Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2022 |

Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kommentit (1063)

Vierailija
881/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potta kirjoitti:

Ainoastaan helposti aivopestävät tyypit käyttävät kypärää. Normaali ihminen joka tietenkin on sinut liikenteen kanssa, ja osaa luovia ennakoivasti  ei kypärää tarvitse, ellei taivas putoo niskaan. 

Sinulla on sitten silmat perspuolellakin, kun tiedät mitä takaapäin tulevat tekevät. Joku voi ajaa sinut  kumoon takaapäin. Edessäsi voi olla joku yllättävä este

Vierailija
882/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai käytän aina kypärää, sähköpyörä äkkiä 40km/h vauhtia ei tulisi mieleenkään ilman lähteä.

Sama täällä, sähkiksellä ja ratsastuskypärä päässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tyyli paahtaa pyöräteillä tuhatta ja sataa kilpapyörän tyyliin selkä matalana. Ei ihme, että kallo menisi halki sellaisessa vauhdissa kaatuessa tai törmätessä.

Itse pyöräilen ilman kypärää rauhallisesti nauttien maisemista ja tuulenhengestä, ja yritän pysyä poissa näiden tieltä.

Vierailija
884/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörät ovat niin rumia! Ilmavan ja keveän tavallisen pyörän antiteesi, raskaita ja kömpelön näköisiä. Sori off-topic! :) Ja sori mielipide! :)

Vierailija
885/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyöräillyt koko ikäni ympäri vuoden. Nuorena en käyttänyt kypärää, mutta ikää kun tuli aloin käyttämään kypärää sekä muitakin varusteita oman ja muiden turvallisuuden takia.

Nuorena koin sen tarpeettomana, mutta ajan myötä liikenteessä on tullut havaittua monenlaisia kulkijoita.

Luotto on omaan menopeliini, kulkemiseen ja havainnointikykyyni, mutta ei muiden kanssakulkijoiden. Tämän takia kypärän käytöstä ei ole kahta puhetta.

Omalla kypärän käytöllä haluan myös olla esimerkki kaikille kokemattomille lapsille, nuorille ja miksei aikuisillekkin.

Kypärä ei pelkästään suojaa päätämme, mutta huomiovärillisillä kypärillä ja vaatteillakin tuomme itsemme esille, kun muut kulkijat havainnoivat ympäristöään.

Turvallisen pyöräilyn perusta laajan havainnointikyvyn lisäksi on myös se, että tunnemme menopelimme ja huollamme sitä, jotta ikäviä yllätyksiä, kuten jarrujen pettämistä tms. ei tapahtuisi. Koskien tietenkin muitakin kulkuvälineitä.

Vierailija
886/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä just sanoit nekruksi?

Sanoiksä mua just neegeriksi?!

Vierailija
887/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo mielisairas, haluan halvaantua.

Vierailija
888/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttäisin?

En ole 1970-luvullakaan käyttänyt.

Vierailija
889/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua liikuttaa mitä muut tekee?

Jos törttöilet autoni eteen ilman kypärää, minua rangaistaan kuolemantuottamuksesta, jos käytät kypärää, minua rangaistaan vamman tuottamuksesta ja tärveltyneistä vaatteista. Siinä on eroa.

Vierailija
890/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä just sanoit nekruksi?

Sanoiksä mua just neegeriksi?!

Eikun vaaleaihoisesti poikkeavasta pigmenttivammaisesta.

Vierailija
891/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sillä hiukset menee lättänäksi. Ei haittaa vaikka pää halkeaa kunhan hiukset ei lässähdä. Kyllä ne ruumishuoneella liimaa päänosat yhteen haljenneet osat. Toivottavasti heil on myös kampaaja, olisi kovin ikävä mennä hautaan huonolla kampauksella.

Vierailija
892/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan: kuin turvavyö autossa. Pyöräilykypärä ei tee liikennettä muilta osin turvallisemmaksi kuin suojaa käyttäjänsä päätä.

Suhteessa liikennemääriin tulee autoliikenteessä kallovammoja vuosittain huomattavasti enemmän kuin polkupyörillä. Yleisin mekanismi on lyödä päänsä auton sivuikkunaan risteyskolarissa toisen auton ajaessa kylkeen.

Miksi autoa ajaessa ei edelleenkään vaadita kypärän käyttöä?!

Se pelastaisi vuosittain enemmän ihmisiä loukkaantumisilta ja turhilta kuolemilta kuin pyöräilykypärä!

Vierailija
893/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörät ovat niin rumia! Ilmavan ja keveän tavallisen pyörän antiteesi, raskaita ja kömpelön näköisiä. Sori off-topic! :) Ja sori mielipide! :)

Tosi on!

Kyllä klassinen miesten tai naisten polkupyörä miellyttää silmää eniten ja lisäksi sellaisella on yleensä mukavinta ajaa, kunhan ei tarvitse kilpailla.

Itselläni on Helkaman Oiva 7-vaihteisena ja kiiltävän mustana, tietenkin. Musta nahkainen satula ja työkalu- sekä runkolaukku. Tarvittaessa mustat kanvas-sivulaukut sekä tankolaukku.

Vierailija
894/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen rebel

Vierailija
895/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatakaa hallitus! Kaivakaa kaikki persujen keskustelut esille vaikka 20 vuoden takaa!

Vierailija
896/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E L O K A P I N A kirjoitti:

Kaatakaa hallitus! Kaivakaa kaikki persujen keskustelut esille vaikka 20 vuoden takaa!

Kiipeä sinä KELOAPINA takaisin siihen puuhun josta putosit, äläkä häiritse täällä IHMISIÄ!

Vierailija
897/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ole saanut aikaiseksi hommattua kypärää. Pyöräilenkin todella harvoin.

Vierailija
898/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kortsuakaan. Minä en päitäni huputa.

Vierailija
899/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaudesta: kun takavalo tuli pakolliseksi ja siitä tiedotettiin, näki seurauksena monilla palamassa pelkästään takavalon- vaikka etuvalo on ollut yhtä pakollinen jo aikoja!

Eli muoto, ei sisältö toteutuu.

Samantyyppistä ajattelua  kypäräpakottajilla.

Vierailija
900/1063 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni aikuinen pyöräilee ilman kypärää. Miksi että käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi