Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen ei saa mitään työtä?

Vierailija
30.04.2022 |

Ymmärrän ettei tietyn koulutuksen saanut aina onnistu työllistymään omalle alalleen. Mutta Suomessa on paljon aloja joissa on työvoimapula. Jos menettäisin työni enkä saisi enää paikkaa omalta alaltani, keksin heti monta työtä jossa työpaikka olisi varma. Ja aina voi hakea lisäkoulutusta.Ketä siis ovat nämä, jotka ovat vuositolkulla työttömiä? En ymmärrä.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka olen todella ujo enkä osaa antaa itsestäni hyvää kuvaa haastattelijoille. Jännitän sosiaalisia tilanteita ja esiintymistä. Minulla on ammattikoulututkinto alalta, jossa on työvoimapula. Jos joku ehdottaa siivousta niin ei onnistu. Olen käynyt haastattelussa siivoojaksi, ja siellä olisi ollut kolme haastattelukierrosta. Tipuin jo ryhmähaastatteluvaiheessa, koska olen niin hiljainen. En pärjää maailmassa, joka on tarkoitettu vain puheliaille ja rempseille ilopillereille. Minunlaisilleni hiljaisille ja ujoille ei ole paikkaa tässä maailmassa.

Vierailija
142/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti diagnooseja ettei kelpaa mihinkään ,muttei riittävästi kuitenkaan eläkkeeseen asti.

adhd,asperger yms.

Ja tiedän on paljon poikkeuksia.  Mutta reippaasi  enempi niitä jotka ei ole töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 🙋! Olen 59 v lähihoitaja. En saa töitä, koska kritisoin huonoa vanhustenhoitoa, enkä alistu huonoihin hoitokäytäntöihin. En suostu tekemään palkatta ylitöitä, enkä suostu hoitamaan huonosti hosuen vanhuksia. Uskallan sanoa mielipiteeni. Olen työttömänä. Yllätys. 😉

Vierailija
144/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran pitkäaikaistyöttömyyttä käsitelevässä koulutuksessa ja alan lääkäri sanoi, että kaikki pitkäaikaistyöttömät ovat mielenterveys- tai päihdeongelmaisia tai diagnosoimattomia kehitysvammaisia.

Minusta on kiehtovaa, jos oletukset mieleni häiriöistä antavat joillekin rauhan. Jatketaan näin. Minä pysyn työttömänä ja sinä saat pitää minua päihdeongelmaisena mielisairaana kehitysvammaisena. Helpottiko?

Ethän sinä osaa edes lukea. Tuo lainaamasi teksti kertoi vain ja ainoastaan mitä lääkäri on sanonut. "Jos oletukset mieleni häiriöistä antavat joillekin rauhan". Mitä hittoa? Sinä oikein alleviivaat tuota lääkärin kommenttia. Ei se rauhaa tuo, lähinnä huolestuttaa miten pihalla osa ihmisistä on. En pysty, en kykene, pelkään ihmisiä, pelkään haastattelua, pelkään töitä, jne. Eikä tietenkään tule kuuloonkaan, että hakisi apua. Itse olen ollut työttömänä koko elämäni aikana tasan kolme päivää. Ja tällä hetkellä saan toimeentulotukea koska palkka on pieni ja verot suuret. Eläköön, nämä pelurit saa saman toimeentulon vain makaamalla kotona ja pelkäämällä. Että rauhaako tämä tuo? Vihaa lähinnä. Tuet pois niin poistuu puolittuu pelko samalla.

Vierailija
145/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 🙋! Olen 59 v lähihoitaja. En saa töitä, koska kritisoin huonoa vanhustenhoitoa, enkä alistu huonoihin hoitokäytäntöihin. En suostu tekemään palkatta ylitöitä, enkä suostu hoitamaan huonosti hosuen vanhuksia. Uskallan sanoa mielipiteeni. Olen työttömänä. Yllätys. 😉

Arvostan sinua. Itse olen samanlainen. Vihaan nykypäivän hoitotyötä, joka perustuu voitontavoitteluun. Vanhukset ovat pelkkiä kustannuseriä. Itse en saa töitä, koska mielipiteeni ovat liian vahvat. Ehkä meidän samankaltaisten pitäisi perustaa firma, jossa vanhuksia oikeasti hoidetaan? Jos olisin nuorempi, lähtisin Norjaan töihin. Siellä hoitajia ja iäkkäitä arvostetaan. Suomessa hoitajat ovat pelkkää paskaa.

Vierailija
146/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo joka ei osaa kehua itseään.

Vierailija
147/147 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivo jaada Afrikka