Super ja Tehy valmistelee joukkoirtisanoutumisia
Kiristyykö silmukka heidän vaiko meidän kaulan ympärille, minulle se ei ole oikein vielä kirkastunut.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole vieläkään irtisanoutunut? Jankataan päivästä toiseen samaa asiaa eikä mitään tapahdu.
Nyt on menossa itku-potku-raivarivaihe.
Kehitysmaan ongelmat on kehitysmaan ongelmat. Suomi ei olekaan niin mahtava ja kehittynyt maa. ( )
Ovat olleet irtisanoutumassa jo vähintään 2 viikkoa, vaikuttaa, ettei kantti kestä sitä. Jos oikeasti on kovat piipussa, olisivat lähteneet jo, jolloin neuvottelijoillakin olisi muuta järkevämpää tekemistä kuin tehdä sopimusesityksiä kiristyksen alla.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisivät jo, eivätkä jankuttaisi. Pääsisivät uudet työntekijät heidän virkojaan hakemaan ja töitä tekemään. Itse ovat ammattinsa valinneet.
Niin olen valinnut. Ja lähdin pois orjatyömaalta vakituisesta työsuhteesta. Nyt keikkailen siellä sun täällä silloin kun mulle sopii, ilman mitään pitempiaikaista sitoutumista mihinkään paikkaan. Samalla opiskelen toista alaa, työharjoittelu alalle alkaa ensi kuussa, ja työtäkin on sieltä luvattu. Toivottavasti niitä "uusia työntekijöitä" nyt sitten kiireellä jostain saadaan tilalle. Olisko sulla hyviä ehdotuksia? Itse olen ollut 15v hoitajana ja koko ajan on tulijat vaan vähentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Ovat olleet irtisanoutumassa jo vähintään 2 viikkoa, vaikuttaa, ettei kantti kestä sitä. Jos oikeasti on kovat piipussa, olisivat lähteneet jo, jolloin neuvottelijoillakin olisi muuta järkevämpää tekemistä kuin tehdä sopimusesityksiä kiristyksen alla.
Höpö höpö. Irtisanoutuminen on joukkotoimenpide eikä mikään pikapikaa tapahtuva summittainen toimi jonka jokainen tekee erikseen.
Menee lomat ym. edut, ja kohta itketään kun tehdäänkin 2v. töitä ilman lomia 1000 vuosipalkka lisäyksellä.
Maksaako Tehy hoitajien asuntolainat ym..? Entisenä tehyläisenä hävettää tämä touhu, onneksi tajusin erota jo vuosia sitten. Tehyn toiminta häiritsee todella paljon mm. lähiesimiesten työtä, turhaa vastakkainasettelua ja työnantajan syyllistämistä. Hoitaja olen itsekin mutta järki käteen nyt, oikeasti! Palkankorotukset tietysti ansaittuja, mutta minä en aio ottaa kontolleni ihmisten hoitojen pitkittymisiä tai jopa kuolemia. Annetut suojelutyömäärät todellakin olivat järkyttävät, joihinkin elintärkeitä toimintoja ylläpitäviin yksiköihin ei oltu mun organisaatiossa annettu yhtään hoitajaa.
Perustukset kannattaisi tehdä kunnolla. Mikä tahansa rakennelma, oli kuinka iso ja upe tahansa, kaatuu ja hajoaa, jos perustukset pettävät.
Silti yhteiskunnat on rakennettu niin, että perustuksia vähätellään eniten. Näin on menty aikojen alusta lähtien. Milloin tulee muutos?
Vierailija kirjoitti:
Maksaako Tehy hoitajien asuntolainat ym..? Entisenä tehyläisenä hävettää tämä touhu, onneksi tajusin erota jo vuosia sitten. Tehyn toiminta häiritsee todella paljon mm. lähiesimiesten työtä, turhaa vastakkainasettelua ja työnantajan syyllistämistä. Hoitaja olen itsekin mutta järki käteen nyt, oikeasti! Palkankorotukset tietysti ansaittuja, mutta minä en aio ottaa kontolleni ihmisten hoitojen pitkittymisiä tai jopa kuolemia. Annetut suojelutyömäärät todellakin olivat järkyttävät, joihinkin elintärkeitä toimintoja ylläpitäviin yksiköihin ei oltu mun organisaatiossa annettu yhtään hoitajaa.
Terveisin, Markku Mäkijärvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin, Markku Mäkijärvi.
Oliko se muuten Markku "Ukrainan sota" Mäkijärvi?
Jos lailla yritetään silti pakottaa töihin, niin juon kännit!!!
Noin viikossa on tehty nyt 1200 ilmoitusta hoidon vaarantumisesta liian pienen henkilökuntamäärän vuoksi AVI:lle. Kun ei ole kyse lakosta, eikö toveri Lindeniä huolestuta nyt yhtään? Missä toimenpiteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Irtisanoutuminen on joukkotoimenpide eikä mikään pikapikaa tapahtuva summittainen toimi jonka jokainen tekee erikseen.
Mitä odotatte, kyllä sen verran ensimmäisestä uhkailusta jo on kulunut, että pitäisi Superin ja Tehyn Lyytien kynä jo kirjoittaa joukkoirtaantumiset, olisi pitänyt olla valmista jo. Mikä kestää?
Vierailija kirjoitti:
Jos lailla yritetään silti pakottaa töihin, niin juon kännit!!!
Otat töissä jo nyt "rauhoittavia" ja psyykettä "tasaavia", lääkekaapissa oli vajetta viimeksi kun tein tarkistuskierrokseni. Yrität myydä niitä myös kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotatte, kyllä sen verran ensimmäisestä uhkailusta jo on kulunut, että pitäisi Superin ja Tehyn Lyytien kynä jo kirjoittaa joukkoirtaantumiset, olisi pitänyt olla valmista jo. Mikä kestää?
Organisointi, ja neuvottelut jotka ovat kesken.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisivät jo, eivätkä jankuttaisi. Pääsisivät uudet työntekijät heidän virkojaan hakemaan ja töitä tekemään. Itse ovat ammattinsa valinneet.
Ketkä uudet? Ne tietää, ettei uusia ole.
Jokainen liittoon kuuluva hoitaja pelaa Putlerin pussiin, ja on täten maanpetturi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Organisointi, ja neuvottelut jotka ovat kesken.
Mutta valmistelette sitä ultimaatumimielessä, lapsellista touhuilua. Te kuuntelette, katselette ja organisoitte sitten vasta, kun neuvotteluesitys on teille annettu, eikä yhtään ennen. Vähän sama kuin lapselta viedään tikkari ja sitten hän uhmakkaasti kertoo, ettei vie roskia enää koskaan, jos tikkaria ei tule. No tikkaria ei sitten tule!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs ne neuvottelut etenevät? Osataanko neuvotella vai vain soittaa suuta?
Neuvottelut etenee koko ajan. Juuri nyt Kuntatyönantaja puoli on sorvaamassa sovinto esitystä käytyjen neuvottelujen pohjalta.
Se sovintoesitys minkä sovittelulautakunta sitten lopulta esittää sisältää molempien näkemykset asisasta.
Ja kummankin on pakko joustaa jonkin verran, että sopimus syntyy.
Uutisten mukaan sovintoesitys annetaan perjantaina. Sitten hoitajaliitot päättävät, hyväksyvätkö he sen, vai eivätkö hyväsy.
Mitenkäs ne neuvottelut etenevät? Osataanko neuvotella vai vain soittaa suuta?