Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dippainssi: oletko tarvinnut niitä lukemattomia matikan ja fysiikan kurssien oppeja työelämässä mihinkään?

Vierailija
27.12.2024 |

Ainoa hyötyfunktio niillä on, jos työnantajaehdokas kysyy todistusta. Jos fykemit on vitosta kaikki (1-5), niin se vakuuttaa työnantajan, että tämä tekijäehdokas oppii nopeasti. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ne kurssit kehittivät numeroiden lukemista ja tulkitsemista. Nykyään asiasta kuin asiasta on saatavilla dataa ja sitä pitää osata tulkita numeraalisesti. Kaikki eivät osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todareita aivan v tusti. Diffiksiä en juurikaan kun en niitä koulussakaan oikein tajunnut.

Vierailija
4/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, ihan peruskolumatikalla olen pärjännyt. Tosin en tee kovin tyypillisiä DI:n hommia.

Vierailija
5/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarvinnut sähkömagneettista kenttäteoriaa tosi paljon työssäni, ja kenttäteorian matematiikkaa eli vektorianalyysiä.

Vierailija
6/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, ihan peruskolumatikalla olen pärjännyt. Tosin en tee kovin tyypillisiä DI:n hommia.

Et varmaankaan.

Vierailija
7/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ne kurssit kehittivät numeroiden lukemista ja tulkitsemista. Nykyään asiasta kuin asiasta on saatavilla dataa ja sitä pitää osata tulkita numeraalisesti. Kaikki eivät osaa.

Oikeassa matematiikassa numerot muuttuvat turhiksi. Samoin ärsyttää, että ihmiset kirjoittavat kuinka muutosnopeutta tai kiihtyvyyttä ei tarvitse elämässä. Diplomi-insinööriyden kautta tohtoriksi itseni luin.

Vierailija
8/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehtina: en ole. Rakennetyypit lämpöhäviöineen tulee rakennesuunnittelijalta.

Vierailija
9/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tarvinnut juurikaan. Toki matemaattisen ajattelun kehittyminen on tärkeää ja se kehittyy vain laskemalla, matikan lajilla ei ole juuri merkitystä. Itse opiskelin kemian tekniikkaa, mutta teen töitä IT-alalla, joten ne opit meni sinänsä hukkaan. Mutta se loogisen ajattelun oppiminen on ollut kuitenkin tärkeintä.

Vierailija
10/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä varmaan tarvitsekaan jossei koulutusta vastaavissa töissä.

Vierailija
11/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaankaan.

Älä tule kommentoimaan aikuisten keskustelua.

Vierailija
12/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä varmaan tarvitsekaan jossei koulutusta vastaavissa töissä.

Jos on esim. tehtaanjohtaja teollisuudessa, niin siellä pärjännee excelillä ja peruskoulumatikalla oikein hyvin. Päivät kuluvat joka tapauksessa palavereissa. 

Vierailija
13/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa matematiikassa numerot muuttuvat turhiksi. Samoin ärsyttää, että ihmiset kirjoittavat kuinka muutosnopeutta tai kiihtyvyyttä ei tarvitse elämässä. Diplomi-insinööriyden kautta tohtoriksi itseni luin.

Minäkin luin itseni tekniikan tohtoriksi ja tein väitöskirjan soveltavasta matematiikasta. Olen käyttänyt sittemmin runsaasti kaikenlaista korkeampaa matematiikkaa tutkimustyössäni. 

Vierailija
14/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenttäteoriaa aika paljon vaikka se on niin laaja alue, ettei sitä kukaan hullukaan kaikkea hallitse. Olisihan sitä mukava vähän nablata omaksi ilokseen kun vaan olisi aikaa enemmän.

Vierailija
15/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, olen tehnyt softahommia alueella jossa ma ja fy ei ole roolissa. Sen sijaan puolisoni on tarvinnut paljonkin ja nykyisessä työpaikassa on työtehtäviä joissa matematiikka ja fysiikka on päivittäin käytössä. Eli riippuu siitä mitä työkseen päätyy tekemään.

Vierailija
16/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen just ratkaisin kaari-integraalin ja derivoinnin avulla erään monitasoisen ongelman. 

Tarvitsen matikkaa lähes päivittäin.

Vierailija
17/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikan harjoittelu kehittää loogista päättelykykyä. Vaikkei numeroiden pyörittelyä varsinaisesti koskaan tarvitsisi niin päättelykyky jää.

Vierailija
18/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Huvittelen myös keskustelupalstoilla laskemalla ihmisille asioita auki.

Nimim. Numeropää

Vierailija
19/19 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkkitehtina: en ole. Rakennetyypit lämpöhäviöineen tulee rakennesuunnittelijalta.

Arkkitehti ei ole DI. Arkkitehti on diplomi-insinööristä yhtä kaukana kuin perushoitaja aivokirurgista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme