Vedätetäänkö mua nyt jotenkin tässä "ystävyydessä"?
Sain viestin sairaalasta, että "vieläkään en päässyt kotiin :( ". Ainoa vaan, etten tiennyt koko sairaalareissusta. Sain viestin "loma ohi, taas töihin", vaikken tiennyt 3 viikon lomasta. Sain viestin "ihania juhlia teille!", kun olin juuri avautunut, etten halua mennä sinne, koska miehen ex on myös siellä ja välit hyvin jännittyneet. Esim. tuon sairaalareissun ja loman aikana oltiin vaihdettu tavallisia viestejä. Ihan kuin hän odottaisi, että saa lähettää näitä viestejä, joissa käy ilmi, ettei ole kertonut aiemmasta tilanteesta. Pitääkö vain luovuttaa?
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko livenä kova pälättämään? Tunnen eräänkin henkilön joka kertoilee kaiken maailman "Annamareista" ja "Karitapioista" ja minä en enää viitsi edes kysyä ketä ne on. Tämmöiset pälättäjät eivät noteeraa sitä kelle puhuvat ja mitä, tärkeintä on puhua.
Ei, on aika rauhallinen ja harkitseva, ei ole tyyliin kymmeniä ystäviä. Olen aina huomannut tämän tietyn varautuneisuuden hänessä. Nyt vaan alkaa tuntua suunnitelmallisuudelta nämä heitot tilanteista, joista kertoo vasta jälkikäteen. Ap
Vastaa aina, että Hei, ikävä kuulla. Et viime viikolla kertonut olevasi sairaalassa.
Hullua ei pidä ruokkia.
Okei, en tunne hulluja, miten tämä ruokkii hullua ja mitä tästä voi seurata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko livenä kova pälättämään? Tunnen eräänkin henkilön joka kertoilee kaiken maailman "Annamareista" ja "Karitapioista" ja minä en enää viitsi edes kysyä ketä ne on. Tämmöiset pälättäjät eivät noteeraa sitä kelle puhuvat ja mitä, tärkeintä on puhua.
Ei, on aika rauhallinen ja harkitseva, ei ole tyyliin kymmeniä ystäviä. Olen aina huomannut tämän tietyn varautuneisuuden hänessä. Nyt vaan alkaa tuntua suunnitelmallisuudelta nämä heitot tilanteista, joista kertoo vasta jälkikäteen. Ap
Vastaa aina, että Hei, ikävä kuulla. Et viime viikolla kertonut olevasi sairaalassa.
Hullua ei pidä ruokkia.
No toi on vähän kuin piilovittuilu eli hän katsoo reaktioita. Jos et anna mitään reaktioa, et anna ruokaa.
Ap:n kannattaisi nyt keskittyä olennaiseen eli
1. ton tyypin kanssa tulee epämääräinen kurja olo
2. ton tyypin kanssa tulee olo, että hän lannistaa eikä pysty ilahtumaan ap:n asioista
Ap etsii syitä ja selityksiä ja tapoja korjata asia. No, selitys on se, että "ystävä" on narsisti tai mulkku eikä ap pysty korjaamaan asiantilaa mitenkään muuten kuin ottamalla etäisyyden ja keskittymällä parempiin ystäviin.
Alleviivaa sulle jatkuvasti ettet ole tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua ei pidä ruokkia.
Itselle pahaa oloa, kuten ap:lla jo tässkin vaiheessa on, mutta se voi lisääntyä ja paheta. Ja hullu saa tyydytystä, henkistä masturbaatiota toisen kustannuksella.
Ne viestit, kuten eräänkin kerran, että "no niin, saa nähdä, löytyykö nyt jotain huolestuttavaa verikokeista, kun aika pahoja oireita ollut jo pitkään", että miksi kertoo ylipäätään mulle edes tämän verikokeen. Mistään pahoista oireista ei ole puhuttu mitään, mitään ei ole ollut tiedosssni, että tällaista on meneillään ja sitten tulee, kuten joku edellä hyvin sanoi, ihan puskista tällaiset viestit. Tähän vastasin, että voi ei, mitä oireita sulla on ollut, mistä on kyse? Vastaus, että "on ollut jo pitempään". Mitään muuta en ikinä asiasta kuullut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne viestit, kuten eräänkin kerran, että "no niin, saa nähdä, löytyykö nyt jotain huolestuttavaa verikokeista, kun aika pahoja oireita ollut jo pitkään", että miksi kertoo ylipäätään mulle edes tämän verikokeen. Mistään pahoista oireista ei ole puhuttu mitään, mitään ei ole ollut tiedosssni, että tällaista on meneillään ja sitten tulee, kuten joku edellä hyvin sanoi, ihan puskista tällaiset viestit. Tähän vastasin, että voi ei, mitä oireita sulla on ollut, mistä on kyse? Vastaus, että "on ollut jo pitempään". Mitään muuta en ikinä asiasta kuullut. Ap
Vastaat kylmästi että en tiedä mistä puhut mutta tsemppiä jatkoon! Ja radiohiljaisuus päälle. Hullujen ja manipuloitsijoiden kanssa ei neuvotella.
Mee nyt vaan ap lukemaan sitä Narsistin keskustelutyyliä.
Uhrinarsistille vielä tyypillisiä nuo sairaushommelit. Mun eksä on samanlainen. Yrittää edelleen kerjätä kaikilta entisiltään ja muiltakin sääliä oikeisiin/kuviteltuihin sairauksiinsa ja ne viestit on just tollasta epämääräistä huttua.
Kokeile itse vastaavaa, miten reagoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaat kylmästi että en tiedä mistä puhut mutta tsemppiä jatkoon! Ja radiohiljaisuus päälle. Hullujen ja manipuloitsijoiden kanssa ei neuvotella.
Miksiköhän joillakin toimii lainausmerkit täällä, mutta esim minulla ne ei tule näkyviin?
Vierailija kirjoitti:
En keskustele äitini kanssa enää ollenkaan hänen terveydentilastaan. Kertoo omituisia osatotuuksia ja huolestuttaa läheisensä ihan turhaan. Narstinen ja harhaluuloisuushäiriöinen on painajainen ympäristölleen.
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Alleviivaa sulle jatkuvasti ettet ole tärkeä.
Tämä tuli mullekin mieleen pienen pohdinnan jälkeen. En mitään muuta "järkevää" syytä tollaiseen käytökseen keksi. Jos olisit tärkeä, kertoisi heti. Kertoo vasta jälkeenpäin, eli et ollut arvoinen kuulemaan heti, mutta sääliä kuitenkin sinulta kaipaa. Lisäksi syyllistää sinua kaikesta hyvästä mitä koet, jotta et voisi nauttia siitä, koska hänkään ei voi.
Mitkä tahansa motiivit onkaan taustalla, kuulostaa raskaalta ihmiseltä. Saatko sinä tuosta "ystävyydestä" mitään muuta kuin ihmettelyä ja mielipahaa? Jos ihminen on ollut pitkään hyvä ystävä, voi ystävyydestä olla vaikea luopua. Mutta onko sulla mitään muuta syytä kuin yhteinen historia ja hyvät asiat siellä jatkamaan tuota ihmissuhdetta?
Henk.koht. en tykkää ghostaamisesta ollenkaan, mutta tässä kohtaa se voisi olla melkeinpä järkevin ratkaisu. Toki voit ottaa asian puheeksi, mutta kykeneekö tämä ihminen näkemään omaa toimintaansa, vai meneekö todennäköisemmin marttyyri-moodiin? Valinta on sinun miten toimit, mutta omiin korviin tuo ei tasapainoiselta ystävyydeltä kuulosta eikä ihmissuhteelta, jota vain tottumuksen/velvollisuuden vuoksi kannattaa jatkaa. Velvollisuuksia sulla elämässä varmaan riittää muutenkin, huonosta ihmissuhteesta ei sellaista kannata tehdä.
Voi näitä mammoja taas palstalla. Joskus saa lukea ketjuja, missä valitetaan siitä miten ystävä kertoo kaikki asiansa sairauskertomuksia myöten. Nyt sitten ystävä antaa vähän tietoa itsestään, ei siis kerro kaikkea. Taas valitetaan ja haukutaan hulluksi ja narsistiksi. Teet niin tai näin, mikään ei riitä mammoilla. Menkää ulkoilemaan vaikka välillä.
Vanhus yöllä sairaalaan sydänoire-epäilyn vuoksi. Verikokeet ja EKG normaalit. Ilmenee että hänelle on määrätty närästyslääke säännölliseen käyttöön, mutta ei käytä.
Soittaa aamuyöllä tyttärensä hakemaan. Ääni muuttuu kuin lennosta valittavaksi kärinäksi... tuu hakeen, ei tälle voida mitään täällä?
Ihan käsittämätön vedättäjä 🙄
Kerran pari, kolme vuotta sitten, kun hän laittoi viestin mulle ulkomailta, siis kuvan ruokalautasista ja tekstin "tyttären kanssa reissussa" ja kun kysyin, että missäs ootte, niin vastaus : "Rhodos. Aurinkoa riittää", alkoi kismittää todella. Ei tietenkään se matka, vaan nuo ruokalautaset(!!) ja vasta kysymykseni jälkeen tuo paikka. Vastasin, että mitä ihmettä, jos olisin tiennyt, olisin toivottanut hyvää matkaa. Siihen taas pelkkää hiljaisuutta. Emmekä viestittele kerran kuussa, vaan kerran, pari viikossa.
Nyt, kun kirjoitan näitä, alkaa itsellenikin valjeta, miten outoa tämä kaikki on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaveri, jolla oli tapana kertoa asioista jälkikäteen. Esim joku kiva lasten tapahtuma, tarjous, tms. Oltiin oltu yhteyksissä, mutta kertoi tästä minulle vasta sitten, kun tapahtuma, tarjous tms ohi. Tuli olo ettei halunnut että pääsisin hyötymään tiedosta. Itse kyllä kerron kivoista jutuista muillekin, enkä panttaa niitä.
Mulla on ihan samanlainen kaveri! Muuten kyllä höpöttää ummet ja lammet mutta ei vahingossakaan mistään tapahtumasta josta tietäisi minunkin kiinnostuvan. Sitten kun kysyn miksei kertonut, niin sanoo että luuli minun tietävän kun siitä oli facebookissa vaikka hyvin tietää etten kuulu facebookkiin. Aivan kun hän haluaisi etten pääse minnekkään. En myöskään enää kerro hänelle minne olemme menossa vasta kuin jälkikäteen ja hän vaikuttaa jopa vähän kateelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ei muista mitä kaikkea on kenellekin kertonut.
Mutta muistaa kyllä kertoa pienen herutuksen.
Tunnistan tyypin, minullakin oli tuollainen "ystävä". Miehelläni muuten on tuollainen myös. Pimittää jotain isoa asiaa, vaikka saattavat mieheni kanssa nähdä/puhua/viestiä päivittäin, ja sitten somesta luetaan että lähti maailmanympärysmatkalle, tai meni naimisiin isojen juhlien kera.
Minun kaverilla samantyyppistä käytöstä, tulee fiilis että haluaa sääliä/huomiota/kauhistelua. Ja haluaa ilmeisesti pitää jotain ihmeellistä "salaperäistä" kuvaa yllä, vihjailee myös päivityksissään ärsyttävästi, ja meinaa oikein tikahtua jos kukaan ei ala utelemaan hänen asioista joita ei kuitenkaan sitten paljasta! :D Sitten ei toki lainkaan rekisteröi jos hänelle kertoo omia kuulumisiaan.
Kiitos teille tästä keskustelusta. Olen tajunnut, miten omituinen tämä ystävyys, tuttavuus tai mikä lie on. Mietin nyt, miten toimin, äkkiseltään tuli ajatus, että vastailen niitä näitä harvakseltaan ja annan hiipua. Ei tästä väkisin saa mitään oikeaa ystävyyttä, kun hän tarvitsee mut vain yleisökseen näihin kummalliseen esityksiinsä. Ap
Kuulostaa omituiselta. En keksi mitään mikä järkevästi selittäisi tällaista, joku vallankäyttö kun pantataan tietoa ja sitten läväytellään sitä ihan puskista?
Mulle tulis tosta sellanen olo, että onko mulla menny jotain ohi, etten muista, että jostain sairaalasta tms olis puhuttu ja olen vain missanu.
En jaksa kavereiden kanssa mitään ihme draamoja ja säätöä. Kaveruuden pitää olla mutkatonta ja tuottaa hyvää energiaa.