Kun et kehtaa mennä ovesta ulos
Koska painat 90 kiloa ja olet 166 senttiä pitkä - siis läski. Miten täällä voi elää tämän näköisenä? Ja kysyn tosissani. Kilot tulleet nyt tänä talvena, karmea maha ja häpeän itseäni. En käytä erityisemmin alkoholia, en röökaa, en syö mitään pullaa enkä karkkia, en suklaata, en tykkää mäkkäriruuasta. Nää kilot vaan tulee. Tuntuu etten kehtaa mennä firman kevätjuhliin, ei ole mitään mitä pukea päälle, näytän kauhealta. Apua.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
En hahmota miltä näyttää sinun mittaisesi ihminen, löydätkö ap, tai joku muu, netin syövereistä kuvaa vastaavasta?
En usko, että näytät ollenkaan niin pahalta kuin annat ymmärtää ja itse ajattelet, ei nuo mittasi nyt sentään niiiin kauheilta kuulosta.
No oon sellainen pönäkkä. Maha ja tissit on pönäkät ja pehvaa vähän liikaa. Varmaan ihan tavallinen ja normaali suomalainen naisihminen, mut en osaa olla tällainen :(
Sinänsä kiitos ystävällisestä vastauksesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic
No just samaan aikaa kirjoitin.
Kehtaisiko kysyä lääkäriltä... mulla on siis myös liikkumista haittaava sairaus, eli en vaan pysty juoksemaan lenkkejä jne. Voisiko se olla kriteeri?Totta kai kehtaat kysyä. Ja jos se lääkäri ei anna niin kysy seuraavalta. Jos olet fb:ssä, kannattaa liittyä ryhmään Ozempic painonpudotuksessa. Saat sieltä infoa.
Kiitos.
Itse olen 172-senttinen ja 123-kiloinen mies. Olen pudottanut tänä vuonna 140 kilosta jo melkein 20 kiloa. On vaan pakko kehdata liikkua julkisilla paikoilla. Vaihtoehtoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin joskus vaikeina hetkinä, että Entä jos nyt makaisin vaikeassa taudissa, rankoissa hoidossa sairaalassa, enkä tietäisi, paranenko normaalielämään enää koskaan, niin jos saisin silloin hypätä takaisin siihen elämään, joka nyt tuntuu ikävältä tai vaikealta, niin tuntuisiko se, siis tämä elämä kuitenkin olevan täynnä mahdollisuuksia.
No tavallaan, mulla on tollainen elämä jo takanapäin ja nyt pitäisi iloita tästä hyvästä elämästä tässä ja nyt. Kun oikein ahistaa niin totta kai osaan ymmärtää miten hyvin asiat on kun oon pystynyt selviytymään kaiken läpi tähän ja suurin ongelma juuri nyt on tämä pönäkkä olemus. Silti. Haluaisin olla sellainen että kun katson peilistä, ajattelisin että kivan näköinen muikkeli.
Syöt enemmän kuin kulutat. Jos et itse ole tähän mennessä uskonut, ala kirjoittaa ylös mitä syöt, siis joka suupala. Kyllä se avaa silmäsi. Jätät ensin kerran tai kaksi kertaa viikossa iltapalan pois tai korvaat porkkanalla. Älä mitään hirmudieettiä aloita vaan vähennä iltaruokaa vähitellen. Syö pienempiä annoksia muutenkin. Juo aina puoli litraa vettä ennen ruokailua.
Olen myös 166 cm pitkä. Painoin 2,5 vuotta sitten 87 kg, nyt 63. Ihan oikeasti helppoa. Älä usko niitä, jotka muuta väittävät.
Tsemppiä!
Ruokaremontti. Syö hyvin, mutta jätä pois kaikki yli 5g/100g sisältävät hiilihydraattiruoat. Pois viljat, riisi, peruna, sokeri, hedelmät. Syö lihaa, kalaa tai munaa n 200g päivässä. Runsaasti kasviksia ja varsinkin vihreitä. Kunnolla energiaa voista ja oliiviöljystä
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 172-senttinen ja 123-kiloinen mies. Olen pudottanut tänä vuonna 140 kilosta jo melkein 20 kiloa. On vaan pakko kehdata liikkua julkisilla paikoilla. Vaihtoehtoa ei ole.
Vau... ihailuni. Oot pystynyt tuollaiseen. Miten?
Joo ja oot myös oikeassa.
No nyt mä rupesin itkemään.
Kiitos, noi neuvot on hyviä.
En oo oikeesti näin pöljä, tää olo vaan on kauhea.
Mutta siis kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hahmota miltä näyttää sinun mittaisesi ihminen, löydätkö ap, tai joku muu, netin syövereistä kuvaa vastaavasta?
En usko, että näytät ollenkaan niin pahalta kuin annat ymmärtää ja itse ajattelet, ei nuo mittasi nyt sentään niiiin kauheilta kuulosta.No oon sellainen pönäkkä. Maha ja tissit on pönäkät ja pehvaa vähän liikaa. Varmaan ihan tavallinen ja normaali suomalainen naisihminen, mut en osaa olla tällainen :(
Sinänsä kiitos ystävällisestä vastauksesta...
Edelleen, vastaavasta olisi avartavaa nähdä kuva.
Mutta juu, en usko, että tilanne niin paha, itselleen on aina niin kovin kriittinen eikä asiaa helpota media eikä tämä palsta törkeine haukkumisineen vuodesta toiseen.
Entäpä jos se on ruumiinrakenteesi? Siis "persevyys" ja povekkuus? Ja ettei ole pitkiä gaselli raajoja?
Taidan itsekin olla aika iso, mutta en jaksa ajatella noin ikävästi, olen 168cm ja painoa en edes tiedä, koska en hyppää vaa'alla, toistaiseksi mahdun kokovartalopeilin kuvaan kokonaisena, mutta en ole mikään Suvi Riggs kropanmalliltani, hyvin harva suomalaisnainen on, vaan minullakin on kunnon rinnat ja lantio eikä mitkään km-kintut ja lisäksi jopa löysää vatsalla, olenhan 2x ollut raskaanakin loppumetreille saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämmöinen:
Vierailija kirjoitti:
Ulos vaan rohkeasti. Kukaan ei kiinnitä huomiota kiloihisi, niin paljon on ylipainoisia maassamme. Kun menet rohkeasti ulos, ihmisten joukkoon, huomaat sen itsekin. Hyvää kevättä!
Kiitos <3
Vierailija kirjoitti:
Ruokaremontti. Syö hyvin, mutta jätä pois kaikki yli 5g/100g sisältävät hiilihydraattiruoat. Pois viljat, riisi, peruna, sokeri, hedelmät. Syö lihaa, kalaa tai munaa n 200g päivässä. Runsaasti kasviksia ja varsinkin vihreitä. Kunnolla energiaa voista ja oliiviöljystä
Siellä yksi hiilarikammoinen 🤦 Siis ihan oikeasti ihminen voi syödä sitä perunaa, riisiä ja hedelmiäkin mutta kaikkea kohtuudella. Nämä neuvot on taas niin kivikautisia ja saa vain helpommin sortumaan herkkuihin. Noiden mainitsemiesi protskujen kylkeen vaan rohkeasti sitä perunaa keitettynä kasvisliemessä ja runsaasti kasviksia kylkeen. Jälkkäriksi puolikas omena tai appelsiini.
Ei laihduttamisen tarvitse olla itsensä rääkkäämistä. Jos heti jättää kaikki hiilarit pois, niin kohta sortuu kahta kauheammin mättämään kaikkea sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Ala käymän miehen kanssa lenkillä.
Niih... no ei oo silleen miestä ja sit mulla on tosiaan semmonen lenkkeilyä haittaava terveydellinen ongelma. Muuten hyvä idea kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä yksi hiilarikammoinen 🤦 Siis ihan oikeasti ihminen voi syödä sitä perunaa, riisiä ja hedelmiäkin mutta kaikkea kohtuudella. Nämä neuvot on taas niin kivikautisia ja saa vain helpommin sortumaan herkkuihin. Noiden mainitsemiesi protskujen kylkeen vaan rohkeasti sitä perunaa keitettynä kasvisliemessä ja runsaasti kasviksia kylkeen. Jälkkäriksi puolikas omena tai appelsiini.
Ei laihduttamisen tarvitse olla itsensä rääkkäämistä. Jos heti jättää kaikki hiilarit pois, niin kohta sortuu kahta kauheammin mättämään kaikkea sontaa.
Joo ei uskalla kokonaan jättää, oon kyllä joskus pudottanut ihan hyvin vhh-dieetillä, mutta ne on kyllä tulleet nyt sitten takaisin. Joku mättää koko aineenvaihdunnassa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämmöinen:
https://www.pikist.com/free-photo-sexmnJa siis ääks en tiedä nyt mikä sivu toi on, mutta kuva on ihan asiallinen, uskaltaa avata siis :D
Osui vaan kuvahaulla silmään että ehkä vähän niinkuin mä.
T. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niih... no ei oo silleen miestä ja sit mulla on tosiaan semmonen lenkkeilyä haittaava terveydellinen ongelma. Muuten hyvä idea kyllä.
Entäs uiminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs uiminen?
Kun kehtais mennä uimahalliin :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laihduttamisen tarvitse olla itsensä rääkkäämistä. Jos heti jättää kaikki hiilarit pois, niin kohta sortuu kahta kauheammin mättämään kaikkea sontaa.Joo ei uskalla kokonaan jättää, oon kyllä joskus pudottanut ihan hyvin vhh-dieetillä, mutta ne on kyllä tulleet nyt sitten takaisin. Joku mättää koko aineenvaihdunnassa nyt.
Ne tulevat siksi takaisin vauhdilla koska kroppa menee säästöliekille. Liian tiukka ruokavalio on usein syynä siihen, ettei paino laske, kun keho pitää kiinni tarvitsemastaan vararavinnosta eli sinun läskeistäsi. Mites nyt olisi vain se säännöllinen ateriarytmi alkaen siitä aamupalasta?
Itsekin inhoan mennä ovesta ulos. Tuntuu että kaikki kyttää, että sielläkin taas yksi läski lyllertää. Aika usein ajan autolla johonkin syrjään ja lähden sieltä luontopolkuja kävelemään. Siellä ei ole sitä tunnetta kuin olisi näyteikkunalla puuskuttamassa. Mutta jos sulla on liikuntarajoitteisuutta, ei taida tämä onnistua. Olisiko sulla mahdollista hankkia kotiin joku kuntoilulaite?
Voi jestas miten joku vielä tänä päivänä voi antaa noin vanhanaikaisia neuvoja? Fitness ollut pinnalla jo 10 vuotta ja sinä aikana ilmaisia terveellisiä ruokaohjeita netti pullollaan ja lehdetkin näitä ahkeraan jakaneet.
Ei itseään tarvitse nälässä pitää, vaan säännöllinen ateriarytmi on avain laihtumiseen. Sokerit pois ja ylimääräinen suola. Ei mitään herkutteluja ekaan pariin viikkoon, niin kohta ei enää makunystyrät vaadi niitä herkkuja. Tavallista ruokaa, mutta paljon kasviksia kylkeen, jotta kylläisyyden tunne pysyy kauemmin.