Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallinen huimaus ja kysymys, siitä että pitääkö huolestua tai muuttaa jotain elintavoissa

Vierailija
07.11.2023 |

Minulla on yllättäen alkanut lievä huimaus. Olen 46-vuotias perusterve ihminen ja välillä sänkyyn laskeutuessa tai sängystä noustessa saattaa viitisen sekuntia huimata. Tilanteet ovat ihan yllättäviä ja eivät edellä mitään ponnistelua. Nostan sukan maasta, otan kattilan esiin alakaapista jne. Ikinä ei ole ennen tällaista ollut. Onkohan tämä tällaista vaan, jota välillä kaikille tulee? En tupakoi tai käytä alkoholia. Kävelen päivittäin. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla asentohuimausta?

Vierailija
2/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tk:ssa jos vaan saat aikaa, voi olla esim. verenpaineeseen, rauta-arvoihin tai asentohuimaukseen liittyvää tai vaikka ihan niskajumia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kunto sulla vaan, ala liikkumaan niin loppuu huimaus.

Kävely ei  ei riitä mihinkään, ja yläkroppakin kaipaa treeniä tuossa iässä.

Vierailija
4/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala verenpaine aiheuttaa tuota.Elät vanhaksi. Mun mummilla oli sama juttu ja eli 93-vuotiaaksi.

Vierailija
5/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on useita: niskajumit (huono verenkierto alueella), verenpaine laskenut (selviää mittaamalla), rauta-arvot, asentohuimaus (neitstä löytyy ohjee liikkeisiin, voit kokeilla). Jos tuo huimaus makuulta noustessa ja päätä laskiessa ainut niin veikkaan niskajumeja tai verenpainetta.

Vierailija
6/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös korkea verenpaine.

Vierailija
7/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua korvista. Jo kunnon vahatulpat korvissa aiheuttavat helposti huimausta.

Vierailija
8/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat jumissa.

Vierailija
9/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pesee! Vastuksia kyllä tulee.

Joko sulla on diagnoosi valmis?

Vierailija
10/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui tuonkaltaiset oireet, kun lopetin istumatyön tietsikan edessä. Niskavenyttelyt, käsien ja olkapäiden pyöritykset jne. Niska-ja hartiajumia nyt veikkaan. 

Vierailija
11/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska-hartiajumeihin auttaa vain hierontako?

Vierailija
12/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niska-hartiajumeihin auttaa vain hierontako?

Ei vaan omatoiminen liikunta. Keppijumppa. Yleensä yläkropasta melontaliike nyt aluksi..

Vierailija
13/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista huimaus on: keinuttaako vai pyöriikö koko maailma ympäri kauheaa vauhtia? Jälkimmäinen voi olla asentohuimausta.

Vierailija
14/14 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaako, kun käyt maate? Se on yleensä "hyvänlaatuinen asentohuimaus" ja siihen kuulemma auttaa asentohoito, ei selällään maaten heilutellaan päätä eri asentoihin tiukan ohjelman mukaan. Mulla meni ohi muutamassa viikossa ihan itsekseen.

Johtuu siitä, että korvan nesteisiin muodostuu sakkaa, ja se häiritsee sitten asentoaistia. Niillä pään hallituilla kääntelyillä sitten siirretään se sakka haitattomaan paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä