Aviomiehen äkkilähtö
Kokemuksia, vertaistukea, kun aviomies yhtäkkiä vain lähtee yksipuolisella ilmoituksella, ilman että parisuhteen tilasta olisi sanallakaan puhuttu.Selvisikö koskaan syy, miksi lähti?Kauan olitte olleet yhdessä?
Kommentit (182)
Vai narsisti. Naisten selityksiä työkseen kun kuuntelee niin yksi miljoonasta on naisen vika ja silloinkin vahingossa kaatui peniksen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Jos mies lähtee seksiasioissa eli pettämisen ja toisen naisen takia, niin yleensä silloin se parisuhdeseksi loppuu kokonaan miehen toimesta TAI vastaavasti saattaa lisääntyä hullunlailla. Mies ei lähde, ellei uusi ole jo valmiiksi katsottuna ja sitä pyritään salailemaan viimeiseen asti.
Ei kysytty, mutta sama se tapahtuu myös naisen kohdalla.
Mies on jo vuosia ilmaissut tyytymättömyytensä asiaan X, mutta et ole välittänyt asiasta.
Nyt mies toteutti uhkauksensa ja sinä olet hämmästynyt?
Olisiko kannattanut kuunnella miestä?
Vierailija kirjoitti:
Ootko tutustunut narsismiin? Voisiko mies olla? Heille äkkilähdöt lajityypillisiä.
ehdottomasti narsisti. naistenlehdistä oppii totuuden, että: exmies=narsisti. aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Anne Sällylän mieshän lähti 80-luvulla yhtäkkiä. Lompakko jäi hattuhyllylle. Anne ei ole uskaltanut sen jälkeen enää miestä ottaa.
Ja Anne oli kuulemma ollut liian komenteleva. Olihan sillä miehelläkin heti uusi akka mutta muistan, kun se ex mies jossain sanoi, että Anne halusi hienot talot, autot yms ja kaikki tehtiin kuten Anne halusi.
Miksi aina jos nainen haluaa hienot talot ja autot se koetaan negatiiviseksi asiaksi ja usein eron syyksi? Mutta jos mies haluaa vastaavat asiat niin ei mitään ongelmaa eikä sen takia ainakaan erota.
Nainen nähdään ilmeisesti vieläkin lokkina ja mies tienaavana osapuolena, joka saa tehdä ja haluta mitä vain.
Tämä nyt ei sinäänsä koske Annen sillä en tiedä tarkemmin heidän ongelmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava tuli jätetyksi noin.
Luulen, että mies tunnisti 50-vuotiaassa vaimossaan orastavat muistusairauden merkit ja lähti.
Fiksu mies
siinä miehessä oli jotain vikaa, kun se jätti sinut
Oltiin oltu yhdessä vajaa 8 vuotta, joista reilu pari vuotta naimisissa. Mies lähti äkisti asiaa selittelemättä. Syyksi paljastui toinen nainen.
Minä puin äkkieroa useamman vuoden terapiassa, sen verran iso trauma oli. Lähtö oli niin äkillinen, että olin shokissa alkuun ja koko elämä meni ihan uusiksi. Ensimmäiset pari vuotta olivat pahimmat, ajan kanssa helpottaa. Olin eron jälkeen vuosia yksin, nykyisin on uusi puoliso ja meillä lapsi. En usko koskaan täysin pääseväni tuosta traumasta yli, yhä viikottain tulee asia mieleen. Tuon asian kanssa voi elää, mutta vaikutti pysyvästi maailmankatsomukseeni.
Voimia sinulle, vielä koittaa valoisammat ajat! :)
Olen tutustunut narsismiin kymmeniä ellen satoja tunteja, siitä syystä että ko. persoonallisuushäiriöiset perheenjäsenet ovat käyneet mielenterveyden päälle aika rankasti. Ja kyllä, miehistä vähintään kolme prosenttia on puhtaasti narsisteja.
Kun menet youtubeen ja etsit jonkun aiheesta vlogaavan psykologin videon niin voit kommenttiosoista lukea pitkän listan vastaavia kertomuksia ympäri maailman. Kuka ollut naimisissa viisi vuotta, kuka kaksikymmentäviisi ja kuka lempattiin jo kahden kuukauden naimisissaolon jälkeen.
Narsisteille on yhteistä tietyt toimintamallit. Tietenkään jokainen perheensä hylkäävä ei ole narsisti, mutta yhdelläkään narsistilla ei ole tervettä suhdetta, joka kestäisi läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Tuota minäkin veikkaan syyksi, jos lähtijä on mies. Lähtisin itsekin seksittömästä liitosta.
Alapeukuista päätellen naiset edelleen aliarvioivat seksin merkitystä parisuhteessa. Eivät taida nämä äkkilähdöt olla jatkossakaan katoavaa kansanpoerinnettä seksinvähättelijöiden keskuudessa.
Voihan toki seksinpuute ollakin syy, mutta Alapeukutin syistä:
-aika mutkat suoriksi toimintaa vetää tuntemattomien parisuhteesta tuollaisia johtopäätöksiä.
-seksinpuute ei ole pelkästään mikään syy. Seksinpuutteella on usein alkusyynä. Ja toisaalta jos osapuoli tekee äkkilähdön, on sillekin jotkut syyt olemassa. Miksi toista osapuolta ei ole varoitettu?
Miehet usein lähtee vasta siinä vaiheessa, kun on uusi kiikarissa. Niin teki meilläkin. Joo, seksiä oli vähän, mutta mies oli se joka pihtasi. Tämä ei johtunut siitä toisesta naisesta, alkoi jo aiemmin. Luulisin että sen takia, että se oli keino kontrolloida minua. Kun en muuten alistunut hänen valtaansa. Lasten syntymien jälkeen siis paheni herran kontrollointi. Ja kun en alistunut vaan pidin puoleni, alkoi mennä huonommin. Eron partaalla olin itsekin jo toista vuotta, mutta halusin yrittää ja muutenkin koittaa järjestää omaa elämää kuntoon työasioiden jne suhteen. Kun sitten mies ilmoitti erosta.
Mitään pettämistä ei ikinä myöntänyt, mutta hyvin pian erosta oli uusi nainen, jonka entuudestaan tunsi. No, se päättyi eroon suht pian ja edelleen ex on aika hukassa elämänsä kanssa, kun ei löydäkään ketään. Minulla taas menee hyvin, parisuhdetta ei ole ollut, enkä kaipaakaan. Muutama kaveri kyllä on. Joita näen lapsivapailla.
Vierailija kirjoitti:
Ootko tutustunut narsismiin? Voisiko mies olla? Heille äkkilähdöt lajityypillisiä.
Myös ns.kilteille miehille, jotka antavat liiton aikana vaimon määrätä kaikesta, ja sitten lopuksi pimahtavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Tuota minäkin veikkaan syyksi, jos lähtijä on mies. Lähtisin itsekin seksittömästä liitosta.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi sitkoilla avioliitossa, jollei siinä saa seksiä ja läheisyyttä?
Jos haastateltaisiin näitä pariskunnan osapuolia niin keskimäärin se on niin päin, että se tasapainoisempi ja läheisyyteen kykenevämpi on se jätetty ja se luonnevikainen on ollut haitallinen ja läheisyyttä pihdannut jo liitossakin. Seksiä toki saattaa haluta, mutta vastapuolta on saattanut alkaa kuvottaa esineellistävä ja tunteeton seksi ja rasittaa muutkin liiton ongelmat, joita vain lakaistaan maton alle.
Näin on. Yleensä jos toinen pihtaa seksiä, se johtuu siitä että toinen pihtaa jotain muuta.
Eron jälkeen ymmärsin olleeni tosi sokea eroa enteilleille merkeille. Mm. seuraavaa oli:
1. Mies oli alkanut olla paljon pois kotoa: työpäivät venyivät ja harrastuskertoja oli useammin. Mies ei kuitenkaan kehittynyt harrastuksessaan, vaikka harrastuskerrat lisääntyivät. Jälkikäteen oivalsin, että mies oli luultavasti noina kertoina naispuolisen harrastuskaverinsa luona, jonka kanssa hänellä oli suhde.
2. Mies alkoi kiinnittää ulkonäköön huomiota. Kävi useammin suihkussa, osteli kauluspaitoja ja laittoi hajuvettä. Minä aloin puolestani miehen nenään tuoksua vieraalta, koska haisteli useammin toisen naisen hajuvettä. Mies kommentoikin minulle, että haisen vieraalta naiselta, vaikka kyse oli tutusta hajuvedestäni.
3. Mies alkoi riitojen yhteydessä kysellä, petänkö häntä. En yhtään ymmärtänyt, mistä nuo kysymykset tulivat, sillä minulla ei tuolloin ollut yhtään miespuolista ystävää ja olin muutenkin paljon kotona.
4. Mies piilotteli puhelintaan. Oli vaihtanut puhelimen avauskoodin ja meni puhelimen kanssa suihkuhuoneeseen suljetun oven taakse. Jos viestitteli jonkun kanssa ja kysyin kenen, niin vastasi "yksi kaveri vaan". Muuten aina sanoi, jos vaikka viestitteli siskonsa/äitinsä kanssa.
5. Mies haastoi riitaa naurettavan pienistä asioista. Jälkikäteen tajusin, että mies yritti saada näistä "lisäpontta" eropäätökselle. Riidanhaastamisen lisäksi miehestä tuli aiempaa puhumattomampi, ei enää puhunut tunteistaan kuten ennen eikä sanonut rakastavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuista päätellen naiset edelleen aliarvioivat seksin merkitystä parisuhteessa. Eivät taida nämä äkkilähdöt olla jatkossakaan katoavaa kansanpoerinnettä seksinvähättelijöiden keskuudessa.
Voihan toki seksinpuute ollakin syy, mutta Alapeukutin syistä:
-aika mutkat suoriksi toimintaa vetää tuntemattomien parisuhteesta tuollaisia johtopäätöksiä.
-seksinpuute ei ole pelkästään mikään syy. Seksinpuutteella on usein alkusyynä. Ja toisaalta jos osapuoli tekee äkkilähdön, on sillekin jotkut syyt olemassa. Miksi toista osapuolta ei ole varoitettu?
No mitä jos naista ei keskustelu kiinnosta asian suhteen ja vähättelee miehen tunteita kun yrittää kertoa mitä toivoo ja haluaa suhteessa. Silloin yksi ratkaisu on tuo, että lähtee sen kummemmin enää selittelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet usein lähtee vasta siinä vaiheessa, kun on uusi kiikarissa. Niin teki meilläkin. Joo, seksiä oli vähän, mutta mies oli se joka pihtasi. Tämä ei johtunut siitä toisesta naisesta, alkoi jo aiemmin. Luulisin että sen takia, että se oli keino kontrolloida minua. Kun en muuten alistunut hänen valtaansa. Lasten syntymien jälkeen siis paheni herran kontrollointi. Ja kun en alistunut vaan pidin puoleni, alkoi mennä huonommin. Eron partaalla olin itsekin jo toista vuotta, mutta halusin yrittää ja muutenkin koittaa järjestää omaa elämää kuntoon työasioiden jne suhteen. Kun sitten mies ilmoitti erosta.
Mitään pettämistä ei ikinä myöntänyt, mutta hyvin pian erosta oli uusi nainen, jonka entuudestaan tunsi. No, se päättyi eroon suht pian ja edelleen ex on aika hukassa elämänsä kanssa, kun ei löydäkään ketään. Minulla taas menee hyvin, parisuhdetta ei ole ollut, enkä kaipaakaan. Muutama kaveri kyllä on. Joita näen lapsivapailla.
Oletko sinä perehtynyt narsismiin? Hehän juuri aloittavan seksin pihtaamisen siinä vaiheessa, kun vaimo muuttuu heidän äidikseen. Ja hukassa ovat elämänsä kanssa, ikuisesti.
Ei ne erot juuri koskaan oikeasti tule yllätyksenä eikä eron syy juuri koskaan ole toinen nainen/mies.
Usein kuitenkin on niin, että toinen osapuoli on ollut täysin tyytyväinen eikä omassa tyytyväisyydessään ole kiinnittänyt mitään huomiota puolisonsa tyytyväisyyteen tai tyytymättömyyteen. Toinen nainen/mies sitten tulee kuvioihin, kun tyytymättömyys jatkuu eikä korjaavia toimenpiteitä parisuhteessa osata tehdä.
Itse roikuin tyytymättömänä pari vuotta, yritin keskustella ja ilmaista, että nyt ei mene hyvin. Lopulta aloitin rinnakkaissuhteen ja tietenkin puolisolle tämä kaikki tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Tämä kerää varmasti alapeukkuja, mutta kerätköön.
Exäni oli mies, josta kukaan nainen ei ollut kiinnostunut ennen kuin tapasimme. Olin miehen ensimmäinen, seurustelimme vuosia ennen kuin avioiduimme.
Yksi nainen osoitti miehelle huomiota ja mies meni tästä ihan sekaisin. Peuhasivat toista vuotta selkäni takana, kunnes mies sai sanottua, että haluaa erota. Eivät edes päätyneet tämän naisen kanssa koskaan yhteen, joten vähän "turhan takia" rikkoi liiton.
Oma kokemus on, että sellainen puoliso haksahtaa helpommin pettämään, joka kokee toisten huomiota harvoin ja se siksi imartelee niin paljon, kun houkutus on niin harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei mies voisi lomailla myös spontaanisti jos se semmoisesta pitää?
Siksei.
Mutta kaikki naiset, nyt laukku valmiiksi ja lomalle, ukko voi hoitaa penikat.
Eräs tuttava tuli jätetyksi noin.
Luulen, että mies tunnisti 50-vuotiaassa vaimossaan orastavat muistusairauden merkit ja lähti.