Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?
Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?
Kommentit (2361)
Mikä vaikeus siinä on?
Vihje :
Jos Rakkaus sattuu kohdalle, ihan helppoa. Kyllä Sen tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
"Muokkaisin esimerkkejäsi hieman. Se kun on ymmärrettäväänkin, jos nainen ei arvosta rokulipäivää ja juopottelua.
"Hei lähdetään lomamatkalle ulkomaille! Hotelli täysihoidolla ja ruokailu parhaassa ravintolassa. Minä maksan! Sain juuri lomarahat, ja kuka nyt laskee kun ollaan yhdessä kuitenkin"
Tämä on sitä oikeanlaista spontaaniutta ja uusista asioista innostumista, jota nainen arvostaa. Tai sitten:
"Minulla on tavoitteena saada ylennys Special Client International Manageriksi! Sitten voidaan hankkia se upea asunto siltä uudelta Unelmahattarapuiston alueelta!"
Myös tämä on sitä oikeanlaista innostumista ja elämässä eteenpäin menemistä. Entä sitten:
"Hei lähdetäänkö puistoon? Haetaan vain kaupasta siiderit ja nautitaan yhdessäolosta! Illan tullen istutaan talon katolla kunvalossa ja jutellaan henkeviä"
Tämä on sitä vääränlaista
Tarkoitit vrmaankin 15-vuotissynttäreitä?
Ei niitä oikeanlaisia naisia ole. Tai jos on, ovat vela-naisia jotka eivät halua parisuhdetta. Nainen joka haluaa parisuhteen, haluaa aina samoja asioita.
Naisten jutut voi kääntää seuraavalla tavalla:
"Elämässä eteenpäin meneminen" = työelämässä tms rahaan ja asemaan liittyvässä asiassa eteenpäin meneminen
"Miehen pitää olla haaveita" = pitää olla sellaisia haaveita, joiden toteuttaminen vaatii enemmän rahaa kuin nyt on
"Miehen pitää olla spontaani" = miehen pitää olla valmis maksamaan spontaanisti
"Miehen pitää osata nauttia elämästä" = asioista jotka maksavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on naisilla kovat defenssit täällä päällä. Kiistetään miesten havaitsema ilmiö ja yritetään kirjoittaa mustaa valkoiseksi.
"Ei me haluta miesten rahoja tai maksamia juttuja, halutaan vaan elämyksiä....!"
"Oikeasti olisin ihan tyyväinen vaan mökillä tai laavulla makkaraa paistellen."
Ja yhtäkkiä niitä normaaleja vaatimattomia kivoja naisia on nurkat pullollaan joka paikassa. Miesten kokemukset eivät kyllä näitä näkemyksiä tue. Onko naisilla oikeasti noin vääristynyt kuva itsestään vai mikä tässä nyt ei täsmää?
Sallikaa minun nauraa.
Sitten vielä yksi asia, nämä prinsessasadun legendan ylläpitäjät. Löysin itselleni täydellisen puolison kun en suostunut yhtään tyytymään, kyllä se sinullekin löytyy kun vaan jaksata odottaa. No ei löydy kaikille ja on vaarallista uskotella sellaista muille naisille. Pitää jonkin verran järkeäki
Muutenkin täällä todella moni asia halutana katsoa ja tulkita nainen/mies-kehyksen kautta. Sellaista tympeää typistämistä ja stereotypisointia
Vierailija kirjoitti:
Wrong! Noi sun esimerkit oikesta tai väärästä miehen spontaaniudesta meni JUST päinvastoin kuin se on oikeasti :D Sidukat puistossa on just sitä oikeaa spontaaniutta ja elämää mistä monet naiset haaveilevat.
Ei voi kuin ihmetellä, että a) missä piireissä te näitä ahneita ja pinnallisia naisia löytävät pyöritte? vai b) onko niin, että luette näitä satuja katkerien poikien sivustolla, ja sitten vielä luulette, että se on totta oikeat naiset ovat tällaisia?
Jos 40+ naiset oikeasti innostuisivat sidukoista puistossa, siitä että lähdetään illalla laavulle keittelemään retkievästä ja istumaan kynttilänvalossa, tehdään lumilinna naapurin lasten iloksi, lähdetään tutkimaan autiotaloa, tms...minä olisin suosittu mies :D
Ihan oikeasti nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wrong! Noi sun esimerkit oikesta tai väärästä miehen spontaaniudesta meni JUST päinvastoin kuin se on oikeasti :D Sidukat puistossa on just sitä oikeaa spontaaniutta ja elämää mistä monet naiset haaveilevat.
Ei voi kuin ihmetellä, että a) missä piireissä te näitä ahneita ja pinnallisia naisia löytävät pyöritte? vai b) onko niin, että luette näitä satuja katkerien poikien sivustolla, ja sitten vielä luulette, että se on totta oikeat naiset ovat tällaisia?
Jos 40+ naiset oikeasti innostuisivat sidukoista puistossa, siitä että lähdetään illalla laavulle keittelemään retkievästä ja istumaan kynttilänvalossa, tehdään lumilinna naapurin lasten iloksi, lähdetään tutkimaan autiotaloa, tms...minä olisin suosittu mies :D
Ihan oikeasti nyt.
Tämä.
Naiset haluavat jotain konkreettisempaa, jotain sellaista mikä maksaa tai edellyttää mieheltä uhrautumista kuten raatamista töissä tai asuntoremonttiprojektin parissa.
Mies joka yrittää tehdä vaikutusta tuollaisilla jutuilla, yrittää saada naisen halvalla. Naiset inhoavat sellaisia miehiä.
Edelleen, samanhenkisiä ihmisiä löytyy aivan varmasti molemmista sukupuolista. Miksi te edes mietitte mitään suhteita sellaisten kanssa jotka eivät syty samoista asioista?
Minä en olisi se joka lähtee sidukalle puistoon mutta ei ole mun mieskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti nyt.Tämä.
Enemmänkin naisen silmissä tuollainen mies ei yritä tehdä vaikutusta, mikä on iso turn-off. Ikuinen teinipoika joka haluaa tehdä kaikkea kivaa, ilman että naiselle jää mitään käteen koko parisuhteesta. Ei oikea uros.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, samanhenkisiä ihmisiä löytyy aivan varmasti molemmista sukupuolista. Miksi te edes mietitte mitään suhteita sellaisten kanssa jotka eivät syty samoista asioista?
Arvaanko oikein: haluat enemmän "tasoa".
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Ei kyse ole tasosta vaan siitä mikä kiinnostaa. Me harrastetaan monenlaista liikuntaa yhdessä miehen kanssa. Se on meidän tapa rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, yksi iso dilemma on siinä ettei löydy. Todella moni hakee kumppania jota kiinnostavat sellaiset asiat jotka ovat tyypillisiä omalle, mutta harvinaisia vastakkaiselle sukupuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muokkaisin esimerkkejäsi hieman. Se kun on ymmärrettäväänkin, jos nainen ei arvosta rokulipäivää ja juopottelua.
"Hei lähdetään lomamatkalle ulkomaille! Hotelli täysihoidolla ja ruokailu parhaassa ravintolassa. Minä maksan! Sain juuri lomarahat, ja kuka nyt laskee kun ollaan yhdessä kuitenkin"
Tämä on sitä oikeanlaista spontaaniutta ja uusista asioista innostumista, jota nainen arvostaa. Tai sitten:
"Minulla on tavoitteena saada ylennys Special Client International Manageriksi! Sitten voidaan hankkia se upea asunto siltä uudelta Unelmahattarapuiston alueelta!"
Myös tämä on sitä oikeanlaista innostumista ja elämässä eteenpäin menemistä. Entä sitten:
"Hei lähdetäänkö puistoon? Haetaan vain kaupasta siiderit ja nautitaan yhdessäolosta! Illan tullen istutaan talon katolla kunvalossa ja jutellaan henkeviä
Huoh, miten te jaksatte aina vain jatkaa tätä satua totuutena... Tuolla asenteella - että jokainen nainen olisi materialisti ja pinnallinen typerys- keräätte vihaa naisia kohtaan, ei tietty kiinnostakaan tavata ja tutustua kehenkään. Itseään toteuttava tuomio, ja lopulta kaikki jäävät yksin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?Ei kyse ole tasosta vaan siitä mikä kiinnostaa. Me harrastetaan monenlaista liikuntaa yhdessä miehen kanssa. Se on meidän tapa rentoutua.
On todella harvinaista että naista kiinnostaa liikunta, mutta ei korkea elintaso. Timmit mimmit eivät seurustele aikuisiässä köyhien miesten kanssa, vaikka olisivat köyhiä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti nyt.Tämä.
Naiset haluavat jotain konkreettisempaa, jotain sellaista mikä maksaa tai edellyttää mieheltä uhrautumista kuten raatamista töissä tai asuntoremonttiprojektin parissa.
Mies joka yrittää tehdä vaikutusta tuollaisilla jutuilla, yrittää saada naisen halvalla. Naiset inhoavat sellaisia miehiä.
Naiset haluavat sitä ja naiset inhoavat tätä. Ihmisistä noin puolet on naisia, ja tää kertoo kyllä tosi paljon teistä jos kuvittelette että he kaikki pitävät ja inhoavat samoja asioita. Esimerkiksi sen, että joko ihan itse valitsette aina tietynlaisia naisia tai sitten kuva naisista on rakennettu joltain pelimiesoppaista.
Mun ekalle miehelle kaikkein tärkeintä elämässä oli työ ja omaisuuden kerääminen. Ikinä ei ollut tarpeeksi, vaan aina tarvittiin uudempi auto, kesämökki, vene tai mikä lie vempele. Emme sopineet yhteen ollenkaan. Nykyinen aikuisena löydetty tykkää jutella kanssani filosofiasta, saunoa ja kävellä metsässä. Onneksi älysin etsiä erilaista miestä tällä kertaa, sen sijaan että olisin alkanut valittamaan ympäriinsä kuinka kaikki miehet pitävät vain työnteosta ja aina vain uudemmasta autosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?Ei kyse ole tasosta vaan siitä mikä kiinnostaa. Me harrastetaan monenlaista liikuntaa yhdessä miehen kanssa. Se on meidän tapa rentoutua.
On todella harvinaista että naista kiinnostaa liikunta, mutta ei korkea elintaso. Timmit mimmit eivät seurustele aikuisiässä köyhien miesten kanssa, vaikka olisivat köyhiä itse.
Jaa. No me ollaan hyvätuloisia molemmat, en tiedä miten se liittyy tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti nyt.Tämä.
Eivät inhoa, mutta eivät toisaalta kiinnostu parisuhdemielessä. Nuo asiat ovat kenties mukava lisä. Jos miehellä riittää energiaa noihin sen jälkeen kun hän on panostanut rahaan, asemaan, ja/tai kotipesän tasoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti nyt.
Mitä ihmettä nyt... Sinä haluat tehdä tuota kaikkea kaikkien kanssa, ja kun joku ei halua, syynä on nuo mukavat asiat, eikä joku asia sinussa, niinkö?
Tällä säällä en lähtisi nauttimaan sidukkaa puistoon, mutta keväällä, kesällä ja syksyllä kyllä. Samoin laavu on just parasta monella säällä (talvella myös), samoin kynttilänvalo ja lumilinnan rakentelu. Autiotalot pelottaa sen verran et se jäis välistä, mut 4/5 noista asioista sanoisin kyllä. Oikean ihmisen kanssa, eli avioliittoon tarvitaan vähän muutakin kuin nuo asiat.
N52, joka on noita asioita tehnytkin miehensä kanssa, eikä siitä niin kauaakaan ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti nyt.Tämä.
Ehkä pointti on se, et "tehdä vaikutus" millään asioilla on jotenkin... noloa? Aitous on arvostettavaa, ei mikään roolipeli tai näytelmän vetäminen.
Nyt on pakko sanoa et jäkä jäkä, kun naiset aina sitä ja tätä, eikä ainakaan tota. Sä et selkeästi tiedä asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Luuletko että naiset liikkuvat vain ja ainoastaan pitääkseen itsensä gold-digger kunnossa? Sekö on mielestäsi naisen ainoa syy liikkua? Esim. itse liikun todella paljon, koska haluan pitää itseni terveenä ja ohjaan työksenikin liikuntaa. Liikunnanohjaajan palkka ei päätä huimaa, mutta eipä tuolla väliä koska en ole elintasosta kiinnostunut eikä ole miehenikään.
Itse olen saanut feministisen kasvatuksen ja opin jo nuorena, että miehen lähestyminen on aivan saatanasta ja likainen mielikuvitus. Yh -äiti tietty, aloin vihaamaan miehiä.
No tästä huolimatta tutustuin teini-iässä tyttöihin ystävinä ja myös opiskellessa ( sivarissa ) .
Opin luonnollisesti lähestymään miehenä naista esim. kahvilassa, baarissa jos luo pullon olutta.
Nyt taas olen lukenut lähes kaiken, mikä on ahdistavaa ja olen ihan lukossa. En osaa enää. Aina ollut naisia/tyttöjä ystävinä, mutta haluaisin pyyhkiä mielestäni ahdistavat jutut, että voisin jutella naisten kanssa rennosti. Tuskin koskaan enää tavoitan sitä - viittaan MeToohon ja nettikitinään. Olin jo valmiiksi nyt feministiavoin mies, mutta en enää. Kaikki kerrat kun käyn yksin baarissa, hakeudun herrasseuraan, ehkä olisin aiemmin sinkkuna uskaltanut jutella naisille?
"Koko onnemme kalpamme kärjessä on, ei rintamme heltyä saata."