Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vedätetäänkö mua nyt jotenkin tässä "ystävyydessä"?

Vierailija
02.05.2022 |

Sain viestin sairaalasta, että "vieläkään en päässyt kotiin :( ". Ainoa vaan, etten tiennyt koko sairaalareissusta. Sain viestin "loma ohi, taas töihin", vaikken tiennyt 3 viikon lomasta. Sain viestin "ihania juhlia teille!", kun olin juuri avautunut, etten halua mennä sinne, koska miehen ex on myös siellä ja välit hyvin jännittyneet. Esim. tuon sairaalareissun ja loman aikana oltiin vaihdettu tavallisia viestejä. Ihan kuin hän odottaisi, että saa lähettää näitä viestejä, joissa käy ilmi, ettei ole kertonut aiemmasta tilanteesta. Pitääkö vain luovuttaa?

Kommentit (213)

Vierailija
81/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos olen menossa Rhodokselle, täytyykö minun raportoida tämä jokaisella kaverilleni erikseen? Jos ei mitenkään vaikuta näkemisemme aikatauluihin tms. niin en välttämättä tule ottaneeksi puheeksi. 

Ei tarvitse. Mutta jos sun tapa kommunikoida saa ystävällesi pahan ja ikävän olon, ystävääsi tuskin kiinnostaa sun seura ihan kauhean pitkään. 
Ja jos laitat jonkun geneerisen kuvan Rhodokselta tahallaan tyyliin AP kuvittelee, että ovat Triplassa syömässä niin onhan toi häiriintynyttä. Että ei tule siinäkään kohtaan mieleen laittaa tiedoksi, että Rhodoksella ollaan ja laittaa jotain toistakin kuvaa mukaan, mistä miljöökin näkyy. 

?? Siis millä perusteella tällainen on HÄIRIINTYNYTTÄ. (En usko että kukaan tuollaista laittaa tahallaan. :D) Jos olen Rhodoksella, keskityn kenties ihan muihin asioihin kuin raportointiin.
Jos ystävä saa valtavan pahan olon siitä, ettei hänelle ole tarjolla jatkuva tietovirta elämäni tapahtumiini, eikä hän tietenkään ilmaise harmitustaan mitenkään suoraan, niin en usko että menetys on kovin suuri, tällainen "ystävyys" kuulostaa aika heppoiselta.

Se, että sinä et usko olevan olemassa tahallaan häiriintyneitä asioita tekeviä ihmisiä, ei poista sitä tosiseikkaa, että häiriintyneitä ihmisiä on olemassa ja suurimmalla osallla heistä on kavereita, perheenjäseniä jne. 

Minulla on kyseenalainen kunnia tuntea hyvinkin häiriintyneitä ihmisiä. Jos on oikeasti häiriintynyt, käyttäisi ehkä jotain sellaista keinoa, joka oikeasti sattuu. Se, että jättää "tahallaan ja ilkeyttään" kertomatta omista tekemisistään kun jäisi yleensä kokonaan huomiotta, eikä näin toimisi aseena ollenkaan. Häiriintynyttä olisi esim. jättää kertomatta juhlista, johon on kutsunut porukasta kaikki muut paitsi yhden.

Vierailija
82/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen bestis. Hän ilmoitti, ollaan ostettu talo. Muutamaa kk aiemmin olin kysynyt aiotteko ostaa isompaa asuntoa, sanoi ei me. No siitä se alkoi. Paljon samaa oli edessä. Salasi opiskelut, yms. Se oli mulle viimenen niitti ja pistin välit poikki sanomatta sanaakaan.
Ihan turha tapaus, pelleilee kustannuksellasi ja ystävyydelläsi.

Olivat sopineet miehen kanssa, että ei puhuta talokaupoista ennen kuin on nimet alla.

Outoa, ettei yleisestikään saa puhua, että katsellaan isompaa, pienempää, olispa kiva muuttaa kaupunkiin x, lähemmäs vanhempia/työpaikkaa/kesämökkiä. Ei tartte mitään yksityiskohtia kertoa tai hintoja, jos ei halua. Sellaista normaalia haaveilua kavereiden kesken vaan.
En kyllä ymmärrä mitä salaistakaan talokaupoissa on, pelkääkö, että joku kaveri vie sen talon heidän nenän edestä kun saa vihiä tai jos kaupat ei onnistukaan, niin onko se noloa vai mitä?

Mulla on mies, jolle yksityisyys on hyvin tärkeä asia. Kunnioitan häntä pitämällä suuni kiinni. Ei hänen tarvitse tätä minulle sen kummemmin perustella.

Toi toimii niin kauan kuin teidän suhde on normaali. Jos taas mies on väkivaltainen, on tuollaisessa tilanteessa pahassa pinteessä. 

Siinä vaiheessa on varmaan isompi ongelma se väkivaltaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen bestis. Hän ilmoitti, ollaan ostettu talo. Muutamaa kk aiemmin olin kysynyt aiotteko ostaa isompaa asuntoa, sanoi ei me. No siitä se alkoi. Paljon samaa oli edessä. Salasi opiskelut, yms. Se oli mulle viimenen niitti ja pistin välit poikki sanomatta sanaakaan.

Olivat sopineet miehen kanssa, että ei puhuta talokaupoista ennen kuin on nimet alla.

Niin varmaan. Omat perheenjäsenenne ei tienneet siis edes että suunnittelette ekan oman asunnon ostoa? En usko. Ja tuossa kyllä tulee jako läheisiin, LUOTTOystäviin, ja turhakekavereihin hyvin selväksi. Luottoystäviin voi luottaa, minuun hän EI luottanut sen vertaa.
Hui hui, mitähän pahaa olisin tehnyt, sabotoinut hänen asioitaan kai ilmeisesti, vai mitä?

Vierailija
84/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tielle on myös sattunut näitä draaman virittelijöitä.

Eka tulee viesti Elämäni huonoin päivä ja sitten tietysti, että voi ei ja mitä on sattunut. Sitten pitää kysymyksin houkutella se asia esiin mitä kamalaa on tapahtunut ja käytät joku puoli tuntia viestittelyyn ja sitten lopulta selviää jotain epämääräistä että miten kaikki on paskaa ja kissakin paskasi matolle.

Ja kaikille tulee huonoja hetkiä ja ihanaa kun on ystäviä, joille laittaa viestiä kun on huono fiilis, emmä sitä, mutta ei jaksa turhaa draamailua ja sitä, että asiaa pitää houkutella esiin. Eikö voi vain laittaa, että vituttaa kun kissasaatana paskasi matolle.

Vierailija
85/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitään ei ole kerrottu missään, on vain uskoteltu kaikenlaista ja kaiken se uskoo. Ei, mut se nyt tietää se mitä näkee ja mitä on nähnyt ja kokenut. Ihan konkreettisia juttuja jotka ei liity vihjailuihin, arvailuihin, uskomisiin tai uskotteluihin mitenkään. Se, että mitään ei ole tapahtunut... no mitä siihen viitsii sanoa, ei mitään. Sovitaan vaan että ei mitään. Rahalliset korvaukset lievästä häirinnästä olisi kyllä ollut paikallaan.
Käänteinen psykologia. Pelkkää pas...kaa.
(Saatiin se kato paljastamaan... ei, ei se mitään sellasta paljasta mitä saadaan houkuttelemalla. Kyllä se ihan tietoisesti sanoo mitä sanoo ja käänteiset psykologia paskat on tiedossa)

Vierailija
86/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Omat perheenjäsenenne ei tienneet siis edes että suunnittelette ekan oman asunnon ostoa? En usko. Ja tuossa kyllä tulee jako läheisiin, LUOTTOystäviin, ja turhakekavereihin hyvin selväksi. Luottoystäviin voi luottaa, minuun hän EI luottanut sen vertaa.
Hui hui, mitähän pahaa olisin tehnyt, sabotoinut hänen asioitaan kai ilmeisesti, vai mitä?

Ei tälläkään hetkellä perheellemme ole puhuttu ensimmäisen asunnon ostosta, joka itse asiassa on suunnitteilla. En ole raportoijatyyppiä. Miksi se heitä kiinnostaisi, kun ei vaikuta elämäänsä mitenkään?

Vierailija
87/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kyllä tämä keskustelu. Ystävä ei muista, mitä on kertonut tai jättänyt kertomatta sinulle ja hän on sitten joku manipulaattori.
Kyseletkö AP hänen kuulumisiaan? Minulle käy usein niin, että en muista jättäneeni kertomatta jotain. Muistelen kertoneeni asiasta X Liisalle, mutta kerroinkin Mirkulle. Tapahtuu erityisesti sellaisten kanssa, joita ei kiinnosta kysellä.

Jos ihminen on vilpitön, hän voi aina aloittaa keskustelun "hei, oletko jo kuullut, että minä...", ei niin, että joka ikinen kerta aloitetaan tavallaan lauseen keskeltä "tulin sitten Etelänavalta". 

Toisekseen, miksi sinä itse pidät yhteyttä ihmisiin, jotka mielestäsi ovat huonoja ystäviä eivätkä kiinnostuneita elämästäsi? Olisiko niin, että sinulle on tärkeää pitää varalla "ystäviä" ja isoa hovia, jotta voit kuvitella olevasi suosittu ja että sinulla on aina joku jolle voit kertoa omista asioistasi? Jätä pois ne ihmiset, jotka mielestäsi eivät ole arvoisiasi. 

Vierailija
88/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos olen menossa Rhodokselle, täytyykö minun raportoida tämä jokaisella kaverilleni erikseen? Jos ei mitenkään vaikuta näkemisemme aikatauluihin tms. niin en välttämättä tule ottaneeksi puheeksi. 

Ei tarvitse. Mutta jos sun tapa kommunikoida saa ystävällesi pahan ja ikävän olon, ystävääsi tuskin kiinnostaa sun seura ihan kauhean pitkään. 
Ja jos laitat jonkun geneerisen kuvan Rhodokselta tahallaan tyyliin AP kuvittelee, että ovat Triplassa syömässä niin onhan toi häiriintynyttä. Että ei tule siinäkään kohtaan mieleen laittaa tiedoksi, että Rhodoksella ollaan ja laittaa jotain toistakin kuvaa mukaan, mistä miljöökin näkyy. 

?? Siis millä perusteella tällainen on HÄIRIINTYNYTTÄ. (En usko että kukaan tuollaista laittaa tahallaan. :D) Jos olen Rhodoksella, keskityn kenties ihan muihin asioihin kuin raportointiin.
Jos ystävä saa valtavan pahan olon siitä, ettei hänelle ole tarjolla jatkuva tietovirta elämäni tapahtumiini, eikä hän tietenkään ilmaise harmitustaan mitenkään suoraan, niin en usko että menetys on kovin suuri, tällainen "ystävyys" kuulostaa aika heppoiselta.

Se, että sinä et usko olevan olemassa tahallaan häiriintyneitä asioita tekeviä ihmisiä, ei poista sitä tosiseikkaa, että häiriintyneitä ihmisiä on olemassa ja suurimmalla osallla heistä on kavereita, perheenjäseniä jne. 

Minulla on kyseenalainen kunnia tuntea hyvinkin häiriintyneitä ihmisiä. Jos on oikeasti häiriintynyt, käyttäisi ehkä jotain sellaista keinoa, joka oikeasti sattuu. Se, että jättää "tahallaan ja ilkeyttään" kertomatta omista tekemisistään kun jäisi yleensä kokonaan huomiotta, eikä näin toimisi aseena ollenkaan. Häiriintynyttä olisi esim. jättää kertomatta juhlista, johon on kutsunut porukasta kaikki muut paitsi yhden.

Lasken myös pahan olon sattumiseksi koska ilman pahan olon tuottajaa, elämä olisi mukavaa. 

Vierailija
89/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät ole niin itsekkäitä, että ajattelisivat oman elämänsä tapahtumien ylittävän uutiskynnyksen. Voi olla jopa epäterveen huono itsetunto tässä taustalla, ei tule edes mieleen että kaveri pitäisi näitä asioita niin tärkeinä, että jopa loukkaantuu jos ei saa niitä tietää.
Sitten on ihmisiä, joille elämän tapahtumat eivät ole kiinnostava puheenaihe. Kuuntelevat kaverin jutut koska pitävät kaverista ja haluavat olla kohteliaita ja osoittaa välittämistä, mutta ne itse tapahtumat eivät sinänsä kiinnostaa. Enemmän kiinnostaa esim, "mitä mieltä olet asiasta X" kuin "mitä teit viime torstaina"

Ei varmaan, eikä ketään joudu gang stalkingin uhriksi sattumalta tai ilman syytä ja se joka joutuu ja huomaa sen, tuskin on harhainen tai itserakas ihminen.

Vierailija
90/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasken myös pahan olon sattumiseksi koska ilman pahan olon tuottajaa, elämä olisi mukavaa. 

Eiköhän se paha olo johdu muista asioista suhteessa. Se voi johtua siitä toisesta ihmisestä mutta myös esim. omista käsittelemättömistä traumoista. Pahaa oloa toki kannattaa kuunnella, mutta mahdollisimman objektiivisesti tarkastellen.

Vierailija
91/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
92/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri, en minäkään ole kertonut perheelleni mm. asunnon ostosta mieheni kanssa, naimisiin menosta tai koiran hankkimisesta kuin vasta jälkikäteen. Äitini joko juoruaa kaikki asiat eteenpäin vähän muutettuina tai alkaa kehittää kauhuskenaarioita ja pelotella minua. Jos kerron lähteväni vaeltamaan tämä sanoo että ei kannata kun voin katkaista jalkani ja kuolla sinne, tai jos kerron meneväni naimisiin niin ei kannata kun hänenkin avioliittonsa kariutui ja se hänen työkaverinsa mieskin alkoi väkivaltaiseksi heti häiden jälkeen. Toista koiraakaan ei kannata hankkia koska serkun kaiman siskon toinen koira raateli uuden pennun hengiltä.

Vierailija
93/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on vilpitön, hän voi aina aloittaa keskustelun "hei, oletko jo kuullut, että minä...", ei niin, että joka ikinen kerta aloitetaan tavallaan lauseen keskeltä "tulin sitten Etelänavalta". 
Toisekseen, miksi sinä itse pidät yhteyttä ihmisiin, jotka mielestäsi ovat huonoja ystäviä eivätkä kiinnostuneita elämästäsi? Olisiko niin, että sinulle on tärkeää pitää varalla "ystäviä" ja isoa hovia, jotta voit kuvitella olevasi suosittu ja että sinulla on aina joku jolle voit kertoa omista asioistasi? Jätä pois ne ihmiset, jotka mielestäsi eivät ole arvoisiasi. 

Nämä ovat kaksi eri tyyliä kertoa asiasta. "Tulin sitten Etelänavalta" voi olla mielestäsi hieman rasittava tyyli, mutta ei se kenestäkään tee vilpitöntä. Kuulostaa enemmänkin porukan tarinankertojalta, hehän tunnetusti jakavat mielipiteitä. Minusta on ihan hauskaa, että heitäkin on sopivasti joukossa mukana, muuten olisi elämä kovin tylsää.

En ole kertonut pitäväni yhteyttä ihmisiin, jotka ovat mielestäni huonoja ystäviä. Se, ettei joku kysele jatkuvasti mitä olen milloinkin tehnyt, ei kerro mitään siitä onko hän kiinnostunut minusta ihmisenä, hän ei vaan kenties ole kovin kiinnostunut tekemisteni raportin kuulemisesta. Puhumme ihan muista asioista, esimerkiksi yhteisestä kiinnostuksen kohteesta.

Vierailija
94/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kokee elämäntapahtumien jakamisen osoitukseksi läheisistä väleistä. Kokeeko kaveri? Ei välttämättä.

Vierailija
95/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku ylös, joka mielellään on tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa, josta tulee paha ja epämääräinen olo, on syy sitten ihan missä tahansa ja kenessä tahansa ja etenkin, kun on itse yrittänyt toimia niin, että saisi tilannetta parannettua. 

Peukku alas, joka keskittyisi toisiin ystäviinsä ja jättäisi tämän epämäääräisen olon jättävän ihmisen vähemmälle/ kokonaan pois. 

Ap on osoittanut viesteillään, että hän on empaattinen ja yrittää ymmärtää ystäväänsä sekä toimia myös molempien parhaaksi. Mitä muuta sitä voi tehdä?

Vierailija
96/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle kaveri ei kertoisi asunnonhankinta-aikeista, tulevasta lomamatkasta, alkavasta opiskelusta ym. isommasta, jota hänele on tapahtumassa ja tapailtaisiin/viestiteltäisiin siinä koko ajan edetessä niin jälkeen päin niistä kuullessani tulisi sellainen tunne, että en taida kuulua kavereissa siihen ykkösketjuun.

Sekin on ihan ok, mutta en myöskään sitten itse pidä minäkään häntä enää ykkösketjulaisena.

Vierailija
97/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat kaksi eri tyyliä kertoa asiasta. "Tulin sitten Etelänavalta" voi olla mielestäsi hieman rasittava tyyli, mutta ei se kenestäkään tee vilpitöntä. Kuulostaa enemmänkin porukan tarinankertojalta, hehän tunnetusti jakavat mielipiteitä. Minusta on ihan hauskaa, että heitäkin on sopivasti joukossa mukana, muuten olisi elämä kovin tylsää.
En ole kertonut pitäväni yhteyttä ihmisiin, jotka ovat mielestäni huonoja ystäviä. Se, ettei joku kysele jatkuvasti mitä olen milloinkin tehnyt, ei kerro mitään siitä onko hän kiinnostunut minusta ihmisenä, hän ei vaan kenties ole kovin kiinnostunut tekemisteni raportin kuulemisesta. Puhumme ihan muista asioista, esimerkiksi yhteisestä kiinnostuksen kohteesta.

Joo, tarinankertoja on ihan hauskaa viihdettä, mutta kun äitisi kuolee niin onko hän se ihminen, jolta voit saada tukea suruusi. Tai kun haluat innoissasi kertoa, että kauan odottamasi koiranpentu on saapunut, jaksaako hän jakaa iloasi. Ja haluaako hänkään jakaa mitään merkityksellistä kanssasi ja onko sinuun mitenkään kiintynyt vaan haluaako sinusta vaan yleisöä omille tarinoilleen?

Vierailija
98/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia kokemuksia. Todella ärsyttävää. Esim. olen saanut kuulla kaverin kihlautumisesta tyyliin tällä tavalla. Ihme touhua.

Vierailija
99/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tälläkään hetkellä perheellemme ole puhuttu ensimmäisen asunnon ostosta, joka itse asiassa on suunnitteilla. En ole raportoijatyyppiä. Miksi se heitä kiinnostaisi, kun ei vaikuta elämäänsä mitenkään?

Olet varmasti raskas ihminen. 

Ystävyys on sitä, että on kiinnostunut toisesta ihmisestä. Silloin puhutaan kaikenlaisista asioista, mikä ei tietenkään tarkoita, että ihan kaikesta on pakko puhua. Minun ystäväni saavat kertoa minulle esim. huonosta työpäivästä tai siitä, että puutarhasta tuli hyvä sato , vaikka kyseiset asiat eivät vaikuta minun elämääni mitenkään. 

Sinä ilmeisesti lasket Excel-taulukon avulla hyötyjä ja haittoja ja sen mukaan määräät, mistä keskustellaan. 

Vierailija
100/213 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää voi toki olla tarkoituksellistakin panttausta.

Mutta mulla on joskus ollut sellainen tilanne, että oon ollu niin ahdistunu, että on ollut vaikea muistaa omia tapahtumia (vaikea palauttaa asiat mitenkään järkevässä järjestyksessä mieleen), tai ollut vaikea kertoa niistä. Joskus vaan on lyönyt pää tyhjää, jos on kysytty kuulumisia. Siis niin, että oon menny melkein paniikkiin, kun pitää alkaa miettiä, ja paniikin seurauksena en ole kyennyt palauttamaan mieleen mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi