Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakko ja lukiot? Opettajia kuulolla?

Vierailija
30.04.2022 |

Saako lukiolaiset jonkinlaiset ohjeet mitä tehdä sen lakkoviikon aikana?Se viikko on aika paljon yhden jakson viikoista.

Kommentit (255)

Vierailija
61/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tästä opettajatkaan nauti, mutta jos nyt suuntaisitte sen raivon työnantajapuolta kohtaan. Maksavat asiallista palkkaa niin kaikki hyvin. Olen ollut opettajana yli 20 vuotta ja työmäärä on suunnilleen tuplaantunut. Lakossa opettajat ovat olleet 80-luvulla. 2020 keväällä oli jo tarkoitus lakolla hakea suurempaa korotusta, mutta silloin joustettiin koronan vuoksi ja tehtiin taas huono sopimus. Nyt vaan on meidän vuoro.

Opettajilla on ihan hyvä palkka. On monta monta monta muuta työtä, joissa oikeasti on pieni palkka ja olisi syytä korotuksiin.

Vierailija
62/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti mielestäni kurssit koottu, jos ei niitä ole mahdollisuus myös käydä itsenäsesti läpi jo etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tästä opettajatkaan nauti, mutta jos nyt suuntaisitte sen raivon työnantajapuolta kohtaan. Maksavat asiallista palkkaa niin kaikki hyvin. Olen ollut opettajana yli 20 vuotta ja työmäärä on suunnilleen tuplaantunut. Lakossa opettajat ovat olleet 80-luvulla. 2020 keväällä oli jo tarkoitus lakolla hakea suurempaa korotusta, mutta silloin joustettiin koronan vuoksi ja tehtiin taas huono sopimus. Nyt vaan on meidän vuoro.

Opettajilla on ihan hyvä palkka. On monta monta monta muuta työtä, joissa oikeasti on pieni palkka ja olisi syytä korotuksiin.

Sitten niiden alojen varmaan kannattaa mennä lakkoon.

Vierailija
64/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hold your horses! Viikko sinne tai tänne ei vaikuta yhtään mihinkään.
Sen sijaan on mielenkiintoisia ajatuksia lehdissä ollut, että koulutyötä jatkettaisiin kesäkuussa viikolla.
Tähän saakkahan ollut Pyhä Asia, että lukuvuosi loppuu viikon 22 viimeisenä arkipäivänä.
Tätä ei ole saanut muuttaa Isä Jumalankaan yläpuolella oleva.

Liitos selkeä ja yksiselitteinen kanta: Ei jatketa.

Vierailija
65/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukioita johdetaan huonosti niin valittakaa siitä muille kuin veronmaksajille.

Vierailija
66/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan on mielenkiintoisia ajatuksia lehdissä ollut, että koulutyötä jatkettaisiin kesäkuussa viikolla.
Tähän saakkahan ollut Pyhä Asia, että lukuvuosi loppuu viikon 22 viimeisenä arkipäivänä.

Jos pidennetään koulua kesäkuusta, niin mun lapsi on ainakin lakossa. Hänenkin työskentelyolosuhteissa olisi aika paljon parannettavaa.

Vierailija
67/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lukionne rehtori on pätevyytensä päivittänyt?

Vierailija
68/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukiolaisella on kesätöitä 5.6 alkaen ja todellakin menee sinne koska koronan takia hänellä on tyhjä ceevee.

Kaikki tetit siirtyi ja lopulta peruuntui. Viime kesänä ei saanut kymmenistä hakemuksista huolimatta mitään.

Nyt sai tämän paikan jo tammikuussa ja todellakin menee sinne.

Minä olen edelleen tosi heikossa hapessa sairastetun koronan takia, omat työt rästissä.

Olen viimeiset kaksi vuotta paikannut koulua koko ajan. Viime lukuvuoden ysiluokka oli täysi farssi. Opetus monissa aienissa olematonta, edes opettajia ei ollut. Minä opetin suurimman osan.

Nyt olisi saanut jo tää pelleily loppua kun kaikki jaksaa selittää kantavansa nuorista huolta. Oikeasti kukaan ei välitä!

Ap

Vierailija
69/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin lukiolaisille tämä on jo toinen lakko tänä keväänä. Edellinen oli huhtikuussa. Silloin oli koeviikko ja osa kurssinumeroista vedettiin hatusta (tuntiosaamisesta) kun kokeet jäi kokonaan pitämättä.

Vierailija
70/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaiset joutuvat eriarvoiseen asemaan kun saman alueen lukiot menevät jälleen uudestaan lakkoon. Miksi ei vaihdeta lakkokaupunkeja välillä? Koko Suomen lukio-opettajathan eivät ole lakossa. Viimeksi lakko oli keskellä koeviikkoa ja kokeita ei pidetty.

Vierailija
71/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sitten vaikka kertaa vanhaa tenttejä varten ?

Vierailija
72/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lukiolaisella on kesätöitä 5.6 alkaen ja todellakin menee sinne koska koronan takia hänellä on tyhjä ceevee.
Kaikki tetit siirtyi ja lopulta peruuntui. Viime kesänä ei saanut kymmenistä hakemuksista huolimatta mitään.
Minä olen edelleen tosi heikossa hapessa sairastetun koronan takia, omat työt rästissä.
Olen viimeiset kaksi vuotta paikannut koulua koko ajan. Viime lukuvuoden ysiluokka oli täysi farssi. Opetus monissa aienissa olematonta, edes opettajia ei ollut. Minä opetin suurimman osan.
Nyt olisi saanut jo tää pelleily loppua kun kaikki jaksaa selittää kantavansa nuorista huolta. Oikeasti kukaan ei välitä!
Ap

Niin itse vastaisit tuossa juuri itsellesi, mutta et siltikään ymmärrä. Koko koululaitos on kaatumispisteessä, koska kukaan täysijärkinen ei enää opiskele 5 vuotta ansaitakseen 2300/kk. Niitä opettajia ei kohta enää ole, sijaisten saaminen on täysi mahdottomuus.

Työstä on tullut aivan kammottavaa ja kaiken ihanuuden lisäksi saa vielä opettajana toimia vanhempien sylkykuppina kaikissa mahdollisissa asioissa. Sulla on rankkaa näemmä, niin on monella muullakin.

Vierailija
73/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiolaiset joutuvat eriarvoiseen asemaan kun saman alueen lukiot menevät jälleen uudestaan lakkoon. Miksi ei vaihdeta lakkokaupunkeja välillä? Koko Suomen lukio-opettajathan eivät ole lakossa. Viimeksi lakko oli keskellä koeviikkoa ja kokeita ei pidetty.

Tämä juuri. Turussa ollaan lakossa nyt lyhyen ajan sisään toista kertaa, esim. naapurikaupungeissa ei ole lakkoja lainkaan. Kuka tyhjäpää nämä päättää?

Vierailija
74/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitä jatkettaisiin viikko? Lakon aikana olleita töitä ei tehdä koskaan, kärsijöinä oppilaat.
Lukion aineopettajien palkat ovat hyvät, toisin on alakoulun luokanopettaja palkat.
En käsitä miksi sama lukio menee taas lakkoon, olivat jo huhtikuussa. Koko Suomen opettajat eivät ole lakossa. Lukiolaiset tästä kärsivät.

Vierailija
75/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn maanantai-iltana aine aineelta lukion ekaluokkalaisen kanssa tilanteen läpi.
Jos jossain aineessa on edetty järjestyksessä ja ne seuraavat alueet näyttää kuuluvan kurssin kuvaukseen, etenee niitä.
Jos taas opetus on hyppinyt, kertaa sitä mitä on jo käyty läpi.
Kielissä lukee kurssin kuvauksessa mainittuja kielioppiasioita.
Äikässä lukee sen romaanin joka annettiin.
Ärsyttää sikana että tämäkin piti tähän nyt tällätä!

Minuakin ärsyttää, olen opettaja, jolla menee lakon takia mahdollisesti myös osa lomarahoista. Lakkoavustus ei kata tulonmenetystä. En haluaisi lakkoon. Opiskelijoiden kysymyksiin olen sanonut, että kysykää koulutuspäälliköltä.

Vierailija
76/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin itse vastaisit tuossa juuri itsellesi, mutta et siltikään ymmärrä. Koko koululaitos on kaatumispisteessä, koska kukaan täysijärkinen ei enää opiskele 5 vuotta ansaitakseen 2300/kk. Niitä opettajia ei kohta enää ole, sijaisten saaminen on täysi mahdottomuus.
Työstä on tullut aivan kammottavaa ja kaiken ihanuuden lisäksi saa vielä opettajana toimia vanhempien sylkykuppina kaikissa mahdollisissa asioissa. Sulla on rankkaa näemmä, niin on monella muullakin.

2300 /kk ei ole lukion aineopettajan (lukion lehtori) palkka. Voit kertoa sen lähes kahdella.

Vierailija
77/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sitten vaikka kertaa vanhaa tenttejä varten ?

Kertaa vanhaa? Mitä vanhaa? Uusi kurssijakso on juuri alkanut.

Vierailija
78/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ymmärrä minäkään miksi lakkokaupunkeja ei vaihdeta välillä. Eihän lakossa mistään paikallisista asioista päätetä vaan koko alan sisällä. Miksi samat koulut menee jo toista kertaa lakkoon?

Vierailija
79/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lukion aineenopettajan palkka on tuplasti tuon.

Ja lukiossa ei ole kaikki ikäluokasta. Mitä parempi lukio, sitä vähemmän yhtään mitään ylimääräistä hommaa.

Vierailija
80/255 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lukion aineenopettajan palkka on tuplasti tuon.
Ja lukiossa ei ole kaikki ikäluokasta. Mitä parempi lukio, sitä vähemmän yhtään mitään ylimääräistä hommaa.

Paremmissa lukioissa on enemmän hommaa, kaikenlaisia erikoiskursseja, supervaativia vanhempia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi