Aviomiehen äkkilähtö
Kokemuksia, vertaistukea, kun aviomies yhtäkkiä vain lähtee yksipuolisella ilmoituksella, ilman että parisuhteen tilasta olisi sanallakaan puhuttu.Selvisikö koskaan syy, miksi lähti?Kauan olitte olleet yhdessä?
Kommentit (182)
Yhdessä oltiin yli 20 vuotta ja 3 alaikäistä lasta.
Mies ilmoitti yhtäkkiä, että haluaa avioeron ja teki avioeropaperitkin.
Ei riitoja, ei mitään maata mullistavaa ollut sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitoja, ei mitään maata mullistavaa ollut sitä ennen.
Eli et vaan huomannut tai kiinnittänyt huomioo ongelmiin kun sinun mielestä kaikki oli juuri niin kuin sinä halusit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitoja, ei mitään maata mullistavaa ollut sitä ennen.Eli et vaan huomannut tai kiinnittänyt huomioo ongelmiin kun sinun mielestä kaikki oli juuri niin kuin sinä halusit
Höpö höpö!
Kaikista ei huomaa yhtään mitään. Veriteotkin sen todistaa. Ihminen voi olla hyvin omituinen eikä se näy.
Lähti uuden nuoren tyttöystävänsä luo, kun tämä halusi että lapsensa isä on paikalla viimeiset raskausviikot.
Sille tielle jäi ja sai jäädäkin.
Mieheni lähti kodistamme 17 v sitten, täysin ilmoittamatta.
Lähti aamulla töihin ( maanantaina), eikä tullut takaisin. Täysin ilman, että minulla oli edes aavistustakaan tälläisesta.
Minulle jäi neljä lasta vanhin 14 v, ja nuorin 5 v.
Velkainen talo.
En saanut häneen yhteyttä kännykällä , eikä hän tullut työpaikan puhelimeen.
Siinä minä seisoin monet kerrat syksy iltaisin pimeällä pihallamme, katsoin tähtitaivasta ja itkin.
Itkin ja tunsin itseni 100 vuotiaaksi.
Enhän voinut lasten nähden itkeä.
Kuukauden kuluttua hän soitti tyttäremme kännykkään ja sopi lasten kanssa tapaamisista ym..
Oikeestaan en juuri muista noista vuosista oikein mitään...... Että mitä tapahtui missäkin järjestyksessä..
Luulin että en selviä mitenkään.
Mutta, tässä sitä ollaan.
Lapset jo aikuisia...talo myytiin noin 5 vuotta eromme jälkeen.
En ole mennyt enää naimisiin. En vaan pysty.
Eräs mies kosikin 9 vuotta sitten..
Minulla on 6 lastenlastakin.
Ja ihana , herrasmies miesystävä.
Selvisin.
Niin selviät sinäkin.
Lähtee koska ei saa yhtä paljon huomiota kuin suhteen alussa. Koskee lapsiperheitä eli lapsi liikaa keskiössä.
Oletko kenties sanonut muita miehiä söpöiksi cockerspanieleiksi?
Tai
Vaikka löhöillyt saunaillassa talvisaappaat jalassa pitkälleen sohvalla ja halunnut että toiset miehet ottavat ne jaloistasi pois?
Pst. Minkä kokoinen muna sillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Tuota minäkin veikkaan syyksi, jos lähtijä on mies. Lähtisin itsekin seksittömästä liitosta.
Lähtisit ihan noin vaan ilmoittamatta ilman että olet keskustellut asiasta.
Outoa.
Mitä keskusteltavaa asiassa on? Naiset eivät suostu kuuntelemaan miehen näkökulmaa tai mielipidettä vaan haluavat puolustaa omia mielipiteitä ja samanlaillahan naisetkin vain katoavat ja miesten on vain hyväksyttävä se. Ei naisetkaan aina suostu keskustelemaan asiasta kun on päätöksen tehnyt
Lasten teon jälkeen naiset unohtavat kumppaninsa ja muistavat ainoastaan siinä vaiheessa kun on töitä mitä itse ei suostu tekemään tai on laskuja maksettavana. Lasten teon jälkeen mies saa seinältäkin enemmän arvostusta kun puolisolta jonka pitäisi olla elämän kumppani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lähtö johtuu seksiasioista. Teillä ei ole ollut riittävästi seksiä. Tätä asiaa nainen pystyy harvoin käsittämään omasta näkökulmastaan.
Kuitenkin mies saattaa naamioida lähdön korulauseisiin riippuen millainen on ja millainen olet vastaanottajana.Tuota minäkin veikkaan syyksi, jos lähtijä on mies. Lähtisin itsekin seksittömästä liitosta.
Alapeukuista päätellen naiset edelleen aliarvioivat seksin merkitystä parisuhteessa. Eivät taida nämä äkkilähdöt olla jatkossakaan katoavaa kansanpoerinnettä seksinvähättelijöiden keskuudessa.
Kyllä mieskin voi pihdata tai olla vain huono sängyssä vaikka luulisi mitä itsestään.
Ap, mulle on tehty noin.
Meillä oli päiväkoti-ikäinen lapsi, jonka mies aamuisin vei ja iltapäivällä toi kotiin, kun tarha oli hänen työpaikkansa vieressä.
Mies teki tutkimustyötä yliopistolla, lähti usein vielä illaksi takaisin ja viikonloppuna myös oli "tutkimassa".
No, jossain vaiheesa havahduin siihen, ettei hänen nimellään tule enää postia. (Silloin vuosisadan vaihteessa paperipostia oli enemmän kun nykyään). Kerran näin, kun naulakossa iehen takin taskusta pilkotti normaali valkoinen kirjekuori. Se oli taitettu.
Suoristin kuoren ja mitä luin: kuoressa oli mieheni nimi ja aivan tuntematon osoite, samassa kaupungissa kuitenkin.
Tästä lähti kiertymään auki valheiden vyyhti ja lopulta meidän virallinen ero.
Mies oli siis muuttanut (kirjansakin) muualle kertomatta minulle mitään.
Oli kuulemma turha keskustella asiasta, hän oli jo päätöksen tehnyt.
Että sillee.
P.S. seksi kyllä kelpasi edelleen, eikä siitä hänelle koskaan ollut pulaa.
Muualla asuessaan hänellä oli sitten useampikin pano, minun eli vaimonsa lisäksi.
Hyh ja yök. Sika mikä sika.
Vierailija kirjoitti:
Ootko tutustunut narsismiin? Voisiko mies olla? Heille äkkilähdöt lajityypillisiä.
Ei taas tätä diagnosointia! Av-mammojen mielestä varmaan puolet maailman väestöstä on narsisteja. Se, että sinun exäsi oli kusipää, ei tee hänestä narsistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tutustunut narsismiin? Voisiko mies olla? Heille äkkilähdöt lajityypillisiä.
Ei taas tätä diagnosointia! Av-mammojen mielestä varmaan puolet maailman väestöstä on narsisteja. Se, että sinun exäsi oli kusipää, ei tee hänestä narsistia.
Naisten mielestä kaikki miehet on itsekkäitä narsistejä kun ei tee ja toimi juuri niin kuin nainen itsekkäästi päättää ja vaatii
Tiedän hyvin mistä puhut. Se mun mieskin oli flegmaattinen suhteessa, luulen että Kimmolla on palava liekki johonki muuhun suhteeseen, huomasin että sillä elämänilo poistui silmistä, fiilis on niinkun talo olis viety alta. Vei tuhkatkin pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja on vähän mutta narsistisia piirteitä eriasteisesti omaavia paljon. Tähän voi liittyä se että tyytymättömyyttä ja eroaikeita salaillaan ja eroratkaisu tehdään väkivaltaisesti ja nopeasti, ilman ennakkovaroitusta. Miehille on tyypillisempää se ettei olla yhteydessä omiin tunteisiin eikä myöskään toisten.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mulle on tehty noin.
Meillä oli päiväkoti-ikäinen lapsi, jonka mies aamuisin vei ja iltapäivällä toi kotiin, kun tarha oli hänen työpaikkansa vieressä.
Mies teki tutkimustyötä yliopistolla, lähti usein vielä illaksi takaisin ja viikonloppuna myös oli "tutkimassa".
No, jossain vaiheesa havahduin siihen, ettei hänen nimellään tule enää postia. (Silloin vuosisadan vaihteessa paperipostia oli enemmän kun nykyään). Kerran näin, kun naulakossa iehen takin taskusta pilkotti normaali valkoinen kirjekuori. Se oli taitettu.
Suoristin kuoren ja mitä luin: kuoressa oli mieheni nimi ja aivan tuntematon osoite, samassa kaupungissa kuitenkin.
Tästä lähti kiertymään auki valheiden vyyhti ja lopulta meidän virallinen ero.
Mies oli siis muuttanut (kirjansakin) muualle kertomatta minulle mitään.
Oli kuulemma turha keskustella asiasta, hän oli jo päätöksen tehnyt.
Että sillee.
P.S. seksi kyllä kelpasi edelleen, eikä siitä hänelle koskaan ollut pulaa.
Muualla asuessaan hänellä oli sitten useampikin pano, minun eli vaimonsa lisäksi.
Hyh ja yök. Sika mikä sika.
Kauhea tapaus, mutta vähän ikävä kuva tulee teidän arjestakin jos toinen vaan pysty tekemään uuden asunnon hankkimisen, kalustamisen, postin siirtämisen, parit lisänaiset yms. sinun huomaamatta.
Olen mies, eikä oltu naimisissa, mutta avopuolisoni teki noin, ja itse asiassa vielä dramaattisemmin. Olin muutaman päivän työmatkalla, ja palatessani kämpästä oli hävinneet niin avokki kuin hänen tavaransakin. Puhelimeen tai viesteihin ei vastattu, eikä mitään yhteyttä saanut. Myöhemmin toki kuulin muualta että oli toinen mies kuvioissa. Tästä on nyt 16 vuotta aikaa, eikä eksä ole ottanut kertaakaan yhteyttä tuon jälkeen. Itse olen pysynyt sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisikin :(
Lähtisit ihan noin vaan ilmoittamatta ilman että olet keskustellut asiasta.
Outoa.