Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2022 |

Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kommentit (1063)

Vierailija
421/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tuntea tuulen hiuksissani ja vapauden. Olen pyöräillyt noin 40 vuotta ja olen kaatunut tänä aikana vain pari kertaa. Kummallakaan kerralla pää ei ollut vaarassa. Mutta olenkin erittäin taitava ja erittäin varovainen pyöräilijä.

Tämä on ihan oma valintani, enkä vaaranna kuin itseni.

Vierailija
422/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan tuntea tuulen hiuksissani ja vapauden. Olen pyöräillyt noin 40 vuotta ja olen kaatunut tänä aikana vain pari kertaa. Kummallakaan kerralla pää ei ollut vaarassa. Mutta olenkin erittäin taitava ja erittäin varovainen pyöräilijä.

Tässä kiteytyy boomerien jääräpäinen asenne, minä en tee X asiaa nytkään kun ennenkään ei ole tarvinnut ja piste, asiasta ei neuvotella eikä tästä puhuta tämän koommin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kypärää kävellessäkään.

Vierailija
424/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolon näköinen ja onhan tuota iänpäivät pärjätty ilman..

Lääkärit tietävät työnsä kautta, että pyöräilykypärä on pelastanut monen pyöräilijän hengen ja säästänyt vammautumiselta. Vaikkei itsestään välittäisi, niin pitäisi olla esimerkkinä muille - varsinkin lapsille. Ymmärtämätöntä tai välinpitämätöntä on mielestäni pyöräillä ilman kypärää. Jopa nolon näköistä.

Vierailija
425/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi sanoi aikoinaan minulle, että sinä ja kakarasi (poikansa jälkikasvua kylläkin), ette tarvitse pyöräilykypärää, koska päässänne ei ole mitään minkä vuoksi kypärää tarvittaisiin.  Olemme sitten noudattaneet anopin määräystä.  Anoppi kuoli viime vuonna. Onko tuo määräys nyt rauennut, kun anoppi on siirtynyt toiseen ulottuvuuteen?

Vierailija
426/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kesällä tuntea tuulen hiuksissani enkä hautoa päätäni missään potassa.

Siksi itse lähden liikenteeseen kävellen, julkisilla tai tarvittaessa vaikka taksilla niissä tilanteissa, joissa kypärä ei sovi mukaan. 

Vierailija
427/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytyy boomerien jääräpäinen asenne, minä en tee X asiaa nytkään kun ennenkään ei ole tarvinnut ja piste, asiasta ei neuvotella eikä tästä puhuta tämän koommin!

Ei se noin yksioikoista ole, että kaikki samanikäiset ajattelisivat samalla tavalla. Itsekin mummuna olen ehdottomasti pyöräilykypärän käytön kannalla. Turvallisuus on onneksi kehittynyt suotuisaan suuntaan. Ennen pelattiin jääkiekkoakin ilman kypärää, ei käytetty autossa turvavyötä eikä vesillä pelastusliiviä. Sattui haavereitakin paljon nykyistä enemmän.

Vierailija
428/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan millään voi ymmärtää miksi minun kypärättömyyteni on muilta pois.

Vierailija
429/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kävelykypärä? Auto, pyörä, skuutti tai juoksija voi törmätä ja kaataa kävelijän!

Vierailija
430/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikeampi keskittyä liikenteeseen kypärä päässä. Ei sen kummempaa enkä sitä osaa sen enempää selitellä kun se vaan nyt on näin.

Jos mulla on kypärä mun ajatukset on pelkkää tätä; Nauha kiristää, laitetaan löysemmälle, nyt kypärä valuu silmille, laita kireämmälle, päätä kutittaa ja yritä raapia rakojen läpi, otsaa hikoiluttaa ja kutittaa, raavi sitä, liian kireällä nyöri ei voi raapia, löysää nyöriä kypärä valuu mut nyt voi raapia mut täytyy taas kiristää ettei valubfkslskeoeofo

Kaikki tämä on pois mun liikenteen seuraamiselta kun keskityn siihen kypärään ja lisää havereiden todennäköisyyttä omalla kohdalla. Joo kuulostaa varmaan kuin joltain lapsen ajatusmaailmalta mut ihan sama. Ostin kyllä kypärän ja yritin sitä käyttää mutta ei siitä tullut yhtään mitään.

Vierailija
431/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikeampi keskittyä liikenteeseen kypärä päässä. Ei sen kummempaa enkä sitä osaa sen enempää selitellä kun se vaan nyt on näin.

Jos mulla on kypärä mun ajatukset on pelkkää tätä; Nauha kiristää, laitetaan löysemmälle, nyt kypärä valuu silmille, laita kireämmälle, päätä kutittaa ja yritä raapia rakojen läpi, otsaa hikoiluttaa ja kutittaa, raavi sitä, liian kireällä nyöri ei voi raapia, löysää nyöriä kypärä valuu mut nyt voi raapia mut täytyy taas kiristää ettei valubfkslskeoeofo

Kaikki tämä on pois mun liikenteen seuraamiselta kun keskityn siihen kypärään ja lisää havereiden todennäköisyyttä omalla kohdalla. Joo kuulostaa varmaan kuin joltain lapsen ajatusmaailmalta mut ihan sama. Ostin kyllä kypärän ja yritin sitä käyttää mutta ei siitä tullut yhtään mitään.

Nyörillä tarkoitat ehkä sitä leuan ali menevää nauhaa.

Sitä ei ole tarkoituskaan kiristää kireälle. Sen sijaan valitaan oikean kokoinen kypärä, joka kiristetään asiallisesti niin että se pysyy päässä keikkumatta.

Jos sulla kutittaa päätä, niin kannattaa hoitaa päänahka kuntoon.

Vierailija
432/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettelemassa käyttämään kypärää. Tähän asti se on tuntunut epämiellyttävältä, sillä kypäräni sattuu olemaan laatua, johon hiukseni takertuvat ja ottaessani kypärän pois päästä se repii hiuksia samalla (minulla siis todella pitkät hiukset).

Tänä kesänä olen kuitenkin käyttänyt kypärää useasti ja kylläpä tuohon hiusten repeytymiseenkin luulisi tottuvan. Ei se nyt niin kivuliasta sitten kuitenkaan ole kuin aivotärähdys

Vierailija
433/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kypärää, mutta pakko myöntää, että tänään jätin laittamatta, kun oli niin s****nallinen helle. Koko matkan kyllä pelkäsin, että kohta kaadun ja lyön pääni. Että ehkä huomenna taas sen laitan, helteestä huolimatta.

Vierailija
434/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua häiritsee? Olen 20 vuotta ajanut pyörällä ilman kypärää, ilman onnettomuuksia sen vakavempia kaatumisia. En käytä, koska se häiritsee enkä jaksa kantaa sitä mukana, kun hyppään pyörän selästä. Toiseksi, en luota siihen, että kypärä vielä olisi tallessa, jos jätän sen pidemmäksi aikaa roikkumaan pyörästä, kun valotkin pöllitään kauppareissun aikana, jos ne jättää pyörään.

Jes samikset! Itse selaan kännykkää autoillessa. Ihan hyvin voin katsoa uusimmat tittokit ja kaahata vaikka ylinopeutta. Ei onnettomuuksia joten valintani on oikea.

Vierailija
435/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole mitään menetettävää pään osalta, mieluummin käyttävät esim sateenvarjoa, jopa pyöräillessä.

Vierailija
436/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kypärää, mutta pakko myöntää, että tänään jätin laittamatta, kun oli niin s****nallinen helle. Koko matkan kyllä pelkäsin, että kohta kaadun ja lyön pääni. Että ehkä huomenna taas sen laitan, helteestä huolimatta.

Huomasin jo vuosia sitten, että jos ei ole iso, tiivis hiuspöheikkö, kypärä itse asiassa ohjaa ilman niin, että on viileämpää, kuin ilman kypärää, jos ei aja ihan mateluvaudilla 12km/h.

Vierailija
437/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖNNÄ SE VIT UN KYPÄRÄ PAKSUUN PER SEE SEES!!!!

Vierailija
438/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua häiritsee? Olen 20 vuotta ajanut pyörällä ilman kypärää, ilman onnettomuuksia sen vakavempia kaatumisia. En käytä, koska se häiritsee enkä jaksa kantaa sitä mukana, kun hyppään pyörän selästä. Toiseksi, en luota siihen, että kypärä vielä olisi tallessa, jos jätän sen pidemmäksi aikaa roikkumaan pyörästä, kun valotkin pöllitään kauppareissun aikana, jos ne jättää pyörään.

Niin vielä. Yksi ulkomaalainen kaatui pienessä vauhdissa pyörällä ilman kypärää ja löi pään, SAV (googleta jos et tiedä) ja kuoli. Kyllä näitä vuotopäitä näkee päivystyksessä päivästä toiseen, kesästä toiseen kun on niin kauheeta pistää yksi kypärän kapistus päähän. Elävää ihmistä ei kaikista enää saa, mutta onneksi kelpaavat elintenluovuttajaksi joten jatkakaa tyhmät vaan niin saadaan jatkossa myös elimiä!

Vierailija
439/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräillyt ilman pottaa päässä yli puoli vuosisataa ja jatkan samaan malliin. Olen huomannut pottapäiden olevan kaikkein törpöimpiä pyöräilijöitä liikenteessä, säännöistä ei tietoakaan, vaan paahdetaan tuhatta ja sataa, kun kerran on kypärä päässä.

Vierailija
440/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte aivovamman kun olette niin näsäviisaita pellejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän