G: miten onnistuit laihduttamaan 30kg? Olen nyt 7 vuotta yrittänyt ja en enää jaksaisi jatkuvia pettymyksiä. Aina vaan jojoilua +-3 kg :(
Ikää 37 ja painoa noin 100kg
Pituus 161cm.
Olen yrittänyt kaikkia maailman dieettejä sekä elämäntapamuutosta, ei ole muuttunut
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mitenkään rahallisesti mahdollista hanki PT jolla on myös ravintokoulutus. Tärkein on kuitenkin motivaatio ja halu sekä pitkäjänteisyys. Ei kukaan laihdu yhdessä yössä. Pitää olla halu ja kanttia jatkaa vaikka moneen ensimmäiseen kuukauteen ei tapahtuisi isoa eroa. Asioista täytyy tehdä mieluisia, ja omaan arkeen sopivia rutiineja. Se ei onnistu, jos eg halua ja ainoa syy on äkkiä laihtua "ja sitten kaikki on paremmin".
Tätyt muistaa että ei voi palata vanhoihin tapoihin myöhemmin. Elämää ja rutiineita täytyy muuttaa pysyvästi sekä asennetta ruokaan. Oletko siihen valmis? Sitoudutko koko loppuelämäksi? Miksi haluat laihtua? Mitä jos toteuttaisi terveellisempiä tapoja ILMAN että laihtuu kiloakaan? Mitä tapahtuu JOS laihdut ja miten se muuttaa elämääsi? mieti näitä asioita todella. Ja hanki avuksesi ammattilainen !
Näin itse olen saanut karistettua 60kg. aikaa on kulunut 7v ja yhä edelleen elän samalla tavalla; siis liikun ja syön terveellisesti. Asetan uusia välitavotteita ja otin PTn uudelleen kun tuntui että tarvii uutta intoa ja puhtia. Painon ylläpitokin vaatii sisua ja tahtoa. Elämä täytyy järjestää uudelleen ja se vie aikaa ja vaatii omaa halua.
Haluan laihtua, koska haluan olla kaunis. Terveys on sivuseikka, kertoo jo tuo huumehistoria, parasta amfetamiinissa oli laihtuminen ja sen laihuuden tuoma hyvä fiilis itsestäni.
Olisi mahtavaa kokea "hyvä elämä" uudestaan, eli hoikkuus. Nyt vain masennun kotona ja ahmin koska olen ruma ja lihava.
ApMillä tavalla se elämä oli hyvää tai niin paljon paremaa hoikkana (amfetamiinikoukussa, sairaana?) ?
Itsetunto pilvissä! Iloinen ja onnellinen.
Haluan tuon saman takaisin, ilman huumetta. Ap
Ap, olin 3 kk sitten samassa tilanteessa kuin sinä. Hankin appin, jonka avulla tiedän päivän ruokabudjettini (niitä on paljon englanniksi, otin ww:n). En ole yhtenäkään päivänä pysynyt täysin pysymään siinä mutta melkein. Lisäksi pidän pätkäpaastoa: syön vain 10-18 tai 11-19 välillä. Olen laihtunut kolmessa kuukaudessa 13,5 kiloa. Tavoite vähintään 30. Enää en epäile lainkaan, ettenkö onnistuisi! Olen joka viikko pitänyt ainakin yhden herkuttelupäivän (tämä on tärkeää!) ja syömme usein ravintolassakin. Harrastan paljon arkiliikuntaa: kävelen töihin yms mutta en muuta.
Jos minä onnistun niin onnistut sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunnia karppaamalla laihtuville, mutta pitää ymmärtää myös se, ettei kaikki tykkää rasvan mausta, paljosta proteiinista, sianlihasta jne., eikä ne kaikkien elimistöllekään suurina määrinä käy. Vatsan toiminnan muutoksia, finnejä, päänsärkyä ym. Kolesteroleista puhumattakaan. Ihmisen elimistö on kehittynyt pitkän ajan kuluessa sekasyöjäksi, niin näillä mennään, mutta vähemmillä määrillä, ja toki painopistettä kasviksiin ja vähän käsiteltyihin ruokiin suuntaamalla.
Mistä käsitys, että karppaaminen perustuisi paljoon proteiiniin? Rasva on se energianlähde, jolla hiilarit korvataan, liika proteiini lihottaa.
Ihan pihallahan se on.
Eihän karppausta voi ymmärtää kuin vain tosiuskovaiset.
Vierailija kirjoitti:
Miten te paljon laihduttaneet sidotte löysät nahat ympäriltä ne. Entä jääky löysä löllö ällötys häpykummulla. Oksensin suuhuni kun edes kirjoitin tuon.
Hae itsellesi apua.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olin 3 kk sitten samassa tilanteessa kuin sinä. Hankin appin, jonka avulla tiedän päivän ruokabudjettini (niitä on paljon englanniksi, otin ww:n). En ole yhtenäkään päivänä pysynyt täysin pysymään siinä mutta melkein. Lisäksi pidän pätkäpaastoa: syön vain 10-18 tai 11-19 välillä. Olen laihtunut kolmessa kuukaudessa 13,5 kiloa. Tavoite vähintään 30. Enää en epäile lainkaan, ettenkö onnistuisi! Olen joka viikko pitänyt ainakin yhden herkuttelupäivän (tämä on tärkeää!) ja syömme usein ravintolassakin. Harrastan paljon arkiliikuntaa: kävelen töihin yms mutta en muuta.
Jos minä onnistun niin onnistut sinäkin.
Mun app perustuu siis siihen, että kaikkea voi periaatteessa syödä mutta tulisi pysyä omien pisteiden budjetissa. Ja siinä on ne pisteet eri elintarvikkeille ja ruualle.
Rasvalla laihduttavat eivät tule ehkä ajatelleeksi, että siinäkin energian kokonaismäärä jää kulutuksen alle, johon koko laihtuminen perustuu, ei sen syömisen laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaikeuksia ymmärtää sitä kalorimäärää jonka laihduttaessa saisi syödä. Olen 175cm 110kg mies ja suoraan sanottuna en tiedä mikä on se kalorimäärä joka pitäisi syödä. Tuntuu että se pitäisi olla päivittäin 1200 tai alle, että jotain muutosta painossa tapahtuisi. Tuo on kuitenkin aika pieni kalorimäärä. Joidenkin laskureiden ja kaavojen mukaan mun pitäisi pystyä syömään yli 1500 päivässä. Joidenkin kaavojen mukaan jopa 2000 niin laihtuisin..
Oletko varma, että lasket kalorit oikein? Itse laihduin Fitfarmin ketolla kymmenen kiloa parissa kuussa, kun noudatin ohjeita ja söin reilut 1600 kCal päivässä. Itse olen arvionut todennäköisesti aina syömäni ruokamäärät väärin, koska en onnistunut ikinä laihtumaan. Minun lähtöpaino oli 92 kg, joten ei sinunkaan kyllä tarvitse 1200 kCal per päivä kitkutella. Minullakin on vielä matkaa tavoitepainoon ja ajettelin ottaa tässä pian saman kuurin uudelleen, kun olen saanut pidettyä uuden painoni jo useamman kuukauden ajan pitämällä annoskoot ja hiilarimäärät kohtuullisina. Mitään maksullista ohjaustahan ei välttämättä tarvitse, mutta vaaka on hyvä olla apuna ainkain alussa.
Hirveä tahti, vaarallista. Lähtee lihasta eikä laihdutus ole pysyvää. Sydänkin on lihas!
Turvallinen tahti on 400g - 500g viikossa eli 2 kg kuussa. Silloin lihasta lähtee mahdollisimman vähän ja pudotus on pusyvämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä onnistun niin onnistut sinäkin.Mun app perustuu siis siihen, että kaikkea voi periaatteessa syödä mutta tulisi pysyä omien pisteiden budjetissa. Ja siinä on ne pisteet eri elintarvikkeille ja ruualle.
Jos Painonvartijoiden pisteitä tarkoitat, niin 1 piste = 60 kcal. Siinäkin se laihduttaminen perustui n. 1200 kcal päiväsaantiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jo aloittajan viides ruikutus samasta aiheesta? Kaikki vinkit on jo annettu, moneen kertaan.
Lopeta spämmäys.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas näitä keksikää mulle oikotie onneen tyyppi. Neuvoin häntä toisessa ketjussa mutta tekosyitä keksii aina vain, koska ei oikeasti ole itsekuria aloittaa edes.
Mikä vamma pitää ihmisellä olla, kun ei ymmärrä, että palsata on SUOMEN SUOSITUIN KESKUSTELUPALSTA eikä täällä kirjoittele vain yksi (lihava) ihminen!
Haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaikeuksia ymmärtää sitä kalorimäärää jonka laihduttaessa saisi syödä. Olen 175cm 110kg mies ja suoraan sanottuna en tiedä mikä on se kalorimäärä joka pitäisi syödä. Tuntuu että se pitäisi olla päivittäin 1200 tai alle, että jotain muutosta painossa tapahtuisi. Tuo on kuitenkin aika pieni kalorimäärä. Joidenkin laskureiden ja kaavojen mukaan mun pitäisi pystyä syömään yli 1500 päivässä. Joidenkin kaavojen mukaan jopa 2000 niin laihtuisin..
Oletko varma, että lasket kalorit oikein? Itse laihduin Fitfarmin ketolla kymmenen kiloa parissa kuussa, kun noudatin ohjeita ja söin reilut 1600 kCal päivässä. Itse olen arvionut todennäköisesti aina syömäni ruokamäärät väärin, koska en onnistunut ikinä laihtumaan. Minun lähtöpaino oli 92 kg, joten ei sinunkaan kyllä tarvitse 1200 kCal per päivä kitkutella. Minullakin on vielä matkaa tavoitepainoon ja ajettelin ottaa tässä pian saman kuurin uudelleen, kun olen saanut pidettyä uuden painoni jo useamman kuukauden ajan pitämällä annoskoot ja hiilarimäärät kohtuullisina. Mitään maksullista ohjaustahan ei välttämättä tarvitse, mutta vaaka on hyvä olla apuna ainkain alussa.
Hirveä tahti, vaarallista. Lähtee lihasta eikä laihdutus ole pysyvää. Sydänkin on lihas!
Turvallinen tahti on 400g - 500g viikossa eli 2 kg kuussa. Silloin lihasta lähtee mahdollisimman vähän ja pudotus on pusyvämpää.
Jos on ns. kaljamaha, niin onneksi se alkaa sulaa ensin, eli sisäelinten ympärille kertynyt rasva lähtee ensiksi, mikä on terveydenkin kannalta hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä onnistun niin onnistut sinäkin.Mun app perustuu siis siihen, että kaikkea voi periaatteessa syödä mutta tulisi pysyä omien pisteiden budjetissa. Ja siinä on ne pisteet eri elintarvikkeille ja ruualle.
Jos Painonvartijoiden pisteitä tarkoitat, niin 1 piste = 60 kcal. Siinäkin se laihduttaminen perustui n. 1200 kcal päiväsaantiin.
No juurikin noin. Pisteiden laskeminen appin avulla on vain paljon helpompaa kuin kaloreista selvää ottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt kaikkia maailman dieettejä sekä elämäntapamuutosta, ei ole muuttunut
Eli viikon kerrallaan vedeään jotain ihmediettejä ja kummastellaan, kun paino jojoilee.
Oletettavasti ap:lla ei ole pätkääkään itsekuria.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin laihduttamisen ja itseni punnitsemisen ja mittaamisen. Keskityin stressin hallintaan, hyviin yöuniin ja kiinnitin ruokavaliossa huomiota siihen, että se tukee hyvinvointia pahoinvoinnin sijaan. Aika äkkiä hoksasin, että monet kropan krempat johtui siitä mitä syön. Poistin ruokavaliosta gluteenin, lisätyn sokerin, karrageenin, natriumglutamaatin, leivinhiivan, aspartaamin, siemenöljyt sekä goitrogeeniset kasvit.
Nykyään syön pääasiassa rasvaista lihaa ja sisäelimiä, juustoja, kermaa, munia, voita, kasviksia, marjoja, hedelmiä.
Lähtöpaino oli 12 vuotta sitten jotain 100kg paikkeilla, nykyään arviolta 70kg, en omista vaakaa niin en tarkkaan tiedä. Punnitsen itseni joskus uimahallissa. Pituutta 167cm.
Huh huh, mulla lähti tuo sama 30kg noin 14 kuukaudessa - sulla 12 vuodessa.
Melko raskas, eläinpäinotteinen, ruokavalio.
Sydän ei tykkää! Rääkkäät sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilo viikossa on oikein ok. Ihan alussa vaan tuppaa lähtemään jopa 3-4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te paljon laihduttaneet sidotte löysät nahat ympäriltä ne. Entä jääky löysä löllö ällötys häpykummulla. Oksensin suuhuni kun edes kirjoitin tuon.
Jos on päästänyt itsensä niin lihavaksi, että nahkaa löytyy kuin Sharpei koiralta konsanaan, niin leikkaus on ainoa vaihtoehto. Jos nahkaa ei ole liiaksi, niin muotoilevat alusvaatteet auttavat hieman.
No höpöhöpö.
Itsellani lähtenyt 30kg vuodessa eikä nahka roiku yhtään. Se vetäytyy!
T: 50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jo aloittajan viides ruikutus samasta aiheesta? Kaikki vinkit on jo annettu, moneen kertaan.
Lopeta spämmäys.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas näitä keksikää mulle oikotie onneen tyyppi. Neuvoin häntä toisessa ketjussa mutta tekosyitä keksii aina vain, koska ei oikeasti ole itsekuria aloittaa edes.
Mikä vamma pitää ihmisellä olla, kun ei ymmärrä, että palsata on SUOMEN SUOSITUIN KESKUSTELUPALSTA eikä täällä kirjoittele vain yksi (lihava) ihminen!
Haloo.
Halojata halloo itsellesi. Olet ilmeisesti uusi palstalla, kun et tunnista vuosia palstalla trollaillutta ap:ta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli viikon kerrallaan vedeään jotain ihmediettejä ja kummastellaan, kun paino jojoilee.
Oletettavasti ap:lla ei ole pätkääkään itsekuria.
Eihän sillä olekaan. Aamulla aloittaa ja iltapäivällä jo kosahtaa "laihdutus".
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää joku viisaampi pliis mulle, että mihin perustuu tuo, ettei liikunnalla saisi laihduttettua?
Jos oletetaan että päivässä nautittu kalorimäärä on vaikka n.1800, perusaineenvaihdunnan verran.Jos siihen harrastaa liikuntaa päälle vaikka 500 kcal edestä, niin eikös se luo aika hyvän kalorivajeen ja paino tippuu.
Osaisiko joku selittää, mihin perustuu tuo väite, ettei liikunta auta merkittävästi painon pudotuksessa?
Laihdutuksessa määrää
- liikunta 10-20 %
- ruokavalio 80-90 %
Painon tippuminen tapahtuu RUOKAVALIN avulla, ei liikunnan - liikunta vain tukee lahdutusta.
Saisit juosta 2h jonkun sipsikasan takia, että kuluttaisit sen. Kun jätät suomättä sen, ei tarvitse juosta vaan vaikutat painoosi ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurikin noin. Pisteiden laskeminen appin avulla on vain paljon helpompaa kuin kaloreista selvää ottaminen.
Esim. sulamo.fi on siitä hyvä, että sieltä löytyy kaikki ruuat valmiiksi, niin kaupasta ostettavat tuotenimikkeillä kuin metsästä poimittavat marjatkin. Se laskee puolesta kalorit. Eikä ole tarkoitus mainostaa vain tuota yhtä, saa vinkata muitakin, jos on tiedossa vastaavia.
Millä tavalla se elämä oli hyvää tai niin paljon paremaa hoikkana (amfetamiinikoukussa, sairaana?) ?