Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomiehen äkkilähtö

Vierailija
02.05.2022 |

Kokemuksia, vertaistukea, kun aviomies yhtäkkiä vain lähtee yksipuolisella ilmoituksella, ilman että parisuhteen tilasta olisi sanallakaan puhuttu.Selvisikö koskaan syy, miksi lähti?Kauan olitte olleet yhdessä?

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko äkkilähtöihin. Merkit on ollut ilmassa, mutta niille on ollut sokea.

Meilläkin ex-vaimo yllättyi kun muutin pois. Oli tosi pettynyt kun lähdin juuri kun suhteessa oltiin päästy harmooniseen vaiheeseen => eli seksiä ei harrastettu enää ollenkaan.

Pidin puolen vuoden tauon naissuhteista eron jälkeen että ei ollut toista katsottuna.

No sama tulee täälläkin tapahtumaan, kun on oikea aika

Vierailija
102/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekkö sattumaa että Thaimaa aukas rajat virallisesti kaikenlaiselle turismille...

Pattaya....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on seksi loppunut aikaa sitten. Lapset ovat vielä pieniä. Olen jo pitkään miettinyt, että lähden, kun lapset ovat riittävän vanhoja. Ei ole riitoja, talous on erittäin hyvä mutta kaverisuhteessa en ala loppuelämääni viettämään. Mitään vihiä,en aio antaa etukäteen, että elämä sujuisi mukavasti siihen asti, kunnes ilmoitan lähdöstäni

T. Mies

Ehkäpä vaimosi ehtii lähteä ensin. 

Ehkä ehtii ehkä ei. Hänen päätös on seksin loppuminen. Olisi helpompaa, jos hän myös päättäisi lähdöstä mutta puheiden perusteella tuskin näin tekee.

Onko siitä keskusteltu?

Vierailija
104/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on seksi loppunut aikaa sitten. Lapset ovat vielä pieniä. Olen jo pitkään miettinyt, että lähden, kun lapset ovat riittävän vanhoja. Ei ole riitoja, talous on erittäin hyvä mutta kaverisuhteessa en ala loppuelämääni viettämään. Mitään vihiä,en aio antaa etukäteen, että elämä sujuisi mukavasti siihen asti, kunnes ilmoitan lähdöstäni

T. Mies

Ehkäpä vaimosi ehtii lähteä ensin. 

Ehkä ehtii ehkä ei. Hänen päätös on seksin loppuminen. Olisi helpompaa, jos hän myös päättäisi lähdöstä mutta puheiden perusteella tuskin näin tekee.

Onko siitä keskusteltu?

Kyllä on keskusteltu aiemmin moneen kertaa - ilman tulosta. Nyt en ole enää pitkään aikaan ottanut esiin. Enkä ota. Turha hakata päätä seinään saman asian kanssa.

Vierailija
105/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oikeasti kummempaa riitaa tai eripuraa ole ollut niin kyllä se lähdön syy on kolmas osapuoli.

Ei se aina ole. Itse lähdin suhteesta, koska se oli järkyttävän tylsää. Ei se mikään varsinainen äkkilähtö ollut, mutta kolmatta osapuolta ei ole vieläkään, vaikka erosta on jo yli viisi vuotta.

Vierailija
106/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.

Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.

Just just 😂 vai oikein yleensä...

Voi johtuakin. Tilastollisesti naiset yleensä tekevät aloitteen eroon. Tämä kun yhdistetään vanhenevan miehen erektio-ongelmiin niin.

Vierailija
107/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että en ymmärrä. Oli sitten ongelmien aiheena seksitön liitto tai määräilevä kumppani, niin ei kai avioliitosta noin vain yhtäkkiä karata minnekään. Jotenkin luulisi, että asioista keskustellaan, yritetään korjata niitä ja yritetään sen jälkeen vielä yhdessä, ennenkuin päätetään kokonaan erota.

Minulla ja miehelläni on ollut aika vaikea ajanjakso avioliitossamme. Ei ole mennyt ollenkaan hyvin. Mutta ei meistä kumpikaan erota aio. Yritämme parantaa tilannetta, tehdä muutoksia ja toivomme parempaa ajanjaksoa. Ei tulisi kummallekaan mieleen lähteä uutta kumppania etsimään tässä vaiheessa.

Vierailija
108/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Anne Sällylän mieshän lähti 80-luvulla yhtäkkiä. Lompakko jäi hattuhyllylle. Anne ei ole uskaltanut sen jälkeen enää miestä ottaa.

Ja Anne oli kuulemma ollut liian komenteleva. Olihan sillä miehelläkin heti uusi akka mutta muistan, kun se ex mies jossain sanoi, että Anne halusi hienot talot, autot yms ja kaikki tehtiin kuten Anne halusi.

Miksi aina jos nainen haluaa hienot talot ja autot se koetaan negatiiviseksi asiaksi ja usein eron syyksi? Mutta jos mies haluaa vastaavat asiat niin ei mitään ongelmaa eikä sen takia ainakaan erota.

Nainen nähdään ilmeisesti vieläkin lokkina ja mies tienaavana osapuolena, joka saa tehdä ja haluta mitä vain.

Tämä nyt ei sinäänsä koske Annen sillä en tiedä tarkemmin heidän ongelmistaan.

No kyllä se hienojen talojen ja autojen yms vaatiminen saattaa olla kohtuutonta jos se vaatija tienaa selvästi vähemmän kuin se joilta näitä vaaditaan. Kovin usein se vieläkin on niin että nainen vaatii ja mies maksaa, vaikka se kovin vanhanaikaiselta kieltämättä kuulostaa.

Omassa avioliitossani on vähän samaa. Tulot mulla 5000e/kk ja vaimolla 3000e/kk. Vaimo haluaisi että ostetaan sellanen 200m2 kivitalo Espoosta. Olen selittänyt että meillä ei ole tarpeeksi tuloja tollaseen, mutta vaimon mielestä ongelma on lähinnä siinä että minun pitäisi skarpata töissä jotta saisin ylennyksen/palkankorotuksen.

Vierailija
109/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa naiselle olla vaikka käsittää asiaa että mies saattaa lähteä ihan vaan sen takia että kyllästyy teihin. Onhan se tietysti nais näkökulmasta kiusallista jos hyväksyisi asian että mies voi valita yksinäisyyden ennemmin kun teidät. Ei mies aina lähde vain silloin kun uusi on katsottuna.

Ja eikä muuten lähde. Jos asia olisi niin, ei vauvapalsta (siis vauva. palsta.) täyttyisi päivittäin kaikenmaailman kaksilahkeisten inkuttamisesta, kuinka naiset ovat liian valikoivia/nirsoja/hypergamisia/milloin mitäkin. Ja siis oikeastihan se valitus johtuu vain siitä kouristavasta pelontunteesta, mitäs jos jäänkin yksin, maustettuna ripauksella aloitekyvyttömyyttä, logiikanpuutetta ja mutkumähaluun-asennetta.

Sinkkunaiset pärjäävät monin verroin paremmin kuin sinkkumiehet. Itse asiassa parisuhteettomat miehet kuolevat kaikista nuorimpina. Ja tämä ei siis ole minulle ilon lähde eikä pilkan kohde, kunhan totean faktat.

Miehet tajusivat jo varhain että naiset pärjäävät ihan sievästi ilman heitäkin, ja siksi kehivät jo varhain kaiken maailman uskontoja siitä, miten naimattomat naiset (elleivät ole elinikäisiä neitsyitä) joutuvat suoraan helvettiin.

No, jos helvetti on täynnä muita samanmielisiä naisia niin mikäs siinä :)

Älä puhu paskaa itsekin olen lähtenyt muutamasta suhteesta kyllästymisen takia ja lähdin sinkuksi. Ystävissä on useampia miehiä jotka on tehnyt ihan samaa

Vierailija
110/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Anne Sällylän mieshän lähti 80-luvulla yhtäkkiä. Lompakko jäi hattuhyllylle. Anne ei ole uskaltanut sen jälkeen enää miestä ottaa.

Ja Anne oli kuulemma ollut liian komenteleva. Olihan sillä miehelläkin heti uusi akka mutta muistan, kun se ex mies jossain sanoi, että Anne halusi hienot talot, autot yms ja kaikki tehtiin kuten Anne halusi.

Miksi aina jos nainen haluaa hienot talot ja autot se koetaan negatiiviseksi asiaksi ja usein eron syyksi? Mutta jos mies haluaa vastaavat asiat niin ei mitään ongelmaa eikä sen takia ainakaan erota.

Nainen nähdään ilmeisesti vieläkin lokkina ja mies tienaavana osapuolena, joka saa tehdä ja haluta mitä vain.

Tämä nyt ei sinäänsä koske Annen sillä en tiedä tarkemmin heidän ongelmistaan.

No kyllä se hienojen talojen ja autojen yms vaatiminen saattaa olla kohtuutonta jos se vaatija tienaa selvästi vähemmän kuin se joilta näitä vaaditaan. Kovin usein se vieläkin on niin että nainen vaatii ja mies maksaa, vaikka se kovin vanhanaikaiselta kieltämättä kuulostaa.

Omassa avioliitossani on vähän samaa. Tulot mulla 5000e/kk ja vaimolla 3000e/kk. Vaimo haluaisi että ostetaan sellanen 200m2 kivitalo Espoosta. Olen selittänyt että meillä ei ole tarpeeksi tuloja tollaseen, mutta vaimon mielestä ongelma on lähinnä siinä että minun pitäisi skarpata töissä jotta saisin ylennyksen/palkankorotuksen.

No ihan itse olet valinnut jonkun pöllöpään vaimoksesi. Onhan noita haihattelijoita miehissä ja naisissa, molemmissa. Kuitenkin susta lienee kivaa, että se vaimo on olemassa? Itse olen ikisinkku nainen, koska en ole onnistunut löytämään vastuulllista ja fiksua miestä. Enkä tarvitse yhdenkään miehen rahoja mihinkään. 

Vierailija
111/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa naiselle olla vaikka käsittää asiaa että mies saattaa lähteä ihan vaan sen takia että kyllästyy teihin. Onhan se tietysti nais näkökulmasta kiusallista jos hyväksyisi asian että mies voi valita yksinäisyyden ennemmin kun teidät. Ei mies aina lähde vain silloin kun uusi on katsottuna.

Ja eikä muuten lähde. Jos asia olisi niin, ei vauvapalsta (siis vauva. palsta.) täyttyisi päivittäin kaikenmaailman kaksilahkeisten inkuttamisesta, kuinka naiset ovat liian valikoivia/nirsoja/hypergamisia/milloin mitäkin. Ja siis oikeastihan se valitus johtuu vain siitä kouristavasta pelontunteesta, mitäs jos jäänkin yksin, maustettuna ripauksella aloitekyvyttömyyttä, logiikanpuutetta ja mutkumähaluun-asennetta.

Sinkkunaiset pärjäävät monin verroin paremmin kuin sinkkumiehet. Itse asiassa parisuhteettomat miehet kuolevat kaikista nuorimpina. Ja tämä ei siis ole minulle ilon lähde eikä pilkan kohde, kunhan totean faktat.

Miehet tajusivat jo varhain että naiset pärjäävät ihan sievästi ilman heitäkin, ja siksi kehivät jo varhain kaiken maailman uskontoja siitä, miten naimattomat naiset (elleivät ole elinikäisiä neitsyitä) joutuvat suoraan helvettiin.

Älä puhu paskaa itsekin olen lähtenyt muutamasta suhteesta kyllästymisen takia ja lähdin sinkuksi. Ystävissä on useampia miehiä jotka on tehnyt ihan samaa

Teille on oma diagnoosi: peterpanismi. Tarkoittaa tunne-elämältään keskenkasvuista miestä, joka elää haavemaailmassa eikä kykene aikuisten välisiin vastavuoroisiin tunnesiteisiin ja sitoumuksiin.

Vierailija
112/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Tää on niin tavallinen tarina. Ei kelpaa pariterapia ei romanttiset hotelliyöt yms. Minulle ex-vaimo sanoi suoraan että nyt ei tarvii enää vaivautua seksiin kun lapset on tehty. Kun yhtenä päivänä havaduin siihen että edellisestä yhdynnästä on yli puoli vuotta pakkasin kimpsuni ja muutin pois. Olihan se tosi ikävä lapsille, mutta minullakin on vain yksi elämä.

Vierailija
113/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jaksaa ihmetyttää nämä, jotka seksittömästä liitosta lähtevät varmana, että sitä seksiä sitten sinkkuna saa. Aika moni jää eron jälkeen pitkäksikin aikaa yksin, ellei satu olemaan hyvin viehättävä vastakkaisen sukupuolen mielestä.

Vierailija
114/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Tää on niin tavallinen tarina. Ei kelpaa pariterapia ei romanttiset hotelliyöt yms. Minulle ex-vaimo sanoi suoraan että nyt ei tarvii enää vaivautua seksiin kun lapset on tehty. Kun yhtenä päivänä havaduin siihen että edellisestä yhdynnästä on yli puoli vuotta pakkasin kimpsuni ja muutin pois. Olihan se tosi ikävä lapsille, mutta minullakin on vain yksi elämä.

Kun olisikin puoli vuotta. On jo vuosikausia

Vierailija
115/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jaksaa ihmetyttää nämä, jotka seksittömästä liitosta lähtevät varmana, että sitä seksiä sitten sinkkuna saa. Aika moni jää eron jälkeen pitkäksikin aikaa yksin, ellei satu olemaan hyvin viehättävä vastakkaisen sukupuolen mielestä.

Kyllä sitä sinkkuna tuli saatua useammin kuin nykyään mutta ei se ole syy, että tulen lähtemään seksittömästä suhteesta. En asuisi kenenkään kaverinikaan kanssa yhdessä. Mieluummin yksin kuin seksittömässä suhteessa.

Vierailija
116/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku tosissaan, että nalkuttava vaimo pidentää miehen elinikää? Totuus on, että avioliittoon päätyy miehet, jotka ovat terveempiä, älykkäämpiä ja varakkaampia kuin sinkkumiehet. Ja näiden takia avioliitossa elävät miehet elävät pidempään. Naisen nalkutus EI pidennä miehen elämää.

Vierailija
117/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksitön suhde ei anna miehelle mitään, ei sitten yhtään mitään. Sinkkuna sentään saa tehdä mitä haluaa, vaikka seksiä ei saisikaan.

Vierailija
118/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun erektio ei enää onnistu? Onko mies loppuelämän sinkkuna sitten?

Vierailija
119/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä sinkkuna tuli saatua useammin kuin nykyään mutta ei se ole syy, että tulen lähtemään seksittömästä suhteesta. En asuisi kenenkään kaverinikaan kanssa yhdessä. Mieluummin yksin kuin seksittömässä suhteessa.

Naiset eivät ehkä ymmärrä että seksitön avioliitto musertaa miehen itsetunnon. Mies alkaa miettimään että onko niin huono mies että ei kelpaa edes enää omalle vaimolleen.

Silloin on parempi erota ja elellä yksin ja koota palaset. Ja sitten kokeilla jos joku nainen kiinnostuisi.

Ja siis nyt puhun lähes seksittömästä avioliitosta. Sellaisesta jossa seksiä on tyyliin pari kertaa vuodessa. Sellainen perus kerran viikossa tai vaikka joka toinen viikko seksiä riittäisi ihan hyvin monelle lapsiperheelliselle ukkomiehelle, silloin vaimo osoittaa sentään kiinnostusta mieheensä.

Vierailija
120/182 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille on oma diagnoosi: peterpanismi. Tarkoittaa tunne-elämältään keskenkasvuista miestä, joka elää haavemaailmassa eikä kykene aikuisten välisiin vastavuoroisiin tunnesiteisiin ja sitoumuksiin.

Tai on sen verran kykyä nähdä eteenpäin, että tietää suhteen muuttuvan huonoksi. Huonosta suhteesta ei ole mitään iloa, joten sellaisesta kannattaa lähteä samantien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi