Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiva kun lähet opiskeleen! Mutta oliko ihan pakko valita joku lähäri?"

Vierailija
04.05.2022 |

Kiitos paljon kannustuksesta sisko.

Tiedän kyllä että siihen liittyy tietty leima.. mutta oliko pakko olla lyttäävä? En vastannut mitään vaan laitoin whatsapin kiinni ja tuijotin hetken seinää.

Aion silti lähteä alalle, oli siskon tukea tai ei.

Muita joiden lähipiirissä joku on mollannut ammatinvalinnan takia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin yliopistoon. Amistaustainen poikaystävä jankkasi 'Et ole yhtään parempi kuin muut', 'älä kuvittele olevas mitenkään parempi'. Kiitos kannustuksesta.

Jos olisit kirjpoittanut, että tyttöystäväsi, niin olisin kysynyt, että onko hän nykyään töissä työkkärissä? - Ja yritti ja selittää minulle työttömälle maisterille, että hei kyllä sun nyt oikeasti kannattaisi harkita ja päättää vaihtaa alaa ja opiskella lähihoitajaksi, koska tolla sun koulutuksella on niin vähän tuon alan työpaikkoja tarjolla. Kato kun se on tätä päivää, että täytyy olla valmis kouluttautumaan uudelleen oli siutten maisteri tai ammattikoulun käynyt.   

Vierailija
22/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen ala, niinkuin joku jo kommentoikin! Ja kun työllistymistilanne alalle on nyt hyvä, voit aika pitkälle valita oman jaksamisen mukaan, miten paljon työtä haluat tehdä. Tsemppiä ja iloa opiskeluun, toivottavasti on sulle mieluista <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja on hyvä ammatti. Itsekin voisin valita sen nyt. Aikoinaan luin maisteriksi ja pyörittelen papereita.

Vierailija
24/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin yliopistoon. Amistaustainen poikaystävä jankkasi 'Et ole yhtään parempi kuin muut', 'älä kuvittele olevas mitenkään parempi'. Kiitos kannustuksesta.

Miksi olet tuollaisen kanssa? Mistä muista asioista hän kuittailee? Mielestäni puolison pitää tukea toista! Kuulostaa kammottavalta tyypiltä.

Juu on exä. Mutta hän tietysti tulkitsi eron niin, että musta tuli nirppanokka snobi, eikä amis enää kelvannut.

Hyvä Sinä!  Tuli mieleeni tutkimus, jonka mukaan nuorten naisten koulutus ja opiskeluvalintoihin saattaa useammin vaikuttaa negatiivisesti se, että ovat parisuhteessa pojan/ miehen kanssa kun taas meillä miehillä tilanne on jostain syystä päinvastoin. Eli koulunkäynnin ja opiskelumenestyksen kannalta nuorille pojille/ miehille on useimmiten hyvä, jos heillä tyttöystävä. Kummallista.

Vierailija
25/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja on hyvä ammatti. Itsekin voisin valita sen nyt. Aikoinaan luin maisteriksi ja pyörittelen papereita.

Lähihoitaja on varmasti hyvä ammatti mutta kyllä minua -työtöntä maisteria- harmittaa se, että minulle tarjotaan silmät kirkkaina vaihtoehdoksi heti, että jos vaikka opiskelisit lähihoitajaksi...  Tätäkö varten opiskelin useamman vuoden?- Ja syy on tietyst minun kun opiskelin "väärää" alaa, enkä tälläkään alalla kuulu penaalin terävimpiin. 

Vierailija
26/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja on varmasti hyvä ammatti mutta kyllä minua -työtöntä maisteria- harmittaa se, että minulle tarjotaan silmät kirkkaina vaihtoehdoksi heti, että jos vaikka opiskelisit lähihoitajaksi...  Tätäkö varten opiskelin useamman vuoden?- Ja syy on tietyst minun kun opiskelin "väärää" alaa, enkä tälläkään alalla kuulu penaalin terävimpiin. 

Onko mielestäsi siis "kunniakkaampaa" olla pitkäaikaistyötön maisteri kuin lähihoitajaksi kouluttautunut maisteri?

Vierailija
27/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitsu88 kirjoitti:

Joo. Opiskelin ensin lähihoitajaksi. Nyt opiskelen sairaanhoitajaksi :,D Eipä oo paljon mainetta ja kunniaa sillä saanut ikinä missään, mutta eipä tarviikkaan.

Varma työllistyminen, todella harvalla muulla ammattinimikkeellä voit tehdä niin laajasti erilaisia töitä kuin lh/sh (itse en nimittäin jaksaisi tehdä 50 vuotta samaa duunia). Palkka on huono vastuuseen ja vaatimuksiin nähden, mutta eiköhän se hieman nouse tulevaisuudessa. Työ on raskasta, mutta vastuullista, haastavaa ja palkitsevaa, mikä on itselle tärkeää. Sinuna laittaisin vaan suoraan syksyn haussa sairaanhoitajan hakupaperit menemään :) Lähihoitajan opinnoista ei saa juuri mitään hyväksilukuja, joten jos sh:n ammatti on kiikarissa niin sinne kannattaa suunnata mahd. pian. Sairaanhoitajaopiskelijana saat kuitenkin aika pian alkaa sitten tekemään noita lähärin sijaisuuksia, oisko ekan vuoden opintojen jälkeen.

Niin ja ovat ihan pihalla varsinaisesta työstä. Tämä on nähty ja koettu niin monta kertaa.

Tai ehkä sulla on omassa asenteessa tai perehdytyksessä jotain vikaa, jos kaikki sulle työkaveriksi tulevat on ihan pihalla ? 😉

Vierailija
28/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi siis "kunniakkaampaa" olla pitkäaikaistyötön maisteri kuin lähihoitajaksi kouluttautunut maisteri?

Ei tietenkään. Mutta nyt puolenvuoden työttömänä oloa takana ja elän edelleen naivisti siinä uskossa, että saattaisin työllistyä muullakin tavalla kuin aloittamalla lähihoitaja opinnot. - Vallankin kun olen valmis muuttamaan ja lähtemään töiden perässä mihin päin Suomea tahansa, jos työpaikka on sellainen, että vosin käyttää siinä hyväkseni opiskelujeni kautta hankkimaani potentiaalia.  

Vierailija
29/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en kyllä jaa enää mitään suunnitelmiani kenenkään kanssa :P Aina löytyy jotain valitettavaa. Teen mitä haluan ja ehkä kerron jälkeenpäin, ehkä en.

Vierailija
30/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisen kanssa? Mistä muista asioista hän kuittailee? Mielestäni puolison pitää tukea toista! Kuulostaa kammottavalta tyypiltä.

Juu on exä. Mutta hän tietysti tulkitsi eron niin, että musta tuli nirppanokka snobi, eikä amis enää kelvannut.

Hyvä Sinä!  Tuli mieleeni tutkimus, jonka mukaan nuorten naisten koulutus ja opiskeluvalintoihin saattaa useammin vaikuttaa negatiivisesti se, että ovat parisuhteessa pojan/ miehen kanssa kun taas meillä miehillä tilanne on jostain syystä päinvastoin. Eli koulunkäynnin ja opiskelumenestyksen kannalta nuorille pojille/ miehille on useimmiten hyvä, jos heillä tyttöystävä. Kummallista.

Patriarkaalisessa yhteiskunnassa etuoikeutetut (miehet) imevät voimaa sorretuilta (naiset ja muunsukupuoliset). Kyseessä on klassinen kolonialistinen valtakuvio jossa vahvempi käyttää hyväkseen heikkoa. Itsenäisellä naisella on mahdollisuus voimaantua.

Vierailija
31/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patriarkaalisessa yhteiskunnassa etuoikeutetut (miehet) imevät voimaa sorretuilta (naiset ja muunsukupuoliset). Kyseessä on klassinen kolonialistinen valtakuvio jossa vahvempi käyttää hyväkseen heikkoa. Itsenäisellä naisella on mahdollisuus voimaantua.

Olipas fiinisti muotoiltu. Elän varmaan itse jonkinlaisessa kuplassa kun mun on jotenkin vaikeaa käsittää tuota. - Toisaalta myönnän kyllä, että kun itselläni ei nuorena ollut tyttöystävää kuin korkeintaan unelmissa ja haaveissa, niin sitä kuvitteli ja uskotteli itselle, että sellaisen saattaisi, ehkä mahdollisesti paremmin löytää kun lähtisi vähän omaa pihaa kauemmaksi opiskelemaan... Kun ei ollut mopo tai autoa, jolla moni kotikylän nuori jonne yritti piirittää ja hankkia itselleen naisten huomiota ja kiinnostusta.  

Vierailija
32/32 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat kyllä varmaa palkkaa, mutta tuo työ tappaa halusi elää ja mikään palkka ei silloin riitä.

Kauanko siihen menee? Nimimerkillä töissä lähärinä 21 vuotta. Tänään iltavuoroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän