Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anoppi on nykyään piiloilkeä?

Vierailija
03.05.2022 |

Long story short, takana kymmenen vuoden suhde miehen kanssa. Anopin kanssa olen tullut hyvin toimeen - olen kokenut olevani mieleinen miniä ja päinvastoin.

No, saimme pari vuotta sitten lapsen ja sen jälkeen tilanne on muuttunut. Näennäisesti tulemme edelleen hyvin toimeen, mutta anoppi sanoo jokaikinen kerta minulle jotain ilkeää epäsuorasti. Viimeksi esimerkiksi sanoi hymyssä suin, että toivottavasti lapsi ei saa erästä ulkonäöllistä seikkaa, jota täysin tietää olevan suvussani. Lisäksi olen saanut ihmeellisiä kommentteja työstäni, kotimme sijainnista, raha-asioistamme (jotka ovat enemmän kuin kunnossa!), lapsen vaatetuksesta ym.

Omituisinta kuitenkin on, että anoppi ikään kuin dissaa lasta ja syyttää näistä asioista minua. Lapsi on kehittynyt ihan normaalisti, mutta anoppi tuo jatkuvasti esiin, kuinka hänen omat lapsensa osasivat sen ja sen taidon kyllä aikaisemmin. Välillä nämä jutut tuntuvat ihan mielikuvituksen tuotteelta (tyyliin hänen lapsensa oppivat kävelemään ilman tukea 7 kk iässä).

Mistä tällaisessa oikein on kysymys? Olen miettinyt jopa alkavaa muistisairautta. Toinen vaihtoehto on, että anopin luonteen ikävät puolet pysyivät vuosikausia paremmin piilossa.

Mies on näissä asioissa jotenkin palikka, eikä ymmärrä äitinsä epäsuoraa ilkeilyä ilkeäksi.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei ole ilkeä, sinä vain olet hormonihuurussasi kokemassa kaiken ilkeilyksi.

Kälyni valittaa samaa kuin sinä eli anopista on tullut kamala, koko ajan arvostelee. Me muut seurueesta kuulemme äidin muistelevan lapsuuttamme ja missä iässä Leevi oppi puhumaan tai Laura kävelemään. Käly kuulee kaiken tuon arvosteluna. Vastaavasti minä saatan todeta, että on kiva asua 200 m päässä lasten koulusta, johon äiti toteaa, että se on hyvä juttu, missä se Minnin (veljentyttö) koulu olisi. Tätä käly pitää asuinpaikan arvosteluna, koska heiltä on koululle 3 km.

Mutta jokainen saa kuulla mitä haluaa ja kokea kokemisensa. Sitä vain kohta huomaa, että jää aika lailla yksin.[/quote

Olen kokenut saman kuin ap eli kyse ei ole mistään muisteloista. Aina kun lapsemme oppi jotain uutta: konttaamaan, kävelemään, puhumaan jne, anoppi sanoi, että omat lapset oppineet aiemmin, siis aivan joka kerta. Jos taas joku asia tuli lapsellani vähän myöhemmin, anoppi antoi ymmärtää, että lapsessa on jotain vikaa ja revitteli, miten aikaisin omat lapset oppi. Jälkeenpäin ymmärsin, että hän täysin keksi nuo oppimisajankohdat. Anopin lapsien oppimisista oli vuosikymmeniä. Kun oma lapseni oli noin 5-vuotias, en muistanut lainkaan enää, milloin hän mitäkin oppi. Vauvakirjasta piti tarkistaa, jonne olin asiat kirjannut. Anoppini on minua paljon vanhempi, ei koulutusta ja todella kilpailuhenkinen ja arvostelee aina muita ankarasti, lähinnä toisia naisia. Tämä näkyi kaikessa. Siksi hän käyttäytyi noin.

Vierailija
62/62 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä otat herneen nokkaan herkemmin kuin ennen? Nyt pienen lapsen äitinä kiinnität puheisiin enemmän huomiota? 

En tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi