Super ja Tehy valmistelee joukkoirtisanoutumisia
Kiristyykö silmukka heidän vaiko meidän kaulan ympärille, minulle se ei ole oikein vielä kirkastunut.
Kommentit (126)
Lähtisivät jo, eivätkä jankuttaisi. Pääsisivät uudet työntekijät heidän virkojaan hakemaan ja töitä tekemään. Itse ovat ammattinsa valinneet.
Terveydenhuolto romahtaa ellei sopua synny.
Vierailija kirjoitti:
No ei romahda. Kuka hullu nyt oikeasti irtisanoutuu ellei ole rikasta miestä tai isoja säästöjä.
Eikö ne ole vieläkään irtisanoutunut? Jankataan päivästä toiseen samaa asiaa eikä mitään tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Ja paskan latvat, vähän nikottelee pari kuukautta ja sen jälkeen on paikat jaettu uudestaan ja hoitajat taas töissä. Vain murto-osalla on varaa jäädä työelämästä pois pidemmäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisivät jo, eivätkä jankuttaisi. Pääsisivät uudet työntekijät heidän virkojaan hakemaan ja töitä tekemään. Itse ovat ammattinsa valinneet.
Eipä taida olla hakijoita. Esim. omalla työpaikallani suuren sairaalan vuodeosastolla tarvittaisiin 10 kesäsijaista. 1 henkilö on tulossa, hänkin vielä opiskelija. Että siitä vaan niitä "virkoja" hakemaan. Hoitotyöntekijöillähän ei ole sitä paitsi virkasuhdetta, ylemmillä esihenkilöillä (joillakin) on.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei pidättele. Morjens.
Höpönhöpö
Ulkomailta tulee lisää väkeä vai muita sijaisia?
Jääkö ne sitten työttömiksi vai..
Hölmöä.
Vierailija kirjoitti:
Jääkö ne sitten työttömiksi vai..
Hölmöä.
Eivät jää työttömiksi. Menevät samaan työhön takaisin, mutta paljon paremmalla palkalla ja itse valituilla työvuoroilla.
Näinhän ne keikkahoitajat työtään tekee.
Terveydenhuolto on jo nyt lähes romahtanut.
Tänään oli taas niin ummettava tunne huussissa, että ei sinne voi jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Tollo, miten kukaan mihinkään lähtee kesken työehtosopimu neuvotteluja.
Neuvottelut ovat kesken.
Vasta loppuviikosta nähdään, millaisen tarjouksen Kuntatyönantaja hoitajien liitoille antaa.
Sitten nähdään, hyväksyvätkö he tarjouksen vaiko ei.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto on jo nyt lähes romahtanut.
Palstammammat eivät sitä tajua. Saavat sitten ihmetellä päivystyksessä huuli pyöreänä, miksei saa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei romahda. Kuka hullu nyt oikeasti irtisanoutuu ellei ole rikasta miestä tai isoja säästöjä.
Rikkaudesta en tiedä mutta aika moni hoitaja on naimisissa lääkärin tai apteekkarin kanssa.
Työtaistelut ymmärrän, hyväksyn ja ovat oikeutettuja. Hoitohenkilökunnan kohdalla ei enää ole kyse työtaistelusta!
Mitä tarkoittaa ,kenen irtisanomisia?miksi.