Miten ihmisillä on varaa ostaa hieno auto?
Nykyää ihmettelen miten ihmisillä on varaa ostaa hieno auto. Monella melko uusi auto ei oo kovin monta vuotta vanha. Voi jopa maksaa 30 tonnia. Ei mulla ainaskaa ole varaa vaikka on työ. Ajan halvalla autolla kun se toimii hyvin mutta välillä jopa hävettää. Nuoret ihmisetki ajelee jollain bemareilla. En ymmärrä. En saisi ees autolainaa 30 tuhatta.
Kommentit (163)
Olkoot.. ite oon amis duunari 1500 e kk palkalla tai vähä enempi.. velkaa on useampia yli 10 tuhatta.. ei plajo ostella hienoa autoa!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Jetrokin omisti ferrarin vaikka sillä on 4 miljoonaa velkaa.
Omistiko? Oliko hänen nimensä omistajan kohdalla? Ei tainnut olla.
Joo mitä ihmettä.. ei mulla ole varaa laittaa 300 e kk.. kun lainoihin menee jo kk 477 € ja vuokra on yli 600 € .. joudun pitää halpaa vanhaa autoa!!!
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen autoni ostin ihan omilla rahoillani, eli omistan sen täysin. Mutta ajattelin kyllä seuraavaksi ottaa yksityisleasingilla. En halua irottaa säästöjäni pois rahastoista ja osakesalkusta, joten siksi olen pohtinut tuota leasing-hommaa. Pitää ensin vähän laskeskella, että kumpi vaihtoehto on parempi toi leasing vaiko autolaina, jota lyhentää. Onko joku vertaillut?
Leasing varmaan siinä mielessä ettei tarvitse kärsii omassa lompsassa auton arvon alenemista. Mulla oli ennen yksityisleasing ja ihan kätevä konsepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta jotkut on niin ärsyttäviä naiset.. hienot naiset.. vähintää se bmw tai audi tai volvo alla ja kyllä kiiltää... en ymmärrä.. ilmeisesti tienaavat hyvin tai seksialalla tai tekevät 2 työtä
Tai lääkäreitätai juristeja
Mut kato vauvapalstalaisten mielestä naiset on seksityöläisiä ja miehet vankilakundeja jos ajavat kalliilla autolla. Ymmärräthän.
4 vuoden leasingsopimus joka sisältää 60 000km, 700/kuukausi. 48x700 tekee 33 600, jonka maksat leasingistä 4 vuoden aikana ja et tämän jälkeen omista autoa...
Katso millaisia hintoja pyydetään 4 vuotta vanhoista ja samanverran ajetuista samanlaisista autoista. Ei tipu auton arvo uudesta noin paljon...
Matematiikkaa.
Joskus nuorempana kadehdin kaveriani, joka oli ostanut uudehkon bemarin. Hän sanoi että päätti nyt ostaa kunnon auton kun on töissä ja on varaa. Minä voivottelin katkerana että olisipa minullakin hyvä palkka. No kävi ilmi, että meillä oli suunnilleen sama palkka, hänen mielestään hyvä, ja minusta huono. Hän varmaan edelleen ajaa hienolla autolla ja minulla on 20 vuotta vanha rohjo. Aina kun tulee autokuume, alan miettiä rahoituskuluja ja täyskaskoa ja jätän ostamatta. Sen muutaman satasen kuukausikulun laitan johonkin muuhun. Kyllä minä edelleen kummastelen ja kadehdin miten hienoja autoja kaikilla on, mutta jatkan silti matkaa rohjoni kanssa. No vanha moottoripyöräni on edullinen myös, mutta ainahan tonninen kyykky kiihtyy hienosti, ja siitä saa ajonautintoa kesällä.
Vierailija kirjoitti:
4 vuoden leasingsopimus joka sisältää 60 000km, 700/kuukausi. 48x700 tekee 33 600, jonka maksat leasingistä 4 vuoden aikana ja et tämän jälkeen omista autoa...
Katso millaisia hintoja pyydetään 4 vuotta vanhoista ja samanverran ajetuista samanlaisista autoista. Ei tipu auton arvo uudesta noin paljon...
Matematiikkaa.
Siis pelkkä vuokra 700/kk??
Tämä on outo palsta.
AV-mammojen mukaan kenenkään ei pitäisi ostaa uusia autoja, autot ovat huono sijoitus. Mistä ihmeestä te saatte sitten niitä käytettyjä vähän ajettuja jos kukaan ei osta uusia?
Ap kysyi sitä miten ihmisillä on varaa ostaa hienoja autoja ja kun joku vastaa ja kertoo miten hänellä on varaa ostaa sellainen, niin tulee järjetön määrä alapeukkuja ja alkaa hirveä kaakatus. Miten se teiltä on pois jos joku haluaa ostaa hienon auton säästöillään? Jokainen saa kuluttaa itse tienaamansa rahat miten haluaa.
Minä olen sijoittanut vuosikausia siksi että voisin elää vapaana ja ilman rahahuolia ja että voisin ostaa mitä haluan ja nähdä maailmaa. Nyt olen saavuttanut tavoitteeni ja tästä eteenpäin aion elää niin että kuollessani ei jää montaakaan kymppitonnia jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen autoni ostin ihan omilla rahoillani, eli omistan sen täysin. Mutta ajattelin kyllä seuraavaksi ottaa yksityisleasingilla. En halua irottaa säästöjäni pois rahastoista ja osakesalkusta, joten siksi olen pohtinut tuota leasing-hommaa. Pitää ensin vähän laskeskella, että kumpi vaihtoehto on parempi toi leasing vaiko autolaina, jota lyhentää. Onko joku vertaillut?
Leasing varmaan siinä mielessä ettei tarvitse kärsii omassa lompsassa auton arvon alenemista. Mulla oli ennen yksityisleasing ja ihan kätevä konsepti.
Leasing tulee aina kalliimmaksi kuin ostaa oma käteisellä. Ei yksikään firma tee tappiollista bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikkaa.
Siis pelkkä vuokra 700/kk??
Tuota luokkaa sellainen halvin premium volvo-katumaasturi etuvetoisena kustantaa..
Se on hyvä että ihmisillä on himo esittää rikasta ja ostaa kallis auto ja asunto suurella velalla. Näin he varmistavat oravanpyöränsä. Päivästä toiseen töissä läpi elämän. Itse omistan vain vaatteet ja puhelimen. En oo viittinyt niiden takia töissä käydä vaan halvimmat mahdolliset joita saa. Harrastan päivisin lenkkeilyä koiran kanssa ja frisbiegolffia kalastusta pihalla hoidan tontilla puutarhaa ja kun lapset pääsevät koulusta teemme kaikkea kivaa yhdessä. Kesällä lapsien kanssa kierrellään uimarantoja päivästä toiseen. ELÄMÄ ON VALINTOJA. TOISILLE TÄRKEÄÄ ON EGOILU JA TOISILLE VAPAUS.
Allu, ne ihmiset ei ole typeriä kehitysvammaisia niinku sinä olet. Sinä olet hankkinut velkaa typerien asioiden takia, nämä ihmiset ovat ottaneet lainaa esim. siihen hienoon autoon. Se on valintojen maailma, sinä valitset aina typerästi koska älykkyysosamääräsi on huomattavasti keskivertoa alhaisempi.
Tiivistettynä että ymmärrät: olet vajaaälyinen ja tehnyt tyhmiä päätöksiä. Ne bmw- ja audinaiset ovat fiksumpia ja ovat tehneet parempia päätöksiä.
Ja eikös tämäkin ketju alkanut viattomasti autoista, ole jo ehtinyt siihen vaiheeseen että kehitysvamma-allu ölisee pk-seudun varakkaista bimboista ja aivan varmasti päästään vielä raiskausuhkauksiin ja itsemurhalupauksiin, joita kehitysvamma-allu ei koskaan pidä.
Nautiskelija kirjoitti:
Se on hyvä että ihmisillä on himo esittää rikasta ja ostaa kallis auto ja asunto suurella velalla. Näin he varmistavat oravanpyöränsä. Päivästä toiseen töissä läpi elämän. Itse omistan vain vaatteet ja puhelimen. En oo viittinyt niiden takia töissä käydä vaan halvimmat mahdolliset joita saa. Harrastan päivisin lenkkeilyä koiran kanssa ja frisbiegolffia kalastusta pihalla hoidan tontilla puutarhaa ja kun lapset pääsevät koulusta teemme kaikkea kivaa yhdessä. Kesällä lapsien kanssa kierrellään uimarantoja päivästä toiseen. ELÄMÄ ON VALINTOJA. TOISILLE TÄRKEÄÄ ON EGOILU JA TOISILLE VAPAUS.
Ihmiset ovat erilaisia. Minullekin tärkeintä on vapaus ja sen olen saavuttanut aikoinani ahkerasti töitä tekemällä ja säästämällä ja sijoittamalla. Mikään ei tuhoa vapautta niin totaalisesti kuin lasten tekeminen. Koko elämäsi olet heistä vastuussa jälkeläisistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Nautiskelija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia. Minullekin tärkeintä on vapaus ja sen olen saavuttanut aikoinani ahkerasti töitä tekemällä ja säästämällä ja sijoittamalla. Mikään ei tuhoa vapautta niin totaalisesti kuin lasten tekeminen. Koko elämäsi olet heistä vastuussa jälkeläisistäsi.
Kyllä olen vastuussa tosin lasten äiti oli rikkaasta suvusta joten rahahuolia heillä ei ole.
Osamaksulla ne sen peltikasan ostavat. Mulla on sääntö että autoon laitan kerralla maksimissaan kymppitonnin ja ajelen sillä muutaman vuoden. Auto on nopeasti arvoaan menettävä kuluerä, ei sijoitus. Siksi siihen ei kannata laittaa rahaa kiinni.
Mutta ei mua haittaa nuo uusien autojen ostajat koska salkusta löytyy suurinpiirtein kaikki eri pörsseissä noteeratut autonvalmistajat...
Ostakaa ihmiset uusia autoja, se sataa mun laariin.
Alluhan tämä narisija on. Liekkö se muutaman satasen japsiromu levinnyt ja joutuu ajamaan 20€:n romupyörällä yö töihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Autojen omistajana on rahoitusyhtiö.
No mitäs sitten. Pitää se auto maksaa kuitenkin, sille rahoitusyhtiöllekin.
Ei ole mitään outoa siinä, että auto osteteaan osamaksulla.
Kuka hullu pistää tuottavista sijoutuksistaan 30 000 - 50 000 autoon, jonka arvo laskee koko ajan.
On helppo maksaa joka kuukausi tietty summa autosta rahoitusyhtiölle tai autolainaa pankkiin.
Pankista voi jopa kilpauluttaa auton lainan.
Kuka hullu muka pistäis säästöjään uuden auton ostamiseen.
Ja ostetaanhan niitä jopa puhelemia ja kodinkoneitakin osamaksuilla.
Ei niitäkään ostajat itse omista, ennenkuin viimeinen osamaksu erä on maksettu.