Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?
Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.
Kommentit (1063)
Koska haluan näyttää kaikille olevani keskeskasvuinen teini, jonka mielestä eläminen äärirajoilla on coolia.
Ilmoita asiattomaksi
ylös260
alas188
Vierailija
11/900 |
klo 17:45 | 5.5.2022
Mitä se sinua liikuttaa mitä muut tekee?
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös166
alas110
Vierailija
12/900 |
Käytänhän. Se on kyllä vain suositus, ehkä en käyttäisi jos meillä olisi hoidetut pyörätiet.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös18
alas51
Vierailija
13/900 |
En vaan halua. Talvella hankalaa, kun ei mahdu huppu päähän yhtä aikaa kypärän kanssa. Kesällä vaikea kuljettaa kypärää mukana vaikka kaupungilla ollessa, kun ei ole muutenkaan kassia mukana. Lippis on kiva päähine kesällä, ei paista aurinko aivan suoraan naamatauluun, niin kypärä estää senkin käyttämisen.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös183
alas104
Vierailija
14/900 |
klo 17:47 | 5.5.2022
Hiukset menee lättään.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös124
alas104
Vierailija
15/900 |
klo 17:47 | 5.5.2022
Kyllähän se kroppa vioittuu kun wokettaja törmää sähköpyörällään autoon sen verran että styroksiruukku päässä ei tilannetta voitoksi käännä.
Yleensä turvalaitteista märisee he joilla on huonohkot ajotaidot.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös52
alas207
Vierailija
16/900 |
klo 17:48 | 5.5.2022
Näytä aiemmat lainaukset (1)
Vierailija kirjoitti:
Niin. No eikö se pää ole aika tärkeä ruumiinosa suojata? Jos ranne vääntyy, se tuskin vammauttaa koko ihmistä loppuelämäksi tai tuottaa kuolemaa, toisin kuin pään kanssa on.
Osan autoilijoista ja jalankulkijoista mielessä kypärä päässä parantaa muidenkin liikenneturvallisuutta, vaikka eihän se niin mene. Heijastimet ja pimeän ajan valot ovat sen sijaan parhaaksi kaikille osapuolille.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös96
alas8
Vierailija
17/900 |
klo 17:51 | 5.5.2022
Vierailija kirjoitti:
Nolon näköinen ja onhan tuota iänpäivät pärjätty ilman..
Kyllä se on nolompaa olla ilman kypärää. Usein kypärättömät on muutenkin vähän hölmömpiä.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös274
alas137
Vierailija
18/900 |
klo 17:51 | 5.5.2022
Pidä kypärää vaan jos et luota omaan ajoosi, minä luotan enkä sitä pidä
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös70
alas195
Vierailija
19/900 |
klo 17:53 | 5.5.2022
Mä olen pyöräillyt n. 37 vuotta ja muutamat kaatumiset vuosien varrella on ollut niin, että en ollut lähelläkään lyödä päätäni.
VASTAA
LAINAA
Ilmoita asiattomaksi
ylös83
alas4
Keskustelun etusivu | Aihe vapaa
Sivut
1
2
3
4
5
…
›
45
Kommentti *
Näytä html-muodossa
Nimimerkki (ei pakollinen)
Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme *
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
Keskustelun etusivu | Aihe vapaa
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Tuntuu oudolta että juuri pyöräillessä pitäisi käyttää kypärää. Miksi se mielletään niin vaaralliseksi?
Ennemminkin kävelijöiden, autoilijoiden ja aivan erityisesti alkoholin nauttijoiden tulisi käyttää kypärää.
Kypärä päässä tulee vain ajettua entistä hurjemmin tilanteisiin, kuin ilman kypärää. Ainakin omalla kohdalla ajan kypärä päässä lujempaa.
Toki päähän ei satu.
Kesällä käytän vähemmän kypärää, mitä helteisempi sää. Talvella ja sateella lisää mukavuutta.
Tutkimusten mukaan autoilijat ottaa enemmän riskejä pyöräilijöiden suhteen joilla on kypärä päässä: ohittavat lähempää jne.
Vierailija kirjoitti:
ostakaa se airbag
maksaa enemmän kuin kypärä, mutta ei mene kampaus pilalle eikä hiosta päätä eikä unohdu minnekään kahvilan penkille tai muualle, kun se on kaulassa koko ajan
Tämä. Kampaus voi mennä pysyvästi pilalle ilman kypärää. Tällä pysyy tukka kuohkeana ennen ja jälkeen tienpinnassa pyörimisen.
Olen aikuinen ja sen kypärän kanssa säätäminen on hieman niin ja näin, olen pyöräillyt noin 50v+.
Olen mies, ja sen verran tullut kilsoja että jopa kaatuessa tai sen sen välttämisessä on yhä joitain refleksiä toiminnassa.
Seuraava vaihe on sit jotain skuuttia tai alepa pyörää niin koppasuojus kaikille päähän?
Vaan toki kypärä hyvä suoja nuorille, tullut nähtyä. Yksi ongelma on etteivät keskity siihen fillarin selässä ajamiseen, vaan kaikenlaista muuta puuhaa menossa.
Vierailija kirjoitti:
Nolon näköinen ja onhan tuota iänpäivät pärjätty ilman..
mulla ei ole mtään suojattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joudun pahaan pyöräilyonnettomuuteen, parempi että pää osuu kunnolla ja henki lähtee kerralla. Pahinta olisi jäädä kitumaan.
Oletpa näppärä ihminen, kun osaat tilata onnettomuudenkin ennalta lopputuloksen osalta.
Siis _tietenkin_ homma menee niin, että isket pääsi ja henki lähtee kerrasta. Ei niin, että menetät puoli kalloa, osan toiminnoistasi, mutta tuo tällä hetkellä jokseenkin toimiva perusjärkesi jää.
Omalla kohdalla kypärä pelasti. Ehkä kuolemalta, ehkä vain rajuilta vammoilta. Sitä ei tiedä kukaan. Huonosti olisi käynyt, nyt halkesi vain kypärä, vaikka muuhun kroppaan tuli pysyviä vammoja.
Ihan vinkkinä kaikille, siihen onnettomuuteen ei tarvita kuin sekunti. Kaikki on normaalia ja hetken päästä ei.
Onneksi moni tuttava osti onnettomuuteni jälkeen heti kypärän itselleen. Jotenkin vähän herätteli monia.
"Vaan toki kypärä hyvä suoja nuorille"
On se niin, mitenköhän pärjättin aiemmin, ilman kypärää fillarilla? Jokin lippa oli silloin nuorena joskus vaan onneksi ei tarvinnut hospitaalin mennä . Täälläkin mentin fike'llä aina kun säät salli, ei aina edes ollut jotain polkupyöräväylää, siinä pientareella piti tasapainoilla.
Offtopic, joku pyöräiljä käytti keltaisia ajohanskoja, siinä muut kulkijat selkeämmän näki mitä linjaa hän menee väyllällä.
- Mikä on maailman homoin nimi?
- P ut1n 😄
Autoilijan kypärä? (kilpa-autoilijoillakin on)
Kävelykypärä?
Hölkkäkypärä?
Pakkokypärä kaikkeen - vai rajansa kaikella?
Käytän. Aloin käyttää malliksi, kun lapsi rupesi liikkumaan kanssani.
Kaksi tuttavaani kolaroi auton kanssa lyhyen ajan sisällä. Molemmissa tapauksissa autoilija oli syyllinen ja molemmissa tapauksissa ambulanssin henkilökunta oli suoraan sanonut, että ilman kypärää olisi lähtenyt henki.
Kolmas tuttu, entinen työkaverini, ei käyttänyt kypärää ja kaatui humalaisena ilmeisesti omia aikojaan. Kallo halki, makasi kuukausia sairaalassa tajuttomana ennen kuolemaansa.
Mene Alankomaihin katsomaan käyttääkö kukaan kypärää😂
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Aloin käyttää malliksi, kun lapsi rupesi liikkumaan kanssani.
Kaksi tuttavaani kolaroi auton kanssa lyhyen ajan sisällä. Molemmissa tapauksissa autoilija oli syyllinen ja molemmissa tapauksissa ambulanssin henkilökunta oli suoraan sanonut, että ilman kypärää olisi lähtenyt henki.
Kolmas tuttu, entinen työkaverini, ei käyttänyt kypärää ja kaatui humalaisena ilmeisesti omia aikojaan. Kallo halki, makasi kuukausia sairaalassa tajuttomana ennen kuolemaansa.
Auttaako potta päässä, kun kaahataan päin punaisia? Tai mennään tuhatta ja sataa alikulkutunneliin tietämättä mitä edessä saattaa olla? Kaikki pyörällä kaahaajat ovat olleet miehiä potat päässä.
Isoin syy (ei hyvä, mutta se, miksi itse skippaan jos skippaan) on se, että kypärien alle ei mahdu mitään. Tarvitsen pitempiin lenkkeihin kuunneltavaa, mutta kuulokkeita on todella hankala saada kypärän alle, nuttura (päähiustyylini) ei myöskään mahdu, ja piponkin pitää olla sellanen tasapaksu
Tulipa käytyä taas kerran paikassa, joka vilisee pyöräileviä turisteja niin koti- kuin ulkomailtakin. Aika järjestetään kaikilla kypärä päässä tulomaasta riippumatta. Jokainen heistä siis käsittää turvallisuusasiat. Eli ei voi vedota siihen, ettei muuallakaan maailmassa, kunhan viitsii nousta silmäsnsä päältä ja katsoa ympärilleen. Ne kypärää kaihtavat taitaa olla niitä, jotka pyöräilee sen 2km/kerta ja kuvittelee olevansa jotenkin pro
En käytä koska en koe pyöräilyä vaaralliseksi ja väistelen itse kaikki autoilijat. Lisäksi hiuksia ei saa mitenkään järkevästi kypärän alle ja kypärä tuntuu tukalalta.
Kerran olen jäänyt suojatiellä auton alle pyörällä ilman kypärää, mutta siitäkin selvittiin. Ja sen jälkeen olen väistänyt itse autoilijat 😄