Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon

Vierailija
27.04.2022 |

Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.

Kommentit (760)

Vierailija
661/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun miehen auto on sun miehen auto eikä hänellä ole mitään velvollisuutta lainata sitä sinun sukulaisellesi. Jokainen kai itse päättää, mihin omaa omaisuuttaan haluaa käyttää.

Mutta teidän lienee turha ihan hetkeen pyytää mitään palveluksia sun siskolta...

Tää aloitus on pari vuotta vanha, joten eiköhän asia ole jo ratkennut suuntaan tai toisenen

Vierailija
662/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa siskon suuttua, ei ole teidän huolenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No halvemmalla saa vuokrattua. Aika ahne miehes, mut tais ollakin yrittäjä. Nämä on kaikki rikollisia.

Ai nyt harmittaa kun yrittäjä ei lainannut sinulle ilmaiseksi kaikenlaista?

Vierailija
664/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, omistapa paku, niin sitä saa aina olla lainailemassa muuttoja ym. kuljetuksia varten. Usein siten, että olet itse kuskina.

Varsin ymmärrettävää, ettei pakua lainaa.

Jos saisi olla pelkkä kuski niin ei se niin paha olisi, mutta kun pitäisi toimia lastaajana, purkajana ja yleisenä kantoapuna myöskin.

Vierailija
665/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu on joo, joten eiköhän ap ole jo ennättänyt aloituksen jälkeen muuttaa pariinkin kertaan.

Broidini lainasi tarpeisiini parina viikonloppuna heidän firmansa pakua, sanoen että lainaa sitä muutkin. Maksuna oli joka kerralla, että palauta tankki täynnä. Oli kyllä niin kohtuullinen pyyntö, että katson jääneeni palvelusta velkaa, minkä hänellekin sanoin.

60 euroa tunti on kyllä sen verran että tarkoittaa suomeksi, että lainaa jostain firmasta, saat halvemmalla. Mutta sukulais- ja kaveruussuhteet ovatkin sellaisia, että ei niitä pidä hyväksikäytöksi haaveillakaan. Jos olet lokki ja aina kärkkymässä etuja, joskus se kostautuu. 

Vierailija
666/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, jos mun siskosta olis kysymys, niin mies olis ilman muuta tyhjentänyt pakunsa ja ollut itse muuttoapuna. Eri juttu tietysti kumminkaimanserkut. Mutta teillä siis noin, meillä on eri tavat.

Entäpä jos kyseessä olisi miehesi sisko?

Vierailija
667/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi tuommoisen ukon kanssa päivääkään, siskoni muutti naapuri kaupunkii niin mieheni kuskasi hänen tavarat omalla ajallaan ja autollaan ja jopa yöpyi siellä ja aamulla jatkoi eikä tietenkään veloittanut vaimonsa siskolta siitä mitään. Mutta meillä onkin tapana auttaa toisiamme

Ihanasti lupaat miestäsi auttamaan sukulaisiasi.

Vierailija
668/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollinen mielipidekysymys.

Vierailija
669/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meitä on moneksi. Meillä tyhjennettäisiin auto, ajettaisi matkat ja oltaisiin kantoapua. 

Firman autojen ym. käyttö omiin ajoihin on veronalaista toimintaa. Järkevämpää ja kaikille edullisempaa on vuokrata muuttoauto kuin syyllistyä verovilppiin.

Just joo. Olen verovirastossa töissä, ja toki "arvostan" sitä, että ihmiset ottavat pienen veropoliisin asenteen, ja teettävät meillä lisätyötä aivan mitättömien juttujen parissa. Asia, jonka selvittelyyn menisi kuitenkin useampia tunteja työaikaa, selvityspyynnöt ja niiden käsittely, lausunnot om.  ja lopputuloksena muutaman euron maksu. 

Kai sitä suurin osa ilmiantajista kokee tekevänsä suurenkin palveluksen yhteiskunnalle. Näiden käsittelyssä täytyy vain osata priorisoida. Ei sun ilmiantosi perusteella sitä sun vihaamaasi sukulaista tai naapuria lähde kuitenkaan poliisi pillit soiden himastaan hakemaan. Ja saattaa koko ilmianto päätyä osastoon hoidetaan jos ehditään.

Vierailija
670/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä muuttoavun pyytäminen on törkeetä muiden hyväksikäyttöä. Käyttäkää muuttofirmaa niin kuin muutkin. Mielestäni tuo on aika reilu tarjous, että 60 eurolla tyhjentää ja taas uudelleen lastaa koko pakettiauton. Itse en tuolla hinnalla tekisi mitään.

Vierailija
671/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meitä on moneksi. Meillä tyhjennettäisiin auto, ajettaisi matkat ja oltaisiin kantoapua. 

Firman autojen ym. käyttö omiin ajoihin on veronalaista toimintaa. Järkevämpää ja kaikille edullisempaa on vuokrata muuttoauto kuin syyllistyä verovilppiin.

Just joo. Olen verovirastossa töissä, ja toki "arvostan" sitä, että ihmiset ottavat pienen veropoliisin asenteen, ja teettävät meillä lisätyötä aivan mitättömien juttujen parissa. Asia, jonka selvittelyyn menisi kuitenkin useampia tunteja työaikaa, selvityspyynnöt ja niiden käsittely, lausunnot om.  ja lopputuloksena muutaman euron maksu. 

Kai sitä suurin osa ilmiantajista kokee tekevänsä suurenkin palveluksen yhteiskunnalle. Näiden käsittelyssä täytyy vain osata priorisoida. Ei sun ilmiantosi perusteella sitä sun vihaamaasi suku

Olin töissä yhdessä pikkufirmassa, kun sinne verottaja teki ihan oma-aloitetteisesti verotarkastuksen. Sille sai tehdä selvityksen ihan joka pikku asiasta mitä oli maksettu ja millä perusteella. Myös autojen ajopäiväkirjat syynättiin. Mitään huomautettavaa ei löytynyt. Veroviraston virkailijana tiedät, että jos firman autoa käytetään yksityisajoihin, ei jatkossa voi mistään autoon liittyvästä vähentää arvonlisäveroa.

Vierailija
672/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on tämmöinen firman paku, jossa on kaikki työkalut ja asennustarvikkeet. Se on sisustettu kuin pieni verstas. Kaikilla tavaroilla on määrätyt paikkansa ja telineensä. - Kuten ap kertoi, sellaisen purkaminen ja pakkaaminen uudestaan on vähintään yhden työpäivän homma. Lisäksi pitäisi säilöä kaikki purettu tilpehööri johonkin kuivaan ja turvalliseen paikkaan, myös isommat laitteet.

Ei tulisi mieleenkään pyytää sitä muuttokeikalle mistään syystä. Niin helppoa ja edellista on vuokrata tyhjä paku autonvuokrausfirmasta.

Vierailija
673/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun miehen auto on sun miehen auto eikä hänellä ole mitään velvollisuutta lainata sitä sinun sukulaisellesi. Jokainen kai itse päättää, mihin omaa omaisuuttaan haluaa käyttää.

Mutta teidän lienee turha ihan hetkeen pyytää mitään palveluksia sun siskolta...

Tää aloitus on pari vuotta vanha, joten eiköhän asia ole jo ratkennut suuntaan tai toisenen

Tuskin tällaiset hyväksikäyttäjäsuuttujat on parissa vuodessa sukupuuttoon kuolleet.

Vierailija
674/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kympillä saa pakun vuokrattua ja omat bensat, 10 kai tunti

Vierailija
675/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju vaikka onkin vanha.

Joudun selkäongelmien takia pyytämään muuttofirmaa muuttoavuksi. Lapseni ja minä saatiin kyllä pakattua tavarat ja lapset sai kantoavuksi plus yhden kaverin.

4 hlön,  eli äiti ja lapset,  tavarat hissittömän talon 3 krs, muuttoauto iso ja sieltä 2 miestä kabtamassa. Maksoi 600 euroa, meni 5 h .

Tästä 10 v.

Mutta kyllä aina ole  maksanut muuttoavusta kavereillekin ja ollut itse apuna. 

Autoa en enää lainaa.

Viimeksi lainasin lapsiperheelle ja oli oksennettu takapenkille..siivosivat huonosti. Pesetin penkin omaan laskuun. Oli vähä varainen perhe, vähän säälin niitä.

Vierailija
676/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä suurin osa ilmiantajista kokee tekevänsä suurenkin palveluksen yhteiskunnalle. Näiden käsittelyssä täytyy vain osata priorisoida. Ei

Kuten sanoin, "arvostan" sitä, että ihmiset ilmiantavat kaikenlaista. Sitä kautta erilaiset tapaukset päätyvät tutkintaan.

Verotarkastuksia tehdään viran puolesta satunnaisesti, ja kyllä niissäkin kaikenlaista löytyy. Sillähän lainkuuliaisuus pysyy yllä, että vaikka vauvapalstalla ihmisiä varoitellaan väärästä toiminnasta.

Oikeasti, verottajankaan tarkoitus ei ole kiusata ihmisiä, vaan tehdä merkityksellistä työtä yhteiskuntamme eteen. Siksi priorisoidaan.

Kiitän palautteestanne. 

Vierailija
677/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on puollustaminen?

Samaa kuin pilkunviilaaminen.

Vierailija
678/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, omistapa paku, niin sitä saa aina olla lainailemassa muuttoja ym. kuljetuksia varten. Usein siten, että olet itse kuskina.

Varsin ymmärrettävää, ettei pakua lainaa.

Jos saisi olla pelkkä kuski niin ei se niin paha olisi, mutta kun pitäisi toimia lastaajana, purkajana ja yleisenä kantoapuna myöskin.

Meillä kyllä suvun ja kaveriporukan kesken autetaan toisiamme. Kukin kykyjensä mukaan. Yksi lainaa pakua, toinen mökkiä. Maalari maalaa ja lääkäri antaa neuvoja. Muuttotalkoissa jotkut tekee ruokaa ja yleensä kaikilla on kivaa varsinkin tupareissa aikanaan. Ehkä ollaan outoja suomalaisiksi, kun siedetään sukulaisiakin.

Vierailija
679/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut ystäville lainaamisen oli kyseessä sitten porakone tai auto. Lainatun tavaran saa takaisin, jos saa takaisin,  rikkinäisinä tai ainakin huonosti pidettynä ja vähän osumaa saaneena. Paku kannattaa vuokrata firmalta, ei se niin kallista ole ja siellä on vakuutusasiat ja omavastuuosuudet määritelty sopimuksessa. Ettei tule riitaa myöhemmin maksumiehestä jos jotakin sattuu. Itse en edes tahtoisi kinuta autoa ystävältä tai sukulaisilta. 

Vierailija
680/760 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on puollustaminen?

Samaa kuin pilkunviilaaminen.

Sanopa muuta, pieni kirjoitusvirhe niin heti löytyy joku henkisesti alakoululaisen tasolla oleva viisastelemaan.

Tätä näkee tälläkin palstalla ihan joka ikinen päivä.