Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2022 |

Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kommentit (1063)

Vierailija
541/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puupäillä on luulo että kun itse ajaa hiljaa, kypärää ei tarvita.

Asia on juuri päinvstoin. Kypärä suojaa hyvin pienissä nopeuksissa. Suurissa nopeuksissa katkeaa jo teräsvartalotkin. Nykylääketiede lisäksi korjaa ruhoja hyvinkin tehokkaasti, mutta kun kallo kpsahtaa, konsit ovat vähissä.

Ja kaikki muut eivät edes aja hiljaa.

Kypärättä ajamiseen voitaisiin vaatia esim. 1000 euron lisenssi, joilla sitten maksettaisiin osa työkykynsä menettäneiden veronmaksajille aiheuttamasta rasituksesta.

Hitaasti pyöräily ei ole sen vaarallisempaa kuin kävely tai juokseminen, joten kypärääkään ei tarvita.

Vierailija
542/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on juuri päinvstoin. Kypärä suojaa hyvin pienissä nopeuksissa. Suurissa nopeuksissa katkeaa jo teräsvartalotkin. Nykylääketiede lisäksi korjaa ruhoja hyvinkin tehokkaasti, mutta kun kallo kpsahtaa, konsit ovat vähissä.

Kypärättä ajamiseen voitaisiin vaatia esim. 1000 euron lisenssi, joilla sitten maksettaisiin osa työkykynsä menettäneiden veronmaksajille aiheuttamasta rasituksesta.

Ei voitaisi, koska tuo 1000 euron lisenssi tai kypäräpakko tekisi kaupunkipyöristä ja sähköpotkulaudoista käytännössä mahdottomia käyttää ja ne ovat välttämättömiä, että yksityisautoilua saadaan vähennettyä ja myöhemmin kiellettyä se kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei vain näemmä oman pään ja aivojen suojaaminen ole tärkeää

Vierailija
544/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt todella monta kypäräpäistä "kaahaajaa" mutta en ensimäistäkään ilman kypärää "kaahaaja".

Vierailija
545/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu epämukavalta päässä. Eikä sen käyttäminen ole pakollista.

Vierailija
546/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukka menee lyttyyn

Hiukset voi aina kammata/harjata. 

Vierailija
547/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kypärää, mutta myönnän että on se kyllä rasittava. Ne remmit on välillä miten sattuu, liian tiukalla, liian löysällä, joku vaate, huivi, kaulus tms osuu siihen tyhmästi. Sitten sitä pitää roudata mukana ja se on sen muotoinen ettei hyvin mahdu moneenkaan laukkuun. No, näillä mennään, käytän silti. Tyhmältä se näyttää mutta se ei haittaa, vaan päinvastoin tuntuisi oudolta pyöräillä enää ilman ja katson muita kypärän käyttäjiä niin että hieno juttu, kiva kun käyttävät.

Vierailija
548/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin en käytä pakkasella pipoa tai pitkiä kalsareita. En oo mikään nössö!

No tyhjä lato ei kattoa tarvi....

Vierailija
549/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä kun pääni sisältö leviää katuun.

Vierailija
550/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika kehittää Kävelykypärä, vahvasti suositeltu vanhoille ja ylipainoisille. kaikille suositeltu huonoilla keleillä!

Vierailija
551/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitaasti pyöräily ei ole sen vaarallisempaa kuin kävely tai juokseminen, joten kypärääkään ei tarvita.

Voi lapsressu kun olet väärässä!

Jalan liikkuessa kaatuessa pystyt suojaamaan päätä ja ohjaamaan liikettä jaloilla ja käsillä

Pyörän kaatuessa se on kuin heiluri jonka nuppina on pääsi. Jaloilla etkä käsillä pysty tekemään yhtään mitään.

Vierailija
552/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään kolaria ei ole kypärä estänyt.

Vierailija
553/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "oon aina ajanu ilman" tyypit voivat sitten samalla logiikalla luopua turvavyön käytöstä.

Minä en ole tarvinnut turvavyötä ikinä, käytän silti aina.

Vierailija
554/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään kolaria ei ole kypärä estänyt.

Nooppeli sulle. Yhtään kolaria ei ole turvavyö estänyt, voit lopettaa käytön heti.

Vierailija
555/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi yksi ystävä vähemmän jos ei olis käyttänyt. Näin tällin muutaman metrin päästä ;-(

Vierailija
556/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ei vain näemmä oman pään ja aivojen suojaaminen ole tärkeää

missä kaikissa tilanteissa se on ja missä ei ole tärkeää? pidätkö itse kävellessä kypärää? siinäkin voi liukastua ja lyödä päänsä. jos väität, että ainoastaan pyöräillessä voi loukata päänsä-riippumatta pyöräilytavasta ja ympäristöstä- niin ihan vapaasti vaan, mutta uskottavuuskertoimet putoaa vauhdilla. siispä jos olet tosissasi niin kai itse pidät kaikissa riennoissa ja aina kypärää- ja toki muitakin suojia?

Vierailija
557/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio kaatui. Katson ympärilleni ja sivuilleni. En aja auton eteen ellen tiedä että se pysähtyy.

Toki silti joskus kypärä voi jonkun vamman estää. Niin voi kävelykypäräkin. Miksi sitä ei käytetä?

Vierailija
558/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi ketjun aiheesta, mutta haluan muistuttaa pyöräilijöitä valoista. Asuntoni lähellä tehdään katuremonttia, ja siinä lienee kolmen-neljänsadan metrin pätkä ilman katuvaloja. Kävellenkin sai autojen valokiiloissa katsoa askeleitaan, ja sitten nämä pyöräilijät ilman kypäriä, heijastimia ja valoja näkyy muuten tosi monen metrin päähän. 😎

Vierailija
559/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% kypärää käyttäneistä onnettomuuteen joutuneista on vammauttaneet aivonsa tai kuolleet ja heitä ei ole vähän, vaan enemmän kuin ilman kypärää onnettomuudesta selvinneitä! Ihmiset luulevat kypärän pelastavan esim. auton alle jäädessä, onneksi olkoon!

Vierailija
560/1063 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt, enkä ole saanut aikaiseksi hankkia. Kuinka moni muuten käyttää sähköpotkulautailukypärää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä