Aviomiehen äkkilähtö
Kokemuksia, vertaistukea, kun aviomies yhtäkkiä vain lähtee yksipuolisella ilmoituksella, ilman että parisuhteen tilasta olisi sanallakaan puhuttu.Selvisikö koskaan syy, miksi lähti?Kauan olitte olleet yhdessä?
Kommentit (182)
Mä voin myöntää suoraan, että omassa liitossa seksi oli suuri syy eroon. Seksikerrat olivat harventuneet vuosien saatossa. Mies vertasi pitkän liiton tilannetta siihen lähtökohtaan, kun aloimme seurustella teineinä ja panimme päivittäin kuin kanit. Minusta oli ihan luonnollista, että seksi ei enää reilusti aikuisikään ehtineellä ole jatkuvasti mielessä kuten teininä oli. Toki minusta seksi kuuluu parisuhteeseen, mutta en aikuisena ruuhkavuosissa väsyneenä jaksa sitä joka päivä harrastaa.
Mies olisi halunnut enemmän, mutta ei tehnyt asian eteen muuta kuin painosti. Ei huomioinut, eikä pohtinut kanssani, mitä hän voisi tehdä toisin. Mies oli usein pahalla tuulella ja seksiä olisi pitänyt silti saada. Jos edellisestä kerrasta oli yli 24 tuntia, alkoi mököttää ja kävi ilkeäksi. Seksistä oli hävinnyt ilo miehen painostuksen ja mököttämisen takia. Miestä ei huvittanut huomioida minua, enkä enää saanut seksin aikana, kun miestä ei huvittanut tehdä mitään asialle.
Miehen mielestä oli hyvä syy pettää minua pitkään ja lopuksi erota, koska hän ei saanut seksiä minulta tarpeeksi. Minä taas koin, että miehen käytös sai innon seksiä kohtaan loppumaan hänen kanssaan. Seuraavan miehen kanssa seksi onkin ollut ihan erilaista, kun toinen ei painosta ja suhtautuu muutenkin myös minua huomioivasti.
Kun mies tai nainen lähtee suhteesta noin vain ilman keskustelua niin se tarkoittaa ensinnäkin sitä että hän on epävarma eikä halua keskustella syistä koska niitä ei tosiasissa ole. Hän vain haluaa lähteä eikä tunne mitään jätettävää kohtaan. Keskustelu johtaisi siihen että hän alkaisi epäröimään asiaa koska ei osaa perustella itselleenkään miksi haluaa lähteä. Toiseksi lähtijä kärsii huonosta omatunnosta eikä kestä negatiivisia tunnepurkauksia ja kuvittelee voivansa jatkaa elämää noin vaan. Niinkuin pystyykin, vähän aikaa. Jokainen joutuu jossain vaiheessa käsittelemään itsensä kanssa vanhat suhteensa ja niiden loppumiset. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että tunteet olisivat palanneet.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa naiselle olla vaikka käsittää asiaa että mies saattaa lähteä ihan vaan sen takia että kyllästyy teihin. Onhan se tietysti nais näkökulmasta kiusallista jos hyväksyisi asian että mies voi valita yksinäisyyden ennemmin kun teidät. Ei mies aina lähde vain silloin kun uusi on katsottuna.
Ja eikä muuten lähde. Jos asia olisi niin, ei vauvapalsta (siis vauva. palsta.) täyttyisi päivittäin kaikenmaailman kaksilahkeisten inkuttamisesta, kuinka naiset ovat liian valikoivia/nirsoja/hypergamisia/milloin mitäkin. Ja siis oikeastihan se valitus johtuu vain siitä kouristavasta pelontunteesta, mitäs jos jäänkin yksin, maustettuna ripauksella aloitekyvyttömyyttä, logiikanpuutetta ja mutkumähaluun-asennetta.
Sinkkunaiset pärjäävät monin verroin paremmin kuin sinkkumiehet. Itse asiassa parisuhteettomat miehet kuolevat kaikista nuorimpina. Ja tämä ei siis ole minulle ilon lähde eikä pilkan kohde, kunhan totean faktat.
Miehet tajusivat jo varhain että naiset pärjäävät ihan sievästi ilman heitäkin, ja siksi kehivät jo varhain kaiken maailman uskontoja siitä, miten naimattomat naiset (elleivät ole elinikäisiä neitsyitä) joutuvat suoraan helvettiin.
No, jos helvetti on täynnä muita samanmielisiä naisia niin mikäs siinä :)
Vierailija kirjoitti:
En usko äkkilähtöihin. Merkit on ollut ilmassa, mutta niille on ollut sokea.
Voi ne asiat sanoa suoraankin, ei tarttis ilmoja haistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa naiselle olla vaikka käsittää asiaa että mies saattaa lähteä ihan vaan sen takia että kyllästyy teihin. Onhan se tietysti nais näkökulmasta kiusallista jos hyväksyisi asian että mies voi valita yksinäisyyden ennemmin kun teidät. Ei mies aina lähde vain silloin kun uusi on katsottuna.
Ja eikä muuten lähde. Jos asia olisi niin, ei vauvapalsta (siis vauva. palsta.) täyttyisi päivittäin kaikenmaailman kaksilahkeisten inkuttamisesta, kuinka naiset ovat liian valikoivia/nirsoja/hypergamisia/milloin mitäkin. Ja siis oikeastihan se valitus johtuu vain siitä kouristavasta pelontunteesta, mitäs jos jäänkin yksin, maustettuna ripauksella aloitekyvyttömyyttä, logiikanpuutetta ja mutkumähaluun-asennetta.
Sinkkunaiset pärjäävät monin verroin paremmin kuin sinkkumiehet. Itse asiassa parisuhteettomat miehet kuolevat kaikista nuorimpina. Ja tämä ei siis ole minulle ilon lähde eikä pilkan kohde, kunhan totean faktat.
Miehet tajusivat jo varhain että naiset pärjäävät ihan sievästi ilman heitäkin, ja siksi kehivät jo varhain kaiken maailman uskontoja siitä, miten naimattomat naiset (elleivät ole elinikäisiä neitsyitä) joutuvat suoraan helvettiin.
No, jos helvetti on täynnä muita samanmielisiä naisia niin mikäs siinä :)
Tässä sun kirjoituksessa on paljon virheitä. Yhteiskunta on muuttunut ja myös miehet ovat alkaneet viihtyä sinkkuina tehden itse terveellistä ruokaa ja kotihommia, urheillen, vähemmän alkoholia. Johtuu siitä että nuoret miehet eivät tunne enää stressiä siitä että heidän pitäisi perustaa perhe. Aiemmin yksinäinen mies oli luuseri , ei enää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolesta riippumatta voi kyllästyä kumppaniinsa, mutta kyllä miehellä useammin on uusi katsottuna, kun vanhasta suhteesta lähtevät. Naiset tykkää olla sinkkuna :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos helvetti on täynnä muita samanmielisiä naisia niin mikäs siinä :)Tässä sun kirjoituksessa on paljon virheitä. Yhteiskunta on muuttunut ja myös miehet ovat alkaneet viihtyä sinkkuina tehden itse terveellistä ruokaa ja kotihommia, urheillen, vähemmän alkoholia. Johtuu siitä että nuoret miehet eivät tunne enää stressiä siitä että heidän pitäisi perustaa perhe. Aiemmin yksinäinen mies oli luuseri , ei enää nykyään.
Avioliitossa olo lyhentään naisen ikää, pidentää miehen ikää.
Minut jätettiin aikanaan tuolla tavalla äkisti. Kesti kauan eron jälkeen tajuta, että mies ei rakastanut minua, kun kykeni lähtemään noin. Mies oli suhteen alussa rakastunut, mutta tuo rakastumisen tunne ei koskaan syventynyt rakkaudeksi hänen kohdallaan. Minä taas rakastin miestäni.
Teki kipeää tajuta, että olin toiselle niin yhdentekevä, että hän jätti minut selvittämään ison sotkun asumiskuvioiden, tavaroiden ja avioeropaperien osalta. Mies ei osoittanut tippaakaan empatiaa, vaikka näki minun olevan eroilmoituksesta järkyttynyt. Jätti minut yksin itkemään ja selvittämään asioita. Rahaa kyllä pyysi minulta eron jälkeen, mutta en suostunut antamaan ja haukuinkin miehen pystyyn, kun kehtasi edes kysyä moista jätettyään minut.
Ne eron yhteydessä annetut "syyt" voivat olla ihan täyttä pashaa. Minä ihmettelin aikanaan avioeropaperit kiikuttaneelle miehelle, miksi halusi erota. Syyt olivat mm. näin syvällisiä:
"Et ole enää samanlainen kuin 18-vuotiaana, kun aloimme seurustella" (en tietenkään ollut, kun olin välissä kasvanut aikuiseksi, enkä ollut enää huoleton lukiolainen)
"Ei hengailla tarpeeksi mun kaverien kanssa" (mies ei koskaan ehdottanut, että hengailisimme, sillä näimme kumpikin omien kavereidemme kanssa erikseen)
"Sä et kuuntele enää samaa musaa kuin nuorena, eikä sua kiinnosta käydä enää keikoilla" (onpa yllätys, että mielenkiinnonkohteet muuttuvat vuosien saatossa eikä teininä kiinnostaneet asiat nappaa välttämättä enää aikuisena)
Oikea syy jäi mieheltä mainitsematta eli oli selkäni takana vehdannut naispuolisen ystävänsä kanssa pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies tai nainen lähtee suhteesta noin vain ilman keskustelua niin se tarkoittaa ensinnäkin sitä että hän on epävarma eikä halua keskustella syistä koska niitä ei tosiasissa ole. Hän vain haluaa lähteä eikä tunne mitään jätettävää kohtaan. Keskustelu johtaisi siihen että hän alkaisi epäröimään asiaa koska ei osaa perustella itselleenkään miksi haluaa lähteä. Toiseksi lähtijä kärsii huonosta omatunnosta eikä kestä negatiivisia tunnepurkauksia ja kuvittelee voivansa jatkaa elämää noin vaan. Niinkuin pystyykin, vähän aikaa. Jokainen joutuu jossain vaiheessa käsittelemään itsensä kanssa vanhat suhteensa ja niiden loppumiset. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että tunteet olisivat palanneet.
Hei halooo!!! Kuka vaan saa koska tahansa ja mistä syystä tahansa lähteä parisuhteesta, ilman että tarvitsee selittää tai perustella yhtään mitään. Ei parisuhde ole mikään vankila tai rangaistus. Kannattaa muistaa, että se toinen on voinut miettiä jo vuosia, ettei halua olla toisen kanssa ja tehnyt osaltaan sen eroprosessin jo mielessään. Silloin se ero on vain piste iin päälle ja oma elämä jatkuu ilman sitä toista ja huonon parisuhteen aiheuttamaa taakkaa.
Toisessa voi olla sellainen piirre, että tietää, ettei hän tule siinä asiassa muuttumaan. Luonne tai käytös, mikä tahansa. Silloin tuntuu turhalta se keskusteleminen, kun se ei hyödytä mitään. Äkkilähtö ei venytä eikä pitkitä eroa, mutta onhan se aika tylyä esim. lapsille. Voi olla tietysti niinkin, ettei lähtijä kestäisi muunlaista eroa itse.
Meillä on seksi loppunut aikaa sitten. Lapset ovat vielä pieniä. Olen jo pitkään miettinyt, että lähden, kun lapset ovat riittävän vanhoja. Ei ole riitoja, talous on erittäin hyvä mutta kaverisuhteessa en ala loppuelämääni viettämään. Mitään vihiä,en aio antaa etukäteen, että elämä sujuisi mukavasti siihen asti, kunnes ilmoitan lähdöstäni
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seksi loppunut aikaa sitten. Lapset ovat vielä pieniä. Olen jo pitkään miettinyt, että lähden, kun lapset ovat riittävän vanhoja. Ei ole riitoja, talous on erittäin hyvä mutta kaverisuhteessa en ala loppuelämääni viettämään. Mitään vihiä,en aio antaa etukäteen, että elämä sujuisi mukavasti siihen asti, kunnes ilmoitan lähdöstäni
T. Mies
Ehkäpä vaimosi ehtii lähteä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolesta riippumatta voi kyllästyä kumppaniinsa, mutta kyllä miehellä useammin on uusi katsottuna, kun vanhasta suhteesta lähtevät. Naiset tykkää olla sinkkuna :)
Tottakai on parempi lähteä kun uusi on jo tiedossa. Ei se muuta sitä, että suhde oli kuollut jo ennen uuden löytämistä. Kukaan ei lähde vieraisiin onnellisesta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.
Juuri näin. Kun nainen pihtaa niin mies lähtee.
Vierailija kirjoitti:
En usko äkkilähtöihin. Merkit on ollut ilmassa, mutta niille on ollut sokea.
Meilläkin ex-vaimo yllättyi kun muutin pois. Oli tosi pettynyt kun lähdin juuri kun suhteessa oltiin päästy harmooniseen vaiheeseen => eli seksiä ei harrastettu enää ollenkaan.
Pidin puolen vuoden tauon naissuhteista eron jälkeen että ei ollut toista katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. MiesEhkäpä vaimosi ehtii lähteä ensin.
Ehkä ehtii ehkä ei. Hänen päätös on seksin loppuminen. Olisi helpompaa, jos hän myös päättäisi lähdöstä mutta puheiden perusteella tuskin näin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Juuri näin. Kun nainen pihtaa niin mies lähtee.
Tämä. Nainen lähtee kun mies pihtaa 👍
Joskus syynä voi olla se, että on jo pitkään miettinyt lähtöä, mutta ei ole halunnut/osannut sanoittaa sitä toiselle. (Tai toinen ei ole kuunnellut, mutta silloin se ei olekaan oikeasti äkkilähtö) Tältä palstaltakin viimeksi tänään luin, että "kun tämä suhde loppuu, en aloita uutta" eli tavallaan pedataan jo sitä suhteen loppumista. Ei edes halua yrittää pelastaa olemassaolevaa suhdetta, mutta on niin jänishousu, ettei voi hoitaa hommaa asiallisesti. Koska onhan se ikävä kun toinen suuttuu tai tulee surulliseksi ja riitaakin voi tulla. Sen välttää kun liukenee salavihkaa yön pimeyteen.