Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2022 |

Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kommentit (1063)

Vierailija
481/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noloo kirjoitti:

Mielummin kunniakas kuolema kuin ikuinen häpeä!

Näyttää munapäältä ja tähän viellä kireät vaippahousut niin asu on täydellinen kuolla häpeään.

Kaikkia ei kiinnosta mitä muut ihmiset ajattelevat, vaan se harrastus ja asiaankuuluvat varusteet menee kaiken edelle. Pitkiä matkoja ja paljon pyöräillessä niille vaippahousuillekin on käyttöä, eikä kukaan pyöräilijä ole koskaan tainnut löytyä tienposkesta häpeään kuolleena.

Vierailija
482/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina alkaa kutittaa päätä kypärän alla, varsinkin jos on hattu, ihan sietämätöntä! Noh kyllä mä sen silti laitan jos pitempiä matkoja tai pitää ajaa autotiellä, mutta lyhyillä matkoilla, esimerkiksi aamulla töihin, en käytä kypärää.[/quote

Siis käytät kypärää JA hattua?

Kumpi on alla?]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina alkaa kutittaa päätä kypärän alla, varsinkin jos on hattu, ihan sietämätöntä! Noh kyllä mä sen silti laitan jos pitempiä matkoja tai pitää ajaa autotiellä, mutta lyhyillä matkoilla, esimerkiksi aamulla töihin, en käytä kypärää.

Siis käytät kypärää JA hattua?

Kumpi on alla?

Korjasin lainauksen edellä.

Vierailija
484/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noloo kirjoitti:

Mielummin kunniakas kuolema kuin ikuinen häpeä!

Näyttää munapäältä ja tähän viellä kireät vaippahousut niin asu on täydellinen kuolla häpeään.

Olen aivovamman saaneita neliraajahalvaantuneita ja puhekyvyttömiä hoitanut sen verran, että voin kertoa heidän todella olevan vaippahousuja lopun elämäänsä. Yhdellä, jolle oli käynyt vähän paremmin, taas oli kypärä aina päässä, koska aivovamman vuoksi hän kaatuili rollaattorista huolimatta aivan äkkiarvaamatta.

Vierailija
485/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatunut kymmeniä kertoja pyörällä ja lentänyt tangon yli ja ei kyllä kertaakaan pää ole ollut se mikä ekana ottaa osumaa. Itse olen ainakin ihan hiton hyvä pyöräilemään verrattuna average-kausipyöräilijään tai spandexidioottiin.

Vierailija
486/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärää en epäkäytännöllistä kantaa mukanaan jos pyörällä menee vaikka kaupungille. Jos taas menen pyörälenkille, kylään tms. missä kypärää ei joudu kanniskelemaan, niin kypärä tulee kyllä päähän.

Vierailija
487/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypärää en epäkäytännöllistä kantaa mukanaan jos pyörällä menee vaikka kaupungille. Jos taas menen pyörälenkille, kylään tms. missä kypärää ei joudu kanniskelemaan, niin kypärä tulee kyllä päähän.

Mä kyllästyin kanniskelemaan ja aloin jättää sen pyörän koriin. Tietysti sen sieltä joku voi varastaa tai rikkoa huvikseen, mutta ei ole tähän mennessä tapahtunut.

Vierailija
488/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen kypärä päässä kauppareissuilla. Vit*u mä mitään kanniskele. Siinähän se päässä on telineessä. Muiden ongelma jos näyttää typerältä, kääntää katseen ja katsoo muualle.

Vierailija
489/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua häiritsee? Olen 20 vuotta ajanut pyörällä ilman kypärää, ilman onnettomuuksia sen vakavempia kaatumisia. En käytä, koska se häiritsee enkä jaksa kantaa sitä mukana, kun hyppään pyörän selästä. Toiseksi, en luota siihen, että kypärä vielä olisi tallessa, jos jätän sen pidemmäksi aikaa roikkumaan pyörästä, kun valotkin pöllitään kauppareissun aikana, jos ne jättää pyörään.

Se että olet  20 v ajanut ilman , ei tee sinusta kuolematonta. Voipi vaikka seuraavalla reissulla kallo haljeta. Ajoin minäkin 30v ilman, mutta sitten  aloin käyttää, kun niitä tuli  markkinoille paremmin. Nyt en ilman todellakaan aja. Jossain 35 km nopeudessa kun lentäisi, ei voi vain kun arvaila kuinka kävisi. Vaikka ei itse hölmöilisi, ei voi tietää kuka hyppää eteen, tai miten risteyksissä autoilija käyttäytyy

Vierailija
490/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustan ikäluokkaa, jossa kypärä niin pyöräillessä kuin lasketellessakin kuului lapsuuteen. Pikkulapsilla oli kypärät, aikuiset eivät niitä käyttäneet. Kun osasi homman ja oli kasvanut nuoreksi, kypärä jätettiin pois. Laskettelu ja pyöräily molemmat jäivät elämästä pois vuoksikausiksi, kun oli tullut tuohon kypärättömään ikään ja elänyt sitä tarpeeksi vuosia. 

Nyt kun on aloittanut keski-ikäisenä molempia uudelleen, niin on jotenkin automaatio, ettei aikuinen ihminen kypärää käytä. Kulttuuri on muuttunut sinä aikana kun ei ole noita harrastanut, joten kulttuurin muutokseen ei ole kasvanut mukaan, vaan omassa päässä on vahvasti vanhat asetukset. Etenkin lasketellessa oikein huvittaa aina, miten on nykyään jo melkein ainoa ilman kypärää laskeva. Näin ne lapsuuden ja nuoruuden asenteet ohjaavat ihmistä elämässä.

Vierailija
491/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en kaadu pyörällä enkä törmää pyörällä mihinkään. Siksi.

Vierailija
492/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tämä länsimaisen ihmisen harhakuvitelma siitä, miten ainoastaan omat valinnat määrittävät tapahtumia.

Vaikka itse ajaisit täydellisesti pyörällä, ei se estä autoa törmäämästä sinuun. Kypärän käyttämättömyys on yksinkertaisesti typerää, aivan kuten autossa turvavyönkin.

Vierailija
493/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa tämä länsimaisen ihmisen harhakuvitelma siitä, miten ainoastaan omat valinnat määrittävät tapahtumia.

Vaikka itse ajaisit täydellisesti pyörällä, ei se estä autoa törmäämästä sinuun. Kypärän käyttämättömyys on yksinkertaisesti typerää, aivan kuten autossa turvavyönkin.

Pyöräilijän pitää olla ennen kaikkea hereillä liikenteessä ja suhtautua terveellä epäluulla autoilijoihin etenkin kohtaamistilanteissa risteyksissä. Onneksi monissa kaupungeissa on nykyisin hyvät pyörätiet eikä tarvitse tavallisesti pujotella autojen joukossa tai vilkkaan ajotien varressa. Kyllä ne ainaiset kännykän räplääjät ovat suuremmassa vaarassa kuin kypärättömät, joilla on molemmat kädet kiinni pyörän tangossa. Lasten kypärien käyttö on sikäli ymmärrettävää että he ovat usein vielä vähän älyttömiä eivätkä osaa lukea liikennettä oikealla tavalla.

Vierailija
494/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolon näköinen ja onhan tuota iänpäivät pärjätty ilman..

Kyllä se on nolompaa olla ilman kypärää. Usein kypärättömät on muutenkin vähän hölmömpiä.

Ei taida olla mitään suojelemisen arvoista laittaa kypärän sisälle.

Ja onhan nykyisin olemassa niitä kaulurikypäriä, jos lättätukka pelottaa. Toimiva peli sekin.

Vierailija
495/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijän pitää olla ennen kaikkea hereillä liikenteessä ja suhtautua terveellä epäluulla autoilijoihin etenkin kohtaamistilanteissa risteyksissä. Onneksi monissa kaupungeissa on nykyisin hyvät pyörätiet eikä tarvitse tavallisesti pujotella autojen joukossa tai vilkkaan ajotien varressa. Kyllä ne ainaiset kännykän räplääjät ovat suuremmassa vaarassa kuin kypärättömät, joilla on molemmat kädet kiinni pyörän tangossa. Lasten kypärien käyttö on sikäli ymmärrettävää että he ovat usein vielä vähän älyttömiä eivätkä osaa lukea liikennettä oikealla tavalla.

Ei onnettomuudet johdu aina muusta liikenteestä. Varmatkin pyöräilijät voivat kaatua.

Vierailija
496/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vaikee kun alkaa oikein pohtia. En käytä itse kypärää vaikka sellainen onkin. Jotenkin sitä kai ajattelee, ettei sitä tarvitse kun en ole ikinä edes kaatunut pyörällä. Tiedän että voin kaatua vaikka heti seuraavalla kerralla. No, sen jälkeen sitten ajattelen että onko se muka pää joka osuu ekana johonkin kiveen? Voi olla, en silti laita kypärää. Siitä tulee jotenkin typerä olo, vähän kuin että nyt sitä ollaan nolo posket punasena reippaana pyöräilevä huumorintajuton kana. Tiedän, täysin paikkaansapitämättömiä tyhmiä ajatuksia. Yritän tässä parhaani mukaan pohtia miksi en käytä kypärää ja tämmösiä ajatuksia nousee. Lisäksi tietysti vaiva, aina se kypärä pitää jostain kaivaa ja missä sen säilyttää jos menee vaikka pyörällä keskustaan ostoksille? Näyttää todella tyhmälle roikottaa sitä mukana. En vaan käsitä miten ihmiset hoitaa nää hommat.

Vierailija
497/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vaikee kun alkaa oikein pohtia. En käytä itse kypärää vaikka sellainen onkin. Jotenkin sitä kai ajattelee, ettei sitä tarvitse kun en ole ikinä edes kaatunut pyörällä. Tiedän että voin kaatua vaikka heti seuraavalla kerralla. No, sen jälkeen sitten ajattelen että onko se muka pää joka osuu ekana johonkin kiveen? Voi olla, en silti laita kypärää. Siitä tulee jotenkin typerä olo, vähän kuin että nyt sitä ollaan nolo posket punasena reippaana pyöräilevä huumorintajuton kana. Tiedän, täysin paikkaansapitämättömiä tyhmiä ajatuksia. Yritän tässä parhaani mukaan pohtia miksi en käytä kypärää ja tämmösiä ajatuksia nousee. Lisäksi tietysti vaiva, aina se kypärä pitää jostain kaivaa ja missä sen säilyttää jos menee vaikka pyörällä keskustaan ostoksille? Näyttää todella tyhmälle roikottaa sitä mukana. En vaan käsitä miten ihmiset hoitaa nää hommat.

My thoughts exactly!

Vierailija
498/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaatunut kymmeniä kertoja pyörällä ja lentänyt tangon yli ja ei kyllä kertaakaan pää ole ollut se mikä ekana ottaa osumaa. Itse olen ainakin ihan hiton hyvä pyöräilemään verrattuna average-kausipyöräilijään tai spandexidioottiin.

Kaatunut kymmeniä kertoja...ihan hiton hyvä pyöräilemään. V mitä pskaa. Mä en ole kaatunut kertaakaan ja silti käytän kypärää.

Hei, ei teidän tarvi käyttää jos ette halua, kannattaa kerran rypeä kunnolla niin huomaatte.

Vierailija
499/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sähköpotkulautojen tuloa en käyttänyt. Niillä ajelee porukkaa, jota ei pitäisi päästää liikenteeseen edes kävellen niin pakko on ollut alkaa käyttää.

Vierailija
500/1063 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina pyöräillessäni kypärää. Lähipiirissäni on kaksi pyöräilyonnettomuudessa vammautunutta, joten ei tarvitse erikseen perustella, miksi kypärä on pyöräiltäessä pakollinen varuste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän