Ärsyttääkö alinopeutta ajavat"kuskit"liikenteessä?
Kyllä! Aiheuttavat alinopeudellaan jatkuvia vaaratilanteita!
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, vaan v....ttaa aivan s....nasti. Sairaan itsekästä toimintaa!!! Ei joka paikassa pääse ohikaan, joten on pakko jarrutella siellä perässä kilometritolkulla. Kerran ohitin kiihdytyskaistalla itsekkään i d i o o t i n, joka körötteli ~60 km/h. KIIHDYTYSKAISTALLA!!!!!! Tai RAMPILLA.
Ja kyllä olen erittäin tietoinen, että en olisi saanut ohittaa, mutta tämä törkeä pelle vaaransi turvallisuuteni estämällä kiihdytyksen, joten otin pienen oman oikeuden siinä ja pääsin liittymään turvallisesti.
Rasittaa sellainen hel....ton köröttely, tahdon edetä reippaasti. Sitten jotkut vielä ihmettelevät liikenneraivoa. Kenellä tahansa menee hermo, kun itsekäs yksilö hidastaa kymmenien ja ehkä vielä kymmenien etenemistä.
Pelottavaa, että kaltaisiasi raivopäitä on tuolla liikenteessä. Olet enemmän vaaraksi liikenneturvallisuudelle kuin köröttelijät.
Aika kulunut kommentti, keksisit jotain uutta :DD Minä olin hengenvaarassa siellä kiihdytysrampilla, id.i.o.o.tt.i.
Jos joudut tuollaisessa tilanteessa hengenvaaraan rampilta poistuessasi niin ehkä autoilu ei sinun juttusi.
Vierailija kirjoitti:
Vakkari 85km/h ja äänikirja päälle. Työmatkat on parasta aikaa päivässä. Miten jollain voi olla niin kiire, että sinne töihin on niin kiireellä päästävä?
Kaikki ei ole niitä jotka tulee puolta tuntia ennen töihin ja juovat kahvia sekä lukevat lehteä ekat puoli tuntia työpaikalla.
Useinmiten kai ei ole kyse tahallisesta "köröttelystä" vaan siitä että autojen nopeusmittarit näyttävät väärin. Ajetaan "100 km/h", kun sitä se mittari näyttää, todellisuudessa nopeus on 88 tjsp.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi useimmat autojen valmistajat tekevät näin. Mittarit kun olisi tehtävissä hyvinkin tarkaksi, kuten esimerkiksi omassa jenkissäni on.
Toisaalta ihmettelen etteivät ihmiset ota selvää omasta autostaan. Lähes kaikilla on nykyään älypuhelimen muodossa GPS jolla todellisen nopeuden voisi tarkistaa muutamassa sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
. Mielenkiintoinen tilastohavainto on, että ellei kyseessä ole karavaanari, se on lähes poikkeuksetta Toyota.
Tämä on kyllä totta!! Tokopapat on hengenvaarallisia!
Ärsyttää enemmänkin se nopeuden sahaaminen suhteessa rajoituksiin. Ensin 120km alueella ajetaan 90km/h. Sitten tulee 60km/h alue niin vedetään 80km/h ohi. Mut sit kun tulee kamera niin nopeus tippuu 40km/h. Eivät ilmeisesti yhtään välitä tai huomioi rajoituksia vaan ajavat just niin kuin haluavat ja kameran kohdalla vasta miettivät että mikä mikä mikä rajoitus tässä on!
Sinulla on vamma, kukaan ei voi auttaa ;-(
Ne ylinopeutta ajavat peurojen, hirvien ym. muiden luontokappaleiden päälle. Tämän huomaa esim. lomailijoista, joilla osalla aivot ovat jääneet narikkaan. Niitä hitaita voivat olla vanhat ihmiset ym., joiden suorituskyky ajamiseen on vain erilainen. Toki ymmärrän sikäli aloittajaa, jos rajoitus on esim. 60km/h, niin ajetaan 30-40km/h, niin toki se silloin haittaa koko liikenteen kulkua eteenpäin. Ja silloin ei pidä katsella niitä maisemia ajaessa, vaan keskittyä itse ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, vaan v....ttaa aivan s....nasti. Sairaan itsekästä toimintaa!!! Ei joka paikassa pääse ohikaan, joten on pakko jarrutella siellä perässä kilometritolkulla. Kerran ohitin kiihdytyskaistalla itsekkään i d i o o t i n, joka körötteli ~60 km/h. KIIHDYTYSKAISTALLA!!!!!! Tai RAMPILLA.
Ja kyllä olen erittäin tietoinen, että en olisi saanut ohittaa, mutta tämä törkeä pelle vaaransi turvallisuuteni estämällä kiihdytyksen, joten otin pienen oman oikeuden siinä ja pääsin liittymään turvallisesti.
Rasittaa sellainen hel....ton köröttely, tahdon edetä reippaasti. Sitten jotkut vielä ihmettelevät liikenneraivoa. Kenellä tahansa menee hermo, kun itsekäs yksilö hidastaa kymmenien ja ehkä vielä kymmenien etenemistä.
Pelottavaa, että kaltaisiasi raivopäitä on tuolla liikenteessä. Olet enemmän vaaraksi liikenneturvallisuudelle kuin köröttelijät.
Aika kulunut kommentti, keksisit jotain uutta :DD Minä olin hengenvaarassa siellä kiihdytysrampilla, id.i.o.o.tt.i.
Jos joudut tuollaisessa tilanteessa hengenvaaraan rampilta poistuessasi niin ehkä autoilu ei sinun juttusi.
Ai autoilu ei ole minun juttuni, kun itsekäs i d i o o t t i köröttelee 60 km/h KIIHDYTYSRAMPILLA, jolta liitytään satasta ajavien sekaan 😂😂😂😂 Kyllä autoilu on todellakin minun juttuni, minä sentään osaan KIIHDYTTÄÄ silloin kun on sen aika.
Kyllä ja aina soitan torvea! Kesäkelillä 100km/h alueella ajetaan 70km/h vauhtia 😡
Vierailija kirjoitti:
Ne ylinopeutta ajavat peurojen, hirvien ym. muiden luontokappaleiden päälle. Tämän huomaa esim. lomailijoista, joilla osalla aivot ovat jääneet narikkaan. Niitä hitaita voivat olla vanhat ihmiset ym., joiden suorituskyky ajamiseen on vain erilainen. Toki ymmärrän sikäli aloittajaa, jos rajoitus on esim. 60km/h, niin ajetaan 30-40km/h, niin toki se silloin haittaa koko liikenteen kulkua eteenpäin. Ja silloin ei pidä katsella niitä maisemia ajaessa, vaan keskittyä itse ajamiseen.
😂😂😂 Jos et kykene ajamaan valtavirran mukana, ET AJA OLLENKAAN.
Minä en ole ikinä ajanut yhdenkään elukan yli, minulla on nopeat refleksit. Toki vähennän nopeutta siihen aikaan vuorokaudesta, kun metsän öttiäiset ovat suurimmalla todennäköisyydellä liikkeellä. Tiedän myös tämän lähistön alueet, joilla usein metsän elukoita näkyy ja ymmärrän miksi moni voi ajella alinopeutta näillä alueilla.
Enemmän häiritsee mielenosoitukset ajonopeuteni suhteen.
Lähelle reilun kilometrin mittaiselle kadulle tuli jokin aika sitten 30 km/h rajoitus. Olen alkanut sillä ajaa sitten tismalleen sitä vakionopudensäätimen avulla. Ensimmäisten valojen vilkuttelun ja ohittelun jälkeen olen päättänyt, että ajan sen aina tasan 30 km/h mittarissa vaikka mikä olisi. Aina on jono perässä kadun toisessa päässä, mutta minkäs teet, kun säännöt sanoo.
Niin ja monet peurat (???) vai mitä lie ovatkaan ovat juosseet autoni edestä. Eli tiedän että riski on todellinen ja hämärän aikaan hiljennän vauhtia. Mutta keskellä kirkasta päivää ei ole mitään syytä körötellä ja hidastaa muiden matkaa. Metsän elukan juokseminen tielle on harvinaista päiväsaikaan.
Vakkari 85km/h ja äänikirja päälle. Työmatkat on parasta aikaa päivässä. Miten jollain voi olla niin kiire, että sinne töihin on niin kiireellä päästävä?
Kuuntele jatkossa ne äänikirjat kotona ja jätä autoilu muille.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ajanut yhdenkään elukan yli, minulla on nopeat refleksit.
Taidat olla myös aikamoinen mahtisonni, jolla on paljon naisia ja iso kalu?
Olen ajanut ajokortin vasta nyt nelikymppisenä. Maantieajo pelottaa minua ihan hirveästi takapuskurissa roikkujien vuoksi. Pahimmassa tapauksessa vielä tööttäilevät ja elehtivät raivopäisesti.
Ajan tasan nopeusrajoitusten mukaan, mutta koskemattomana kuskina en uskalla edes miettiä pientäkään ylinopeutta. Jo tämä riittää saamaan merkittävän osan kanssa-autoilijoista vihaiseksi.
Tuntuu mahdottomalta opetella ajamaan maanteillä tämän takia.
Enemmän itseäni ärsyttää ylinopeutta kaahaavat k*sipäät, jotka aiheuttavat vaaratilanteita myös kaikille muille. Luulevat ilmeisesti olevansa niin erinomaisia kuskeja, että heillä on varaa kaahailla. Mutta eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 Jos et kykene ajamaan valtavirran mukana, ET AJA OLLENKAAN.
Minä en ole ikinä ajanut yhdenkään elukan yli, minulla on nopeat refleksit. Toki vähennän nopeutta siihen aikaan vuorokaudesta, kun metsän öttiäiset ovat suurimmalla todennäköisyydellä liikkeellä. Tiedän myös tämän lähistön alueet, joilla usein metsän elukoita näkyy ja ymmärrän miksi moni voi ajella alinopeutta näillä alueilla.
Siinä ei nopeimmatkaan refleksit olisi estäneet törmäystä kun 500kg vauhdilla liikkuvaa lihaa oli sekunnissa auton edessä. Huomaa, ettei sinulla ole kokemusta asiasta, ja ole onnellinen, ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut ajokortin vasta nyt nelikymppisenä. Maantieajo pelottaa minua ihan hirveästi takapuskurissa roikkujien vuoksi. Pahimmassa tapauksessa vielä tööttäilevät ja elehtivät raivopäisesti.
Ajan tasan nopeusrajoitusten mukaan, mutta koskemattomana kuskina en uskalla edes miettiä pientäkään ylinopeutta. Jo tämä riittää saamaan merkittävän osan kanssa-autoilijoista vihaiseksi.
Minäkin kävin autokoulun vasta 40 vuotiaana ja oikeastaan eniten yllätti miten aggressiivisiksi ihmiset muuttuu auton ratissa. Itsekin. Näen muut autot potentiaalisina vihollisina ja surkimuksina. En tajua miten se menee niin.
Vierailija kirjoitti:
Aja vain omaa ajoasi, älä välitä mulkvisteista.