Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1881/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli ei saa joutuu tyytymään sinuun. Oli itsekkin nuorempi silloin nii sai. Ja sitten sai kenkää. Voi olla myös että tietoisesti ottaa vähän huonomman niin on valta suhteessa."

Teidän tyytymisestä jankkaavien kannattaisi katsoa sanakirjasta joskus se määritelmä sanalle "rakkaus".

Sen sanan ymmärryksen puute kun on se syy miksi te ette saa suhteita tai suhteenne eivät kestä.

Vierailija
1882/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein huvittaa lukea viestejä.Olemme molemmat 70+,olleet yhdessä kohta vuoden,nykyään asummekin yhdessä.Olemme ystäviä,kaikki taloustyöt teemme yhdessä.Juttu kulkee ja seksiä on ainakin 3 kertaa viikossa.Se on ihanaa,ihanampaa kuin entisten aviomiesten kanssa.Kumpikin ollut vuosia yksin.Kaikki on mahdollista missä iässä tahansa.Olemme hyvin rakastuneita yhdessä 24/7.582

Entisten aviomiesten, oikein monikossa :O ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos liikut fiksujen piirreissä, ymmärrät, ettei hyvästä perhetaustasta, hyvätuloista aasialaista noin vaan haeta vaimoksi. Se on statusjuttu, jos sellaisen onnistuu nappaamaan"

Tietenkin minä ymmärrän tämän. Mutta ei sen vaimon otsassa lue "akateeminen ja vaikeasti saatava vaimo" vaan ihan se näyttää samalta kuin ne muutkin tuontivaimot. Joten edelleen, aasialainen vaimo ei ole Suomessa mikään status, päinvastoin.

Vierailija
1884/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään siitä että nainen tietysti haluaa hyvän miehen. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.

Mitä naisella on tuolle hyvälle miehelle tarjolla? Sellaista mitä hyvä mies haluaa?

Jos ette keksi mitään niin olette oikeilla jäljillä. Naisilla ei ole miehille kuin vaatimuksia. Naiset eivät itse tuo mitään positiivista miehen elämään. Hyvä mies osaa ihan itse hoitaa vähät tiskinsä ja vaatehuoltonsa. Imuri pysyy kädessä ja vessakin on helppo siistiä säännöllisesti kun nainen ei ole purnukoineen vallannut 90% tilasta eikä viemäri ole jatkuvasti tukossa puuterien ja hiusten vuoksi. 

Läheisyyttä ja seksiä? Miksi ihmeessä hyvä mies haluaisi naisen joka on kiertänyt sylistä syliin ja nyt vihdoin harkitsee vakiintumista kun pitäisi saada muutamalle lapselle maksumies?

Vierailija
1885/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille."

Ja näitä "2. luokan haaremin" naisia ovat teidän siskonne, naispuoliset sukulaisenne, työkaverinne, työkaverien tyttäret jne?

Kumma kun näitä haaremeita on aina joka puolella mutta kenenkään läheinen tuttu nainen ei koskaan kuitenkaan ole niissä mukana.

Ja näitä kategorioita vain todellisilla parisuhdeteoreetikoilla, joilla ei ihmiskokemusta, parisuhdekokemuksesta ole edes omien vanhempien kautta. Muutkin kokemukset vaikuttavat olevan fiktiivisiä. 

&nbs

Olen väistänyt pelimiehet yksinkertaisella menetelmällä: seksiä vasta avioliitossa ;)

Onnellisena rouvana vuosikymmeniä, seksiäkin piisaa.

Vierailija
1886/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua naurattaa katkerat naiset joiden ainoat argumentit ovat "Mies on eri mieltä kuin minä joten hän ei varmaan saa pillua". "

Ymmärtänet että niitä erilaisia mielipiteitä on aika erilaisia. Suurin osa on ihan neutraaleja asioita eikä niistä kukaan nainen hernettä nenään vedä. Mutta jos ne miehen mielipiteet ovat avoimesti naisvihamielisiä ja naisia halventavia niin miksi ihmeessä niistä ei saisi suuttua? Tai miksi ihmeessä ne eivät vaikuttaisi siihen miten helposti se mies saa seksiä?

Vierailija
1887/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään siitä että nainen tietysti haluaa hyvän miehen. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.

Mitä naisella on tuolle hyvälle miehelle tarjolla? Sellaista mitä hyvä mies haluaa?

Jos ette keksi mitään niin olette oikeilla jäljillä. Naisilla ei ole miehille kuin vaatimuksia. Naiset eivät itse tuo mitään positiivista miehen elämään. Hyvä mies osaa ihan itse hoitaa vähät tiskinsä ja vaatehuoltonsa. Imuri pysyy kädessä ja vessakin on helppo siistiä säännöllisesti kun nainen ei ole purnukoineen vallannut 90% tilasta eikä viemäri ole jatkuvasti tukossa puuterien ja hiusten vuoksi. 

Läheisyyttä ja seksiä? Miksi ihmeessä hyvä mies haluaisi naisen joka on kiertänyt sylistä syliin ja nyt vihdoin harkitsee vakiintumista kun pitäisi saada muutamalle lapselle maksumies?

Nainen antaa miehelle elinikäistä kumppanuutta, seuraa, peiliä reflektioon ja luonteen kasvuun. Näitä samoja mies antaa naiselle. Avioliiton tarkoitus on kasvaa ihmisinä, kärsiäkin koska sitä vaan ei voi täysin kahden vajavaisen ihmisen ollessa yhdessä välttää. Mutta oikea rakkaus, se on mm. pitkämielinen ja kärsivällinen, toisen etua etsivä, kunnioittava.

Miksi se hyvä nainen olisi kiertänyt sylistä syliin? Neitsyitä 30-vuotiaitakin löytyy runsaasti, uskovaisista naisista. Ai uskikset ei kiinnosta? Arvasinkin kun puhut naisesta niin rumasti ja esineellistävästi. Sairas, rakkaudeton ja jumalaton ajatusmaailma niin monilla nykyisin :(

Vierailija
1888/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli iltapäivälehdessä juttu tekoäly-tyttöystävästä. 

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010050122.html

Juttu kertoo, että Google Trendsin mukaan hakusanalla AI girlfriend (tekoäly-tyttöystävä) on Suomesta tehty eniten Google-hakuja jo loppuvuodesta 2021. Maailmanlaajuisesti suurin piikki koettiin juhannuksen jälkeisellä viikolla vuonna 2023. Hakusanaa AI boyfriend (tekoäly-poikaystävä) taas on käytetty Suomessa niin vähän, ettei dataa ole edes saatavilla!

Naiset siis hakevat edelleen aitoa parisuhdetta. Miehet taas jotain ihan muuta.

Ei siis tarvi ihmetellä, jos ei parisuhdetta haluavaa miestä löydy.

Kyse on siitä, että useimmille miehille ei ole saat

Olen itse liikkuva nainen kuten moni kaverinikin. Tuttavapiirissä on jopa kuusikymppisiä, joilla on muodot kohdallaan. Edellyttää kyllä laadukasta ja määrällisesti sopivaa lihaskuntoharjoittelua. Toisaalta, kun muksut ovat lentäneet pesästä, niin luulisi olevan aikaa treenata. 

Vierailija
1889/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille."

Ja näitä "2. luokan haaremin" naisia ovat teidän siskonne, naispuoliset sukulaisenne, työkaverinne, työkaverien tyttäret jne?

Kumma kun näitä haaremeita on aina joka puolella mutta kenenkään läheinen tuttu nainen ei koskaan kuitenkaan ole niissä mukana.

No suurin osa minun tuntemistani naisista on naimisissa tai avoliitossa ja ne jotka eivät ole niin eipä ole tapana keskustella heidän dettielämästään. Mistäs sitä tietää heidän haaremitilannettaan. Sitä nyt kuitenkin tapahtuu yleisellä tasolla. Itselläkin on vähän kokemusta aiheesta ja totean vain että harvemmin on nainen kohdellut minua niin hyvin kuin silloin, kun yritti päästä ainoaksi naisekseni muiden ohi.

Vierailija
1890/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tämä ketju. Katkerat &Yksinäiset miehet (tai kenties vain yksi mies) näkee päiväunia haaremista. Ei ole ehkä päässyt vielä poikuudesta eroon. Keskenkasvuinen ainakin on.

Minua naurattaa katkerat naiset joiden ainoat argumentit ovat "Mies on eri mieltä kuin minä joten hän ei varmaan saa pillua". Tästä oli joku hauska youtube video miten klassinen vastaväite naiselta on että jos mies ei suostu olemaan samaa mieltä naisen kanssa: "i will make my holes unavailable to you or say other womens holes are unavailable to you" :D

Joo, se on aina jännä miten tarkasti palstan huuhkajat vaikuttavat tietävän kaikkien pillunsaannit.

Oikeassa elämässä ovat itsekin antaneet monta kertaa miehille, joiden oikeita mielipiteitä eivät ole koskaan tienneet.

Vierailija
1891/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmointi on sallittua. Joskus vain todellisuus ja unelmat ei kohtaa. Siksi se on vaikeaa.

Vierailija
1892/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmeessä hyvä mies haluaisi naisen joka on kiertänyt sylistä syliin ja nyt vihdoin harkitsee vakiintumista kun pitäisi saada muutamalle lapselle maksumies?"

No koska hän on hyvä mies. Hyvä mies ymmärtää että nainen ei ole odotellut jalat ristissä vain häntä. Ja hyvä mies ymmärtää perheen merkityksen sekä itselleen että yhteiskunnalle.

Vierailija
1893/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen väistänyt pelimiehet yksinkertaisella menetelmällä: seksiä vasta avioliitossa ;)"

Minäkin olen ne väistänyt vaikka olen aina ollut erittäin "helppo". Ja tuo jo vuosia rinnalla kulkenut aviomieskin löytyi vaikka  annoin samantien.

Vierailija
1894/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No suurin osa minun tuntemistani naisista on naimisissa tai avoliitossa ja ne jotka eivät ole niin eipä ole tapana keskustella heidän dettielämästään. Mistäs sitä tietää heidän haaremitilannettaan"

No jos ei tiedä niin ei kannata olettaa heidän olevan kaikkien jossain haaremeissa.

Vierailija
1895/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli ei saa joutuu tyytymään sinuun. Oli itsekkin nuorempi silloin nii sai. Ja sitten sai kenkää. Voi olla myös että tietoisesti ottaa vähän huonomman niin on valta suhteessa."

Teidän tyytymisestä jankkaavien kannattaisi katsoa sanakirjasta joskus se määritelmä sanalle "rakkaus".

Sen sanan ymmärryksen puute kun on se syy miksi te ette saa suhteita tai suhteenne eivät kestä.

Siinä vaiheessa kun kauniit naiset alkavat rakastumaan lyhyihin, lihaviin, rumiin, pienimunaisiin ja työttömiin miehiin alan uskomaan disney rakkauteen ja unohdan tasoteoriat. Mistä päättelet ettemme saa suhteita? Nämä tasot on itselleni hyvä asia koska itse olen korkeatasoinen mies.

Vierailija
1896/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun kauniit naiset alkavat rakastumaan lyhyihin, lihaviin, rumiin, pienimunaisiin ja työttömiin miehiin alan uskomaan disney rakkauteen ja unohdan tasoteoriat. Mistä päättelet ettemme saa suhteita? Nämä tasot on itselleni hyvä asia koska itse olen korkeatasoinen mies.

Kyse oli siitä tyytyykö joku vai ei. Ja ihminen ei useinkaan koe tyytyvänsä vaikka se tasoteorian mukaan siltä näyttäisi koska biologia on luonut meille horminimyrskyn jota myös rakkaudeksi kutsutaan. Ja tätä rakkautta ei tasoista ja tyytymisestä jankkaavien elämässä juuri näytä olevan vaikka ehkä suhteita olisikin. Muuten ei ole selitettävissä se että ette tunnu rakkaudesta mitään ymmärtävän.

Vierailija
1897/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen antaa miehelle elinikäistä kumppanuutta, seuraa, pe

Minun suhteissani nainen on aina heittänyt hanskat tiskiin siinä kohtaa kun on ollut tarkoitus kasvaa ihmisenä tai tehdä töitä toimivan suhteen eteen niin että molemmilla on siinä hyvä olla. Odotetaan, että suoraan paketista tulee joku täydellinen Ken-nukke joka mukautuu saumattomasti naisen visioihin ja kun niin ei käykään, marssitaan ovesta ulos.

No, en tiedä olisiko viisikymppisillä naisilla jo vähän kypsyyttä ja näkökulmaa asioihin. En ole vaivautunut yrittämään enää keski-iässä hirveästi aiempien kokemuksien vuoksi.

Vierailija
1898/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse roikuin, eronneena ja lasten lähdettyä elämään omaa elämäänsä, vuosikausia fuckbuddy-suhteessa, joka ei edennyt minnekään. Lopulta luovuin siitäkin ja aloin elää omaa elämääni, harrastamaan asioita, joista pidän ja tekemään vapaaehtoistyötä. Elämä oli kevyttä ja huoletonta, enkä kaivannut ketään rinnalleni. Tapasin kuitenkin vapaaehtoistoiminnassa mukavan kaverin, josta on vuosien mittaan tullut rakastettu ja kumppani.

Näin tapahtui, mutta olisin ollut tyytyväinen elämään yksinänikin. Toki olen edesmenneiden vanhempieni ainoa lapsi, joten en koskaan ahdistu ilman seuraa. päinvastoin, sosiaalisten tilanteiden jälkeen olen väsynyt ja kaipaan unta ja omaa tilaa. 

Vierailija
1899/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä vaiheessa kun kauniit naiset alkavat rakastumaan lyhyihin, lihaviin, rumiin, pienimunaisiin ja työttömiin miehiin alan uskomaan disney rakkauteen ja unohdan tasoteoriat. "

Ei kai kukaan sanonutkaan että kuka vain rakastuisi kehen vain. Vaan että ihmiset voivat aidosti rakastua myös muihin kuin kauneimpiin ihmisiin ja siksi eivät koe sitä tyytymiseksi.

Vierailija
1900/2361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No suurin osa minun tuntemistani naisista on naimisissa tai avoliitossa ja ne jotka eivät ole niin eipä ole tapana keskustella heidän dettielämästään. Mistäs sitä tietää heidän haaremitilannettaan"

No jos ei tiedä niin ei kannata olettaa heidän olevan kaikkien jossain haaremeissa.

Miksi lainasit tekstiäni vain tuohon asti kun se varsinainen pointti oli lopussa? Olet aika manipuloiva luonne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän