä myöskään fanita Petteri Orpoa. 

Vierailija
125/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annika Saarikko on pari vuotta vanhempi. Eipä koskaan ole hänen kohdallaan käyty tällaista keskustelua, vaikka pitkä poliittinen ura hänelläkin on takana.

Jokainen voi miettiä miksi. Jokainen voi verrata Saarikon ja Marinin OMAA KÄYTÖSTÄ ja VASTUUTA.

Jos julistautuu "naisasianaiseksi" ja harjoittaa näkyvästi itse politiikkaa, jossa syrjitään eri sukupuolia ja sukupolvia, niin onpa todellinen ihme, että siihen reagoidaan kuin reagoidaan.

Minä olen onnellinen, että ihmiset alkaa huomaamaan millainen persoona on kyseessä.

Saarikko ei koskaan ole ollut poliittinen "tähti" vaan jo asemansa ja osaamisensa takia jäänyt taka-alalle.

Eikä ole saanut minkäänlaista kansainvälistä suosiota.

Tämä näkyy myös kannatusluvuissa, jotka Saarikon kohdalla on alhaiset.

Jos vähänkin seuraa politiikkaa, niin presidentti ja valtioneuvosto antavat paljon tilaa ja edustustehtäviä pääministeri Marinilla.

Tälläkin viikolla Marin on ollut Suomea edustamassa niin Saksassa, Tanskassa, Eu-ssa, tapaan Intian pääministeri jne.

Tämä näkyy myös lehdistötilaisuudessa Niinistön kanssa ja presidentti on ihan avoimesti antanut puheenvuoronsa pääministerille.

Suomelle Marin tekee erittäin hyvää ja tärkeää PR maailmalla. Yksikään aikaisempi pääministeri ei ole saanut kutsua Saksan linnaan tai Ranskan presidentti ottanut suudelmin vastaan ja käsikynkkää mennään sisälle tai viime viikolla Kreikan pääministeri jopa tuo koiransa vastaanottoseromoniaan mukaan.

Tällä hetkellä Marinin pääministeriys on onnen potku Suomelle. Jopa Venäjällä Marin noteerataan.

Vierailija
126/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne kovin älykkäitä ole jos koko elämä menee ajas yhden voguen kannen takia ja yks pääministeri on elämää ohjaava esikuva. Haloo nyt. Älykkäille mutta kauniille (ymmärräthän että ulkonäöllä ei ole tekemistä älykkyyden kanssa vaikka sitkeässä istuukin se vanha misogyninen käsitys ettei kaunis voi olla älykäs) naisille hän oon taas mitä parhain esimerkki, että naisia kiinnostavissa julkaisuissa voi esiintyä ihan ilman sitä että menettää uskottavuuttaan. Voguen haastattelulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hän hoitaa virkaansa.

Vierailija
127/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seksistinen nainen saa olla vallassa? Sitä minä ihmettelen. Ja poikalasten äiditkin tätä fanittaa. Eikö kiinnosta millainen tulevaisuus omille lapsille luodaan?

Vierailija
128/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on arvostelukykyä.

Vierailija
129/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annika Saarikko on pari vuotta vanhempi. Eipä koskaan ole hänen kohdallaan käyty tällaista keskustelua, vaikka pitkä poliittinen ura hänelläkin on takana.

Jokainen voi miettiä miksi. Jokainen voi verrata Saarikon ja Marinin OMAA KÄYTÖSTÄ ja VASTUUTA.

Jos julistautuu "naisasianaiseksi" ja harjoittaa näkyvästi itse politiikkaa, jossa syrjitään eri sukupuolia ja sukupolvia, niin onpa todellinen ihme, että siihen reagoidaan kuin reagoidaan.

Minä olen onnellinen, että ihmiset alkaa huomaamaan millainen persoona on kyseessä.

Saarikko ei koskaan ole ollut poliittinen "tähti" vaan jo asemansa ja osaamisensa takia jäänyt taka-alalle.

Jos vähänkin seuraa politiikkaa, niin presidentti ja valtioneuvosto antavat paljon tilaa ja edustustehtäviä pääministeri Marinilla.

Tälläkin viikolla Marin on ollut Suomea edustamassa niin Saksassa, Tanskassa, Eu-ssa, tapaan Intian pääministeri jne.

Tämä näkyy myös lehdistötilaisuudessa Niinistön kanssa ja presidentti on ihan avoimesti antanut puheenvuoronsa pääministerille.

Suomelle Marin tekee erittäin hyvää ja tärkeää PR maailmalla. Yksikään aikaisempi pääministeri ei ole saanut kutsua Saksan linnaan tai Ranskan presidentti ottanut suudelmin vastaan ja käsikynkkää mennään sisälle tai viime viikolla Kreikan pääministeri jopa tuo koiransa vastaanottoseromoniaan mukaan.

Tällä hetkellä Marinin pääministeriys on onnen potku Suomelle. Jopa Venäjällä Marin noteerataan.

Ei ole onnenpotku. Toivottavasti joutuu vielä joskus vastuuseen teoistaan.

Vierailija
130/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkään ketjua ei olis jos Marin olisi mies. Uskokaa pois.

Vierailija
131/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te oikeasti muista kuinka paljon edellisiä pääministereitä on kritisoitu? Ette kai te nyt näin saatanan tyhmiä ole

Vierailija
132/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole onnenpotku. Toivottavasti joutuu vielä joskus vastuuseen teoistaan.

Ei oo joutunut Sipiläkään. Eihän se antanut sitä mökkiään vaikka sillä mainosti palveluitamme. Katainen jyräs rosatom-diilin joka nyt vedetään vessanpöntöstä alas. Entäs nää jotka ovat puuhastelleet sote-uudistuksen parissa eikä valmista ole tullut vaikka miljardi tolkulla siihenkin on hassattu, miksei kukaan vaadi edellisiltä vastuunkantoa?

Jokohan Katainen on maksanut aamupalansa takaisin?

Vierailija
133/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna, ihan ensimmäinen väheksytty ja arvostelua osakseen saanut pääministeri.

Niinpä. Ja Sannaa ei saa arvostella, koska on nainen. Ja jos uskallat arvostella, olet naisvihaaja. Aivan uskomattoman dorkien ihmisten päättelyketju.

P.S. Aion arvostella pääministereitä jatkossakin, olkoot vaikka vihreitä alieneita.

Vierailija
134/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarikolla on eräänlainen suoja joka toimii niin, että hänen henkilöönsä käyvä kommentointi sensuroidaan helpommin ja siksi tuntuu siltä, ettei hänestä ole niin paljon kriittistä epäasiallista arvostelua sosiaalisilla alustoilla. Myös itsesensuuri toimii. Todennäköisesti Saarikosta on enemmän sensuroitua kommentointia kuin leukoja vetelevästä Marinista. Joten tuollainen vertailu Saarikosta ja Marinista käytävien keskustelujen välillä on vääristelevää yksinkertaistusta.

Vierailija
135/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te oikeasti muista kuinka paljon edellisiä pääministereitä on kritisoitu? Ette kai te nyt näin saatanan tyhmiä ole

Heidän tekemisiään kyllä, mutta ei ole puitu heidän mielen terveyttään, uskottavuuttaan, kykyä olla vanhempi, pukeutumista, harkintakykyä mitä haastatteluita antaa jne. Ei ollut aloituksia Juhan pukeutumisesta tai Jyrkin parturikäynnistä, saati puolen vuoden kausitelua yhdestä baari-illasta.

Kuinka joku voi olla nyt niin saatanan tyhmä ettei ymmärrä eroa henkilökohtaisuuksien rääpimisessä ja työstä suoriutumisessa.

Vierailija
136/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttavapiirissä useampia, jotka inhoavat Marinia. Seitsemänkymppinen isäni ja saman ikäinen äitini, joka on aina samaa mieltä isän kanssa kaikesta. Nelikymppinen mieheni myös, valitettavasti. Sitten on yksi etäisempi tuttu, jota näkee kommentoimassa FB:ssä aina, kun Marin on antanut haastattelun jollekin lehdelle.

Yhteistä näille kaikille on se, etteivät kuulemma missään nimessä inhoa häntä koska on nuori nainen, vaan koska hoitaa työnsä pääministerinä huonosti. Mutta aina kun heiltä pyytää konkreettisia esimerkkejä siitä huonosti tehdystä työstä, kukaan heistä ei osaa kertoa yhtäkään. Jopa mieheni, joka yleensä osaa perustella kantansa asioissa, vastasi pyyntööni vain, että no pitäisi katsoa niitä poliittisia päätöksiä, joita hän on tehnyt. Eli ei ole oikeasti perehtynyt asiaan. Great.

Toinen inhon peruste heille kaikille on se, että Marin on antanut haastatteluja naistenlehdille ja poseerannut -kauhistus- avoimessa kaula-aukossa muotilehden kannessa. Kukaan ei tunnu enää muistavan esim. Hyvät Herrat -sarjaa, jossa tunnetut miespoliitikot nykyistä presidenttiämme myöten kekkaloivat munasillaan telkkarissa suosituimpaan katseluaikaan. Kukaan ei muista muotikuvia Kekkosesta tai niitäkään lehtikuvia, joissa hän ja lauma muita poliitikkoja istui ilkosillaan saunassa.

Mutta missään nimessä kyse ei ole siitä, että hän on nuori nainen. Ehei.

Vierailija
137/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Sanna onkin intersektionaali-feministi, jolle tissien vilauttelu on kannanotto.

Kannanotto mihin? Että tits don't matter! ?  :)

Vierailija
138/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäistetty misogynia eli naisviha. Heidät on kasvatettu siihen, että naiset - etenkin nuoremmat naiset - ovat vähempiarvoisia ja mukamas "ymmärtävät" vähemmän "tärkeitä asioita" kuin miehet. He uskovat siihen "tippaleipäaivo" -myyttiin ynnä muuta sellaista viiskytlukulaista.

Kaikki heistä eivät välttämättä ole edes käyneet koko kansakoulua loppuun asti - vaikka oppivelvollisuuslaki tuli periaatteessa jo 1921 voimaan, esim. oma itäsuomalainen äitini jätti 1950-luvulla kansakoulun neljän luokan jälkeen kesken ilman ongelmia. 

Itse olen kyllä sitä mieltä, että minun ja Sannan ikäiset ihmiset on liian nuoria noin korkeisiin asemiin ihan sukupuolesta riippumatta.

5-10 vuotta vielä, niin sit alkaa tulee kasarien vuoro vasta.

Joo, mutta todennäköisesti olet jo vanha ja myös välität kaikkien lääkärien olevan nuoria..

Marin ministerinä ei edes ole nuori ministeriksi, jos tarkastelee poliittista historiaa.

Paljon nuorempana olivat ministerinä Paavo Väyrynen, Paavo Lipponen, Ilkka Kanerva, Tuomioja jne.

Eikä silloin kukaan kyseenalaistanut heidän pätevyyttä ikänsä perusteella, vaan päinvastoin sitä pidettiin hyvänä ja uskotteettin nuoruuden voimaan.

Elinkeinoelämässä edelleen Marinin ikäistä pidetään parhaana mahdollisena ikänä, mutta mainitsemasi 10v jo liian vanhana.

Vierailija
139/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän tekemisiään kyllä, mutta ei ole puitu heidän mielen terveyttään, uskottavuuttaan, kykyä olla vanhempi, pukeutumista, harkintakykyä mitä haastatteluita antaa jne. Ei ollut aloituksia Juhan pukeutumisesta tai Jyrkin parturikäynnistä, saati puolen vuoden kausitelua yhdestä baari-illasta.

Kuinka joku voi olla nyt niin saatanan tyhmä ettei ymmärrä eroa henkilökohtaisuuksien rääpimisessä ja työstä suoriutumisessa.

Sehän vaan kertoo siitä ettei mitään oikeaa kritisoitavaa ole.

Vierailija
140/308 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuttavapiirissä useampia, jotka inhoavat Marinia. Seitsemänkymppinen isäni ja saman ikäinen äitini, joka on aina samaa mieltä isän kanssa kaikesta. Nelikymppinen mieheni myös, valitettavasti. Sitten on yksi etäisempi tuttu, jota näkee kommentoimassa FB:ssä aina, kun Marin on antanut haastattelun jollekin lehdelle.

Yhteistä näille kaikille on se, etteivät kuulemma missään nimessä inhoa häntä koska on nuori nainen, vaan koska hoitaa työnsä pääministerinä huonosti. Mutta aina kun heiltä pyytää konkreettisia esimerkkejä siitä huonosti tehdystä työstä, kukaan heistä ei osaa kertoa yhtäkään. Jopa mieheni, joka yleensä osaa perustella kantansa asioissa, vastasi pyyntööni vain, että no pitäisi katsoa niitä poliittisia päätöksiä, joita hän on tehnyt. Eli ei ole oikeasti perehtynyt asiaan. Great.

Toinen inhon peruste heille kaikille on se, että Marin on antanut haastatteluja naistenlehdille ja poseerannut -kauhistus- avoimessa kaula-aukossa muotilehden kannessa. Kukaan ei tunnu enää muistavan esim. Hyvät Herrat -sarjaa, jossa tunnetut miespoliitikot nykyistä presidenttiämme myöten kekkaloivat munasillaan telkkarissa suosituimpaan katseluaikaan. Kukaan ei muista muotikuvia Kekkosesta tai niitäkään lehtikuvia, joissa hän ja lauma muita poliitikkoja istui ilkosillaan saunassa.

Mutta missään nimessä kyse ei ole siitä, että hän on nuori nainen. Ehei.

Hyvistä herroista on tuhat vuotta aikaa, silloin ei ollut some-jättejä kiusaamassa tavallisen näköisiä nuoria naisia siitä,että he eivät ole kauniita. Sanna on kaunis, älykäs ja johtavassa asemassa. Olisiko hän voinut asettua sellaiseksi esikuvaksi nuorille naisille, että ulkonäkö ei ole ensisijainen juttu eikä ratsastaa sillä? Se olisi ollut jaloa ja ihailtavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi