Vedätetäänkö mua nyt jotenkin tässä "ystävyydessä"?
Sain viestin sairaalasta, että "vieläkään en päässyt kotiin :( ". Ainoa vaan, etten tiennyt koko sairaalareissusta. Sain viestin "loma ohi, taas töihin", vaikken tiennyt 3 viikon lomasta. Sain viestin "ihania juhlia teille!", kun olin juuri avautunut, etten halua mennä sinne, koska miehen ex on myös siellä ja välit hyvin jännittyneet. Esim. tuon sairaalareissun ja loman aikana oltiin vaihdettu tavallisia viestejä. Ihan kuin hän odottaisi, että saa lähettää näitä viestejä, joissa käy ilmi, ettei ole kertonut aiemmasta tilanteesta. Pitääkö vain luovuttaa?
Kommentit (213)
Millainen "ystävä" sinä olet, jos näin vähän tiedät/olet kiinnostunut hänen elämästä. Taidat vain omaa napaa tuijotella.
Jotain tuttua tuossa on, hitsi, kun en saa kiinni. Minulla oli tuollainen kaveri vuosikymmeniä sitten. Uhriutuva, sääliä hakeva, tietyllä tavalla kuitenkin hyvin omahyväinen ja kylmä. Hänelle ihmiset oli välineitä ja hän jotenkin tuntui nauttivan tuollaisesta säväyttelystä ja yllättämisestä. "Enpä kertonut, että lähden matkalle", "Enpä kertonut, että olen ollut sairaalassa" ja kuvaan kuuluu juuri tuollainen syyllistäminen, jos sinulla onkin jotain kivaa. Tekisi mieli sanoa, että vastaa samalla mitalla. "Terveisiä Keniasta, just loppui safari."
Vierailija kirjoitti:
Kerran pari, kolme vuotta sitten, kun hän laittoi viestin mulle ulkomailta, siis kuvan ruokalautasista ja tekstin "tyttären kanssa reissussa" ja kun kysyin, että missäs ootte, niin vastaus : "Rhodos. Aurinkoa riittää", alkoi kismittää todella. Ei tietenkään se matka, vaan nuo ruokalautaset(!!) ja vasta kysymykseni jälkeen tuo paikka. Vastasin, että mitä ihmettä, jos olisin tiennyt, olisin toivottanut hyvää matkaa. Siihen taas pelkkää hiljaisuutta. Emmekä viestittele kerran kuussa, vaan kerran, pari viikossa.
Nyt, kun kirjoitan näitä, alkaa itsellenikin valjeta, miten outoa tämä kaikki on. Ap
Todellakin outoa, jos viestittelette noin usein ja silti on tuommoinen "salailen ja sit paljastan" keskustelija.
Mä olen pari kertaa vahingossa tehnyt tämmöisen ylläriuutisen kaverille. Ei olla kovin usein yhteydessä, ehkä kerran kuussa tai harvempaan. Meillä on kuitenkin yhteisiä ystäviä, joihin pidämme tiiviimmin yhteyttä tahoillamme. Monesti ystävät jakavat meidänkin asioita (juoruavat) keskenään, eli tää mun ystävä on monesti tiennyt minun elämästä jotain, mitä en varsinaisesti ole hänelke henkkoht kertonut. Omasta raskaudestani kerroin hänelke vasta rv 25, ja oli tosi loukkaantunut. Mä raukka en muistanut, ettei hän tiedä 🙈 on semmoinen omista asioistaan enemmän puhuva, ei paljoo kuuntele, niin hän ei oo ollut ns ekohen joukossa jolle kerron.
Ap, hyvä että olet tunnistanut nyt tilanteen ja kuunnellut vaistojasi. Nuo hullut saavat tyydytystä tuosta kummallisesta teatteristaan. Sinun ei tarvitse ostaa lippua seuraavaan näytökseen.
Viimeisen vielä kirjoitan. Se oli se viesti "elämäni kauhein päivä", johon siihenkään ei koskaan tullut mitään selitystä. Yritin vastailla, että voi ei, kuulostaa nyt tosi pahalta, jos haluat puhua, puhutaan vaikka puhelimessa, soita mulle, on nyt aikaa.
Vastaus vaan, tuttuun tyyliin "en voi puhua siitä". Eikä siitä sitten puhuttu. Ei koskaan. Vähän aikaa mietin ihan järkyttyneenä, mitä mahtoi tapahtua, mutta sitten se unohtui, kun yhteydenpito jatkui ihan tavallisena taas. Ap
Eiköhän sulla ole todisteaineisto kasassa. Ystäväsi on hullu manipuloija, sinä olet parhaasi yrittänyt ja saanut vain pahaa oloa. Et pysty häntä muuttamaan, etkä olemaan niin hyvä ja rakas ystävä, että hänestä tulisi normaalisti käyttäytyvä = et voi rakastaa häntä ehjäksi. Jatkakoon sekoilua keskenään ja uusien uhrien kanssa. Luultavasti on pyörittänyt nytkin montaa. Mites hänen parisuhteet?
Naurattaa kyllä tämä keskustelu. Ystävä ei muista, mitä on kertonut tai jättänyt kertomatta sinulle ja hän on sitten joku manipulaattori.
Kyseletkö AP hänen kuulumisiaan? Minulle käy usein niin, että en muista jättäneeni kertomatta jotain. Muistelen kertoneeni asiasta X Liisalle, mutta kerroinkin Mirkulle. Tapahtuu erityisesti sellaisten kanssa, joita ei kiinnosta kysellä.
En nyt vastaa hänen elämästään mitään, kun en halua edes nimettömästi sen kummemmin mitään levittää. Tuo on totta, että olen ajatellut, että hänet voisi rakastaa ehjäksi ja saada hänet avaamaan mielensä tälle ystävyydellemme, mutta kyllä nyt tajuan, ettei sitä päivää tule. Ap
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kyllä tämä keskustelu. Ystävä ei muista, mitä on kertonut tai jättänyt kertomatta sinulle ja hän on sitten joku manipulaattori.
Kyseletkö AP hänen kuulumisiaan? Minulle käy usein niin, että en muista jättäneeni kertomatta jotain. Muistelen kertoneeni asiasta X Liisalle, mutta kerroinkin Mirkulle. Tapahtuu erityisesti sellaisten kanssa, joita ei kiinnosta kysellä.
Tässä tullaan juuri siihen, miksi ihmiset pysyvät henkisesti (miksei fyysisestikin) väkivaltaisissa suhteissa. Aletaan selittää asioita parhain päin ja normalisoida epänormaalia, että kyllähän joo sitä itsekin tulee välillä kirjoitettua joku outo tai puutteellinen viesti.
Ap on nyt tunnistamassa, että hän kokee jotain epänormaalia, mistä kertoo PAHA OLO. Ihmisellä ei tule paha olo siitä, että joku kirjoittaa todella huonon ja puutteellisen viestin. Paha olo tulee siitä, kun on henkisen väkivallan ja manipulaation kohteena, mutta siitä on todella vaikea saada kiinni.
Vierailija kirjoitti:
En nyt vastaa hänen elämästään mitään, kun en halua edes nimettömästi sen kummemmin mitään levittää. Tuo on totta, että olen ajatellut, että hänet voisi rakastaa ehjäksi ja saada hänet avaamaan mielensä tälle ystävyydellemme, mutta kyllä nyt tajuan, ettei sitä päivää tule. Ap
Ei tarvitse tänne kertoa, mutta jos parisuhteissakin on jotain vaihtuvuutta tai häikkää niin se on yksi varoitusmerkki lisää sinun epäilyksiäsi vahvistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn aina. Ja kun hän vastaa, vastaan siihen myös eli osallistun kyllä ja osoitan kiinnostusta ja välittämistä hänen asioitaan kohtaan. Ap
Mulla taas on kaveri, joka ottaa yhteyttä vain, kun hänellä on joku hätä: akuutti rahapula, haluaa autoa lainaan, makaa jalka poikki sairaalassa tms. Vetoaa siihen, että olen hänen paras ystävänsä (en todellakaan) enkä voi jättää pulaan. Hän esim. järjesti isot juhlat, joihin ei minua toki kutsunut, mutta tarjoilemaan olisi tarvinnut. Yllättäen olinkin sopinut jo jotain muuta juuri sille päivälle. Samoin lapsenvahdiksi olisin kelvannut toisten karkeloitten aikaan, mutta en vieraaksi. Juu ei kiitos
Mulla oli samanlainen bestis. Hän ilmoitti, ollaan ostettu talo. Muutamaa kk aiemmin olin kysynyt aiotteko ostaa isompaa asuntoa, sanoi ei me. No siitä se alkoi. Paljon samaa oli edessä. Salasi opiskelut, yms. Se oli mulle viimenen niitti ja pistin välit poikki sanomatta sanaakaan.
Ihan turha tapaus, pelleilee kustannuksellasi ja ystävyydelläsi.
Aika jäätävää toivottaa hauskaa juhlailtaa ystävälle, joka on avautunut, kuinka ahdistaa mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kerran pari, kolme vuotta sitten, kun hän laittoi viestin mulle ulkomailta, siis kuvan ruokalautasista ja tekstin "tyttären kanssa reissussa" ja kun kysyin, että missäs ootte, niin vastaus : "Rhodos. Aurinkoa riittää", alkoi kismittää todella. Ei tietenkään se matka, vaan nuo ruokalautaset(!!) ja vasta kysymykseni jälkeen tuo paikka. Vastasin, että mitä ihmettä, jos olisin tiennyt, olisin toivottanut hyvää matkaa. Siihen taas pelkkää hiljaisuutta. Emmekä viestittele kerran kuussa, vaan kerran, pari viikossa.
Nyt, kun kirjoitan näitä, alkaa itsellenikin valjeta, miten outoa tämä kaikki on. Ap
Mäkin ymmärtäisin, jos esim kerran kuussa viestitellään, että sitten laittaa jonkun yllärilomakuvan reissusta niin joo.
Mutta jos niin usein kuin 1-2 kertaa viikossa viestittelee niin outoa, ettei laita mitään, että jee, ens viikolla Rhodokselle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen bestis. Hän ilmoitti, ollaan ostettu talo. Muutamaa kk aiemmin olin kysynyt aiotteko ostaa isompaa asuntoa, sanoi ei me. No siitä se alkoi. Paljon samaa oli edessä. Salasi opiskelut, yms. Se oli mulle viimenen niitti ja pistin välit poikki sanomatta sanaakaan.
Ihan turha tapaus, pelleilee kustannuksellasi ja ystävyydelläsi.
Olivat sopineet miehen kanssa, että ei puhuta talokaupoista ennen kuin on nimet alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseletkö AP hänen kuulumisiaan? Minulle käy usein niin, että en muista jättäneeni kertomatta jotain. Muistelen kertoneeni asiasta X Liisalle, mutta kerroinkin Mirkulle. Tapahtuu erityisesti sellaisten kanssa, joita ei kiinnosta kysellä.Kysyn aina. Ja kun hän vastaa, vastaan siihen myös eli osallistun kyllä ja osoitan kiinnostusta ja välittämistä hänen asioitaan kohtaan. Ap
Ehkä voisin kokeilla näitä pelkkiä Tsemppiä!, Kurja homma, Upea juttu! tai pelkkä hymiö.
Ehkä kokee, ettei sua kiinnosta hänen asiat eli et kysele koskaan mitä hänelle kuuluu. Siksi piikittelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha tapaus, pelleilee kustannuksellasi ja ystävyydelläsi.Olivat sopineet miehen kanssa, että ei puhuta talokaupoista ennen kuin on nimet alla.
Näitä tuollaisen käytöksen puolustelijoita ja selittelijöitä aina riittää. Tässä tapauksessa olisi voinut täysin normaalisti sanoa, että joo, etsiskellään sopivaa. Mitään yksityiskohtia ei ole pakko kertoa.
Niin ja ylianalysoi muiden viestejä, vastausnopeutta, instan reaktioita, tykkäyksiä, niiden puutetta jne. jne. 🤯