Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen ei saa mitään työtä?

Vierailija
30.04.2022 |

Ymmärrän ettei tietyn koulutuksen saanut aina onnistu työllistymään omalle alalleen. Mutta Suomessa on paljon aloja joissa on työvoimapula. Jos menettäisin työni enkä saisi enää paikkaa omalta alaltani, keksin heti monta työtä jossa työpaikka olisi varma. Ja aina voi hakea lisäkoulutusta.Ketä siis ovat nämä, jotka ovat vuositolkulla työttömiä? En ymmärrä.

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma liittyy myös rekrytoijiin...

Vierailija
22/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaisia ei oteta työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat työpaikoista, joihin on työvoimapulaa, ovat joltain erityisalalta. Minä en markkinointiassistenttina voi ryhtyä esimerkiksi erikoishammaslääkäriksi ihan noin vain, vaikka haluaisin, se vaatii ihan eri koulutuksen.

Mieheni on akateeminen ja ollut aina töissä teinistä lähtien, koko elämänsä ja tehnyt vastuullisia töitä. Koronan myötä hän joutui työttömäksi. Hän haki kaikkia paikkoja, mutta ei saanut mitään. Ei päässyt edes kauppaan hyllyjen täyttäjäksi. Oikeasti haki sitä työtä, muttei saanut edes mitään vastausta hakemukseensa, eikä päässyt edes työhaastatteluun.

Minulla ei siis enää ymmärrys riitä niitä kohtaan, jotka luulevat, että Suomessa jokainen työtön voisi mennä töihin heti, jos vain haluaisi. Se on täysin harhainen kuvitelma.

Vierailija
24/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v+, jolla ei ole vähintään 20 vuoden työkokemusta takanaan, ei osaa useampaa kieltä hyvin ja palkkavaatimus on yli 1500e/kk.

Vierailija
25/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eipä ne oikein maisterin hakemusta tosissaan ota. Tein maisterina itseasiassa eri alan osa-aikaista asiakaspalvelutyötä, niin koko ajan kollegat ihmetteli miksi olen siellä töissä enkä oman alan töissä. Ihmiset ei tajua millaista työelämä nykyään on, että ei vaan saa muuta. Ja ei meinaa saada sitä osa-aikaistakaan. Tylsä olla töissä myös jossa muut ajattelee että tuo on erilainen kuin me muut, menisi oman alan hommiin.

Mutta jos tuonkin ajan aamupäivän syljeskelet kattoon ja iltapäivän väistelet niin saat sitä tehdä loppuikäsi.
Kertoo ihmisestä paljon joka sentään jotakin on tehnyt. Ei varmasti huononna mahiksia oman koulutuksen hommiin.

No ei se varmaan huononna, mutta ei erityisesti autakaan. Ei niistä haastattelukutsuja usein tule. 

Vierailija
26/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat työpaikoista, joihin on työvoimapulaa, ovat joltain erityisalalta. Minä en markkinointiassistenttina voi ryhtyä esimerkiksi erikoishammaslääkäriksi ihan noin vain, vaikka haluaisin, se vaatii ihan eri koulutuksen.
Mieheni on akateeminen ja ollut aina töissä teinistä lähtien, koko elämänsä ja tehnyt vastuullisia töitä. Koronan myötä hän joutui työttömäksi. Hän haki kaikkia paikkoja, mutta ei saanut mitään. Ei päässyt edes kauppaan hyllyjen täyttäjäksi. Oikeasti haki sitä työtä, muttei saanut edes mitään vastausta hakemukseensa, eikä päässyt edes työhaastatteluun.
Minulla ei siis enää ymmärrys riitä niitä kohtaan, jotka luulevat, että Suomessa jokainen työtön voisi mennä töihin heti, jos vain haluaisi. Se on täysin harhainen kuvitelma.

Niin se onkin. Kokemusta on. Ihan tuuria,että saat jotain mitä haet tai sitten suhteilla. Itse tehnyt jotain hommaa joskus nuorempana,johon ei tarvitse koulutusta ja sitten haet jonkun vuoden päästä samoja hommia,et pääse. Miksi ? Intoa,motivaatiota löytyy. Kaiken järjen mukaan pitäis päästä kun täytät kaikki kriteerit. Tulee mieleen,valitaanko pärstän mukaan? Missä siinäkään ei ole valittamista :D

Vierailija
27/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainenhan se täällä kirjoittelee työttömille vappusanomaa!!
Menkääääää töihin!
Menkää kursseille, tehtää näin ja noin!!
Minä olen hakemut koko kevään oman alan töihin. Hylkyjä tuli, vaikka soittelin perään.
Hain työvoimakurssille, mikä peruttiin te-toimiston taholta. Siihen en voinut itse vaikuttaa. Sitä paitsi kuulin puskaradion kautta, että uudet tulijat sijoitettiin kurssille...ohi suomalaisten....
Että mene sinä tunkemaan se pääsi wc-ankkaa ja muista huuhdella, jos se keltainen neste sieltä vaikka häviäisi!!!

Ei ihme ettei tuollaista molopäätä kukaan huoli!

Mistä päättelit, että mies on tämän kirjoituksen takana?? Ihan olen nainen.
Olet selkeä sovinisti! Sinun mielestäsi nainen ei voisi kirjoittaa näin,niinkö??

Nainen voi myös olla_molopää.

Vierailija
28/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen lahjaton, huono ja laiska ihminen ihminen, kuten minä.

Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu?

Rumakin olen ja haisen pahalle.

Ei ole meikäläisellä käyttöä Petteriorpojen kokoomusmaailmassa...muuten kuin kuluttajana.

Anteeksi kaikilta teiltä veronmaksajilta pyydän kovasti huonouttani.

Vierailija
29/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen, jolla ei ole realistista kuvaa omasta osaamisestaan ja mitä pystyy työnantajalle tarjoamaan ja sitä kautta hakemaan oikeita työpaikkoja joihin hänet työnantajat haluaisi palkata.

Vierailija
30/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei ole sopivin hakija mihinkään paikkaan. Sopivuus on kaikkea muutakin kuin osaamista.

Vierailija
31/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen onelma, että olen rikas lapsi mutta syntynyt köyhään perheeseen.

Koen vahvasti, että laitoksella on sattunut vahinko ja se aatelisperhe on saanut paikalleni ihan väärän lapsen.

Tämä on ainoa mahollisuus, koska en koe mitenkään minkäänlaista "työtä", etenkään fyysistä työtä  sopivaksi itselleni.

Tunnen sisimmässäni, että olen luotu hallisemaan ja omistamaan sekä lähinnä keräilemään taidetta ja antiikkiautoja.

Odotankin edelleen, että korjaavat tuon laitoksella tehdyn virheen, ja antavat minulle sen aseman, joka minulle kuuluu.

Vierailija
32/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
33/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hermovaurio selässä, vaikeuttaa sekä istumista että seisomista/ kävelyä
- ikää yli 50v
- neurologinen sairaus, joka rajoittaa työntekoa
- vaikeat allergiat ja astma
- omaishoitajuuden vuoksi pitkä aukko CV:ssa
-koulutus alalle, jota ei voi em. rajoitteiden vuoksi tehdä
- burnout ja uupumus, jonka vuoksi ei jaksa enää opiskella amk tai yliopistossa

Mistä työtä em. rajoitteilla?

Vierailija
34/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä.

No minkälainen ihminen sinä olet?

Vierailija
35/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yrittänyt monet kerrat mennä töihin, mutta kun eivät päästä.

Sanovat, etten ole töissä siellä ja ajavat pois.

Vierailija
36/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaks pääsee kuka tahansa. Ei tarvi mitään koulutusta, työkokemusta eikä suomen kielen taitoa.

Vierailija
37/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, vaikka minä, 47v nainen. Kävin juuri taas haastattelussa ja kaikki natsas ja jne ja olin ihan varma että pitivät minusta kaikin puolin. Paikka tuli samana päivänä uudelleen hakuun. Ja nämä on omalle alalle, mitähän se olis täysin vieraalle alalle. En pääsis edes haastatteluun. Ärsyttää suunnattomasti kun työttömiä syyllistetään aina!

Vierailija
38/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman yli 50 vuotiaan joka on työllistynyt. Että tääkin on aika harha ettei yli 50 v pääse mihinkään. Yksi uudelleenkouluttautui 53 v ja löysi heti töitä.

Lisäksi työvoimapulaa on muillakin aloilla kun osa-aikatöissä.

Oma 18 v lapseni löysi heti 2 eri työpaikkaa, jossa tuon ikäisille ihan hyvä liksa ja ainoana vaatimuksena täysikäisyys ja täysjärkisyys.

Vierailija
39/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin.

Olen keskeyttänyt kaikki opintoni eli minulla ei ole minkäänlaista koulutusta. Työkokemusta on hyvin satunnaisista työpaikoista ja ajallisesti hyvin vähän. Ikääkin on jo keski-ikäisen verran. Lisäksi on vielä terveydelliset haitat, jotka estävät tietynlaiset työtehtävät kokonaan.

En ole tosin viime vuosiin paljonkoon hakemuksia laitellut, mutta en usko tilanteen muuttuneen vaikka viiden vuoden takaisesta jolloin harvoin sain hakemuksiini edes vastausta saati että olisin päässyt haastatteluun asti.

Vierailija
40/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaks pääsee kuka tahansa. Ei tarvi mitään koulutusta, työkokemusta eikä suomen kielen taitoa.

Miksi valehtelet? Ja sitä paitsi, jos työnantaja palkkaa ihmisen, jonka terveys ei kestä sitä työtä, juu ei!