Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö alinopeutta ajavat"kuskit"liikenteessä?

Vierailija
04.05.2022 |

Kyllä! Aiheuttavat alinopeudellaan jatkuvia vaaratilanteita!

Kommentit (308)

Vierailija
61/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nää teidentukot kiihdyttää, kun tulee ohituskaista.

Tämä on erikoinen ilmiö. Tuntuu, että kaikki kiihdyttävät kun ohituskaista alkaa. Tämä toistuu kaikissa

Onkohan tässä joku psykologinen juttu, että väljemmät tilat saavat kaikki painamaan lisää kaasua, vai meistä vain tuntuu, että nyt kaikki lähtivät kaahaamaan.

Koska en usko, että jokaisella ohituskaistatilanteella on aina jokukusipäähidastelija, joka ihan pottuillakseen ensin hidastelee ja ohituskaistalla painaa tallaa pohjaan ihan piruuttain, että ohi ette mene.

Mutta jännä ilmiö tosiaan.

Vierailija
62/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi ihmetyttää ne, jotka ajavat satasen alueella 90 kmh, ja kun rajoitus putoaa kahdeksaankymppiin, jatketaan silti sitä 90 kmh. Huolestuttavaa, että tuollaisella huomiointikyvyllä ja auton hallinnan taidoilla saa ajaa autoa...

Joo, näitä näkee varsinkin siellä missä nopeus hetkellisesti putoaa tietyön tai muun takia. Samaa vauhtia jatkuu matka...minä ajan helposti sen rajoitus plus mittarivirhe mutta tottelen oikeasti noita hidastuspaikkoja, koska siellä on usein ihmiset töissä.

On myös niitä, jotka ajaa 80 alueella 75 ja se sama 75 jatkuu, kun tullaan kylälle, jossa saa ajaa 40. Siis mitä siinä niinkun tapahtuu?! En yhtään pysty ymmärtämään. Asun siis itse maaseudulla ja kylät usein tuppaa olemaan yhden tien varrella. Sitä samaa tietä sit paahdetaan menemään oli nopeusrajoitus mikä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Ajan aina tasan nopeusrajoitusten mukaan ja kyllähän sitä letkaa vetää perässään. Aikuisopiskelijana ei yksinkertaisesti ole varaa sakkoihin.

Toisaalta luulisi että jos nopeusrajoitusten mukaan ajaa ,niin sillä farmariautoa ajavalla, lippalakkipäisellä metripetellä nuuska huulessa ei ole mitään isompaa syytä roikua metrin päässä puskurista ja lähteä riskiohituksiin heti kun 50m vapaata tiepätkää osuu eteen.

Ja sit sä ihmettelet miks rekka ajaa takapuskurissa kiinni, kun ajat tasan tai alle 80km/h? Ne painaa vakkarilla rajotinta vasten 85-90, että ne kerkee heittään koko lenkin työpäivän aikana. On se kiva sit körötellä perässä, kun joku ajaa 75-78km/h edessä, eikä rekalla pääse ohi. Joskus vois miettiä muitakin, kun itteensä ja mennä sit vaikka sivuun.

Minä en aja kovempaa siksi, että jollain rekkakuskilla on liian kireä aikataulu. Ei ole minun ongelmani.

Kyse olikin siitä, että sä voit väistää tien sivuun, jos sun perässä on letka ja ajat hiljaa.

Vierailija
64/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei oo vittumaisempaa kun ihminen joka ajaa n. 10km/h hiljempaa kun rajoitukset sallii.

Etkö oikeasti keksi mitään pahempaa asiaa tässä maailmassa?

Vierailija
65/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä ykkösellä ärsyttää se jatkuva jarruttelu ja kiihdyttely niiden kameratolppien kohdalla. Eikö olisi helpompi ajaa sitä tasaista vauhtia niin liikenne sujuisi paremmin. Paskimmat kuskit on aina 30-40 vuotiaita miehiä ja tämän sanon itsekin miehenä.

Vierailija
66/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nää teidentukot kiihdyttää, kun tulee ohituskaista.

Kyllä, sitten löytyy yllättäen kaasu.

Mieleen on jäänyt, kun ajelin Porista Tampereelle, letkan edessä körrötti n. 70km/h ajava, ohituspaikkoja ei ollut, itse olin letkassa n. neljäntenä. Tuli se ainoa ohituskaista, Murhasaaren jälkeen jyrkkä mäki ylös. Körryttelijä löysikin yllättäen kaasunsa mutta minä tyttö olinkin tehokkaalla maasturimersulla liikkeellä. Painoin tallan pohjaan ja ohitin edessäni olevat sekä tämän teiden tukon. Kovasti yritti polkea skodaansa vauhtia...sinne jäi, varmaasn sitä vieläkin harmittaa kun sen nauraen ohitin :).

Vierailija
67/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hidastelija ärsytä vaan se toinen joka ei uskalla ohittaa sitä köröttelijää eikä osaa jättää riittävää väliä jotta voisi ohittaa.

Vierailija
68/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehä ykkösellä ärsyttää se jatkuva jarruttelu ja kiihdyttely niiden kameratolppien kohdalla. Eikö olisi helpompi ajaa sitä tasaista vauhtia niin liikenne sujuisi paremmin. Paskimmat kuskit on aina 30-40 vuotiaita miehiä ja tämän sanon itsekin miehenä.

Tossa jo kirjoitinkin, että minua häiritsee ruuhka-aikaan Kehä 1:lle muodostuva haitariliikenne kokonaisuudessaan, ei pelkästään tolppien kohdalla.

Siksi säädän adaptiivisen vakkarin 5-10km/h nopeusrajoitusta alemmaksi niin saan ajella aika rauhassa ja vältän jatkuvan kiihdytys-jarrutushaitarin.

Vierailija
69/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Lähiliikenteessä korkeat ajonopeudet eivät todellisuudessa säästä aikaa.

Ei ole kiinni ajan säästämisestä ainakaan mulla vaan ihan vaan siitä että se köröttely meinaa tappaa v***tukseen. 

Palauta korttis tai mene tsykolokin puheille jos hermot on noin kireellä olemattomasta asiasta.

Vierailija
70/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika usein on autoilijoilla tuollaisia ongelmia.

Vierailija
71/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi ihmetyttää ne, jotka ajavat satasen alueella 90 kmh, ja kun rajoitus putoaa kahdeksaankymppiin, jatketaan silti sitä 90 kmh. Huolestuttavaa, että tuollaisella huomiointikyvyllä ja auton hallinnan taidoilla saa ajaa autoa...

Joo, näitä näkee varsinkin siellä missä nopeus hetkellisesti putoaa tietyön tai muun takia. Samaa vauhtia jatkuu matka...minä ajan helposti sen rajoitus plus mittarivirhe mutta tottelen oikeasti noita hidastuspaikkoja, koska siellä on usein ihmiset töissä.

On myös niitä, jotka ajaa 80 alueella 75 ja se sama 75 jatkuu, kun tullaan kylälle, jossa saa ajaa 40. Siis mitä siinä niinkun tapahtuu?! En yhtään pysty ymmärtämään. Asun siis itse maaseudulla ja kylät usein tuppaa olemaan yhden tien varrella. Sitä samaa tietä sit paahdetaan menemään oli nopeusrajoitus mikä tahansa.

Samaa ihmettelen, siis näitä tasanopeuskuskeja. Hyväkuntoisella isolla tiellä ajetaan alinopeutta, mutta toisaalta taajamassa, missä liikkuu pieniä lapsiakin, reilusti ylinopeutta. Järki sanoisi, että siellä isolla tiellä 80 km/h rajoitusalueella voisi ajaa vaikka 90 km/h, mutta kun rajoitus on 40 km/h ja lähellä on kouluja ja päiväkoteja, silloin nopeuden pitää olla se 40 km/h tai jopa alle.

Mutta ei. Sama 75 km/h jatkuu nopeusrajoituksista riippumatta.

Vierailija
72/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan juuri sitä nopeutta kun kulloinkin huvittaa. Kyttää sinä niitä kylttejä ja kihise raivosta.

Sinun kaltaisilla ihmisillä ei pitäisi olla ajokorttia lainkaan.

Vierailija
73/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, viikonloppuisin rampeilla ajaa 20 km/h pikku vaimoja shoppailureissuillaa ja ulkomailta muuttaneet ovat kanssa yksi teillä jumittava ryhmä.

Vierailija
74/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä bensan hinnoilla en todellakaan aja yli 80km/h ja pyrin ajamaan noin 70km/h, aivan sama mikä on sallittu maksiminopeus.

Samalla välttää maanteiden "sakkoansat" eli "rajoitus 100->80 ja heti kamera" -risteykset.

Vierailija
75/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Ajan aina tasan nopeusrajoitusten mukaan ja kyllähän sitä letkaa vetää perässään. Aikuisopiskelijana ei yksinkertaisesti ole varaa sakkoihin.

Toisaalta luulisi että jos nopeusrajoitusten mukaan ajaa ,niin sillä farmariautoa ajavalla, lippalakkipäisellä metripetellä nuuska huulessa ei ole mitään isompaa syytä roikua metrin päässä puskurista ja lähteä riskiohituksiin heti kun 50m vapaata tiepätkää osuu eteen.

Ja sit sä ihmettelet miks rekka ajaa takapuskurissa kiinni, kun ajat tasan tai alle 80km/h? Ne painaa vakkarilla rajotinta vasten 85-90, että ne kerkee heittään koko lenkin työpäivän aikana. On se kiva sit körötellä perässä, kun joku ajaa 75-78km/h edessä, eikä rekalla pääse ohi. Joskus vois miettiä muitakin, kun itteensä ja mennä sit vaikka sivuun.

Minä en aja kovempaa siksi, että jollain rekkakuskilla on liian kireä aikataulu. Ei ole minun ongelmani.

Miksi et voi sitten antaa tietä toisille, jo sinulla ei kerran ole kiire?

Vierailija
76/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua häiritsee nämä epätasaista nopeutta ajavat. Heittoa nopeudessa saattaa olla +-15 km/h.

Minä ajan pitkiä matkoja vakkarilla ja ärsyttää vakkarin jatkuva säätäminen kun edellä ajavan nopeus vaihtelee koko ajan vaikka rajoitus on sama esim 80km/h.

Vierailija
77/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi sitten antaa tietä toisille, jo sinulla ei kerran ole kiire?

Ajan rajoitusten sallimia nopeuksia. Minun tehtäväni on huolehtia omasta ajostani, ei muiden kiireistä. En aja alinopeutta.

Kiireiset voivat opetella ohittamaan turvallisesti.

Vierailija
78/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, vaan v....ttaa aivan s....nasti. Sairaan itsekästä toimintaa!!! Ei joka paikassa pääse ohikaan, joten on pakko jarrutella siellä perässä kilometritolkulla. Kerran ohitin kiihdytyskaistalla itsekkään i d i o o t i n, joka körötteli ~60 km/h. KIIHDYTYSKAISTALLA!!!!!! Tai RAMPILLA.

Ja kyllä olen erittäin tietoinen, että en olisi saanut ohittaa, mutta tämä törkeä pelle vaaransi turvallisuuteni estämällä kiihdytyksen, joten otin pienen oman oikeuden siinä ja pääsin liittymään turvallisesti.

Rasittaa sellainen hel....ton köröttely, tahdon edetä reippaasti. Sitten jotkut vielä ihmettelevät liikenneraivoa. Kenellä tahansa menee hermo, kun itsekäs yksilö hidastaa kymmenien ja ehkä vielä kymmenien etenemistä.

Vierailija
79/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, vaan v....ttaa aivan s....nasti. Sairaan itsekästä toimintaa!!! Ei joka paikassa pääse ohikaan, joten on pakko jarrutella siellä perässä kilometritolkulla. Kerran ohitin kiihdytyskaistalla itsekkään i d i o o t i n, joka körötteli ~60 km/h. KIIHDYTYSKAISTALLA!!!!!! Tai RAMPILLA.

Ja kyllä olen erittäin tietoinen, että en olisi saanut ohittaa, mutta tämä törkeä pelle vaaransi turvallisuuteni estämällä kiihdytyksen, joten otin pienen oman oikeuden siinä ja pääsin liittymään turvallisesti.

Rasittaa sellainen hel....ton köröttely, tahdon edetä reippaasti. Sitten jotkut vielä ihmettelevät liikenneraivoa. Kenellä tahansa menee hermo, kun itsekäs yksilö hidastaa kymmenien ja ehkä vielä kymmenien etenemistä.

Pelottavaa, että kaltaisiasi raivopäitä on tuolla liikenteessä. Olet enemmän vaaraksi liikenneturvallisuudelle kuin köröttelijät.

Vierailija
80/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja kerran 40 km/h-alueella oli jälleen köröttelijä, minua väsytti ja piti vielä kääntyä uudestaan asioille tulosuuntaan, joten päätin mennä ohi, kun tie oli tyhjä ja oli turvallinen kohta ohittaa. Ajattelin, että jääköön hidastelija köröttelemään, minä en yksinkertaisesti jaksa nyt körötellä. No kun menen ohi niin johan löytyy kaasupoljin, enkä meinaa päästä takaisin kaistalle. V...u että meni hermot. Ohituksen estäminen on LAISSA KIELLETTYÄ. Sitten tämä i...D..i..o..o..TT...i aloitti naurettavan valoshow'n, aivan kuin minä olisin tehnyt jotain väärää. Vttu että raivostuttaa itsekkäät p...askat liikenteessä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi