Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Tuutikki
1961/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrassaan hyvin näkyy kommenteista se, että feministien aivopesu on tuottanut vähän liiankin hyvää tulosta, koska naispuolisten argumentit ovat täysin aivottomia, miesten katkeria, mutta enemmän realistisia. Ihan muutama fakta pohdittavaksi:

1. Et sinä itse arvoasi päätä, sen päättää ne toiset, joiden kanssa olet tekemisissä. Et sinä päätä oletko kaunis, kelpaatko komealle miehelle, se on pelkkä illuusio pääsi sisällä, ja sitä vääristää feministiparven kotkotus siellä taustalla.

2. Bodycount, eli seksuaalisuutesi historia. Biologinen fakta = mies etsii kokematonta, tuoretta, tervettä naista lastensa äidiksi, ei mitään bimboa joka on viettänyt puolet elämästään selällään silmät auki. Se on fakta, siitä ei pääse mihinkään, koska näin ne miehet toimii

3. Yksihuoltajat= toivotan onnea ja menestystä, mutta huomioikaa tämä: on mieheltä hvyin hyvin vaikea peliliike ryhtyä elättämään toisen tekemää lasta, vaikka ei saa edes kasvattaa sitä paholaisen sikiötä oman mielensä mukaan. Oikeasti, kuka haluaa tällaisen taakan? Siksi nämä turvautuvat huijaukseen, totuus kerrotaan vasta kun se mies on saatu sitoutumaan yhdessäoloon antamalla sitä seksiä yli tarpeen. Sitten jossain sivulauseessa annetaan ymmärtää, että kun mulla on se lapsikin huollettavana, se haluais tavata sinut, tuutte varmaan hyvin toimeen..ja sitten kun ollaan saman katon alla kaikki, niin jännästi se seksi tyssää siihen..

Vierailija
1962/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minua naurattaa katkerat naiset joiden ainoat argumentit ovat "Mies on eri mieltä kuin minä joten hän ei varmaan saa pillua". "

Ymmärtänet että niitä erilaisia mielipiteitä on aika erilaisia. Suurin osa on ihan neutraaleja asioita eikä niistä kukaan nainen hernettä nenään vedä. Mutta jos ne miehen mielipiteet ovat avoimesti naisvihamielisiä ja naisia halventavia niin miksi ihmeessä niistä ei saisi suuttua? Tai miksi ihmeessä ne eivät vaikuttaisi siihen miten helposti se mies saa seksiä?

Mitä naisvihamielistä on kertoa, että monet ihan tavisnaiset ovat alfamiesten panohaaremeissa? Mikä tästä konkreettisesti tekee halventavaa ja naisvihamielistä? Ikävä totuus sattuu ja sen takia viestintuoja pitää ampua?

Noita panohaaremeita on vain sinun mielikuvituksessa. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä iso

Kyllä haaremit on totista totta ja itse asiassa se on ihan luonnollistakin. Jos ajattelee muita eläinlajejakin, kyllä se vain niin on, että parittelu ei jakaudu ollenkaan tasaisesti uroksille. Ihmisten yhteiskunnassa on rakenteita, jotka ohjaa monogamiaan ja seksin tasaisempaan jakautumiseen. Tinderissä sen sijaan ei ole sellaisia rajoitteita ja parittelun määrä jakautuu luonnollisemmin. Se jakauma ei ole tasajako.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Nyt on kyse 40-50-vuotiaista. Fakta: suurimmalla osalla sen ikäisistä on lapsia. Niin naisilla kuin miehillä. Jos ei ole niin toinen fakta: on erittäin epätodennäköistä että niitä enää tulee. Kolmas fakta: myöskään mies ei määritä omaa arvoaan. Mies voi hyvin haluta hoikan ja kauniin nuoren naisen, mutta hoikat ja kauniit nuoret naiset voivat olla eri mieltä asiasta, eikä sillä ole mitään tekemistä feminismin kanssa. 

Vierailija
1964/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minua naurattaa katkerat naiset joiden ainoat argumentit ovat "Mies on eri mieltä kuin minä joten hän ei varmaan saa pillua". "

Ymmärtänet että niitä erilaisia mielipiteitä on aika erilaisia. Suurin osa on ihan neutraaleja asioita eikä niistä kukaan nainen hernettä nenään vedä. Mutta jos ne miehen mielipiteet ovat avoimesti naisvihamielisiä ja naisia halventavia niin miksi ihmeessä niistä ei saisi suuttua? Tai miksi ihmeessä ne eivät vaikuttaisi siihen miten helposti se mies saa seksiä?

Mitä naisvihamielistä on kertoa, että monet ihan tavisnaiset ovat alfamiesten panohaaremeissa? Mikä tästä konkreettisesti tekee halventavaa ja naisvihamielistä? Ikävä totuus sattuu ja sen takia viestintuoja pitää ampua?

Noita panohaaremeita on vain sinun mi

No edelleen: on paljon katkeria naisia vihaavia miehiä, miksi ihmeessä he eivät puhuisi pas*aa naisista ja haaremeista? Ok, jollain yksittäisellä voi tällainen haaremi ollakin jopa ihan oikeasti, mutta marginaali-ilmiö silti, ja naisia saamattoman miehen jotain outoa tyydytystä tuota fantasia.

Vain kahden kanssa sängyssä ollut haahka

Vierailija
1965/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ihmeessä hyvä mies haluaisi naisen joka on kiertänyt sylistä syliin ja nyt vihdoin harkitsee vakiintumista kun pitäisi saada muutamalle lapselle maksumies?"

No koska hän on hyvä mies. Hyvä mies ymmärtää että nainen ei ole odotellut jalat ristissä vain häntä. Ja hyvä mies ymmärtää perheen merkityksen sekä itselleen että yhteiskunnalle.

Ja sinusta juuri miehellä on velvollisuus täyttää naisen tarpeet?

Minä en tunne ainuttakaan naista joka olisi pariutunut koska mies tarvitsi naista, tai tehnyt lapsia yhteiskunnan vuoksi.

Vierailija
1966/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sormet palanut jo huolella, ei jaksa enää

- Parisuhteen onnistuminen tänä päivänä on niin epätodennäköistä joten on turvallisempaa harrastaa vain seksikumppaneita, ettei satuteta taas uudestaan

- Jos haluaa heti tiiviiseen parisuhteeseen, katsotaan epätoivoiseksi

- Naiset käyttäytyy ihan samalla lailla

- Komeilla ja urheilullisilla miehillä saattaa olla vientiä itseään nuorempienkin parissa, jolloin oman ikäiset naiset ei enää kiinnosta. Tämä ei tietenkään ole yleistä, mutta sellaistakin on.

Nykymaailma on mennyt sekaisin jo ajat sitten. Tapahtui varmaan 60-luvulla kun luotettava ehkäisy keksittiin, se johti seksuaaliseen vallankumoukseen kun irtoseksi oli yhtäkkiä mahdollista. Sitä ennen jokainen seksikerta oli myös riski siitä että syntyy lapsi, joten ei sitä seksiä ruvettu harrastamaan ellei ollut sellainen kumppani jonka saattoi kuvitella lastensa vanhemmaksi

Ei ihmisen psyyke ole kehitetty toimimaan näin. Nykyihminen on vieläkin ihan sekaisin siitä mitä uudessa tilanteessa pitäisi tehdä. Homo sapiens on nykytiedon valossa 350 000 vuotta vanha. Koko tuon ajan on ollut niin, että seksiin ei kannattanut ryhtyä, muuta kuin sellaisen kanssa jonka halusi lastensa isäksi/äidiksi/kasvattajaksi. Tämä uusi vaihe missä voi paneskella ketä vaan, on kestänyt vasta muutaman vuosikymmenen, 1960-luvulta. Ihmisten aivot on mennyt sekaisin siitä, evoluutio ei tarkoittanut meitä toimimaan näin. Tinder ym. pahentaa vielä asiaa entisestään

Vierailija
1967/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se ei ollut vaikeaa. Erosin ollessani 36-vuotias kahden pienen lapsen äiti. Hämmästyksekseni totesin että olin suositumpi kuin koskaan nuorena. En tiedä mitä oli tapahtunut siinä 15 vuodessa. Perheen olin perustanut ensimmäisen miehen kanssa jolle kelpasin - eikä siinä hyvin käynytkään. Toisella kierroksella olin ihan eri tilanteessa. Kiinnostuneita miehiä tuli vastaan joka puolella. Töissä, harrastuksissa, mua pyydettiin treffeille ihan vaan autoa tankatessani. Kohtasin sitten elämäni rakkauden ja onnekseni olin sitä myös hänelle. Ihana mies. Paras mies. Kuin luotu mulle. 

Vierailija
1968/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tosiasia on, että parikymppisinä naisista vähintään kivannäköisiä oli 80-90%, nyt 5-10%.

Ylipaino selittää osan tästä (reiluuden nimissä, nykyisin nuoretkin ovat ylipainoisia), ja loppu tulee siitä että hormonitoiminnan muutokset vievät naiselliset piirteet vartalosta.

En ole riittävän syntymäkomea kisatakseni parhaimman näköisistä ikäisistäni naisista, ja muumimammakroppa ei vain sytytä ollenkaan.

Minulla on "maksullinen FWB-suhde" lähellä asuvan maksullisen palveluntarjoajan kanssa. Koska olen luotettava vakiasiakas ja tulemme hyvin toimeen, hinta on varsin kohtuullinen. Todennäköisesti vähemmän kuin mitä naisen kanssa seurustelu veisi. Siis ravintolat, matkojen mukavuudet, sisustuksen uusiminen, lahjat naiselle ja hänen sukulaisilleen ja ystävilleen, jne.

Näin on hyvä. Saan seksiä kuuman naisen kanssa, kivat keskustelut ja lohtuhalit hoituvat ystävien kanssa.

Vierailija
1969/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi normaali kanssakäyminen sukupuolien välillä on tehty näin vaikeaksi? Minä olen reilu 50 v mies, ja pidän välillä syväluotaavista keskusteluista, välillä sellaisista juttutuokioista jossa on huumoria, joskus ihan joutavasta läpästä, harrastaa jotain joko yhdessä tai omia harrastuksia, elää täysin normaalia elämää.  Kuunnella ja tulla kuulluksi. Tehdä ehkä yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia, hyväksyä oma ja myös toisen virheettömyys, ...

Taitaa olla nykyisin aika mahdoton yhtälö toteutettavaksi?

Vierailija
1970/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin itsekin etten saa ikinä parisuhdetta kun vasta 38 vuoden iässä pääsin ekoille treffeille naisen kanssa. Siihen mennessä olin kuullut naisten suusta mm painu ittuun, haista v, painu helvettiin, jätä mut rauhaan, tapa ittes yms. Yleensä vastauksen sain ennenkuin olin edes kerinnyt sanoa mitään. Ihmettelinkin jo että miten voi naista lähestyä mutta sitten tuli apuun some, siellä pystyi keskustelemaan ja toinen sukupuoli huomasi ettei tuo olekaan niin hirviö kuin miltä näyttää. Lopussa kiitos seisoo ja hienossa parisuhteessa jo kymmenen vuotta. Tosin sain masennuksen ja paniikkihäiriön muistoksi edellä mainituista kokemuksista.

No, olen tuossa mainitsemassasi iässä itse. Ikinä kelvannut mihinkään muuhun kuin kiusattavaksi, nöyryytettäväksi tai ihan vaan ohitettavaksi kaikessa. Välillä jopa osa työkavereista kohtelee, kuin en olisi edes olemassa. Esimerkiksi toinen työkaveri joutuu lähettämään minulle kuuluvan viestin, kun alkuperäinen kirjoittaja ei viitsinyt sitä suoraan minulle lähettää, vaan laittoi sen sille toiselle.

Yli vuosikymmenen kestänyt jatkuva nälviminen ja nöyryytys ajoi käytännössä itsemurhan partaalle. Tämän lisäksi kaikki kotona tapahtunut paska vei kaiken mahdollisen turvallisuuden ja vakauden tunteen. Se vastakkainen sukupuoli katsoi vierestä, eikä tikkua ristiin laittanut. Käänsivät katseen pois ja kuvittelivat, että mitään ei tapahtunut.

Jos edes yritän lähestyä kiinnostavaa ihmistä, on ensimmäinen reaktio lähes poikkeuksetta jonkinlainen alkukantainen pelonsekainen hätkähdys. Ja heti perään, kuin varmuuden vuoksi pakit. Väitetään että luonne mukamas olisi se tärkein ominaisuus mutta ketään ei kiinnosta pätkääkään sitä luonnetta selvittää. On niin helvetin kiire potkaista arkaan paikkaan ja poistua paikalta.

Ja jostain kumman syystä nämä mulkut joiden mielestä on hauskaa kiduttaa muita ihmisiä, ovat varsin suosittuja vastakkaisen sukupuolen silmissä. Miksi? Miten lähes sadistiksi lukeutuva ihminen voisi kenenkään mielestä olla sopiva perhettä perustamaan?

Vierailija
1971/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä sä haet tuolla esimerkilläsi? Piti googlettaa ketä nämä on. Näyttäisivät sopivan toisilleen molemmat semikurppia: https://imagez.tmz.com/image/bf/4by3/2023/12/13/bff25f8ba1a546d3a579ccb…

Vierailija
1972/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

43, mies, eroista alkaa olemaan 10v. Matkaan mahtuu useita lasu -ilmoituksia ja muuta taistelua exää ja viranomaisia vastaan. Nyt vahvistamaton YH, kun exä vaihtoi paikkakuntaa parilla sadalla kilometrillä. Eka vuosi takana tätä. Olin koti-isä 6 vuotta putkeen ja sitten erosimme. Kaksi lasta siis. Käytännössä työttömänä siitä asti. Nyt eka täysipäivänen työ missä reilu palkka. Ihan köyhyydessä käristelty ja ilman omia vanhempia varmaan kuoltu matkan aikana. Eli palanut pahasti ihan karrelle asti. 

- Ei mitään katumuksia rakkauden suhteen

- En pelkää parisuhdetta

Olen tehnyt täysin tietoisen valinnan etten enää hae sitä. Jos rakastun niin rakastun, mutta rakastan itseäni vielä tämän kaiken jälkeen ehkä enemmän, kuin naista. Olen myös bi joten voisin olla miehen kanssa, mutta käytännössä en halua sitäkään. Duunit menee hyvin ja jatkan elämäni uudelleen rakennusta. Koiran ajattelin hankkia, koska meillä on aina ollut koiria perhepiirissä muttei koskaan itse ostamaani omaa koiraa. Se vaikuttaa todella kivalta idealta. Parisuhde naisen kanssa vaativalta. En osaa kuvitella miksi viihtyisin jakamassa aikaani toisen ihmisen kanssa kuin satunaisesti, ei mitenkään parisuhteen omaisesti. En ole ruma ja varmasti saisin parisuhteen jos haluaisin, seksitreffeillä olen käynyt riittävän usein tietäväni oman markkina-arvoni. Tässä on vielä reilusti aikaa mikä menee lasten vanhempana olemiseen ja töiden ohella on lähinnä viikonloput vapaina, pelaamiseen, urheiluun, säveltämiseen, taiteiluun. Missä se aika tulisi? Mitä minulle jäisi itsestäni jäljelle? Ei mitään. Haluan viettää aikaa myös itseni kanssa, koska pidän sitä tärkeänä. Koira siihen vierelle mahtuisi, yhdistäisin ulkona olemisen ja häne tarpeen ulkoilla. Koiralle tämä vierellä olo riittäisi, kun harrastaisin muita asioita itsekseni. Riittäisikö moinen naiselle? 

Vierailija
1973/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa aasialainen nainen. Sen lisäksi että saatte paremman näköisen ja nuoremman, niin ne on henkisesti jotain niin paljon parempaa kuin nämä feminismin aivopesemät boss bitch kurpat.

Vierailija
1974/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa kitinää miehillä. Itsellä ei viiskymppisenä miehenä ole ongelmaa. Olen pariduhteessa, mutta muitakin kiinnostuneita tuntuisi olevan. Oma muija kuitenkin riittää paremmin kuin hyvin. Lukekaa, harrastakaa, sivistäkää itseänne, olkaa kiinnostuneita asioista, rakentakaa sinne päähän muutakin kuin seksivietti ja katkeruus. Eläkäö elämää ja nauttikaa siitä, sitten ne naiset kiinnostuu. 40-50 ikäinen nainen hakee myös ajatuksiltaan kiinnostavaa kumppania.

Vierailija
1975/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä tällaiset ketjut. Kuka runkari tätä jatkuvasti nostaa esiin.

Vierailija
1976/2361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perseestä tällaiset ketjut. Kuka runkari tätä jatkuvasti nostaa esiin.

En runkkaa vaan penetroidun vaginaalisesti.

Vierailija
1977/2361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerrassaan hyvin näkyy kommenteista se, että feministien aivopesu on tuottanut vähän liiankin hyvää tulosta, koska naispuolisten argumentit ovat täysin aivottomia, miesten katkeria, mutta enemmän realistisia. "

Oletko ajatellut että et oikeasti tiedä useimpien kommentoijien sukupuolta vaan kuvittelet tietäväsi ne tuon oman ennakkoluulosi perusteella siitä millaisia ovat miesten ja millaisia naisten kommentit?

Vierailija
1978/2361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1. Et sinä itse arvoasi päätä, sen päättää ne toiset, joiden kanssa olet tekemisissä."

Ihminen päättää itse sen minkä arvoinen on itselleen, muut päättävät sen minkä arvoinen olet heille

"2. Bodycount, eli seksuaalisuutesi historia. Biologinen fakta = mies etsii kokematonta, tuoretta, tervettä naista lastensa äidiksi, ei mitään bimboa joka on viettänyt puolet elämästään selällään silmät auki. Se on fakta, siitä ei pääse mihinkään, koska näin ne miehet toimii"

Nykymaailmassa neitsyitä on enää parikymppisissä hyvin vähän. Se lasten hankkimiseksi solmittava parisuhde taas solmitaan yleensä lähempänä kolmeakymppiä. Neitsyyttä siis edellyttää hyvin harva mies. Ja kannattaa ymmärtää että suurin osa naisista sijoittuu siihen neitsyen ja jakorasian väliin. Eli heillä on jonkin verran suhteita mutta ei hirveän paljon.

"3. Siksi nämä turvautuvat huijaukseen, totuus kerrotaan vasta kun se mies on saatu sitoutumaan yhdessäoloon antamalla sitä seksiä yli tarpeen. Sitten jossain sivulauseessa annetaan ymmärtää, että kun mulla on se lapsikin huollettavana, se haluais tavata sinut, tuutte varmaan hyvin toimeen..ja sitten kun ollaan saman katon alla kaikki, niin jännästi se seksi tyssää siihen.."

Jos sinua on joku joskus huijannut niin olen pahoillani. Mutta eiköhän normaalijärkinen mies ihan itsekin huomaa että nainen elää YH-äidin elämää ennen kuin on koko elämänsä tähän naiseen sitonut.

Vierailija
1979/2361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä haaremit on totista totta"

Meidän siis pitää vain uskoa kun sinä sanot ilman ensimmäistäkään faktaa tai tutkimusta?

Vierailija
1980/2361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siksi nämä turvautuvat huijaukseen, totuus kerrotaan vasta kun se mies on saatu sitoutumaan yhdessäoloon antamalla sitä seksiä yli tarpeen."

Ihan vain varmuuden vuoksi jos et sattunut tietämään: mies ei ole mitenkään sidottu suhteeseen vaikka olisikin saanut seksiä. Siitä suhteesta voi lähteä kävelemään milloin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan