Miten ihmisillä on varaa ostaa hieno auto?
Nykyää ihmettelen miten ihmisillä on varaa ostaa hieno auto. Monella melko uusi auto ei oo kovin monta vuotta vanha. Voi jopa maksaa 30 tonnia. Ei mulla ainaskaa ole varaa vaikka on työ. Ajan halvalla autolla kun se toimii hyvin mutta välillä jopa hävettää. Nuoret ihmisetki ajelee jollain bemareilla. En ymmärrä. En saisi ees autolainaa 30 tuhatta.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen autoni ostin ihan omilla rahoillani, eli omistan sen täysin. Mutta ajattelin kyllä seuraavaksi ottaa yksityisleasingilla. En halua irottaa säästöjäni pois rahastoista ja osakesalkusta, joten siksi olen pohtinut tuota leasing-hommaa. Pitää ensin vähän laskeskella, että kumpi vaihtoehto on parempi toi leasing vaiko autolaina, jota lyhentää. Onko joku vertaillut?
Leasing varmaan siinä mielessä ettei tarvitse kärsii omassa lompsassa auton arvon alenemista. Mulla oli ennen yksityisleasing ja ihan kätevä konsepti.
Mutta maksat sen saman rahan ja vähän enemmänkin kuukausittain :D. Hyvin näköjään nuo mainostajien mielikuvat uponneet.
Hih hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän jopa 20v vanhat autot näyttävät uusilta.
Joo, osa mersuista, audeista ja bemareista näyttää, eipä juuri muut.
Ostettiin pojalle ,17 v , mersu vm 2007 c sarjalainen. Vanhemmat ihmiset ei tunnu ollenkaan ymmärtävän että auto on vain neljän tonnin arvoinen. On sen verran hyvin pidetty
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin hienon auton 3100 eurolla. Vähän ajettu ja ruosteeton. Näyttää uudelta, vaikkei ole. Semmoista se on kun osaa.
N56
Onneksi olkoon!
Meillä on 13 vuotta vanha tai nuori Jaguar XF, englantilainen hopeanuoli.
Kauniimpaa autoa ei ole vielä tullut vastaan.
Eikä vikojakaan ole ollut merkittävästi.
Tämä on toinen auto, johon on syntynyt jonkinlainen tunneside.
Ensimmäinen oli uutena ostettu VW-kupla 1972.[/quote
Nuorihan tuo 13-vuotias on Jaguariksi. Meillä on 23-vuotias kaunotar. Aikoinaan ollut luxus-luokan auto, ja nytkin vielä ihana ajaa ja kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Autoilla voi tehdä jopa voittoa, tuttu hakee Saksasta auton, ajelee n. vuoden ja myy voitolla pois =ilmaista ajoa.
Vaikee kuvitella että näin enää. Hinnat noussu viimesen 5v aikana sielläkin kovasti, tai tasottunut suomen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen autoni ostin ihan omilla rahoillani, eli omistan sen täysin. Mutta ajattelin kyllä seuraavaksi ottaa yksityisleasingilla. En halua irottaa säästöjäni pois rahastoista ja osakesalkusta, joten siksi olen pohtinut tuota leasing-hommaa. Pitää ensin vähän laskeskella, että kumpi vaihtoehto on parempi toi leasing vaiko autolaina, jota lyhentää. Onko joku vertaillut?
Leasing varmaan siinä mielessä ettei tarvitse kärsii omassa lompsassa auton arvon alenemista. Mulla oli ennen yksityisleasing ja ihan kätevä konsepti.
Mutta maksat sen saman rahan ja vähän enemmänkin kuukausittain :D. Hyvin näköjään nuo mainostajien mielikuvat uponneet.
Hih hih
Liisaus saattaa olla vaihtoehto sille, että ostaa upouuden auton ja pitää sitä pari vuotta. Sen parin vuoden aikana hinta putoaa järkyttävän paljon, sitten putoaminen alkaa hieman tasottumaan.
Jos taas ostaa auto pitääkseen sitä pidempään, niin liisaus ei ehkä ole taloudellisesti kannattavaa. Riippuu tietty siitä joutuuko sitä omaansa korjaamaan paljon.
Osamaksulla. Uusi auto on huono ostos. Hinta putoaa silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä hävettää alle 40 v mies ajella 2000 € autolla missä on puskurissa reikä.
Elä huoli, minä oon oikein ylpeä miehestäni, joka ajaa tavis autolla niin pitkään kun se on taloudellisesti järkevää pitää, eikä koe tarvetta uuteen autoon. Häneltä vähän puuttuu se geeni, jonka kautta on tarve näyttää varallisuutta ja tietysti mielenkiinto autoihin ja niiden tekniikkaan. Jokuhan voi vilpittömästi rakastaa autoja ja autoilua, ihmiset nauttii mitä ihmeellisimmistä jutuista :) Joku sitten haluaa esiintyä varakkaana. Ehkä se on kasvatuksesta vähän kiinni, oma isä oli nykystandardeilla todella suurituloinen, mutta ajoi silti aina jollain tavallisella kauppakassilla.
Meillä vuosien mittaan auto vaihdettu aina hiukan parempaan/uudempaan, jolloin muutama tonni riittänyt auton vaihtoon. Hiljalleen siis siirrytty uudempaan ja uudempaan ja nyt auto vm. 2021. Missään vaiheessa ei ole tarvinnut kauhean suuria summia saati lainaa olla että on saanut auton vaihdetuksi.
Nyt autoa tarkoitus pitään noin kolme vuotta ja sitten taas vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä hävettää alle 40 v mies ajella 2000 € autolla missä on puskurissa reikä.
Elä huoli, minä oon oikein ylpeä miehestäni, joka ajaa tavis autolla niin pitkään kun se on taloudellisesti järkevää pitää, eikä koe tarvetta uuteen autoon. Häneltä vähän puuttuu se geeni, jonka kautta on tarve näyttää varallisuutta ja tietysti mielenkiinto autoihin ja niiden tekniikkaan. Jokuhan voi vilpittömästi rakastaa autoja ja autoilua, ihmiset nauttii mitä ihmeellisimmistä jutuista :) Joku sitten haluaa esiintyä varakkaana. Ehkä se on kasvatuksesta vähän kiinni, oma isä oli nykystandardeilla todella suurituloinen, mutta ajoi silti aina jollain tavallisella kauppakassilla.
Multa puuttuu ilmeisesti sama geeni, ei vain kiinnosta maksaa siitä muille näyttämisestä tai kuten monet hienon auton omistavat väittävät, "ajomukavuudesta", tolkuttomia summia. En kuitenkaan asu autossa ja vähän vanhempikin auto on ihan riittävän mukava ajaa.
Meillä auto maksoi 32 000e. Meidän nettotulot yhteensä 2000e.
30t saa helposti säästettyä. Jos auto kestää pidempään ja luo mukavuutta enemmän kuin 15t auto, voi se olla järkevä ostos. 10v vanhan saa kai kolmanneksen hinnalla, jos tietää autoista niin paljon, ja ainakin testiajaa sen tunnustellen ja kuunellen, jos ei muutakin, niin 10t voi saada ton 30t auton, mutta se on 10v ja sitä ei tiedä, mitä ostaa, jos ei ole perhetynyt asiaan. Jokun 100t auto saattaa kestää vuosikymmeniä ja olla haluttua tavaraa. Nykytavarat taitaa kaikki olla mahdollisimman kevyesti tehty, että ne ajat voi olla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä ammatinvalintaa ajoissa niin ei tarvi pohtia vauvalla miksi muilla on ja itsellä ei. Jos on tullut mietittyä, niin luulisi käsittävän että ihmiset arvostavat eri asioita ja käyttävät penninsä juuri niin kuin lystäävät.
Näin juuri. Olen jo viisikymppinen, mutta koskaan ei ole tullut mieleen hankkia autoa. Pyöräillen olen tähän mennessä liikkunut pikkuipanasta saakka ja muutoissa ostanut palvelun. Kunto on pysynyt todella hyvänä, ekologiseen pirtaani sopii paremmin hyötyliikunta kuin autoilu ja autoilulta säästyneet rahat laitan aina mieluummin taiteeseen. Samaa arvostan miehessä. Taitaa olla Allun ketju, jossa kaikki naiset kuolaavat automiesten perään, eikä toisenlaista arvomaailmaa osata edes ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä ammatinvalintaa ajoissa niin ei tarvi pohtia vauvalla miksi muilla on ja itsellä ei. Jos on tullut mietittyä, niin luulisi käsittävän että ihmiset arvostavat eri asioita ja käyttävät penninsä juuri niin kuin lystäävät.
Näin juuri. Olen jo viisikymppinen, mutta koskaan ei ole tullut mieleen hankkia autoa. Pyöräillen olen tähän mennessä liikkunut pikkuipanasta saakka ja muutoissa ostanut palvelun. Kunto on pysynyt todella hyvänä, ekologiseen pirtaani sopii paremmin hyötyliikunta kuin autoilu ja autoilulta säästyneet rahat laitan aina mieluummin taiteeseen. Samaa arvostan miehessä. Taitaa olla Allun ketju, jossa kaikki naiset kuolaavat automiesten perään, eikä toisenlaista arvomaailmaa osata edes ajatella.
Sinä itse käänsit tämän lähinnä auton omistamisen taloudelliseen puoleen keskittyvän keskustelun johonkin mystisiin automiehiin, jonka perään jotkut kuolaavat. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin hienon auton 3100 eurolla. Vähän ajettu ja ruosteeton. Näyttää uudelta, vaikkei ole. Semmoista se on kun osaa.
N56
Onneksi olkoon!
Meillä on 13 vuotta vanha tai nuori Jaguar XF, englantilainen hopeanuoli.
Kauniimpaa autoa ei ole vielä tullut vastaan.
Eikä vikojakaan ole ollut merkittävästi.
Tämä on toinen auto, johon on syntynyt jonkinlainen tunneside.
Ensimmäinen oli uutena ostettu VW-kupla 1972.[/quote
Nuorihan tuo 13-vuotias on Jaguariksi. Meillä on 23-vuotias kaunotar. Aikoinaan ollut luxus-luokan auto, ja nytkin vielä ihana ajaa ja kaunis.Onneksi olkoon teillekin!
Onko XJ tai peräti S-Type? Tai vielä sporttisempi?
Aiomme pitää Jaguarimme, niin kauan kuin kummassakin henki pihisee.
Kumpikin on elinajan odotteen loppusuoralla.
Jos tulee jotain hallinnollisia esteitä, niin sitten pitää miettiä uudelleen.
Se olisi kyllä vaikea paikka.
Asianmukaista ruostesuojausta ja säännöllistä huoltoa loppuun asti.
Työsuhdeauto, pakko olla laatuauto, että kestää ajella työreissuja ympäri Suomen. Kilometrejä kertyy, huonolastuinen ei kestäisi. Ja turvallisuustekijät tietysti painaa vaakakupissa, kun merkkiä valitaan.
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Nautiskelija kirjoitti:
Se on hyvä että ihmisillä on himo esittää rikasta ja ostaa kallis auto ja asunto suurella velalla. Näin he varmistavat oravanpyöränsä. Päivästä toiseen töissä läpi elämän. Itse omistan vain vaatteet ja puhelimen. En oo viittinyt niiden takia töissä käydä vaan halvimmat mahdolliset joita saa. Harrastan päivisin lenkkeilyä koiran kanssa ja frisbiegolffia kalastusta pihalla hoidan tontilla puutarhaa ja kun lapset pääsevät koulusta teemme kaikkea kivaa yhdessä. Kesällä lapsien kanssa kierrellään uimarantoja päivästä toiseen. ELÄMÄ ON VALINTOJA. TOISILLE TÄRKEÄÄ ON EGOILU JA TOISILLE VAPAUS.
Ajattelit sitten siipeillä toisten maksamilla verorahoilla.
Entäpä sitten kun keskiluokan, siis sen joka kustantaa lähes kaiken, veronmaksuhalukkuus loppuu?
Siinäpä sitten kiertelet rantoja.
Ja valitset ihan vapaasti.
LOL. Eiköhän se keskiluokan veron maksu halukkuus oo loppunut 20 vuotta sitten ja siinä sä edelleen niitä maksele halusit tai et. Oli päivän paras läppä tää sun heitto.
Joko olet toipunut?
Tällä hetkellä olen saamapuolella.
Maksan veroja noin 200 euroa kuukaudessa.
Porukka on tietenkin korviaan myöten veloissa. Juuri eräs taloustyyppi selitti että nykyajan taloussysteemi natisee liitoksistaan ja rysähdys ei ole kaukana koska ihmiset on liian velkaantuneita. Alkaa dominopalat kaatuilemaan kun yksi toisensa jälkeen ei pystykään maksaa velkojaan korkojen noustessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vuosien mittaan auto vaihdettu aina hiukan parempaan/uudempaan, jolloin muutama tonni riittänyt auton vaihtoon. Hiljalleen siis siirrytty uudempaan ja uudempaan ja nyt auto vm. 2021. Missään vaiheessa ei ole tarvinnut kauhean suuria summia saati lainaa olla että on saanut auton vaihdetuksi.
Nyt autoa tarkoitus pitään noin kolme vuotta ja sitten taas vaihto.
"Muutama tonni" eli vähintään 5 tonnia menee per vaihto etenkin jos autoliikkeessä asioi. 3 vuoden jälkeen auton arvosta kun on sulanut melkoinen siivu.
Vierailija kirjoitti:
30.000 euron hintaluokan auton saa alle kun maksaa kuukausimaksua noin 350-400 euroa. Jos tilille tulee kuussa vaikka 2200 euroa niin tuo on siitä alle 20%.
20 vuottako meinaat maksaa jotain käytettyä autoa