Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?
Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?
Kommentit (2361)
Olisi mielenkiintoista nähdä joku tutkimus tai gallup siitä minkälaisilla ja ikäisillä ihmisillä on vaikeuksia muodostaa parisuhdetta.
Omassa ystäväpiirissä käytännössä kaikilla on kumppani, ja ne joilla ei sitä tällä hetkellä ole, kyllä saisivat kumppanin halutessaan nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä joku tutkimus tai gallup siitä minkälaisilla ja ikäisillä ihmisillä on vaikeuksia muodostaa parisuhdetta.
Omassa ystäväpiirissä käytännössä kaikilla on kumppani, ja ne joilla ei sitä tällä hetkellä ole, kyllä saisivat kumppanin halutessaan nopeasti.
Avainsana tuossakin on halutessaan. Olen ollut sinkku monta vuotta, mutta tarjokkaita on ollut (joukossa on ollut niitä jykeväleukaisia, liikunnallisia, hyvin ansaitsevia miehiäkin). En vaan ole ollut tarpeeksi kiinnostunut kenestäkään alkaakseni suhteeseen heidän kanssaan tai minua kiinnostaneet miehet eivät ole kiinnostuneet minusta tarpeeksi. En kuitenkaan pidä itseäni tai minut torjuneita miehiä liian valikoivina, vaikeina tai todellisuudesta vieraantuneina. Mieluummin olen ilman suhdetta kuin suhteessa vasten tahtoani tai sellaisen miehen kanssa, joka ei todella halua olla kanssani.
Jos joskus kohtaan miehen, joka haluaa minut ja minä hänet, niin tietenkin se olisi upea juttu. Siihen asti olen onnellinen itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wrong! Noi sun esimerkit oikesta tai väärästä miehen spontaaniudesta meni JUST päinvastoin kuin se on oikeasti :D Sidukat puistossa on just sitä oikeaa spontaaniutta ja elämää mistä monet naiset haaveilevat.
Ei voi kuin ihmetellä, että a) missä piireissä te näitä ahneita ja pinnallisia naisia löytävät pyöritte? vai b) onko niin, että luette näitä satuja katkerien poikien sivustolla, ja sitten vielä luulette, että se on totta oikeat naiset ovat tällaisia?
Jos 40+ naiset oikeasti innostuisivat sidukoista puistossa, siitä että lähdetään illalla laavulle keittelemään retkievästä ja istumaan kynttilänvalossa, tehdään lumilinna naapurin lasten iloksi, lähdetään tutkimaan autiotaloa, tms...minä olisin suosittu mies :D
Ihan
Miksi sitten valitsit sen rahankerääjämiehen?
Minäpä kerron.
Koska naiset haluavat sellaisia miehiä, jotka keräävät mahdollisimman paljon resursseja. Sellaisen kanssa halutaan tehdä lapset ja perustaa perhe.
Onkohan ketjun aloittaja vielä löytänyt miestä, mietin ? On tullut tuohon aloitukseen 1,5 vuotta lisää aikaa.
55+ ja parisuhteesta haaveilu, jäänyt vain haaveiluksi. Mulle riittäisi ihan vaan tavallinen suomalainen eläinrakas mies, joka tykkäisi kulkea metsässä kanssani marjassa/sienessä tai ihan vaan ihmettelemässä luontoa, hoitelisi kanssani puutarhaa ja viettäisi leppoisia koti-iltoja. En ole vielä keksinyt, missä tälläisiin vapaisiin voisi törmätä. Lienevät kaikki varattuja ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, samanhenkisiä ihmisiä löytyy aivan varmasti molemmista sukupuolista. Miksi te edes mietitte mitään suhteita sellaisten kanssa jotka eivät syty samoista asioista?
Minä en olisi se joka lähtee sidukalle puistoon mutta ei ole mun mieskään.
Arvaanko oikein: haluat enemmän "tasoa".
?Ei kyse ole tasosta vaan siitä mikä kiinnostaa. Me harrastetaan monenlaista liikuntaa yhdessä miehen kanssa. Se on meidän tapa rentoutua.
On todella harvinaista että naista kiinnostaa liikunta, mutta ei korkea elintaso. Timmit mimmit eivät seurustele aikuisiässä köyhien miesten kanssa, vaikka olisivat köyhiä its
Kuka väitti että naiset liikkuvat saadakseen hyvätuloisen miehen?
Tuossa sanottiin vain että kun nainen on timmi, ei hän seurustele pienituloisen miehen kanssa. Sporttinen kroppa vaihtuu korkeaan elintasoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wrong! Noi sun esimerkit oikesta tai väärästä miehen spontaaniudesta meni JUST päinvastoin kuin se on oikeasti :D Sidukat puistossa on just sitä oikeaa spontaaniutta ja elämää mistä monet naiset haaveilevat.
Ei voi kuin ihmetellä, että a) missä piireissä te näitä ahneita ja pinnallisia naisia löytävät pyöritte? vai b) onko niin, että luette näitä satuja katkerien poikien sivustolla, ja sitten vielä luulette, että se on totta oikeat naiset ovat tällaisia?
Jos 40+ naiset oikeasti innostuisivat sidukoista puistossa, siitä että lähdetään illalla laavulle keittelemään retkievästä ja istumaan kynttilänvalossa, tehdään lumilinna naapurin lasten iloksi, lähdetään tutkimaan autiotaloa, tms...minä olisin suosittu mies :D
Ihan oikeasti nyt.
Avioliittoon tarvitaan ne tärkeimmät asiat. Miehen halu panostaa yhteisen elintason nostamiseen, suuripiirteisyys rahan kanssa, jne.
Nuo ehkä ovat kivoja juttuja sen lisäksi, ainakin osalle naisista.
Mutta naisen konkreettinen hyödyttäminen ja rahaa maksavat mukavuudet ovat se tärkein asia.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 40+ naiset oikeasti innostuisivat sidukoista puistossa, siitä että lähdetään illalla laavulle keittelemään retkievästä ja istumaan kynttilänvalossa, tehdään lumilinna naapurin lasten iloksi, lähdetään tutkimaan autiotaloa, tms.
Miksi sitten valitsit sen rahankerääjämiehen?
Minäpä kerron.
Koska naiset haluavat sellaisia miehiä, jotka keräävät mahdollisimman paljon resursseja. Sellaisen kanssa halutaan tehdä lapset ja perustaa perhe.
Väärin. Valitsin hänet siksi, koska hänet tavatessani hän ei vielä ollut rahankerääjämies vaan ihan tavallinen opiskelija jolle sitten ura ja raha alkoi merkitä yhä enemmän ja enemmän. En tehnyt hänen kanssaan lapsia, koska liittomme ei ollut hyvä (kun emme toisillemme sopineet) eikä hän olisi myöskään ollut hyvä isä (koska oli aina töissä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, samanhenkisiä ihmisiä löytyy aivan varmasti molemmista sukupuolista. Miksi te edes mietitte mitään suhteita sellaisten kanssa jotka eivät syty samoista asioista?
Minä en olisi se joka lähtee sidukalle puistoon mutta ei ole mun mieskään.
Arvaanko oikein: haluat enemmän "tasoa".
?Ei kyse ole tasosta vaan siitä mikä kiinnostaa. Me harrastetaan monenlaista liikuntaa yhdessä miehen kanssa. Se on meidän tapa rentoutua.
On todella harvinaista että naista kiinnostaa liikunta, mutta ei korkea elintaso. Timmit mimmit eivät seurustele aikuisiässä köyhien miesten kanssa, vaikka olisivat köyhiä itse.
Jaa. No me ollaan hyvät
Totta kai se liittyy. Sinulle ei kävisi pienituloinen mies. Vaikka olisit itse pienituloinen, ei siltikään kävisi, tai "sattumalta" pariutuisit hyvin tienaavan kanssa.
Ketju osoittaa hyvin miksi miehille käy seksi, yhteiset aktiviteetit ja hauskanpito. Mutta miehet eivät halua arjen jakamista, yhteistä kotipesäprojektia tai ehdotonta sitoutumista vaikka tulisi mitä.
Poikkeuksena jotkut vaimon passattavana olemiseen tottuneet ukot. Mutta nyt siis puhutaan nykyaikaisista, elämässä mukana olevista miehistä. Heillä on vanhanaikaisissa parisuhteissa vain hävittävää.
Minä en ole saatavilla, koska olen kyllästynyt toimimaan laastarina.
Minulta halutaan olkapäätä, tukea ja ymmärtämistä. Mutta heti kun nainen on jaloillaan, seksuaalinen ja hauska, menestynytkin...minut unohdetaan ja häntä alkaa kiinnostamaan maskuliinisempi (mutta itsekkäämpi ja vähemmän tunneälykäs) mies. Myös pelastajana kelpaan loistavasti, kun eron jälkeen elintaso romahti ja ritari nostaisi naisen siitä parempaan elämään.
En lähde enää tapailemaan ketään, ellen ole naiselle se mies jonka kanssa halutaan intohimoisesti seksiä ja romantiikkaa, ihan sama olenko töissä, haluanko puhua tunteista sanaakaan, tai katoanko aamulla jonnekin.
Toisin sanottuna, tämä oli minulle tässä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ketjun aloittaja vielä löytänyt miestä, mietin ? On tullut tuohon aloitukseen 1,5 vuotta lisää aikaa.
55+ ja parisuhteesta haaveilu, jäänyt vain haaveiluksi. Mulle riittäisi ihan vaan tavallinen suomalainen eläinrakas mies, joka tykkäisi kulkea metsässä kanssani marjassa/sienessä tai ihan vaan ihmettelemässä luontoa, hoitelisi kanssani puutarhaa ja viettäisi leppoisia koti-iltoja. En ole vielä keksinyt, missä tälläisiin vapaisiin voisi törmätä. Lienevät kaikki varattuja ?
Minä olen juuri tuollainen mies, mutta olen aavistuksen verran nuorempaa ikäluokkaa.
Tuntuu, että ilman parisuhdetta jäävät nämä jankkaajat, jotka kivenkovaa välttämättä, että kaikki naiset ovat tuollaisia ja miehet tuollaisia. Ollaan jo valmiiksi puolustusasemissa ja negatiivisia. Itse erosin viisikymppisenä ja halusin parisuhteen, mutta en enää halunnut asua miehen kanssa saman katon alla. Pari suhdetta kariutui tähän ongelmaan kunnes löysin miehen, joka on samoilla linjoilla. Lisäksi olen aina ollut parisuhteissani se enemmän tienaava, eikä miehet ole ostaneet minulle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ketju osoittaa hyvin miksi miehille käy seksi, yhteiset aktiviteetit ja hauskanpito. Mutta miehet eivät halua arjen jakamista, yhteistä kotipesäprojektia tai ehdotonta sitoutumista vaikka tulisi mitä.
Poikkeuksena jotkut vaimon passattavana olemiseen tottuneet ukot. Mutta nyt siis puhutaan nykyaikaisista, elämässä mukana olevista miehistä. Heillä on vanhanaikaisissa parisuhteissa vain hävittävää.
Ero tulee nykyään niin helposti, ettei kukaan uskalla enää sitoutua. Erosta seuraa hirveä soppa ja stressitasot ovat katossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että ilman parisuhdetta jäävät nämä jankkaajat, jotka kivenkovaa välttämättä, että kaikki naiset ovat tuollaisia ja miehet tuollaisia. Ollaan jo valmiiksi puolustusasemissa ja negatiivisia. Itse erosin viisikymppisenä ja halusin parisuhteen, mutta en enää halunnut asua miehen kanssa saman katon alla. Pari suhdetta kariutui tähän ongelmaan kunnes löysin miehen, joka on samoilla linjoilla. Lisäksi olen aina ollut parisuhteissani se enemmän tienaava, eikä miehet ole ostaneet minulle yhtään mitään.
Pakko kommentoida tähän. Oon samaa mieltä siitä että sinkku"markkinoilla" kannattaa ennemmin olla positiivinen, iloinen ja avoimin mielin kuin negatiivinen, ennakkoluuloinen ja kyyninen jäärä. Itsekin yhden perusnegatiivisen kanssa vuosia olleena totesin että en enää koskaan halua sellaista ihmistä elämääni. Hän imi kaiken ilon elämästä, kaikessa oli aina jotain pielessä.
Itsekin olin päättänyt että jos tää on se mitä on tarjolla niin ei kiitos. Mieluummin ilman. Eikä todellakaan saman katon alle enää ikinä, haluan vain rusinat pullasta. Sitten menin kuitenkin rakastumaan ja huomasin haluavani kaiken. Koko pullan. Halusin herätä tämän ihmisen vierestä joka aamu ja nukahtaa siihen joka ilta ja kaiken siltä väliltä. Yhteisen kodin ja (uskomatonta kyllä) sukunimenkin.
Itsekin olin aiemmissa suhteissa aina se paremmin tienaava ja se joka mahdollisti asioita. Pakko myöntää että nyt onkin kieltämättä tosi mukava kun miehelläkin on hyvät tulot ja voidaan yhdessä mahdollistaa kaikenlaista. Oli se sitten kodin remontointi tai lomamatkat. Meidän rahat ei ole yhteisiä mutta yhdessä päätetään, toteutetaan ja pääosin maksetaan. Lahjat sitten erikseen. Viime viikonloppuna juuri oltiin mun maksamalla lomamatkalla miehen synttäreiden johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulta halutaan olkapäätä, tukea ja ymmärtämistä. Mutta heti kun nainen on jaloillaan, seksuaalinen ja hauska, menestynytkin...minut unohdetaan ja häntä alkaa kiinnostamaan maskuliinisempi (mutta itsekkäämpi ja vähemmän tunneälykäs) mies. Myös pelastajana kelpaan loistavasti, kun eron jälkeen elintaso romahti ja ritari nostaisi naisen siitä parempaan elämään.
En lähde enää tapailemaan ketään, ellen ole naiselle se mies jonka kanssa halutaan intohimoisesti seksiä ja romantiikkaa, ihan sama olenko töissä, haluanko puhua tunteista sanaakaan, tai katoanko aamulla jonnekin.
Syy on sinussa itsessäsi, kun et kykene aloittamaan tasavertaista suhdetta huonon itseluottamuksesi vuoksi. Sinusta tuntuu että olet parhaimmillasi kun pääset niskan päältä aloittamaan tapailun, eli et koe naista uhkana kun hän on heikoimmillaan.
Omallekin kohdalle on noita "pelastajia" osunut ueampiakin. Ovat auttavinaan, ja tukevinaan, mutta koko homma on huijausta, ja kun oma olo heistä huolimatta kohenee, niin ovatkin vaatimuslistan kanssa ja syyllistävät etät jättää ei saa kun minkäin tuin sinua silloin. On yritetty saada kestämään peliriippuvuutta ja alkoholismia tuon syyllistyksen varjolla, sekä narsistista käytöstä. Moni tullainen mies myös haluaa että nainen ei nousisi vaan pysyisi heikkona ja autettavana, koska he itse eivät pärjää normaalin naisen kanssa.
Ihan hyvä että tuo oli tuossa kohdaltasi, et enää kiusaa enempää naisia tuolla kierolla persoonallisuudellasi.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian kiltti. Se on ongelmasi. Sinun pitää suoraan ehdottaa laastariseksisuhdetta. Jos nainen ei suostu, lähdet vain lätkimään.
"Totta kai se liittyy. Sinulle ei kävisi pienituloinen mies. Vaikka olisit itse pienituloinen, ei siltikään kävisi, tai "sattumalta" pariutuisit hyvin tienaavan kanssa."
Tää on tekosyy jonka avulla sun ei koskaan tarvi ottaa vastuuta pärjäämisestäs naisten kans.
Mä oon aina ollu persauki ja naisia riittäny, nyt vakiintunu mummuijan ja muksun kans mut jos tälle kävis jotain tossa ois jono oven takana kun muut vaihtoehdot parisuhteeseen on tommosia impotentteja vastuupelkureita ja sillä ei ole mitään tekemistä rahan vaan itseluottamuksen ja luotettavuuden kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on sinussa itsessäsi, kun et kykene aloittamaan tasavertaista suhdetta huonon itseluottamuksesi vuoksi. Sinusta tuntuu että olet p
Tuttu juttu.
Kun nainen tapaa kiltin miehen, nainen perustelee itselleen kuinka se kiltti mies on kuitenkin oikeasti paha sisältä.
Kun nainen tapaa röyhkeän pelimiehen, nainen perustelee itselleen kuinka se pelimies on kuitenkin oikeasti kiltti sisältä.
Naiset näkevät 90% sen mitä haluavat nähdä, ja sen mikä tuntuu hyvältä siinä hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
"Totta kai se liittyy. Sinulle ei kävisi pienituloinen mies. Vaikka olisit itse pienituloinen, ei siltikään kävisi, tai "sattumalta" pariutuisit hyvin tienaavan kanssa."
Tää on tekosyy jonka avulla sun ei koskaan tarvi ottaa vastuuta pärjäämisestäs naisten kans.
Mä oon aina ollu persauki ja naisia riittäny, nyt vakiintunu mummuijan ja muksun kans mut jos tälle kävis jotain tossa ois jono oven takana kun muut vaihtoehdot parisuhteeseen on tommosia impotentteja vastuupelkureita ja sillä ei ole mitään tekemistä rahan vaan itseluottamuksen ja luotettavuuden kans.
Muija ja muksu viittaa siihen, etei siellä kotona ole odottamassa timmiä sporttinaista. Sellaisista puhuttiin tässä. ko. naiset eivät koskaan pariudu pienituloisten miesten kanssa, vaikka olisivat pienituloisia itse.
Joillain miehillä on kyllä loputon usko siihen että naiset tekevät kaiken vain miesten takia. Vai on muka TODELLA harvinaista harrastaa liikuntaa ilman että sen takana olisi rikkaan miehen metsästys? :D
Varmasti rikkaista miehistä haaveilevat koittavat pitää itsensä kunnossa, mutta se ei tarkoita etteikö muilla naisilla voisi olla muut syyt liikkua. Esim. ihan vaikka terveys. Tai se että sattuu tykkäämään liikunnasta.