Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomiehen äkkilähtö

Vierailija
02.05.2022 |

Kokemuksia, vertaistukea, kun aviomies yhtäkkiä vain lähtee yksipuolisella ilmoituksella, ilman että parisuhteen tilasta olisi sanallakaan puhuttu.Selvisikö koskaan syy, miksi lähti?Kauan olitte olleet yhdessä?

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua jaksaa ihmetyttää nämä, jotka seksittömästä liitosta lähtevät varmana, että sitä seksiä sitten sinkkuna saa. Aika moni jää eron jälkeen pitkäksikin aikaa yksin, ellei satu olemaan hyvin viehättävä vastakkaisen sukupuolen mielestä.

Kyllä sitä sinkkuna tuli saatua useammin kuin nykyään mutta ei se ole syy, että tulen lähtemään seksittömästä suhteesta. En asuisi kenenkään kaverinikaan kanssa yhdessä. Mieluummin yksin kuin seksittömässä suhteessa.

Naiset eivät ehkä ymmärrä että seksitön avioliitto musertaa miehen itsetunnon. Mies alkaa miettimään että onko niin huono mies että ei kelpaa edes enää omalle vaimolleen.

Silloin on parempi erota ja elellä yksin ja koota palaset. Ja sitten kokeilla jos joku nainen kiinnostuisi.

Ja siis nyt puhun lähes seksittömästä avioliitosta. Sellaisesta jossa seksiä on tyyliin pari kertaa vuodessa. Sellainen perus kerran viikossa tai vaikka joka toinen viikko seksiä riittäisi ihan hyvin monelle lapsiperheelliselle ukkomiehelle, silloin vaimo osoittaa sentään kiinnostusta mieheensä.

Miehet eivät ehkä ymmärrä, että sama koskee naisiakin. Kyse on yksilöistä. Kuvailemiasi henkilöitä on miehissä ja naisissa. Heitä, joilla on terve libido ja joiden itsetuntoa syö se, ettei kumppani halua. 

Myös miehet pihtaavat! Ja sitten on paljon miehiä, jotka eivät pihtaa seksiä, mutta pihtaavat naiselta nautintoa eli periaatteessa ottavat vain omansa, mutta eivät anna samalla toiselle. 

Vierailija
122/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun "äkkilähtöäni" edelsi vuosikausien yritykset keskustella puolison despoottimaisesta käytöksestä. Yritin kertoa, että en jaksa enää jatkaa liittoa, jos elämääni rajoitetaan, minua kontrolloidaan ja elämä on munankuorilla kävelyä. Tuloksetta, toinen vain alkoi luetella minun vikojani ja syytti erolla uhkailusta. Ja kun lopulta lähdin, kyseessä oli hänelle järkyttävä ja yllättävä sokkiero. Asioilla on aina monta puolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minun "äkkilähtöäni" edelsi vuosikausien yritykset keskustella puolison despoottimaisesta käytöksestä. Yritin kertoa, että en jaksa enää jatkaa liittoa, jos elämääni rajoitetaan, minua kontrolloidaan ja elämä on munankuorilla kävelyä. Tuloksetta, toinen vain alkoi luetella minun vikojani ja syytti erolla uhkailusta. Ja kun lopulta lähdin, kyseessä oli hänelle järkyttävä ja yllättävä sokkiero. Asioilla on aina monta puolta.

No toi on aika yleistä. Mutta sitten on ihan oikeasti äkkilähtöjä tyyliin toinen lähtee kiskalle eikä tule koskaan takaisin, muuttaa toisen työpäivän aikana, ilmoittaa vaan puskista, että nyt erotaan ja lähtee samana päivänä jne. 

Vierailija
124/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.

Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.

Just just 😂 vai oikein yleensä...

Minä jätin mieheni koska hän oli huono suuseksissä. Annan itse noin puolen tunnin perusteellisia suuhoitoja ja teen sitä mielelläni. Mies vähän lipsutti sormella häpyhuulenviertä ja nuolaisi kahdesti jostain klitoriksen yläpuolelta ja oli sitten hanakkana peukalonkokoinen veitikka tanassa tulossa sisään kun mielestään olin jo valmis. Seksin vähyys on usein seksissä surkeiden miesten omaa syytä.

Vierailija
125/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.

Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.

Just just 😂 vai oikein yleensä...

Minä jätin mieheni koska hän oli huono suuseksissä. Annan itse noin puolen tunnin perusteellisia suuhoitoja ja teen sitä mielelläni. Mies vähän lipsutti sormella häpyhuulenviertä ja nuolaisi kahdesti jostain klitoriksen yläpuolelta ja oli sitten hanakkana peukalonkokoinen veitikka tanassa tulossa sisään kun mielestään olin jo valmis. Seksin vähyys on usein seksissä surkeiden miesten omaa syytä.

No ei nyt tainnut olla muutenkaan hyvä seksissä. Ja miten noin pienen varustuksen kanssa pystyy toimimaan suihinotossa?

Vierailija
126/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yksi päivä puhuttiin miehen kanssa niitä näitä ja totesin, että ajattele, joku oikeasti lähtee viemään roskia eikä palaa. Nauratti, kun tuntui niin absurdilta, että sellaista joku voisi oikeasti tehdä. Lähteä vaan mitään sanomatta ja jättää kaikki. Perhe, parisuhde, talot jne. Se huoli ja epäusko on sillä toisella osapuolella varmaan valtava. En oikeasti pysty käsittämään koko juttua. 

Vierailija
127/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri yksi päivä puhuttiin miehen kanssa niitä näitä ja totesin, että ajattele, joku oikeasti lähtee viemään roskia eikä palaa. Nauratti, kun tuntui niin absurdilta, että sellaista joku voisi oikeasti tehdä. Lähteä vaan mitään sanomatta ja jättää kaikki. Perhe, parisuhde, talot jne. Se huoli ja epäusko on sillä toisella osapuolella varmaan valtava. En oikeasti pysty käsittämään koko juttua. 

En ollut naimisissa, mutta seurustelin jonkin aikaa. Tämä tyyppi viljeli jotain tuollaisia roskienvientiheittoja muutaman kerran, ei siis viitannut mitenkään itseensä. Kun oltiin seurusteltu vajaa vuosi, hän vain ghostasi eräänä päivänä. 

Vierailija
128/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä päivänä mies ei vain tullut kotiin ja faceen ilmestyi kuvia toisesta naisesta. En mitään selityksiä koskaan saanut. Oltiin oltu vuosia yhdessä. Olin miehen ensimmäinen ja ainoa ja päättelin, että mies halusi panna muitakin. Luulin kuolevani tuskaan, mutta niin vain eräänä päivänä huomasin taas olevani onnellinen. Ilman sitä petturimiestä.

Vierailija
129/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän se on mies, joka ei huomaa parisuhteessa mitään ongelmia ennen kuin nainen ilmoittaa erosta. Harvinaisempaa se on, että nainen ei mitään huomaa, ja mies iskee eropaperit pöytään.

Miehellä saattaa olla ollut sivusuhteitakin jo vuosikausia, ja kun vaimo ilmoittaa erosta, mies ihmettelee, että mistä se nyt suuttui.

Vierailija
130/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes kovin harvinaista. Meillä viihtyisä koti, kivat alakouluikäiset lapset ja avioliittoa takana jo toistakymmentä vuotta. Sinä päivänä olin tehnyt hyvää ruokaa ja jälkiruokaakin oli, halattiin, mies lähti eikä enää vastannut puhelimeen. Katosi myös lasten elämästä, näkee kerran tai kaksi vuodessa. Valitsi toisen naisen perheen tilalle. Mitään ei arvattu ennakkoon, oli ollut ehkä vähän kireä lapsille. Löysin kyllä uuden miehen pari vuotta myöhemmin ja hänestä tuli erinomainen isäpuoli lapsille.

Vierailija
131/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua jaksaa ihmetyttää nämä, jotka seksittömästä liitosta lähtevät varmana, että sitä seksiä sitten sinkkuna saa. Aika moni jää eron jälkeen pitkäksikin aikaa yksin, ellei satu olemaan hyvin viehättävä vastakkaisen sukupuolen mielestä.

Seksitön suhde ei anna miehelle mitään, ei sitten yhtään mitään. Sinkkuna sentään saa tehdä mitä haluaa, vaikka seksiä ei saisikaan.

Ja minä en olisi päivääkään miehen kanssa, jolle seksi on ainut asia, minkä vuoksi hän on kanssani.

Vierailija
132/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia tällaisia tapauksia vuosien varrelta, joissa mies on jättänyt vaimonsa yllättäen. Kaikissa kolmas osapuoli kiistetty, mutta uudet suhteet tuli kuitenkin kaikille miehille nopeasti.

Kyllähän asiantuntijat sanoo samaa, että kun miehen käytös muuttuu yllättäen ja tulee ero, niin taustalla on usein jo uusi suhde.

Näissä tietämissäni tapauksissa naiset eivät ole enää uudelleen avioituneet tai muuttaneet yhteen. Kokemus siis jättänyt syvät jäljet. Nää jättäjämiehet ovat avioituneet uudelleen, osa jo toistamiseen.

Vierailija
133/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ryyppäsi ja äiti sanoi jatkuvasti sille, että jos juominen ei lopu, hän ja lapset lähtee. Lopulta läksimme kun olin 15-vuotias. Isä ihmettelee vieläkin monen vuoden jälkeen, että miten se sillä lailla yht'äkkiä mitään sanomatta lähti. 

Jotkut ei vaan tajua vihjeitä eikä edes suoraan sanomista.

Vierailija
134/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy omaan "yllätyserooni" oli täysin puuttuva puheyhteys ja puolison haluttomuus keskustella ja kuunnella tai ylipäätään nähdä että voin huonosti. Hän keskittyi omiin asioihinsa ja ohitti minut ja yritykseni tehdä asioita yhdessä ja ylläpitää suhdetta. Sitten tuli "täytenä yllätyksenä" kun halusin erota, "miksi et puhut".

Yllätyksenä jätettyjen kannattaa kyllä pohtia miksi parisuhde oli sellainen että asiasta ei ollut tilaa keskustella ja tula kuulluksi ja oliko yllätysero oikeasti yllätys sittenkään vai haluttomuutta näydä.

Vierailija
135/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Anne Sällylän mieshän lähti 80-luvulla yhtäkkiä. Lompakko jäi hattuhyllylle. Anne ei ole uskaltanut sen jälkeen enää miestä ottaa.

Ja Anne oli kuulemma ollut liian komenteleva. Olihan sillä miehelläkin heti uusi akka mutta muistan, kun se ex mies jossain sanoi, että Anne halusi hienot talot, autot yms ja kaikki tehtiin kuten Anne halusi.

Tuon takia itse erosin ex-vaimostani ja lähdin. Hänellä oli selvät tavoitteet elämässä eikä hän niistä aina muistanut keskustella ovatko minunkin tavotteita. Hänellä oli myös paljon rajotteita ja odotuksia minulle, ja koska hän oli kunnianhimoinen ja päämäärätietoinen, hän oli usein myös ahdistunut ja tunnekylmä. Elämästä näytti tulevan suorittamista. On edelleen ystävä, mutta aloin kokemaan itseni sivulliseksi omassa avioliitossani joten lähdin.

Vierailija
136/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se on mies, joka ei huomaa parisuhteessa mitään ongelmia ennen kuin nainen ilmoittaa erosta. Harvinaisempaa se on, että nainen ei mitään huomaa, ja mies iskee eropaperit pöytään.

Miehellä saattaa olla ollut sivusuhteitakin jo vuosikausia, ja kun vaimo ilmoittaa erosta, mies ihmettelee, että mistä se nyt suuttui.

Onko tuo "musta tuntuu" vai ihan lähteisiin perustuvaa tietoa :) tiedän kyllä vastauksen.

Vierailija
137/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutamia tällaisia tapauksia vuosien varrelta, joissa mies on jättänyt vaimonsa yllättäen. Kaikissa kolmas osapuoli kiistetty, mutta uudet suhteet tuli kuitenkin kaikille miehille nopeasti.

Kyllähän asiantuntijat sanoo samaa, että kun miehen käytös muuttuu yllättäen ja tulee ero, niin taustalla on usein jo uusi suhde.

Näissä tietämissäni tapauksissa naiset eivät ole enää uudelleen avioituneet tai muuttaneet yhteen. Kokemus siis jättänyt syvät jäljet. Nää jättäjämiehet ovat avioituneet uudelleen, osa jo toistamiseen.

Ihan sukupuoleen katsomatta asia on noin. Uusi suhde on vain seuraus ongelmista parisuhteessa

Vierailija
138/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Anne Sällylän mieshän lähti 80-luvulla yhtäkkiä. Lompakko jäi hattuhyllylle. Anne ei ole uskaltanut sen jälkeen enää miestä ottaa.

Ja Anne oli kuulemma ollut liian komenteleva. Olihan sillä miehelläkin heti uusi akka mutta muistan, kun se ex mies jossain sanoi, että Anne halusi hienot talot, autot yms ja kaikki tehtiin kuten Anne halusi.

Miksi aina jos nainen haluaa hienot talot ja autot se koetaan negatiiviseksi asiaksi ja usein eron syyksi? Mutta jos mies haluaa vastaavat asiat niin ei mitään ongelmaa eikä sen takia ainakaan erota.

Nainen nähdään ilmeisesti vieläkin lokkina ja mies tienaavana osapuolena, joka saa tehdä ja haluta mitä vain.

Tämä nyt ei sinäänsä koske Annen sillä en tiedä tarkemmin heidän ongelmistaan.

No kyllä se hienojen talojen ja autojen yms vaatiminen saattaa olla kohtuutonta jos se vaatija tienaa selvästi vähemmän kuin se joilta näitä vaaditaan. Kovin usein se vieläkin on niin että nainen vaatii ja mies maksaa, vaikka se kovin vanhanaikaiselta kieltämättä kuulostaa.

Omassa avioliitossani on vähän samaa. Tulot mulla 5000e/kk ja vaimolla 3000e/kk. Vaimo haluaisi että ostetaan sellanen 200m2 kivitalo Espoosta. Olen selittänyt että meillä ei ole tarpeeksi tuloja tollaseen, mutta vaimon mielestä ongelma on lähinnä siinä että minun pitäisi skarpata töissä jotta saisin ylennyksen/palkankorotuksen.

No ihan itse olet valinnut jonkun pöllöpään vaimoksesi. Onhan noita haihattelijoita miehissä ja naisissa, molemmissa. Kuitenkin susta lienee kivaa, että se vaimo on olemassa? Itse olen ikisinkku nainen, koska en ole onnistunut löytämään vastuulllista ja fiksua miestä. Enkä tarvitse yhdenkään miehen rahoja mihinkään. 

Sanotko lähisuhdeväkivallastakin kärsiville, että ihan itse olet valinnut pöllöpään puolisoksi. Oletko hieman id--otti?

Vierailija
139/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia itse erosin ex-vaimostani ja lähdin. Hänellä oli selvät tavoitteet elämässä eikä hän niistä aina muistanut keskustella ovatko minunkin tavotteita. Hänellä oli myös paljon rajotteita ja odotuksia minulle, ja koska hän oli kunnianhimoinen ja päämäärätietoinen, hän oli usein myös ahdistunut ja tunnekylmä. Elämästä näytti tulevan suorittamista. On edelleen ystävä, mutta aloin kokemaan itseni sivulliseksi omassa avioliitossani joten lähdin.

Nykyään on varmaan paljon sellaisi parisuhteita joissa on tärkeää elää bling-some-elämää. Someen lavastetaan kaikkea hienoa ja romanttista vaikka arki on juuri tuota tunnekylmää suorittamistä missä ei puolison kanssa puhuta eikä pussata.

Vierailija
140/182 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina jos nainen haluaa hienot talot ja autot se koetaan negatiiviseksi asiaksi ja usein eron syyksi? Mutta jos mies haluaa vastaavat asiat niin ei mitään ongelmaa eikä sen takia ainakaan erota.

Nainen nähdään ilmeisesti vieläkin lokkina ja mies tienaavana osapuolena, joka saa tehdä ja haluta mitä vain.

Tämä nyt ei sinäänsä koske Annen sillä en tiedä tarkemmin heidän ongelmistaan.

No kyllä se hienojen talojen ja autojen yms vaatiminen saattaa olla kohtuutonta jos se vaatija tienaa selvästi vähemmän kuin se joilta näitä vaaditaan. Kovin usein se vieläkin on niin että nainen vaatii ja mies maksaa, vaikka se kovin vanhanaikaiselta kieltämättä kuulostaa.

Omassa avioliitossani on vähän samaa. Tulot mulla 5000e/kk ja vaimolla 3000e/kk. Vaimo haluaisi että ostetaan sellanen 200m2 kivitalo Espoosta. Olen selittänyt että meillä ei ole tarpeeksi tuloja tollaseen, mutta vaimon mielestä ongelma on lähinnä siinä että minun pitäisi skarpata töissä jotta saisin ylennyksen/palkankorotuksen.

No ihan itse olet valinnut jonkun pöllöpään vaimoksesi. Onhan noita haihattelijoita miehissä ja naisissa, molemmissa. Kuitenkin susta lienee kivaa, että se vaimo on olemassa? Itse olen ikisinkku nainen, koska en ole onnistunut löytämään vastuulllista ja fiksua miestä. Enkä tarvitse yhdenkään miehen rahoja mihinkään. 

Sanotko lähisuhdeväkivallastakin kärsiville, että ihan itse olet valinnut pöllöpään puolisoksi. Oletko hieman id--otti?

En sanoisi enkä ole idiootti.

Ihan eri asia valita=hyväksyä puolisoksi joku hömpsäntuuteli kuin joutua väkivallan kohteeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan