Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolesteroli 5.6 mml - lääkäri ehdotti statiineja

Vierailija
03.05.2022 |

Eli joo ideaali on 5 mml mutta 5-6 mml on hyvä.

HDL oli 0.9 mml kun suositus on 1 mml tai yli ja LDL oli sitten 4.7 mml.
Trigyt 2.03 (paastoarvo).

En nyt oikeen osaa sanoa tuosta kolesterooli lääkityksestä.
Siis tutkimusten mukaan määrä x sairastuu sydäntautiin, mutta mitkähän lienee tutkimukseen osallistuneiden arvot?

En polta (ehkä pari kertaa vuodessa jos erityinen syy), en pahemmin juo (voi mennä viikkoja ns, kuivilla) harrastan liikuntaa 3 - 6 tuntia viikko (tosin korona-aikana vähän huonommin, pääsemässä ruotuun). Ylipainoa on, mutta korona-ajan liikkumattomuuskin vaikutti hiukan. Ikää 51.
Mielipiteitä?

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaihtamaan lääke jos se aiheuttaa lihassärkyjä. Niitä on sellaisiakin jotka ei särkyä aiheuta. Jostain syystä suomalaiset ei osaa vaatia lääkkeen vaihtamista.

Vierailija
82/157 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää vaihtamaan lääke jos se aiheuttaa lihassärkyjä. Niitä on sellaisiakin jotka ei särkyä aiheuta. Jostain syystä suomalaiset ei osaa vaatia lääkkeen vaihtamista.

Huom. lievää hartioissa tuntuvaa. Ei vaikuta mihinkään olemiseen. Vatsa ei ole sekaisin tms. Tämä passaa minulle hyvin ja teho pienimmällä annoksella erinomainen. Lääkärin kanssa tätä asiaa puntaroitiin ja molemmat oltiin sitä mieltä että samalla jatketaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaiskolesterolini oli 4,4 ja suhdeluvut hyvät. En syö punaista lihaa. Kauraa, saksanpähkinöitä, camelinaöljyä ja kalaa menee. Olen normaalipainon yläpäässä. Nainen, 58v.

Vierailija
84/157 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaiskolesterolini oli 4,4 ja suhdeluvut hyvät. En syö punaista lihaa. Kauraa, saksanpähkinöitä, camelinaöljyä ja kalaa menee. Olen normaalipainon yläpäässä. Nainen, 58v.

Turhan alhainen tuossa iässä.

Vierailija
85/157 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statiinit saivat aikaan sen etten enää kestänyt liikuntaa. Tulin aivan käsittämättömän kipeäksi joka kerta kun yritin liikkua. Olo oli kuin satavuotiaalla ja hädin tuskin pääsin pöntöltä ylös. Lopetin ja tilanne normalisoitui.

Kolesteroliin tehokas alentaja on camelinaöljy, jossa on omega-3 -rasvahappoja n. 80 kertaa enemmän kuin oliiviöljyssä.

https://www.ruohonjuuri.fi/products/greenfinns-camelinaoljy-kitupellava…

Vierailija
86/157 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua joten tämä on ehkä jo sanottu, mutta mitä ap horisee 5,6:sta kun aloituspostin luvuista tulee 7,6?

Vierailija
87/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan sama tähänkin ketjuun koska on niin järisyttävä tieto:

Liki 13 miljoonaa korealaista käsittäneen tutkimuksen perusteella alhainen kolesteroli on jopa 8 kertaa vaarallisempi kuin korkea. LDL-kolesteroli on haitallista vain kun sen partikkelit kutistuvat hapettumisen takii?

Korealaistutkimuksen esittely alkaa noin kohdasta 8:30

Vierailija
88/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön että se kokonaiskolesteroliarvo, josta virallisen lääketieteen danger zone alkaa, on em tutkimuksen perusteella kaikista harmittomin...

- sama

Vierailija
89/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin mg: n muuttamiseksi mmol'iksi 

https://tinyurl.com/yefkmuz8

Esim 100 mg = 2,58 mmol

Vierailija
90/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua joten tämä on ehkä jo sanottu, mutta mitä ap horisee 5,6:sta kun aloituspostin luvuista tulee 7,6?

Eikö kokonaiskolesteroli ole hdl + ldl? Ynnätäänkö siihen triglyseriditkin?

Vierailija
91/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla perinnöllisesti korkea kolesteroli, eli mitkään määrät kaurapuuroa ja kasvissyöntikään ei laskeneet arvoja kuin kosmeettisesti. Aloitin siis statiinit suunnilleen noilla arvoilla, ja hyvin pienellä annoksella kolesteroli laski kolmen tuntumaan. Mitään haittavaikutuksia ei ole ollut, niin kuin ei pienillä annoksilla yleensä olekaan, minä olen tyytyväinen. Mut toki jos elintavoilla muutosta saa aikaan, niin siitä kannattaa aloittaa.

Varsinkin miesten kannatta hoitaa, jos mielii seksipuuhia vanhemmalla iällä.

Perinnöllistä korkkeaa kolesterolia ei saa ravinnolla yleensä alennettua. Silloin lääkitys on hyvä ratkaisu.

Anoppini aloitti vähän alle 60 v lääkityksen ja on nyt 96 v. Sivuoireena on ainoastaan vanheneminen🙄

T.tutkija

Moni muukin lääke aiheutaa seksuaalista haluttomutta.Asiata voi aina kysyä jo enenkuin aloitaa minkäkin SV-läken. Mitä tekee seksualisudelle? Sinä vaihessa läkäri kertoo totuden ja antaa vasta läkettä siihen,jopa pistoksina nin naisille kuin miehille.Kaikilla on oikeus seksualisutuuten hautaan asti.Syy on vastaläket kyvytömyyteen.Oli halutomuus,kyvyn menetys  lääkkeistä johtuvaa tai hormooni tason heikentymisestä johtuva.

Vierailija
92/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljy ja kala.

Vierailija
93/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noilla statiineilla ole pahoja sivuvaikutuksia, vaikuttavat liikkumiskykyyn? Vai sekoitanko toiseen lääkkeeseen.

Kolesterolin liiallisuus jos mikä on ruokavaliolla hoidettavissa ja itse hankittu ongelma.

Vierailija
94/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yli 8 ja eikä edes ehdotettu lääkitystä.

Vierailija
95/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisättäköön että se kokonaiskolesteroliarvo, josta virallisen lääketieteen danger zone alkaa, on em tutkimuksen perusteella kaikista harmittomin...

- sama

Ja matalampaan päin mennessä kuolleisuus nousee huomattavasti jyrkemmin!

Vierailija
96/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yli 8 ja eikä edes ehdotettu lääkitystä.

Jos oikein osasin käyttää muunninta, tuon videon perusteella 3,75 ja sitä alempi on "tappavampi" kuin 8,0!

Vierailija
97/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolin täytyy hapettua ennen kuin se tarttuu suonenseinämiin,tätä voi estää antioksidanteilla ja tupakoinnin välttämisellä.Laihdutus myös laskee kolesterolia ja kauran kuitu.

Vierailija
98/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kokonaiskolesteroli ole hdl + ldl? Ynnätäänkö siihen triglyseriditkin?

Tietääkseni ynnätään.

Vierailija
99/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit myy kaikkea minkä kaupaksi saa,oli haittaa tai ei. Eivät edes sano että lääkkeen voi vaihtaakin jos ei se sovi.

100/157 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on tosihyvä. Paitsi jos olet vyötärölihava, se on merkki alkavasta esidiabeteksesta. Eli niin kuin minulla. Ja se on perimässä. Olen syönyt liian voimakkaita tai sopimattomia lääkkeitä ja on vaihdettu, kun saan lihaskramppeja, kovia kipuja, ja kuin sähköiskuja pitkin vartaloa, jaloissa yllätti monesti kun menin rappuja alas, olin pudota, kun jalka ei totellut. Jätin kokeilut silleen ja viikon päästä oli jo paljon parempi ja nyt ei ole oikeastaan mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi