Miten ihmisillä on varaa ostaa hieno auto?
Nykyää ihmettelen miten ihmisillä on varaa ostaa hieno auto. Monella melko uusi auto ei oo kovin monta vuotta vanha. Voi jopa maksaa 30 tonnia. Ei mulla ainaskaa ole varaa vaikka on työ. Ajan halvalla autolla kun se toimii hyvin mutta välillä jopa hävettää. Nuoret ihmisetki ajelee jollain bemareilla. En ymmärrä. En saisi ees autolainaa 30 tuhatta.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöveroja voi kiertää siten että ostaa lapsen käyttöön auton, jonka jättää omiin nimiin.
Eikö tuo ole enemmänkin lahjaveron kuin perintöveron kiertämistä?
Tulkinnanvarainen kysymys.
Perintöveroja kierretään yleensä antamalla etukäteen omaisuutta joka on pysyvää ja jonka arvo säilyy. Auto ei oikein ole sellainen joka joskus tulevaisuudessa jäisi perinnöksi.
Ei tuo mitään veronkiertoa ole vaan täysin laillista ja fiksua toimintaa.
No jos saat esim. ison siivun osinkoja, on niistä helppoa ostaa uusi auto. Itsellämme on 3000 e auto, mutta ihan siistin näköinen sekin.
No ainaski minä ihmettelen sitä pyörin paljo hki ja kaikilla on jotain vähintää 15 k-30 tonnin autoja.. en voi käsittää.. ite oon niin erilainen kai oon sitte pudonnut ja naiset nauraa mulle.
Ostin hienon auton 3100 eurolla. Vähän ajettu ja ruosteeton. Näyttää uudelta, vaikkei ole. Semmoista se on kun osaa.
N56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä, että toisilla on hyväpalkkainen työ, perintö, sijoituksia, säästöjä? Onpa sulla tosiaan ymmärryksessä vikaa.
Joo mutta itekki oon iha ok palkkainen.. mutta en rupee maksamaa jotain autolainaa.. ei mitää järkee vuosikausia.
No toisilla on sellainen palkka, ettei tarvitse edes autolainaa, vaan voi ostaa käteisellä. Kuten minä.
Kukaan täysjärkinen ei osta kallista autoa käteisellä, kun kyse on palkansaajasta, vaan sijoittaa varat kohteeseen, jonka tuotto-odotus on parempi kuin lainan korko
En ole tuo kenelle kommentoit, mutta minä olen aikoinani sijoittanut jotta voin nyt nauttia elämästäni ja ostaa tuotoilla vaikkapa uuden auton. Minulla ei ole lapsia, joten on ihan turha säästää miljoonia, mieluummin tuhlaan ne itseeni jo eläessäni. Sukanvarressa on senverran että pärjään kyllä lopun elämäni hyvin mutta en tahdo antaa varojani perintönä valtiolle.
Tuntuu niin monilla olevan hienoja autoja.. ite kai oon vähä erilainen ja pudonnut.
kyllä itekki voisin ostaa hienomman auton.. mutta ei ihan huvita maksella 30-40 tuhatta velkoja sitte autonkaa. Mitäs jos työt loppuu sitte on ihan kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on autot vm 2020 ja 2021. Molemmat uusina ostettu ja ilman lainaa. Olemme nelikymppinen pariskunta, ei lapsia ja molemmat hyväpalkkaisissa töissä. Ollemme kumpikin harrastaneet sijoittamista 20 vuotta ja niitä tuottoja käytetään silloin kun pitää ostaa jotain isompaa.
Täyttämään elämän tyhjyyttä.
Asuntokaupoilla on jäänyt mukavasti plussalle
jotkut ihmiset tienaa +8000e bruttona. sillä saa aika mukavan lainan. heillä on myös +500 000e koti.
Mikä nyt sitten on hieno kenenkin mielestä. 🙂Ja mikä nyt on sitten paljon. Se on niin suhteellista. Ihmiset laittavat rahaa itselleen mieluisiin ja tärkeisiin juttuihin. Itse en ikinä laittaisi rahaa sellaisiin asioihin mihin esim. jotkut kaverini laittavat ja kenties he ajattelevat samoin joistain minun valinnoistani.
Vierailija kirjoitti:
Suurelle osalle on tärkeää se, miltä asiat näyttävät. Ei se, miten asiat ovat. Sitten autokin hankitaan vekselivetoisesti, että on ne kulissit kunnossa.
Jotkut puolestaan ajavat vanhalla luotettavaksi osoittautuneella sotaratsullaan maailman tappiin saakka, vaikka varaa olisi mennä autokaupasta hakemaan tuliterä kulkupeli alle vaikka samantien. He vain ymmärtävät sen, miten huono sijoituskohde uusi auto on ja investoivat rahansa mieluummin tuottavampiin kohteisiin.
Joillekin on merkitystä miltä asiat tuntuvat ja näyttävät. Turvallisuus myös. En paheksu jos varaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöveroja voi kiertää siten että ostaa lapsen käyttöön auton, jonka jättää omiin nimiin.
Eikö tuo ole enemmänkin lahjaveron kuin perintöveron kiertämistä?
Tulkinnanvarainen kysymys.
Perintöveroja kierretään yleensä antamalla etukäteen omaisuutta joka on pysyvää ja jonka arvo säilyy. Auto ei oikein ole sellainen joka joskus tulevaisuudessa jäisi perinnöksi.
Auton mahdollinen perinnöksi jääminen riippuu täysin auton ostajan jäljellä olevasta eliniästä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin hienon auton 3100 eurolla. Vähän ajettu ja ruosteeton. Näyttää uudelta, vaikkei ole. Semmoista se on kun osaa.
N56
Onneksi olkoon!
Meillä on 13 vuotta vanha tai nuori Jaguar XF, englantilainen hopeanuoli.
Kauniimpaa autoa ei ole vielä tullut vastaan.
Eikä vikojakaan ole ollut merkittävästi.
Tämä on toinen auto, johon on syntynyt jonkinlainen tunneside.
Ensimmäinen oli uutena ostettu VW-kupla 1972.
Vierailija kirjoitti:
jotkut ihmiset tienaa +8000e bruttona. sillä saa aika mukavan lainan. heillä on myös +500 000e koti.
Myös työtön saa muhkean asunto- ja autolainan, mikäli vakuudet ovat kunnossa eli omaisuudesta löytyy. Tämä usein unohdetaan.
Elämä on nauttimista varten ja kuka nauttii mistäkin. Käärinliinassa ei ole taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä, että toisilla on hyväpalkkainen työ, perintö, sijoituksia, säästöjä? Onpa sulla tosiaan ymmärryksessä vikaa.
Joo mutta itekki oon iha ok palkkainen.. mutta en rupee maksamaa jotain autolainaa.. ei mitää järkee vuosikausia.
No toisilla on sellainen palkka, ettei tarvitse edes autolainaa, vaan voi ostaa käteisellä. Kuten minä.
Kukaan täysjärkinen ei osta kallista autoa käteisellä, kun kyse on palkansaajasta, vaan sijoittaa varat kohteeseen, jonka tuotto-odotus on parempi kuin lainan korko
Olen jo sijoittanut, ja sijoitan edelleen. Se ei estä minua ostamasta käteisellä mitä haluan, vaikka auton. Ei tarvitse laskea joka tonnia mitä siinä säästäisi kikkailemalla rahoituksen kanssa. Mulla on rahaa enemmän kuin tarvitsen.
Kallis auto vuokratalon pihassa on osoitus huonosta huumorintajusta.
Ostin reilun 30 tuhannen auton (ei ihan uusi mutta tehdastakuulla vielä) ihan säästöilläni. Edellisen auton olin ostanut 10 vuotta aikaisemmin, olihan siinä ehtinyt säästää. Säästöt taas kertyi ihan työtä tekemällä ja elämällä kohtuullisen vaatimatonta elämää. Ei niukkaa, mutta vaatimatonta.
No ite oisin kans joskus voinu ostaa paremman mut on tullut oltua työttömänä ja sillon ei saa lainaa ja ei pysty pitään autoa. Nyt on töitä mutta velkaa.. joudun ajelee 2000 €autolla