Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: miten onnistuit laihduttamaan 30kg? Olen nyt 7 vuotta yrittänyt ja en enää jaksaisi jatkuvia pettymyksiä. Aina vaan jojoilua +-3 kg :(

Vierailija
03.05.2022 |

Ikää 37 ja painoa noin 100kg
Pituus 161cm.

Olen yrittänyt kaikkia maailman dieettejä sekä elämäntapamuutosta, ei ole muuttunut

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ootte syönyt että pääsette ton kokoseksi? Oon 40v painan 70 ja pituus 178. Mun päivän ruoat esimerkkinä on

Aamupala. 2 munaa, ruisleipä päällisillä, kahvi, mandariini, banaani.

Lounas. Kanaa riisiä currykastike, salaatti, kivennäisvettä

Päivällinen. Kasvissosekeitto, omena, leipä, kivennäisvesi

Iltapala avokado, salaatti, risifrutti, kourallinen cashewpähkinöitä, kuppi teetä.

Noudata tälläistä niin varmasti laihdut.

Mä olen 161 cm, 122 kg. Esim eilisen syömiset:

Aamupala klo 12: Kaurapuuroa, marjoja, raejuustoa. Päälle kahvit jonka kanssa jäätelöpuikko.

Lounas klo 17: Halloumisalaattia, leipäviipale, kevytcolaa

Välipala klo 19: Pala leipäjuustoa

Päivällinen klo 21: Uunikirjolohta, lohkoperunioita, salaattia, jälkkäriksi pieni suklaapatukka

Entäs ne viimeisen 12kk syömiset?

Vierailija
102/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa millä sain oli ateriakorvikkeet eli täysnutraten ja osa muita merkkejä, mutta vain niin, että söin pelkästään noita alkuun. Sitten oli helpompi vähentää syömistä ja muuttaa ruokavaliotakin, kun oli syönyt 10viikkoa vain jauheita ja kasviksia. Ekat noin 4päivää on pahimmat ja sitten nälkä katoaa. 

Laihdutin viime vuonna yli 40kg noin + ruokavaliolla.

Mä tein kanssa suurinpiirtein näin. Ja latasin lisäksi kännykkään kalorinlaskentaohjelman, minne tungin kaikki syömiset ja juomiset mitä kurkusta alas meni. Tuli samalla havaittua, miten vitamiiniköyhästi olin syönyt. Tiputin hiilihydraattien määrää, ja jätin kokonaan pois vehnän, riisin, vehnästä tehdyn pastan ja sokerin. Kauraa, ruista, ohraa syön pieniä määriä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200 kaloriin kyllä mahtuu ruokia kun katsoo mitä syö.

1200 kaloria = 1,2 kCal.

Käytännössä siis teelusikallinen makaronilaatikkoa.

Saivartele kun kerran haluat. Eiköhän jokainen ymmärrä mitä kalori tarkoittaa vaikkei sitä kiloa siihen eteen kirjoitakaan.

Kalori ja kilokalori on aivan eri.

Vähän niin kuin metri ja kilometri ovat eri.

Hai on metrin päässä, eiku kilometrin päässä.

eri

Vierailija
104/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jo aloittajan viides ruikutus samasta aiheesta? Kaikki vinkit on jo annettu, moneen kertaan.

Lopeta spämmäys.

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä keksikää mulle oikotie onneen tyyppi. Neuvoin häntä toisessa ketjussa mutta tekosyitä keksii aina vain, koska ei oikeasti ole itsekuria aloittaa edes.

Mikä vamma pitää ihmisellä olla, kun ei ymmärrä, että palsata on SUOMEN SUOSITUIN KESKUSTELUPALSTA eikä täällä kirjoittele vain yksi (lihava) ihminen!

Haloo.

Halojata halloo itsellesi. Olet ilmeisesti uusi palstalla, kun et tunnista vuosia palstalla trollaillutta ap:ta.

Eri

No, en ole kuule uusi. 

10v palstaillut!

Haloo vaan sinne.

Vierailija
105/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jo aloittajan viides ruikutus samasta aiheesta? Kaikki vinkit on jo annettu, moneen kertaan.

Lopeta spämmäys.

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä keksikää mulle oikotie onneen tyyppi. Neuvoin häntä toisessa ketjussa mutta tekosyitä keksii aina vain, koska ei oikeasti ole itsekuria aloittaa edes.

Mikä vamma pitää ihmisellä olla, kun ei ymmärrä, että palsata on SUOMEN SUOSITUIN KESKUSTELUPALSTA eikä täällä kirjoittele vain yksi (lihava) ihminen!

Haloo.

Halojata halloo itsellesi. Olet ilmeisesti uusi palstalla, kun et tunnista vuosia palstalla trollaillutta ap:ta.

Eri

Voi hyvää päivää. Edelleen täällä ei kirjoittele vain YKSI ihminen eikä YKSI lihava.

Ymmärrätty?

-ohis-

Vierailija
106/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkini ap:lle on, että sinun on löydettävä riittävä motivaatio elämäntapamuutokseen. Ulkonäkö ei useinkaan ole tarpeeksi vahva syy.

Ja kalorien laskenta harvoin toimii, sillä ihmisillä ja etenkin lihavilla on tapana kaunistella syömisiä (fakta). Eli toimii todella harvoilla ja harva jaksaa laskea jokaisesta suupalasta kalorit.

Laihdutus on nähtävä pysyvänä muutoksena, ei kuurina. Miksi muuten suurin osa saisi kilonsa takaisin? Vain totaalinen ajatuksien muutos syömiseen ja ruokaan auttaa.

Vierailija
107/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kunnia karppaamalla laihtuville, mutta pitää ymmärtää myös se, ettei kaikki tykkää rasvan mausta, paljosta proteiinista, sianlihasta jne., eikä ne kaikkien elimistöllekään suurina määrinä käy.  Vatsan toiminnan muutoksia, finnejä, päänsärkyä ym.  Kolesteroleista puhumattakaan. Ihmisen elimistö on kehittynyt pitkän ajan kuluessa sekasyöjäksi, niin näillä mennään, mutta vähemmillä määrillä, ja toki painopistettä kasviksiin ja vähän käsiteltyihin ruokiin suuntaamalla.

Mistä käsitys, että karppaaminen perustuisi paljoon proteiiniin? Rasva on se energianlähde, jolla hiilarit korvataan, liika proteiini lihottaa.

Ihan pihallahan se on.

Eihän karppausta voi ymmärtää kuin vain tosiuskovaiset.

Ei nyt pidä hernettä vetää nenään, jos totuuden sanoo.

Vierailija
108/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut vain nutrilett-kuurilla. En ole täysnutrannut, mutta esim töissä korvannut lounaan ja iltapäiväkahvin nutriletilla. Kotona olen syönyt normaaliruoan ja vähentänyt iltasyömistä. Alku on aina hankalaa, mutta vähitellen siihen tottuu. Lisäksi olen ottanut minijumpan käytännöksi eli 2x6 sarjoja jotain perusliikkeitä. Pitäisi muistaa juoda enemmän vettä nutratessa ettei tule päänsärkyä. Lisäksi olen kuivaharjannut kropan joka ilta ja se on vähentänyt turvotusta selvästi. Vielä on matkaa, mutta alkuun olen päässyt. Kerran aikaisemmin pudotin nutraamalla yli 15 kg. Paino pysyi pitkään pois. Sitten sairastuin vakavasti ja kipu esti liikunnan harrastamisen jolloin lihoin uudelleen reilusti enemmän. Nyt parantuneena yritän uudelleen normaalipainoon.

Vierailija
109/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tätä :

Vierailija
110/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta spämmäys.

Vierailija kirjoitti:

Haloo.

Eri

Voi hyvää päivää. Edelleen täällä ei kirjoittele vain YKSI ihminen eikä YKSI lihava.

Ymmärrätty?

Sä et vaan osaa.

-ohis-

Vierailija
111/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet tehnyt jo niin monta aloitusta aiheesta, että tuskin kenelläkään on enää mitään uutta ja mullistavaa kerrottavaa. Lue mieluummin niitä vanhoja ketjuja.

Vierailija
112/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olin 3 kk sitten samassa tilanteessa kuin sinä. Hankin appin, jonka avulla tiedän päivän ruokabudjettini (niitä on paljon englanniksi, otin ww:n). En ole yhtenäkään päivänä pysynyt täysin pysymään siinä mutta melkein. Lisäksi pidän pätkäpaastoa: syön vain 10-18 tai 11-19 välillä. Olen laihtunut kolmessa kuukaudessa 13,5 kiloa. Tavoite vähintään 30. Enää en epäile lainkaan, ettenkö onnistuisi! Olen joka viikko pitänyt ainakin yhden herkuttelupäivän (tämä on tärkeää!) ja syömme usein ravintolassakin. Harrastan paljon arkiliikuntaa: kävelen töihin yms mutta en muuta.

Jos minä onnistun niin onnistut sinäkin.

Vuonna 2021 latasin yazion 4 kertaa.

Jokaisella kerralla epäonnistuin, aina oli pallot punaisena. Joka ikinen päivä. Lannisti itsetuntoa, että olen muita huonompi ihminen, kun en osaa edes syödä oikein.

Ap

Vierailija
113/128 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkini ap:lle on, että sinun on löydettävä riittävä motivaatio elämäntapamuutokseen. Ulkonäkö ei useinkaan ole tarpeeksi vahva syy.

Ja kalorien laskenta harvoin toimii, sillä ihmisillä ja etenkin lihavilla on tapana kaunistella syömisiä (fakta). Eli toimii todella harvoilla ja harva jaksaa laskea jokaisesta suupalasta kalorit.

Laihdutus on nähtävä pysyvänä muutoksena, ei kuurina. Miksi muuten suurin osa saisi kilonsa takaisin? Vain totaalinen ajatuksien muutos syömiseen ja ruokaan auttaa.

Terveys ei vaan motivoi.

Jos olisin laiha ja verenpaine pilvissä, diabetes, polvet rikki jne

Niin olisin onnellinen!

Nyt olen terve mutta ruma

Ap

Vierailija
114/128 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
115/128 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo.

Vierailija
116/128 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto.

-12kg kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
117/128 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys ei vaan motivoi.

Jos olisin laiha ja verenpaine pilvissä, diabetes, polvet rikki jne

Niin olisin onnellinen!

Nyt olen terve mutta ruma

Ap

Onko ap se sama joka ei kokenut että lääkärin varoitukset diabeteksestä ei motivoinut, kun onhan siihen lääkkeet?? Tsemppiä vaan tulevaisuuteen..

Vierailija
118/128 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt menee ap, joko on paino tippunut??

Vierailija
119/128 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut vuoden sisällä 45 kiloa näkemättä hetkeäkään nälkää. Tärkeämpää kuin se, mitä ei syö on se, mitä syö ja milloin.

Syön kerran, korkeintaan kaksi kertaa päivässä napani täyteen. Rasva palaa vain sinä aikana, jolloin et syö, joten mitä pidemmäksi sen saat venytettyä, sitä enemmän rasvaa palaa.

Sokeri, makeutusaineet ja siemenöljyt pois tykkänään. Muutoin voi syödä mitä tahansa, leipääkin.

Jos liikut, liiku aamulla ennen syömistä ja liikuntana vain kävelyä tai hyvin lyhyitä HIIT-pyrähdyksiä. Kaikki muu liikunta lisää kortisolia kehossasi.

Muutoin:  syö mitä ikinä mielit puhtaista, luonnonmukaisista aineksista itse tehtynä. Älä osta eineksiä, herkkuja tai mitään kaupan valmisruokia. Tee kaikki itse alusta alkaen. Esim. jos haluat sipsejä, tee ne itse paistamalla perunaa avokaadoöljyssä.

Vierailija
120/128 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi laihdutti kummasti, noin 40 kiloa.