Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1621/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 45+ ja kyllä minulle kävisi parisuhde. Sehän olisi parasta kun löytyisi samanhenkinen ihminen jonka kanssa voisimme viettää mukavia hetkiä yhdessä. Mutta minunkaan toivomukseni eivät täsmää naisten enemmistön kanssa.

Kun olet lukenut läpi seuraavat, ymmärrät etten sopisi sinulle:

- en ole lähtökohtaisesti muuttamassa kanssasi yhteen. Tämä ei ole poissuljettua, mutta on ongelma jos yhteen muuttaminen on jotain mitä haluat ehdotomasti alusta saakka

- en missään tapauksessa halua uusioperheen isäksi tai edes isähahmoksi. Monet sanovat näin, mutta sitten iskee vuoden kymmenes flunssa-, tai vatsatautiepidemia, ja voisitko auttaa jne. Voin tutustua lapsiisi ja voidaan joskus tehdä jotain yhdessä, ja tulen toimeen lasten kanssa melko hyvin. Mutta pääsääntöisesti haluan olla vain sinun kanssasi

- en osaa remontoida tai korjata yhtään mitään. Minkäänlainen asuntoprojekti ei tule kysymykseen

-

Erinomainen kirjoitus! Tunnistan kaikki esille nostetut asiat, joko itselle tapahtuneina, tai kavereilta kuultuna. Esim. tuo remontti- Reiska kuvio on kuulemani mukaan kovinkin yleinen (eli siis "tee remontti- saat seksiä"). Samoin tuo kohta arki- elämykset oli täyttä timanttia! Omassa edesmenneessä avioliitossani meni juuri noin, elämä oli pelkkää uuden matkan suunnittelua, ja seksiä oli pelkästään matkoilla jos silloinkaan. Rahaa ei olisi ollut matkustella, mutta se ei rouvaa haitannut. "No, kato ei sinne lennot oo kun kakssataa per nuppi!". Joo, ei ole niin. Eli neljän päivän kaupunkiloma Barcelonassa kustantaa sen 200 euroa? Siivoaminen ja sisustaminen- kohta, täysi napakymppi! Nainen katsoo ikiaikaiseksi oikeudekseen määrätä miltä koti näyttää. Ei niin väliä vaikka ei edes naisen koti olekaan...  Kiitos kirjoituksesta, kuka ikinä oletkin! Tämä tulisi jokaisen naisen lukea hitaasti ja ajatuksella läpi.

Vierailija
1622/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 45+ ja kyllä minulle kävisi parisuhde.

- en missään tapauksessa halua uusioperheen isäksi tai edes isähahmoksi. 

Eli haet lapsetonta ja itse olet siis jo 45+.... Onnea etsintään, tehtävä vaikea, mutta tuskin mahdoton.

Vedä henkeä, laske kymmeneen ja rauhoitu. Sitten lue t- a- r- k- a- s- t- i  mitä tuossa kohdassa, ja tuossa kirjoituksessa sanotaan. Ei siinä poissuljeta naisen lapsia. Siinä vain kerrotaan pelisäännöt mitä naisen lapsiin tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saa alapeukuttaa. Minulla ei ole välttämätöntä tarvetta saada parisuhdetta, joten en sellaiseen lähde ellei löydy sopivaa ihmistä jonka kanssa toiveet kohtaavat."

Ongelma ei ole se että sinulla on toiveita vaan että toivelistasi on hyvin negatiivinen. "En halua sitä enkä tykkää tästä". Helpoiten parisuhteen löytävät ihmiset jotka ovat joustavia ja avoimia niillekin asioille jotka eivät ole ihan sitä heidän omaa juttuaan.

Tiedän.

Mutta kun tuota on kokeiltu. Olin joustava asioissa jotka eivät olleet elintärkeitä ja suostuttelin itseni joustamaan sellaisissa asioissa joissa en olisi halunnut joustaa. Ja lopulta kävi ilmi että tapailemani nainen oli minun vastakohtani niissä muissakin asioissa.

Minusta eivät yksinkertaisesti ole kiinnostuneet muut kuin naiset, jotka oikeastaan haluaisivat kotiäideiksi miehekkäälle ja osaavalle perusmiehelle joka remontoi kotia ja ilahtuu suuresti kun vaimo on leiponut hänelle pullaa. Sitten päästään lomalle jolla ei kävellä metriäkään ylimääräistä, vaan nautitaan täysin rinnoin herkuista ja hemmottelusta. Tapailu oli alusta saakka sitä, että minusta yritettiin etsiä sitä haettua miestyyppiä, josko sellainen oikea mies löytyisi sisältäni kun vähän kaivaa. Minä puolestani toivoin että nainen innostuisi asioista joista mitä pidän, kun todellisuudessa se vähäkin innostus oli pitkälti näyteltyä jotta tutustuminen voisi jatkua.

Sekin on vähän ongelmallista kun en halua lapsia, ja alkaa käymään ilmi että nainen sittenkin haluaisi, vaikka alussa sanoikin ettei ole suunnitellut perheen perustamista.

Siksi en tee enää vastaavia kompromisseja. En ala tapailemaan ihmistä joka ei ole aidosti samanhenkinen kuin minä. Suurin osa ylipäätään joustaa liikaa siksi, koska muuten perheen perustaminen jää haaveeksi. Se ei ole itselläni suunnitteilla, ja koska olen tottunut elämään yksin, minulla ei ole pakkoa saada kumppania rinnalleni siksi koska arki olisi hankalaa tai yksin eläminen ahdistaisi.

Vierailija
1624/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä tulisi jokaisen naisen lukea hitaasti ja ajatuksella läpi."

Saat sinä toki jumittaa kotona jossa mikään ei koskaan muutu tai parane. Mutta ymmärrä että se ei ole useimmille naisille kovin innostavaa elämää jos mitään ei koskaan tapahdu. Se että toinen innostuu uusista asioita ja on avoin muutoksille on puoleensavetävää.

Vierailija
1625/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kun tuota on kokeiltu. Olin joustava asioissa jotka eivät olleet elintärkeitä ja suostuttelin itseni joustamaan sellaisissa asioissa joissa en olisi halunnut joustaa. Ja lopulta kävi ilmi että tapailemani nainen oli minun vastakohtani niissä muissakin asioissa."

No sen joustavuuden pitää tulla ihan sieltä perusluonteesta. Ei sitä voi feikata kovin pitkään kuten itsekin olet huomannut.

Vierailija
1626/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 45+ ja kyllä minulle kävisi parisuhde.

- en missään tapauksessa halua uusioperheen isäksi tai edes isähahmoksi. 

Eli haet lapsetonta ja itse olet siis jo 45+.... Onnea etsintään, tehtävä vaikea, mutta tuskin mahdoton.

Voisitko lukea hieman tarkemmin? Kiitos.

Ja tosiaan, kaksi naisista jotka ovat olleet aloitteellisia minun suuntaani viime vuosina, olivat <30v ja lapsettomia. Pulma oli siinä, että he halusivat lapsia.

Itse olin vähän aikaa sitten kiinnostunut naisesta joka on 50+ ja hänellä on kolme lasta, mutta hän ei ollut kiinnostunut minusta muuten kuin kaverimielessä.

Vierailija
1627/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kun tuota on kokeiltu. Olin joustava asioissa jotka eivät olleet elintärkeitä ja suostuttelin itseni joustamaan sellaisissa asioissa joissa en olisi halunnut joustaa. Ja lopulta kävi ilmi että tapailemani nainen oli minun vastakohtani niissä muissakin asioissa."

No sen joustavuuden pitää tulla ihan sieltä perusluonteesta. Ei sitä voi feikata kovin pitkään kuten itsekin olet huomannut.

Se taitaa enemmänkin tulla tarpeesta saada kumppani. Ja tämä tarve useasti liittyy tarpeeseen hankkia lapsia.

Vierailija
1628/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tehdä asiat vaikeaksi niin mikäs siinä. Nykyisen vaimon kanssa kävin kaksilla treffeillä ja sen jälkeen hän muutti luokseni. Yhdessä oltu kohta neljätoista vuotta. Kotipaikkakunnan naisten kanssa en päässyt koskaan treffeille asti joten piti lähteä kauemmaksi kalaan. Ja se kannatti. Vaimo ihmettelee toisinaan miksi en heille kelvannut mutta ajattelee sitten että se onkin hänen onnensa se.

Vierailija
1629/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taitaa enemmänkin tulla tarpeesta saada kumppani. Ja tämä tarve useasti liittyy tarpeeseen hankkia lapsia.

No, juurikin tuosta siinä on kysymys. Nuorena hormonit vievät, ei siinä aivot kykene analysoimaan toista ihmistä tarkasti kun suurin osa verestä on siinä vaiheessa ihan eri osassa vartaloa...

Vierailija
1630/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat sinä toki jumittaa kotona jossa mikään ei koskaan muutu tai parane. Mutta ymmärrä että se ei ole useimmille naisille kovin innostavaa elämää jos mitään ei koskaan tapahdu. Se että toinen innostuu uusista asioita ja on avoin muutoksille on puoleensavetävää.

Miehen kannalta se taas ei ole puoleensavetävää kun aina haluttaisiin enemmän kuin mihin on varaa, ja elämyksiä/seksiä on vain kun pystytään ostamaan kallis matka tai sisustusremontti.

Kun kaikki elämykset ja yhteinen "laatuaika" on sidoksissa rahaan jolla näitä ostetaan (ja koskaan kalliita asioita ei voi olla liikaa), 99% ajasta on sitten pelkkää arkea.

Siksi miehet arvostavat naisia joilla on mielikuvitusta ja jotka nauttivat seksistä itsessään. Ei niin että aina pitää ostaa elämyksiä, tai kiinnostus seksiin on sidoksissa hienoon paikkaan jossa sitä harrastetaan.

Vierailija
1631/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen juttu. Kyllä, miehen tulee olla innostuva uusista asioista, spontaani, muutoksille avoin, niin on puoleensavetävä. Kyllä vain, mutta nämä asiat joista mies innostuu, ja on avoin muutoksille tulee olla naisen määrittelemiä.

Nainen: "Lähdetäänkö yhteiselle lomamatkalle?" Mies: "Oi, kyllä rakas! Olenkin jo varannut meille luxus- matkan kaukoitään. Minä maksan!". Tämä on esimerkki naiselle mieluisasta, "oikeasta" spontaaniudesta, ja samalla viesti hyvästä varallisuudesta, joka luonnollisesti on naisen mielestä ihan toisarvoinen asia. Luonne ratkaisee...

Nainen: "Mitä, et kai ole päissäsi?". Mies: "Otti niin aivoon kun ei pitkäveto onnistanut, niin otan rokulipäivän ja lähden raveihin". Tässä esimerkki miehestä, joka on kyllä spontaani ja innostuu uusista asioista, mutta väärällä tavalla koska näillä tavoilla ei ole naisen hyväksyntää. Eli siis suomeksi sanottuna vastuuntunnoton, tuulella käyvä huithapeli. Ja ilmeisesti myös köyhä, mutta eihän sillä ole mitään merkitystä koska luonne ratkaisee...

Vierailija
1632/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannalta se taas ei ole puoleensavetävää kun aina haluttaisiin enemmän kuin mihin on varaa, ja elämyksiä/seksiä on vain kun pystytään ostamaan kallis matka tai sisustusremontti.

Kun kaikki elämykset ja yhteinen "laatuaika" on sidoksissa rahaan jolla näitä ostetaan (ja koskaan kalliita asioita ei voi olla liikaa), 99% ajasta on sitten pelkkää arkea.

Siksi miehet arvostavat naisia joilla on mielikuvitusta ja jotka nauttivat seksistä itsessään. Ei niin että aina pitää ostaa elämyksiä, tai kiinnostus sek

Tästä päätellen edellinen puolisoni olikin ilmeisesti nainen. Ihmekös ei toiminut. Olen kuitenkin umpihetero.

N42

Vierailija
1633/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omat laatuvaatimukset täyttäväksi katson miehen, joka pystyy huolehtimaan itsestään, on avoin, rehellinen ja keskustelutaitoinen. Ongelmaksi on muodostunut, että jos nämä taikavoimat omaava supersankari löytyy, hänellä on myös valinnanvaraa, eikä tarvi tyytyä tällaiseen arkisen näköiseen. 

Se, etten oman vaatimustasoni täyttävälle ihmiselle kelpaa, ei kuitenkaan velvoita siihen, että minun arkisen näköisen 40+ naisen tulee tyytyä johonkin vähempää"

Olet vain 20 vuotta myöhässä. Tuollaisia miehiä riittu tavallisen näköisille naisille vielä siinä 25 ikävuoden paikkeilla mutta sen jälkeen ne aika lailla varattiin pitkiin hyviin parisuhteisiin joissa he ovat vielä 20 vuotta myöhemminkin.

T. yksi arkisen näköinen nainen joka aikanaan nappasi hyvän miehen.

Kaikki hyvät miehet eivät valinneet oikein ekalla kerralla. Mä vähän vieroksun

Saattaapi olla vinha perä. Avion Jälkeen ajatellen Kaikki Myöhemmät Naisystävät Pesivät ekan  6-0. Monta pesän rakentajaakin oli tarjolla. Monet naiset tykkäsi viikonloppuseurustelusta ja keskiviikon saunareisusta mikä sopi myös minulle. Säilyihän Uutuuden viehätys molemminpuolin. Muutamat aviossa nuutuvat kaverit olivat kuulema kateellisiakin vaikka en mainostanut seurustelujani. Olen ollut tosi tyytyväinen etten laittanut toista kertaa päätäni samaan silmukkaan.

Vierailija
1634/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein edes hakusessa ketään ja kun ei etsi ketään eikä käytä nettiä siihen eikä liiku oikein missään missä voisi edes tutustua uusiin ihmisiin niin eipä sitä edes kaipaa.

Työpaikka miehiä 99% ja kaupassa kerran kaksi viikossa.

Syy isolti on itsessäni koska en tksinkertaisesti nää yhtään vaivaa seuran etsimiseen. En sano olevani kiireinen, perus työ jne mutta harrastuksiin menee viikoista iso osa aika ja kun pääsee suihkusta ja on syönyt.. kello jo 7-8 illalla niin sitten ei tule edes mieleenkään mikään tommonen seuran haku.

Jos tulee eteen joku jonka kanssa synkkaa niin mikä ettei mutten aktiivisesti etsi.

M28 

Vierailija
1635/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki hyvät miehet eivät valinneet oikein ekalla kerralla. Mä vähän vieroksun sitä yleistä asennetta että eronneet miehet on laitettu kiertoon miehestä riippuvista syistä. Joskus se syy on siinä naisessa. "

Tietenkin hyviä miehiä vapautuu "markkinoille" jonkin verran myös myöhemmin mutta paljon vähemmän kuin huonoja. Eli jos sitä hyvää miestä ei löytänyt nuorempana, sen löytäminen vanhempana on vielä paljon vaikeampaa. Ei toki mahdotonta.

En allekirjoita tätä ollenkaan. Loppujen lopuksi ei ole niin yksinkertaista jaotella ihmisiä hyviin ja huonoihin ihmisiin vaan on lähinnä toisilleen sopivia ja sopimattomia ihmisiä. Vanhemmiten deittailua helpottaa se, että on jo jonkinlainen käsitys siitä millainen ihminen itselle voisi sopia ja millaiselle itse voisi olla hyvä puoliso. Nuorena harvalla on yhtään mitään käsitystä tästä asiasta ja siksi monet nuorena aloitetut suhteet päättyvät jossain kohtaa siihen kun huomaa että olisikin onnellisempi ihan toisenlaisen ihmisen kanssa.

Mä seurustelin parikymppisenä ihan vääränlaisen miehen kanssa. Ei sillä että hän olisi ollut huono ihminen, emme vaan sopineet yhteen ja se tuli esiin pikkuhiljaa vuosien varrella. Hän löysi siitä sitten itselleen sopivan puolison jonka kanssa on edelleen. Minulle hankalinta deittailuikää oli ehdottomasti joku 25-40, silloin yksinkertaisesti tuntui omanikäisiä sinkkuja olevan kaikkein vähiten. 40+ asia taas helpottui kun tarjonta lisääntyi toisella kierroksella olevista, ja näissä ihmisissä oli tosiaan se hyvä puoli että he tietävät mitä hakevat eivätkä aloita suhdetta vain sen vuoksi että pitää olla joku tai siksi että toinen miellyttää silmää. Löysin eronneen miehen, joka on minulle aivan täydellinen. En usko, että hänen exäkään on millään lailla huono ihminen, mutta he vain eivät sopineet toisilleen. Nyt molemmat ovat hyvissä parisuhteissa. 

Vierailija
1636/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä tosiasia on, että nykyään naiset hakevat täydellistä miestä oman täydellisyytensä seuraksi. Minä olen ollut yksin 12 vuotta avokin menetyksen jälkeen ja ihan hyvin menee.

Tämä. Itsellä yksi pitempi liitto takana ja sen jälkeen ei oikeastaan mitään pysyvämpää, yksi vakavampi seurustelusuhde jossa nainen paljastui epävakaaksi, omistushaluiseksi ja väkivaltaiseksi. En jäänyt katselemaan tilannetta pidemmäksi aikaa.

Naiset huokailee aina ettei hyviä miehiä ole missään, mutta kyllä niitä on. Ette vaan huomaa heitä arjessa ja rohkaise lähestymään. Miehet sitten joutuvat tyytymään siihen mitä on tarjolla eli näitä viallisia yksilöitä, jotka kuitenkin osaavat antaa miehelle mahdollisuuden. Tarpeeksi monta kertaa kun polttaa näppinsä niin oppii varovaiseksi eikä halua rynnätä vakavaan parisuhteeseen vaikka kuinka tuntisi sielujen yhteyttä.

Vierailija
1637/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki hyvät miehet eivät valinneet oikein ekalla kerralla. Mä vähän vieroksun sitä yleistä asennetta että eronneet miehet on laitettu kiertoon miehestä riippuvista syistä. Joskus se syy on siinä naisessa. "

Tietenkin hyviä miehiä vapautuu "markkinoille" jonkin verran myös myöhemmin mutta paljon vähemmän kuin huonoja. Eli jos sitä hyvää miestä ei löytänyt nuorempana, sen löytäminen vanhempana on vielä paljon vaikeampaa. Ei toki mahdotonta.

En allekirjoita tätä ollenkaan. Loppujen lopuksi ei ole niin yksinkertaista jaotella ihmisiä hyviin ja huonoihin ihmisiin vaan on lähinnä toisilleen sopivia ja sopimattomia ihmisiä. Vanhemmiten deittailua helpottaa se, että on jo jonkinlainen käsitys siitä millainen ihminen itselle voisi sopia ja millaiselle itse voisi olla hyvä puoliso. Nuorena harvalla on yhtään mitään käsitystä tästä asiasta ja siksi monet nuo

Hyvin kirjoitettu, olen samaa mieltä.

Vierailija
1638/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä tosiasia on, että nykyään naiset hakevat täydellistä miestä oman täydellisyytensä seuraksi. Minä olen ollut yksin 12 vuotta avokin menetyksen jälkeen ja ihan hyvin menee.

Tämä. Itsellä yksi pitempi liitto takana ja sen jälkeen ei oikeastaan mitään pysyvämpää, yksi vakavampi seurustelusuhde jossa nainen paljastui epävakaaksi, omistushaluiseksi ja väkivaltaiseksi. En jäänyt katselemaan tilannetta pidemmäksi aikaa.

Naiset huokailee aina ettei hyviä miehiä ole missään, mutta kyllä niitä on. Ette vaan huomaa heitä arjessa ja rohkaise lähestymään. Miehet sitten joutuvat tyytymään siihen mitä on tarjolla eli näitä viallisia yksilöitä, jotka kuitenkin osaavat antaa miehelle mahdollisuuden. Tarpeeksi monta kertaa kun polttaa näppinsä niin oppii varovaiseksi eikä halua rynnätä vakavaan parisuhteeseen vaikka kuinka tuntisi sielujen yhteyttä.

Totta.

Vierailija
1639/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että hyväksyttiin se, ettei tarvitse sitoutua. Jos kullakin olis oma parinsa/ kumppaninsa, niin useammalla olisi puoliso.

Vierailija
1640/2361 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että niin monella on kokemusta naisista jotka vaativat miehen tarjoamaan elämyksiä itselleen. Vähän jäin miettimään, onko tämä ihan totta vai osittain myös stereotypiaa?

Myönnän, itse pidän asioista jotka vähän rikkovat arkea. Sen ei aina tarvitse olla luksusta, vaan joskus on kiva vuokrata sähkötön korpimökki missä voidaan saunoa puusaunassa ja poltella notskia. On kiva lähteä toiselle paikkakunnalle ilman sen suurempia suunnitelmia, yöpyä vaikka halvimmassa hostellissa ja käydä vaikka luontopoluilla haahuilemassa. Joskus on kiva elämys varata luksussviitti poreammeineen ja shampanjapulloineen tai käydä vaikka rantalomalla.

Tiedän että minulle nämä ovat tärkeämpiä kuin miehelleni, ja senpä takia maksankin aina hänenkin osuutensa. Hän saattaa osallistua bensoihin roadtripillä tai tarjota jonkun illallisen matkan päällä, mutta itselleni on aina ollut täysin selvää että minä maksan pääasiassa kaiken kun kerran haluan lähteä. Ei tulisi mieleenkään vaatia häntä maksamaan matkaa joka on minun toiveeni. Mieheni harvoin itse ehdottaa reissuja, hän viihtyisi kotona vaikka vuoden putkeen. Mutta kyllä hänkin näistä nauttii ja usein niitä jälkikäteen muistelee miten kivaa oli missäkin. Ja kyllä, reissun päällä on usein hyvää seksiä, mutta on sitä kotonakin, sen takia ei tarvitse lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi