Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken todella nuori poika lähestyi kaupan ovella ja pyysi ostamaan itselleen olutta

Vierailija
30.04.2022 |

KIeltäydyin. Jäi siihen lähelle ulko-ovea odottelemaan. Toivon todellakin että kukaan ei suostu hänen pyyntöönsä. Kaupassa kerroin kassalle, ja edellä ostava kertoi myös samasta pojasta. Ainakin tietävät katsoa jos kassalle tulee asiakas useamman oluen kanssa, ja maksaa ne erikseen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tietysti! Hyvä , että kerroit!

Vierailija
2/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä, onko nyt hyvä mieli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten asiat ei kuulu sinulle kyttääjä.

Vierailija
4/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan 1,2-prosenttista olutta olisit voinut ostaa hänelle aivan laillisesti.

Vierailija
5/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä? No hauskaa vappua teillekkin.  Kyllä tässä tapauksessa kuului. 

Vierailija
6/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko muka nuoret enää edes kaljaa?

Vierailija
7/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta kun minulta on kysytty. Jotenkin hätkähdin kun olen vanhemmanpuoleinen naishenkilö keneltä nyt viimeiseksi odottaisi alaikäisille välittämistä. 

Vierailija
8/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan pakottanut pojan tuohon tehtävään. Kiusaamisen uhri. Kaljat on vietävä kiusaajille tai tulee turpiin.

Vierailija
9/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostais alaikäiselle alkohoolia tai tupakkaa, mutta en myöskään jäis "kyttäämään" että ostaako joku muu,, se ei sitte enää olis mun asia puuttua

Vierailija
10/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut rahat ja tuonu pojalle limpparia ja herkkuja. Tosin vaarana on saada sivussa lymyilevältä kaveriporukalta satikutia.

Vierailija
11/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ostais alaikäiselle alkohoolia tai tupakkaa, mutta en myöskään jäis "kyttäämään" että ostaako joku muu,, se ei sitte enää olis mun asia puuttua

En jäänyt vilkuilemaan ja kyttäämään. Poistuin  kaupastakin eri ovesta. Kassaa informoin tapauksesta.

Vierailija
12/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.2% simaa olisi voinut viedä

Vierailija
13/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku varmaan pakottanut pojan tuohon tehtävään. Kiusaamisen uhri. Kaljat on vietävä kiusaajille tai tulee turpiin.

Itse tätä on tullut harrastetua nuorena, ei kyse ollut mistään kiusaamisesta, sinne pantiin paras lokittaja, nuori isotissine tyttö oli paras setämiesten vivuttaja.

Vierailija
14/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä vapunviettoon on tullut uutena ilmiönä se, että selvösti alaikäiset lapset kokoontuvat jo aattoiltana juhlimaan Ullanlinnanmäelle. Jostain sitä alkoholia ovat saaneet, ja nuorimmat heistä ovat vasta vähän päälle 10-vuotiaita.

Poliisit ja lastensuojeluviranomaiset käyvät paikan päällä ja toimittavat lapset joko kotiin viranomaisten suojiin. Kotiin heitä kaikkia ei ole edes voitu jättää vanhempien päihtymystilan vuoksi.

Tiedätkö sinä, missä alaikäiset lapsesi ovat aattoiltana?

Vierailija
15/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakee sitten Sandelsia.

Vierailija
16/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-ikäisille ei saa ostaa alkoholia, sehän on selvä.

Ei siinä tarvitse mikään kyylä olla, jos muillekin vinkkaa että poika haluais ostaa olutta, mutta ei voi kun ikä ei riitä.

Siksi hän pyytelee muita ostamaan.

Vierailija
17/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että tuskin kukaan aikuinen ryhtyy välittämiseen. Lain mukaan se on rikos. Alkoholin välittömisestä nuorelle, niin eikö siitä voi saada vankeutta? 

Vierailija
18/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä päin asui aikoinaan eräs mies (nyt jo kuollut), joka oikein päivysti paikallisen Alkon lähettyvillä alaikäisiä varten. Että silleen.

Vierailija
19/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että tuskin kukaan aikuinen ryhtyy välittämiseen. Lain mukaan se on rikos. Alkoholin välittömisestä nuorelle, niin eikö siitä voi saada vankeutta? 

Alkoholisoitunut aikuinen on valmis mihin tahansa muutaman euron vuoksi.

Vierailija
20/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ostanut pojalle alkoholitonta olutta 👍