Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken todella nuori poika lähestyi kaupan ovella ja pyysi ostamaan itselleen olutta

Vierailija
30.04.2022 |

KIeltäydyin. Jäi siihen lähelle ulko-ovea odottelemaan. Toivon todellakin että kukaan ei suostu hänen pyyntöönsä. Kaupassa kerroin kassalle, ja edellä ostava kertoi myös samasta pojasta. Ainakin tietävät katsoa jos kassalle tulee asiakas useamman oluen kanssa, ja maksaa ne erikseen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että tuskin kukaan aikuinen ryhtyy välittämiseen. Lain mukaan se on rikos. Alkoholin välittömisestä nuorelle, niin eikö siitä voi saada vankeutta? 

Sakot siitä saa. Itse nuorena etsin kavereiden kanssa hakijaa samalla tavalla ja aina löyty joku. Nykyään en kyllä itse suostuisi hakijaksi alaikäiselle.

Vierailija
22/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ostanut pojalle alkoholitonta olutta 👍

Kassa voi kysyä henkkarit jos näkee epäillyn välittämistilanteen myös vaikka olut tai muu alkoholin kaltainen tuote olisi alkoholiton. Se asiakas saattaa olla mysteerishoppaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten kultaisina ysärin alun vuosina kytättiin Alkon vieressä sopivan näköisiä tyyppejä hakureiksi. Joskus meni tuntikausia, eikä ketään. Joskus hakuri löytyi helpostikin. Yleensä annoimme palkkaa välistä, eli siis jos haki meille lonkeroa niin sai itse siitä satsista pari pulloa. Krapulaisen näköiset ja puliukot oli parhaita. 

Mutta jos itseltäni tulisi joku kysymään että haenko, en sitä tekisi. Nuoret voisi opetella keittämään kiljua.

Vierailija
24/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että tuskin kukaan aikuinen ryhtyy välittämiseen. Lain mukaan se on rikos. Alkoholin välittömisestä nuorelle, niin eikö siitä voi saada vankeutta

Ai linnaa muutamasta oluttölkistä maassa, jossa jostain "vahingossa" tehdystä henkirikoksestakin, siis jostain sellaisesta, kun lyö taksijonossa toista ja se kohde kaatuu maahan, lyö päänsä ja kuolee samana yönä johonkin aivoverenvuotoon tai kallopaineen nousemiseen, tekijä selviää myöhemmin käräjillä ehkä n. vuoden ja 10 kk tuomiolla, josta se ensi- ja ainutkertalaisena istuu alle vuoden?

No ei varmana vankeutta yhden joutavan mäyräkoiran välittämisestä pennuille.

Minä haen tuollaisille tuonikäisille sälleille aina, ynnä kaikille täysi-ikäisillekin jotka ovat niin kaatiksessa ettei niille enää itselleen myydä.

Suomen alkoholiniuholakien sekä -verojen kiertäminen on jokaisen kansalaisen inhimillinen perusvelvollisuus: siinä on kysymys lähimmäisenrakkauden toteuttamisesta.

Te typerykset ja tosikot voitte kokoontua vapun kunniaksi johonkin suureen joukkotapahtumaan jossa te hoette hypnoottisesti keskenänne "Se on rikos! Se on rikos! Se on rikos!..." samaan tapaan kuin rock-bändeille huudetaan suosionosoituksena "We want more" kun setti on soitettu, mutta suurin hittibiisi on vielä jätetty encoreksi.

Teillä "Se on rikos!" -ihmisillä on pimeä sielunmaisema ja sairaat huvit.

Vierailija
25/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten kultaisina ysärin alun vuosina kytättiin Alkon vieressä sopivan näköisiä tyyppejä hakureiksi. Joskus meni tuntikausia, eikä ketään. Joskus hakuri löytyi helpostikin. Yleensä annoimme palkkaa välistä, eli siis jos haki meille lonkeroa niin sai itse siitä satsista pari pulloa. Krapulaisen näköiset ja puliukot oli parhaita. 
Mutta jos itseltäni tulisi joku kysymään että haenko, en sitä tekisi. Nuoret voisi opetella keittämään kiljua.

Kulttuuri oli tuohon aikaan ihan toisenlainen. Itselleni ja kaverilleni haki isä omppuviiniä kaupasta kun olin lukion ekalla. Ehtona oli, että pidämme toisistamme huolta ja mitään ikävää ei saa tapahtua, tai viininhaut loppuu siihen. Pidimme sanamme ja minusta se oli isältä ihan järkevästi toimittu. Olisimme nimittäin saaneet ne viinamme kuitenkin jostakin ja siihen aikaan oli pirtua ynnä muuta paskaa liikkeellä, joka saattoi olla hengenvaarallista kokemattomille. 

Vierailija
26/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku varmaan pakottanut pojan tuohon tehtävään. Kiusaamisen uhri. Kaljat on vietävä kiusaajille tai tulee turpiin.

Itse tätä on tullut harrastetua nuorena, ei kyse ollut mistään kiusaamisesta, sinne pantiin paras lokittaja, nuori isotissine tyttö oli paras setämiesten vivuttaja.

Antoks se viel setämiehelle piparia?

Vierailija
27/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille! Ja teille vihervassareille vaan että HV!

Vierailija
28/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliki mieleen, ku ite olin nuori ja juotiin alkohoolia, niin oli niitä jotka tuli tosi känniin mutta sitte ku kello tuli kotiinaika, niin ihme ja kumma känniki hävis yhtä nopeeta ku se tuliki

Vierailija
29/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi kannattaa tuntea naapurin setämies niin ei tarvitse epäilyttävästi kytätä.

Vierailija
30/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttia se siitä olisi itselle halunnut.

Vierailija
31/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ostanut pojalle alkoholitonta olutta 👍

Juuri noin. Olisin pyytänyt pojalta ensin rahat ja sitten ostanut hänelle alle 1-prosenttista.

Vierailija
32/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku varmaan pakottanut pojan tuohon tehtävään. Kiusaamisen uhri. Kaljat on vietävä kiusaajille tai tulee turpiin.

Itse tätä on tullut harrastetua nuorena, ei kyse ollut mistään kiusaamisesta, sinne pantiin paras lokittaja, nuori isotissine tyttö oli paras setämiesten vivuttaja.

Vivuttaja? Jooh, eihän me tiedetä mistä on kyse, kukaan meistä ei ole ollut nuori.

Antaa vivuttaa, hakupalkkaa kun ei anneta rahassa (sitä meillä on jo)

-setämies

Vierailija
33/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antoks se viel setämiehelle piparia?

Se sai puhelinnumeron mistä saa yrttiä ja muita nautintoja

Vierailija
34/34 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään tarjoutunut auttamaan ostosten kantamisessa_pillupalkalla?