Aviomiehen äkkilähtö
Kokemuksia, vertaistukea, kun aviomies yhtäkkiä vain lähtee yksipuolisella ilmoituksella, ilman että parisuhteen tilasta olisi sanallakaan puhuttu.Selvisikö koskaan syy, miksi lähti?Kauan olitte olleet yhdessä?
Kommentit (182)
En ymmärrä miksi halutaan lyödä lyötyä sillä, että jätetyksi yllättäen tulleen olisi pitänyt jotenkin nähdä merkit. Tämä on vähän sellaista victim-blaming, vaikkei sanan oikeassa merkityksessä olekaan kyse "uhreista". Moni tuntee tilanteessa tosi paljon häpeää, eivätkä tällaiset et vaan tajunnut merkkejä-kommentit auta yhtään.
Omassakin tapauksessa ex sanoi ajatelleensa eroa vuoden. Ei siis ollut enää järkeä yrittää pelastaa liittoa. Ihan kiva, ei vaan ollut kertaakaan maininnut sen vuoden aikana asiasta minulle. Ostettiin sen vuoden aikana yhteinen uusi kotikin...
No aika tuore kokemus on sellaisesta että alettiin puhua parisuhdeongelmista mutta mies totesikin että ei enää auta muu kuin erota. Oon nyt keskellä sitä prosessia että ymmärtäisin ja ennenkaikkea hyväksyisin sen että 15v avioliiton jälkeen ei toinen enää halua yrittää vuoksemme. Mutta ymmärrän ettei toisessa voi roikkua eikä toista voi pakottaa rakastamaan. Mutta koville ottaa ja aikaa varmasti vie.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni lähti kodistamme 17 v sitten, täysin ilmoittamatta.
Lähti aamulla töihin ( maanantaina), eikä tullut takaisin. Täysin ilman, että minulla oli edes aavistustakaan tälläisesta.
Minulle jäi neljä lasta vanhin 14 v, ja nuorin 5 v.
Velkainen talo.
En saanut häneen yhteyttä kännykällä , eikä hän tullut työpaikan puhelimeen.
Siinä minä seisoin monet kerrat syksy iltaisin pimeällä pihallamme, katsoin tähtitaivasta ja itkin.
Itkin ja tunsin itseni 100 vuotiaaksi.
Enhän voinut lasten nähden itkeä.
Kuukauden kuluttua hän soitti tyttäremme kännykkään ja sopi lasten kanssa tapaamisista ym..
Oikeestaan en juuri muista noista vuosista oikein mitään...... Että mitä tapahtui missäkin järjestyksessä..
Luulin että en selviä mitenkään.
Mutta, tässä sitä ollaan.
Lapset jo aikuisia...talo myytiin noin 5 vuotta eromme jälkeen.
En ole mennyt enää naimisiin. En vaan pysty.
Eräs mies kosikin 9 vuotta sitten..
Minulla on 6 lastenlastakin.
Ja ihana , herrasmies miesystävä.
Selvisin.
Niin selviät sinäkin.
Täytyy sanoa näin miehenä, että todella tahditonta ja kypsymätöntä käytöstä.
Kyllä asiallinen keskustelu kuuluu käydä. Vaikka itse päätös olisi erosta tehty.
Kun on lapsia, kuuluu heidätkin huomioida ja informoida.
On myös asiaankuuluvaa sopia lukuisista käytännön järjestelyistä.
M41
Vierailija kirjoitti:
Se Anne Sällylän mieshän lähti 80-luvulla yhtäkkiä. Lompakko jäi hattuhyllylle. Anne ei ole uskaltanut sen jälkeen enää miestä ottaa.
Sällylä on eronnut vuonna 2000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Anne Sällylän mieshän lähti 80-luvulla yhtäkkiä. Lompakko jäi hattuhyllylle. Anne ei ole uskaltanut sen jälkeen enää miestä ottaa.
Ja Anne oli kuulemma ollut liian komenteleva. Olihan sillä miehelläkin heti uusi akka mutta muistan, kun se ex mies jossain sanoi, että Anne halusi hienot talot, autot yms ja kaikki tehtiin kuten Anne halusi.
Tähän on monen miehen niin helppo samaistua.
Min mies voi suhteessa huonosti ja syy on väärä nainen. Jossain vaiheessa sitä saa tarpeeksi ja lähtee.
Eiköhän se syy ole kaikille selvä. Sillä on toinen nainen ja on niin munaton raukkis ettei edes myönnä pettämistä. Yrittää varmaan sukulaisten ja yhteisten ystävien silmissä selvitä erosta olemalla se "hyvis" kun jos myöntäisi pettämisen niin olisi silloin se "pahis". Voi jopa alkuun pitää yllä kulissia että olisi sinkkuna mutta aika nopeasti (liian nopeasti että olisi uskottavaa) se toinen nainen tulee kuvioihin ja ovat mukamas "juuri tavanneet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Just just 😂 vai oikein yleensä...
Usko tai älä, tämä on lopun alkua ja vääjäämättä johtaa eroon. Meilläkin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tutustunut narsismiin? Voisiko mies olla? Heille äkkilähdöt lajityypillisiä.
Ei taas tätä diagnosointia! Av-mammojen mielestä varmaan puolet maailman väestöstä on narsisteja. Se, että sinun exäsi oli kusipää, ei tee hänestä narsistia.
No, mun eksä oli kyllä ihan pesunkestävä narsisti, koska vaikka sinä uskoisit mitä niin aika moni kusipää on kyllä myös narsisti.
Sydäntä riipi lukea muutamia kokemuksia, joita tähän on kirjoitettu.
Meidän perheessä isä teki äkkilähdön. Äidille ei koskaan selvinnyt syy. Toinen syy on se, että isä oli tosiaankin narsisti. Ja toinen syy se, että hän oli kajonnut lapseen.
Kaikki me, jotka olemme kokeneet perheessämme jonkun väkivaltaisen ja kammottavan katoamisen (seksin vähyys ei ole mikään oikeutus tehdä väkivaltaista hylkäämistä ja harvoin näissä oikeasti on edes kyse siitäkään, yleensä nuo luonnevikaiset kyllä osaavat ottaa seksinsä - monesta eri lähteestä), pitää kääntää asiat vaan niin päin, että elämä olisi ollut vielä pahempaa, jos tuo ihminen olisi jäänyt elämiimme. Nyt pääsimme hänestä irti kertarepäisyllä ja paskatemput (avoimet ja salatut) eivät voi meitä enää satuttaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se syy ole kaikille selvä. Sillä on toinen nainen ja on niin munaton raukkis ettei edes myönnä pettämistä. Yrittää varmaan sukulaisten ja yhteisten ystävien silmissä selvitä erosta olemalla se "hyvis" kun jos myöntäisi pettämisen niin olisi silloin se "pahis". Voi jopa alkuun pitää yllä kulissia että olisi sinkkuna mutta aika nopeasti (liian nopeasti että olisi uskottavaa) se toinen nainen tulee kuvioihin ja ovat mukamas "juuri tavanneet".
Ja miksi on toinen nainen? Koska mies voi huonosti suhteessa.
Ystävälle kävi näin ja täytyy sanoa että kyllä hän itse jätti aktiivisesti huomiotta erilleen kasvamisen merkit tai piti toista ja toisen läsnäoloa itsestään selvyytenä, myös kyvyttömyys joustaa ja antaa toisen elää oman näköistään elämää parisuhteessa vaikutti lopputulokseen. Erimielisyydet lapsen kasvatuksessa eivät myöskään helpottaneet tilannetta. Oli kova pudotus ystävälle, eikä ehkä pysty koskaan tätä ratkaisua ymmärtämään, eli ei vieläkään pysty näkemään lähtemisen taustalla olevia juurisyitä.
Tutustukaa narsismiin. Narsisti hajottaa kohteensa todella atomeiksi, raiskaa sielun ja se kuultaa näistä monista tarinoista. Ja heille lajityypillistä on äkkikatoamiset, keskustelemattomuus, mennään narsistisesta lähteestä seuraavan luo (uusi kumppani). Syynä voi olla vaikka 3 kg lihomisesi, maiskutit ruokapöydässä, kyselit miksi hän tuli myöhään kotiin, et vaan jaksanut provosoitua, vaikka hän yritti, uusi vääränlainen kampaus, kyllästyminen, mikä tahansa.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008310993.html
Tuossa Renny Harlinin tyylinäyte millaista on olla suhteessa narsistin/ narsistisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Tuota minäkin veikkaan syyksi, jos lähtijä on mies. Lähtisin itsekin seksittömästä liitosta.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi sitkoilla avioliitossa, jollei siinä saa seksiä ja läheisyyttä?
Niinpä, minun tuleva mies tekee äkkilähdön, tulee yllätyksenä, koska toinen ei ole 20v halunnut kuunnella tai kuullut toisen pyyntöjä. Minä teen äkkilähdön, joka luultavasti tulee yllätyksenä, koska minun mies ei ole 15v halunnut kuulla mitä sanon. Kun tuijottaa vaan omaa napaa, eikä halua kuulla mitä toinen sanoo, niin silloin tulee äkkilähtö, vaikka olisi yritetty sanoa jo vuosia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Tuota minäkin veikkaan syyksi, jos lähtijä on mies. Lähtisin itsekin seksittömästä liitosta.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi sitkoilla avioliitossa, jollei siinä saa seksiä ja läheisyyttä?
Jos haastateltaisiin näitä pariskunnan osapuolia niin keskimäärin se on niin päin, että se tasapainoisempi ja läheisyyteen kykenevämpi on se jätetty ja se luonnevikainen on ollut haitallinen ja läheisyyttä pihdannut jo liitossakin. Seksiä toki saattaa haluta, mutta vastapuolta on saattanut alkaa kuvottaa esineellistävä ja tunteeton seksi ja rasittaa muutkin liiton ongelmat, joita vain lakaistaan maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, minun tuleva mies tekee äkkilähdön, tulee yllätyksenä, koska toinen ei ole 20v halunnut kuunnella tai kuullut toisen pyyntöjä. Minä teen äkkilähdön, joka luultavasti tulee yllätyksenä, koska minun mies ei ole 15v halunnut kuulla mitä sanon. Kun tuijottaa vaan omaa napaa, eikä halua kuulla mitä toinen sanoo, niin silloin tulee äkkilähtö, vaikka olisi yritetty sanoa jo vuosia!
No mun eksä - ei onneksi aviomies - tekee äkkilähdöt aina siinä vaiheessa, kun nainen alkaa yrittää puhua vakavasti. Tolla menolla naiset kuitenkin väistävät luodin siitä, että erehtyisivät naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Anne oli kuulemma ollut liian komenteleva. Olihan sillä miehelläkin heti uusi akka mutta muistan, kun se ex mies jossain sanoi, että Anne halusi hienot talot, autot yms ja kaikki tehtiin kuten Anne halusi.
Heillä oli neljä lasta, joten en ihmettele että tuollaista miestä on joutunut välillä komentamaan. Vätys äijä oli.
Te, ketkä sanotte, että kyllä pitäisi merkit nähdä yllätyserosta etukäteen.
Minun mieheni alkoi muuttua jo vuosi häiden jälkeen äreäksi ja haastoi riitaa. Usein kysyin, mistä äreys johtuu. Kertoi sen olevan opiskelustressiä. Otin miehen puheet todesta ja autoin häntä opinnoissa siinä missä voin. Alkoi myös purkaa stressiään käymällä monta kertaa viikossa juoksulenkillä ja tekemällä vatsalihastreeniä sen jälkeen. Osti uusia vaatteita vedoten siihen, että siistimpi tyyli auttaisi opiskelujen jälkeen töihin siirtyessä. En arvannut noita miehen selityksiä valheiksi, vaan uskoin ne siinä tilanteessa. Eräänä päivänä mies vain ilmoitti haluavansa avioeron ja lähti. Jäin järkyttyneenä ihmettelemään, että mitä juuri tapahtui.
Jälkikäteen selvisi, että mies oli vuosi häiden jälkeen hankkinut sivusuhteen ja nuo selitykset opiskelustressistä olivat ihan puuta heinää. Mies ei päätynyt lopulta yhteen tuon naisen kanssa, mutta tuon suhteen takia riuhtaisi itsensä irti. Olin kyllä teroittanut jo ennen naimisiin menoa, että pettämistä en hyväksy tai anna anteeksi.
Nuoruuden poikaystävä teki minulle näin. Ilmoitti vaan eräs kaunis hetki, että hän on itse asiassa miettinyt eroa jo 6kk, nyt se on loppu, heippa. Mitään selitystä en saanut, ei mitään keskusteluja. Ainoat keskutelut, joita käytiin, olivat meidän yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat. Näin painajaisia tästä 2 vuotta putkeen.
Sieltäkin paljastui syyksi tyyliin heti seuraavana päivänä toinen nainen.