Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2022 |

Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kommentit (1063)

Vierailija
461/1063 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en pyöräile.

Vierailija
462/1063 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se luonnonvalinta korjaa pois nämä kypärättömät, päänsä asfalttiin iskevät.

Ei estänyt emääni tai sisaruksia porsimasta hullun lailla. Lisääntykää ja täyttäkää maa joka on jo täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1063 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e tuntipalkka. Pyörä useimmiten renkaista puhki. Ajelen siis aika harvoin jos jaksan korjata kerran vuodessa kumin, kun ei oikein viitsi viikonloppua käyttää kyseiseen vittumaiseen operaatioon. Etenkin jos puhkeaa uudestaan operaation jälkeen.

Potta on kallis hankinta ja yksi aika iso roju ahtaaseen kämppään. Välttelen asioiden ostamista, koska rahat ei riitä ja tila ei riitä.

Siksi en osta pottaa koskaan päähäni.

Vierailija
464/1063 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan pyörällä lähes kävelyvauhtia. En koskaan kaahaa. Käytän pyörää köyhänä ihmisenä ostosten tuomiseen taluttamalla. Pyörällä lähinnä köröttelen kaupalle ja työnnän takaisin ostosten kera.

Halveksun pakkokypärää ajatuksena. Vähän sama kuin joku ehdottaisi tupakoinnin kieltoa tai parveketupakointikieltoa (en edes polta).

Yksilönvapaudet tulee kaiken edelle. Pakkokypärä on kommunismia.

Yksilöllä tulee olla vapaus myös kuolla onnettomuudessa ilman kypärää.

Vierailija
465/1063 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saatte aivovamman kun olette niin näsäviisaita pellejä

Näköjään aivovamman saa kypärää käyttämälläkin.

Kuka sanoo että edes ajan pyörällä? XD

Vierailija
466/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä fysiikka. ja todennäköisyys.

Olenkujpi'ä länkytäjä

Vierailija
467/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en pyöräile käytännössä polkupyörällä ollenkaan niin en silloin myöskään sitä pyöräily kypärän käyttämistäkään kovinkaan tarpeellisena toimenpiteenä näe.

Vierailija
468/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siksi, että olen ajanut polkupyörällä viimeksi 1990-luvulla.

Vierailija
469/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina alkaa kutittaa päätä kypärän alla, varsinkin jos on hattu, ihan sietämätöntä! Noh kyllä mä sen silti laitan jos pitempiä matkoja tai pitää ajaa autotiellä, mutta lyhyillä matkoilla, esimerkiksi aamulla töihin, en käytä kypärää.

Vierailija
470/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää pysy pystyssä, kaaduin jo kerran.

Vierailija
471/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pyöräillyt n. 37 vuotta ja muutamat kaatumiset vuosien varrella on ollut niin, että en ollut lähelläkään lyödä päätäni. 

Tällä logiikalla turvavyön käytönnkin voit lopettaa, nyija!

Vierailija
472/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän kypärää ja on pistänyt silmään, ettei monella aikuisella näy. Omalla työmatkalla on alamäkeä, jossa vauhti kiihtyy 30-35 km/h nopeuteen ja tuossa vauhdissa kävisi kaatuessa jo aika huonosti. Toki jos pyöräilee tasaista tietä mummopyörällä hitaasti niin riskit on luultavasti aika olemattomat.

Mä ainakin jarrutan alamäessä koska mua pelottaa ajaa liian lujaa. Oli kypärä tai ei.

Vierailija
473/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen pö-pö-pö-pölkkypäää, ei käytä kypäräää.. 🎶🎵

Vierailija
474/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutus rullatuolissa olisi kova ja kymmenkertainen jos tietäisi että oli oma valinta.

Vierailija
475/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiöötin logiikalla turvavyötkin ovat naurettavia ja turhia. Montakos kertaa i on trvinnut?

Vierailija
476/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämpäs aina ja vanhaa fillaria!

Vierailija
477/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajelen niin, että pystyn pysäyttämään pyörän ihan koska vaan pienellä matkalla. Eli jossain kutsutaan leikkisästi termillä: ennakointi.

Joo, ei ole tapana ajella kuten spandex-kaistapäät; laaput silmillä täysiä eteenpäin autoilijoille kiroillen.

Kyllähän se kypärä varmasti jonkinlaiset tilanteet pystyy suojaamaan, mutta sivuttaissuunnasta tulevien iskujen kanssa se on ihan hyödytön. Eli jos kaatuu, pitäisi yrittää kääntää päälaki iskun suuntaan. Ei varmaan onnistu monelta.

Vierailija
478/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajelen niin, että pystyn pysäyttämään pyörän ihan koska vaan pienellä matkalla. Eli jossain kutsutaan leikkisästi termillä: ennakointi.

Joo, ei ole tapana ajella kuten spandex-kaistapäät; laaput silmillä täysiä eteenpäin autoilijoille kiroillen.

Kyllähän se kypärä varmasti jonkinlaiset tilanteet pystyy suojaamaan, mutta sivuttaissuunnasta tulevien iskujen kanssa se on ihan hyödytön. Eli jos kaatuu, pitäisi yrittää kääntää päälaki iskun suuntaan. Ei varmaan onnistu monelta.

Väjakin vaarallista mölinää ;-(

Vierailija
479/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä 7-vaihteinen fillari, eikä mikään 50-luvun mummopyörä

Vierailija
480/1063 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kunniakas kuolema kuin ikuinen häpeä!

Näyttää munapäältä ja tähän viellä kireät vaippahousut niin asu on täydellinen kuolla häpeään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä