Mitä kadut elämässäsi eniten?
Itse kadun sitä että koulu ei kiinnostanut silloin kun sen olisi pitänyt kiinnostaa.Nyt ollaan sitten huonolla palkalla raatamassa.
Kommentit (1388)
Sitä että en ole käynyt muuta kuin peruskoulun.
Olen ollut 30v huonolla palkalla siivoojana. Työssä ei itsessään ole mitään vikaa, mutta palkka on masentavan pieni.
Olisi kannattanut opiskella.
Että en muuttanut aikaisemmin pois Suomesta, vuosia meni hukkaan.
Täällä Norjassa on oikeasti paljon korkeampi elintaso kuin Suomessa.
Että sorruin tupakkaan, vaikea päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä. Katuisinko ns virheitä mitä ehkä tein? Ilman niitä en olisi minä nyt.
Luulen että mitään ei pidä katua.
No jaa. Ainakaan itse en todellakaan haluaisi olla tämä ihminen, millaisen nämä sitä yhtä ainoaa huonoa valintaa (tai ehkä enemmänkin valitsemattomuutta/ajautumista) seuranneet väärät valinnat on minusta tehneet.
Se yksi hölmö päätös (päättämättömyys) kun paljastukin sellaiseksi, että sen jälkeen ei enää ole ollut tarjollakaan kuin vääriä vaihtoehtoja. Ei sitä voi enää valita oikeaa ja itselle sopivaa, kun sellaista ei ole enää edes tarjolla.
Eikä tuota tietenkään edes tajunnut heti vaan sitä meni reilusti pari vuosikymmentä ennen kuin sen hoksasi miksi ihan kaikki elämässä on ollut omituisen hankalaa tahkoamista. Mikään ole ikinä sujunut iisisti eikä edes normaalisti vaan ihan joka ikinen asia on pitänyt tehdä vaikeimman kautta eikä silti ole onnistunut. Miten paljon sitä olisikaan saanut hyvää elämäänsä, jos tämä kaikki energia olisi ollutkin hyödyksi eikä kulunut vain siihen turhuuteen, että tarpoo jossain juoksuhiekassa pääsemättä eteenpäin?
Ja mitä useamman kerran jotain joutuu päättämään/valitsemaan vain näistä vääristä vaihtoehdoista niin sitä syvemmälle sitä päätyy tilanteeseen jossa ihan kaikki on pielessä eikä lopulta millään enää ole oikein mitään väliäkään.
Sen tyhjän saa tosiaan pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Että en muuttanut aikaisemmin pois Suomesta, vuosia meni hukkaan.
Täällä Norjassa on oikeasti paljon korkeampi elintaso kuin Suomessa.
En tiedä tarkoititko sinäkään elintasolla pelkkää rahaa, mutta mulle Norjassa olisi myös oikeampi ilmasto, ilmapiiri ja etenkin elämäntapa. Toki ei sielläkin on sohviksia ja päihteilijöitä, mutta iso osa ihmisistä tuntuu elävän aika liikunnallista ulkoilmaelämää ja tähän siellä on myös tehty hyvät mahdollisuudet.
Jouduin valitsemaan parisuhteen ja varman työpaikan välillä. Valitsin rakkauden huumassa parisuhteen, joka päättyi pian. Älkää koskaan tehkö rakkauden takia valintoja, jotka heikentävät omaa elämäämme.
Kadun että tein lapsia aivan liian nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun että tein lapseni väärän miehen kanssa.
Ymmärrän, mutta juuri tämä lapsi on ainutlaatuinen. Rakasta häntä.
En pysty rakastamaan lasta. Toivottavasti mies voisi hänet ottaa
Tämä on se aihe josta ei moni ymmärrä. Aina vaan hoetaan että rakasta lasta. Ei sitä rakkautta voi pakottaa. Toista lastani rakastan ja toista en.
Kaikki ne tekemäni valinnat, joihin olen jälkikäteen osittain tyytymätön, ovat olleet toisaalta ymmärrettäviä ja aivan järkeviäkin. En siis osaa monta asiaa kovin paljon katua. Parissa asiassa olisin saanut paremmin kuunnella sisäistä järjen ääntäni, ja tämä on se yhteinen nimittäjä tekemilleni kyseenalaisille valinnoille. En panostanut vastavalmistuneena erään tietyn työpaikan hakuun, johon minulla olisi ollut hyvät mahdollisuudet ja joka olisi todella kannattanut. Samoin ryhdyin kerran huonoin seurauksin seurustelemaan sellaisen henkilön kanssa, josta oikeasti näin jo heti alussa että moni ominaisuus sotii minun arvojani ja arvostuksiani vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se aihe josta ei moni ymmärrä. Aina vaan hoetaan että rakasta lasta. Ei sitä rakkautta voi pakottaa. Toista lastani rakastan ja toista en.
Minä rakastan molempia vaikka joku luulisikin toisin.
Turhaan välttelin mielialalääkkeiden aloittamista useamman vuoden ja kärvistelin. Lääkkeet aloitettuani olo parani ja energiaa tuli sen verran, että jaksoin selvitellä elämäni pulmia kunnolla terapiassa ja tehdä muutoksia jotka ovat olleet itselleni hyväksi.
Naimisiin menemistä. Ei olisi ikinä pitänyt mennä naimisiin. Älkää menkö naimisiin
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt aloittaa tavoitteellinen puolison etsiminen ainakin viisi tai mahdollisesti jopa kymmenen vuotta aikaisemmin. Ei näin 30-vuotiaana ole enää hyviä naisia jäljellä.
Samaa mietin miehistä.
T. 30v hyvä sinkkunainen
Synnyin väärälle aikakaudelle.
Liikaa kommareita nykyaikana eikä niistä pääse mitenkään eroon kun lahjoo ne vähät ketkä käy äänestämässä.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen hyväpalkkaisessa työssä uralla, joka ei kiinnosta pätkän vertaa. Kadun siis ehkä sitä, että en ikinä löytänyt itsestäni sisäistä paloa mihinkään. Ehkä sitä ei ikinä ollutkaan, tai ympäristö sammutti sen.
Kadut, ettei löytynyt sisäistä paloa?
Ala ottaa rennommin. Siten se löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Synnyin väärälle aikakaudelle.
Liikaa kommareita nykyaikana eikä niistä pääse mitenkään eroon kun lahjoo ne vähät ketkä käy äänestämässä.
Ja aktiivisesti kadut tuota?
Et voi ottaa vastuuta ihan kaikesta.
Elät nyt. Tässä ajassa.
Ota vastuu omista valinnoistasi. Ota vastuu niistä asioista, joihin voit vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että en ole käynyt muuta kuin peruskoulun.
Olen ollut 30v huonolla palkalla siivoojana. Työssä ei itsessään ole mitään vikaa, mutta palkka on masentavan pieni.
Olisi kannattanut opiskella.
No, ala opiskella.
Ihan joutavaa rutinaa.
Moni aloittaa kolmekymppisenä lukio-opinnot. Nykyään voi.
Upean näköisen ja todella kiltin nallekarhu miehen ottamista ! Patalaiska !