Minkälainen ihminen ei saa mitään työtä?
Ymmärrän ettei tietyn koulutuksen saanut aina onnistu työllistymään omalle alalleen. Mutta Suomessa on paljon aloja joissa on työvoimapula. Jos menettäisin työni enkä saisi enää paikkaa omalta alaltani, keksin heti monta työtä jossa työpaikka olisi varma. Ja aina voi hakea lisäkoulutusta.Ketä siis ovat nämä, jotka ovat vuositolkulla työttömiä? En ymmärrä.
Kommentit (147)
Sellainen joka lähettää hakemuksia.
Työpaikat saa soittamalla.
Työkyvytön, mutta työkkärin mukaan työkykyinen
Kokoomuslainenhan se täällä kirjoittelee työttömille vappusanomaa!!
Menkääääää töihin!
Menkää kursseille, tehtää näin ja noin!!
Minä olen hakemut koko kevään oman alan töihin. Hylkyjä tuli, vaikka soittelin perään.
Hain työvoimakurssille, mikä peruttiin te-toimiston taholta. Siihen en voinut itse vaikuttaa. Sitä paitsi kuulin puskaradion kautta, että uudet tulijat sijoitettiin kurssille...ohi suomalaisten....
Että mene sinä tunkemaan se pääsi wc-ankkaa ja muista huuhdella, jos se keltainen neste sieltä vaikka häviäisi!!!
Ihminen joka ei ymmärrä kirjata käytännön töitä hakemuksiin, ja jolla päästessään haastatteluun ei natsaa henkisesti tai eroottisesti haastattelijan kanssa.
Uusille aloille töihin ei niin vaan mennä! Moneen työhön,jopa pöntönpesijäksi sinulla pitää olla koulutusta.
Oletko ikinä lukenut Mol-sivuja ja vaatimuksia jopa työvoimakoulutuksiin!!??? Kuule, teepä se niin joudut toteamaan, että siivouskurssillekin työttämällä pitää olla vähintään 6 kk työkokemusta ja ajokortti, tai ei käytännössä ole mitään asiaa kurssille.
Voithan aina laittaa kurssille hakemuksen, mutta siihenkin on aina haastattelu ja 5 tätiä istuu pyöreän pöydän ympärillä ja tenttaa sinua kuin olisit vaativaankin työhön hakemassa.
Tavallisiinkin kouluihin on haastattelut ja vaatimukset!
Moni lannistuu jo näistä vaatimuksista ja hyppää pois tästä pyörästä, jos ei ole urahaaveita tai motivaatiota niin kauheasti elämään.
Sitä paitsi niinkauan kuin tukia maksetaan ja ilmaistyötä teetetään kunnan ja valtion taholta, ei ole kenenkään nuoren enää järkeä kouluttautua opintovelalla!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkääääää töihin!
Minä olen hakemut koko kevään oman alan töihin. Hylkyjä tuli, vaikka soittelin perään.
Hain työvoimakurssille, mikä peruttiin te-toimiston taholta. Siihen en voinut itse vaikuttaa. Sitä paitsi kuulin puskaradion kautta, että uudet tulijat sijoitettiin kurssille...ohi suomalaisten....
Että mene sinä tunkemaan se pääsi wc-ankkaa ja muista huuhdella, jos se keltainen neste sieltä vaikka häviäisi!!!Ei ihme ettei tuollaista molopäätä kukaan huoli!
Wauuuu, mitä kommentointia!!! Oikeen isot taputukset sulle artikuloinnista!
Korppaapa se olut nyt näistä taputuksista!
Että oikeen näin hienoa, sivistynyttä sanavarastoa löytyy sinulta!!!
Mahtaa äitisi ja isäsi olla ylpeitä sinusta ja mitä sinusta on tullut!
No esim itsellä maisterin tutkinto, niin en halua hakea osa-aikaista siivoojan työtä. Se on usein osa-aikaista, kuten aika monet muutkin alat nykyään. Asun Hki joten jos saan osa-aikaisesta palkkaa kuussa tonnin, no, aika vaikea elää? Miksi asun Hki enkä jossain muualla? No täällä on minun elämä ja läheiset. Ei kai maaseudulla enempää paikkoja ainakaan ole.
Eli pointti: ne alat missä on "työvoimapulaa" on huonosti palkattua osa-aikahommaa. Opiskelijana tein kyllä niitä.
Ja eipä ne oikein maisterin hakemusta tosissaan ota. Tein maisterina itseasiassa eri alan osa-aikaista asiakaspalvelutyötä, niin koko ajan kollegat ihmetteli miksi olen siellä töissä enkä oman alan töissä. Ihmiset ei tajua millaista työelämä nykyään on, että ei vaan saa muuta. Ja ei meinaa saada sitä osa-aikaistakaan. Tylsä olla töissä myös jossa muut ajattelee että tuo on erilainen kuin me muut, menisi oman alan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ei ymmärrä kirjata käytännön töitä hakemuksiin, ja jolla päästessään haastatteluun ei natsaa henkisesti tai eroottisesti haastattelijan kanssa.
Erityisesti tuo eroottinen natsaus usein unohdetaan työkkärin kurssien palveluvalikoimassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vammanen, eikä tajua sitä
Sinä itse olet varmaankin tuollainen, kun niin hyvin tuon asian tiedät.
Työtön. Nääs kun se saa työpaikan, se ei enää ole työtön.
Meillä on paljon erilaisia epäkurantteja työntekijöitä. Ei ole mitään koulutusta, elämänhallinta kateissa. Toisilla saattaa olla koulutus, mutta esim. sosiaaliset taidot ovat niin olemattomat, että haastatteluissa istutaan puujumalina. Mielenterveysongelmaisia, päihdeongelmaisia riittää. Typerin työtön toki on sellainen, jolla ei oman alan töihin ole pääsyä, mutta vuodesta toiseen vain notkutaan sen sijaan, että hankkisi jonkun toisen osaamisen ja koulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkääääää töihin!
Että mene sinä tunkemaan se pääsi wc-ankkaa ja muista huuhdella, jos se keltainen neste sieltä vaikka häviäisi!!!Ei ihme ettei tuollaista molopäätä kukaan huoli!
Mistä päättelit, että mies on tämän kirjoituksen takana?? Ihan olen nainen.
Olet selkeä sovinisti! Sinun mielestäsi nainen ei voisi kirjoittaa näin,niinkö??
Mä olen ollut monta vuotta työtön.
En pysty enää oman alan töihin ja kaikkiin avoimiin paikkoihin tarvitaan jotain erityisosaamista joten en mä niihin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Ja eipä ne oikein maisterin hakemusta tosissaan ota. Tein maisterina itseasiassa eri alan osa-aikaista asiakaspalvelutyötä, niin koko ajan kollegat ihmetteli miksi olen siellä töissä enkä oman alan töissä. Ihmiset ei tajua millaista työelämä nykyään on, että ei vaan saa muuta. Ja ei meinaa saada sitä osa-aikaistakaan. Tylsä olla töissä myös jossa muut ajattelee että tuo on erilainen kuin me muut, menisi oman alan hommiin.
Niinpä! Kun kaikki ei heti saa niitä oman alan töitä vaikka miten hakis. Pitäs saada sitä työtä,mihin on opiskellutkin ,eikä kaikki jaksa koko ajan uudelleen kouluttautua...siksihän sä kouluttaudut,että esim. se näkyy palkassa jne.....
Työttömänä, yli 50 vuotiaana, ei töitä saa, vaikka hakisi kuinka. Olin pitkään työtön, hain paikkoja, joihin voisin edes kuvitella pääseväni, en päässyt edes haastatteluihin, ei tullut mitään vastausta mistään. Ei mistään. Helppoa se on nuorille selittää, että mene töihin, kun ei pääse, hain paikkoja ihan Mäkkäristä, siivoukseen ja asiakaspalveluun, josta minulla on vuosien työkokemus, ei auttanut. Ei päässyt kauppoihin, joihin haettiin työntekijää, ei päässyt puuutarhurin paikoille, ruohonleikkaajaksi, ei kahvilaan, ei tiskaamaan, josta kokemusta, ei koulutukseen. Hae siinä sitten kun ensi hakemuksesta asti ei pääse minnekkään, koska ikä alkaa 5:lla. Ja siis useammasta alasta kokemusta ja motivaatiota löytyisi, muttei kelpaa.
Varmaan työtön